Водопідготовка та водоочищення в технологіях продуктів бродіння
Спеціальність: Харчові технології
Код дисципліни: 8.181.00.M.022
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Технологія органічних продуктів
Лектор: д.т.н., проф. Шевчук Лілія Іванівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні:
- здатність розв’язувати комплексні проблеми у харчових технологіях на основі системного наукового та загального культурного світогляду з дотриманням принципів професійної етики та академічної доброчесності.
фахові:
- здатність виконувати оригінальні дослідження, досягати наукових результатів, що формують нові знання у сфері харчових технологій та/або дотичних до них міждисциплінарних напрямах.
- здатність критично аналізувати та оцінювати сучасний стан і тенденції розвитку харчових технологій.
- здатність виявляти, ставити та розв’язувати задачі дослідницького характеру, оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт у харчовій промисловості.
Результати навчання: PH2. Формулювати і перевіряти гіпотези; використовувати для обґрунтування висновків належні докази, зокрема, результати теоретичного аналізу, експериментальних досліджень і математичного та/або комп’ютерного моделювання, наявні літературні дані.
PH5. Мати передові концептуальні та методологічні знання, демонструвати дослідницькі навички в сфері харчових технологій та на межі предметних галузей, достатні для проведення наукових і прикладних досліджень з метою отримання нових знань та/або здійснення інновацій на рівні сучасних світових досягнень науки і техніки.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Технології пива та безалкогольних напоїв
• Технології спирту та лікеро-горілчаних напоїв
• Кінетика ферментативних реакцій
• Мікроорганізми в харчових технологіях
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Водопідготовка та водоочищення в технологіях продуктів бродіння» ознайомлює докторів філософіх із теоретичними засадами водопідготовки та очищення води харчових виробництв, із загальною класифікацією домішок і забруднень на основі фазово-дисперсного стану, із вибором споруд для очищення та знезараження води, із основними принциповими технологічними схемами очищення стічних вод, із основними тенденціями використання водних ресурсів та із екологічними аспектами охорони природних джерел води.
Опис: Вода і її значення для людини. Вода як розчинник, структурний елемент клітин і тканин, кінцевий продукт метаболізму.Класифікація домішок і забруднень на основі їх фазово-дисперсного стану. Хімічні й фізико-хімічні властивості води. Реагентна підготовка води для господарсько-питного користування. Реагенти для підготовки питної води. Коагулянти. Флокулянти. Типи споруд для освітлення води. Відстійники, освітлювачі, гідроциклони.Адсорбційна технологія в техніці підготовки води питної якості. Адсорбенти, активоване вугілля. Напірні і відкриті адсорбційні фільтри. Йонообмінні процеси в технології водо підготовки. Мембранні процеси в технології водо підготовки. Екстракційні процеси в технології водо підготовки. Очищення стічних вод. Основні технологічні процеси фізико-хімічної очистки стічних вод. Очищення стічних вод від розчинених неорганічних домішок. Очищення стічних вод від розчинених органічних домішок деструктивними методами. Очищення стічних вод від розчинених органічних домішок регенераційними методами. Біологічне очищення стічних вод.Системи водовідведення та особливості каналізування промислових підприємств. Раціональне використання водних ресурсів.
Методи та критерії оцінювання: • Письмова компонента (20%)
• підсумковий контроль (80 %, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (80%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Усна компонента - 20балів;
Письмова компонента - 80балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. A.K.Запольський. Водопостачання, водовідведення та якість води К.: Вища школа, 2005. – 671 с.
2. Л.І. Шевчук, І.С. Афтаназів, О.І. Строган, В.Л. Старчевський Низькочастотні віброрезонансні кавітатори. Монографія Л.: Львівська політехніка, 2013. – 176с.
3. Л.І. Шевчук, В.Л. Старчевський Кавітація. Фізичні, хімічні, біологічні та технологічні аспекти. Монографія Л.: Львівська політехніка, 2014. – 376с.
4. А.К.Запольський, Н.А.Мішкова-Клименко, І.М. Астрелін та ін. Фізико-хімічні основи технології очищення стічних вод: Підручник К.: Лібра, 2000. – 552 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).