Наукові основи моделювання та оптимізації процесів у харчових технологіях

Спеціальність: Харчові технології
Код дисципліни: 8.181.00.O.009
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Технологія органічних продуктів
Лектор: Доцент кафедри технології органічних продуктів Бліщ Роксолана Олександрівна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування у аспірантів теоретичних знань з основ моделювання, засвоєння основних підходів і принципів побудови моделей, надбання практичних навичок застосування моделей та методів їх оптимізації для розв’язання складних задач у харчових технологіях, використанні їх під час проектування інноваційних харчових систем і технологій.
Завдання: Здатність продукувати нові ідеї, розв’язувати комплексні проблеми професійної та/або дослідницько-інноваційної діяльності у сфері виробництва харчових продуктів, застосовувати методологію наукової та педагогічної діяльності, а також проводити власне наукове дослідження, результати якого мають наукову новизну, теоретичне та практичне значення. ЗК3. Здатність розв’язувати комплексні проблеми у харчових технологіях на основі системного наукового та загального культурного світогляду з дотриманням принципів професійної етики та академічної доброчесності. СК 1. Здатність виконувати оригінальні дослідження, досягати наукових результатів, що формують нові знання у сфері харчових технологій та/або дотичних до них міждисциплінарних напрямах. СК 3. Здатність застосовувати сучасні методології, методи та інструменти експериментальних і теоретичних досліджень, цифрові технології, методи комп’ютерного моделювання, бази даних та інші електронні ресурси, спеціалізоване програмне забезпечення у науковій та освітній діяльності у сфері харчових технологій.
Результати навчання: PH2. Формулювати і перевіряти гіпотези; використовувати для обґрунтування висновків належні докази, зокрема, результати теоретичного аналізу, експериментальних досліджень і математичного та/або комп’ютерного моделювання, наявні літературні дані. PH4. Планувати, організовувати і виконувати експериментальні та/або теоретичні дослідження у сфері харчових технологій з використанням сучасних інструментів та обладнання, інформаційних технологій і програмного забезпечення. PH5. Мати передові концептуальні та методологічні знання, демонструвати дослідницькі навички в сфері харчових технологій та на межі предметних галузей, достатні для проведення наукових і прикладних досліджень з метою отримання нових знань та/або здійснення інновацій на рівні сучасних світових досягнень науки і техніки.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: – Інноваційні аспекти розвитку харчових технологій; – Методи досліджень у харчових технологіях. Кореквізити: – Педагогічна практика.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Наукові основи моделювання та оптимізації процесів у харчових технологіях» дає можливість усвідомлення, засвоєння та набуття практичних навичок здобувачів з математико-статистичних методів досліджень, теоретичних та практичних основ статистично-імовірнісних методів обробки експериментальних даних.
Опис: Технологічні процеси як об’єкти оптимізації. Поняття і терміни Поняття система. Системний підхід до оптимізації технологічних процесів галузі Математичне моделювання харчових систем Статистичні математичні моделі для харчових технологій Системне моделювання багатокомпонентних продуктів харчування Методологія проведення експериментальних досліджень Математичне моделювання функціональних композицій і продуктів на їх основі Кваліметрична оцінка якості харчових продуктів
Методи та критерії оцінювання: Виконання та захист практичних робіт, усне та письмове опитування, тестовий контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: Екзамен.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Поперечний А.М. Моделювання процесів та обладнання харчових виробництв. Підручник / А.М. Поперечний, В.О. Потапов, В.Г. Корнійчук // - К.: Центр учбової літератури, 2012. – 312 с. 2. Бурдо О.Г. Прикладное моделирование процессов переноса в технологических системах / О.Г. Бурдо, Л.Г. Калинин // Учебник. – Одесса: Друк, 2008. – 348 с.- на русск. 3. Потапов В.О. Моделювання технологічних процесів харчових виробництв. Навчальний посібник: - Х.: ХДУХТ, 2008 – 148 с. іл. – 23; табл. – 11; Бібліографія: 6 назв
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).