Молекулярна біотехнологія та біоінженерія
Спеціальність: Харчові технології
Код дисципліни: 8.181.00.M.026
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Технологія біологічно-активних сполук, фармації та біотехнологія
Лектор: професор, д.б.н., с.н.с. Гавриляк Вікторія Василівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральна:
- здатність розв’язувати комплексні проблеми в галузі біотехнології, мікробіології, генетики, біоінженерії, проводити дослідницько-інноваційну діяльність, що передбачає глибоке переосмислення наявних та створення нових цілісних знань, а також практичне впровадження отриманих результатів.
Фахові компетентності:
ФК 1 Оволодіння компетентностями, спрямованими на формування систематичних знань і розуміння сучасних наукових теорій і методів, вміння їх ефективно застосовувати для аналізу біологічно активних речовин;
ФК 3 Здобуття знань щодо основних сучасних біоінженерних технологій рослин, методології отримання калусних культур рослинних організмів, які сприятимуть вирішенню екологічних, енергетичних, продовольчих фармацевтичних задач шляхом впровадження новітніх технологій культивування рослин;
ФК 4 Оволодіння здатністю аргументувати вибір методу розв’язування спеціалізованої задачі, критично оцінювати отримані результати та обґрунтовувати прийняті рішення;
Результати навчання: РН1: ЗН 2 Фундаментальні знання теоретичних основ біотехнології та біоінженерії
РН 2: ЗН 6 Знання та розуміння філософської методології наукового пізнання, психолого-педагогічних аспектів професійно-наукової діяльності, власний науковий світогляд та морально-культурні цінності.
РН 3: УМ 4 Застосовувати системний підхід, інтегруючи знання з інших дисциплін та враховуючи нетехнічні аспекти, під час розв’язання теоретичних та прикладних задач обраної області наукових досліджень;
РН 4: КОМ 1 Уміння ефективно спілкуватись на професійному та соціальному рівнях;
РН 5: АіВ3: Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та до¬ся-гати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити:
Біоінформатика та інформаційні технології в біотехнології
кореквізити:
Біотехнологія та біоінженерія рослин
Короткий зміст навчальної програми: У межах дисципліни розглядаються питання щодо основних завдань молекулярної біотехнології та біоінженерії, методологію, особливості ГМО-технологій, принципи конструювання рекомбінантних мікроорганізмів, трансгенних рослин і тварин, організовування контролю продуцентів та процесів ферментації, інновацій зі стовбуровими клітинами, можливостей молекулярної діагностики, геноміки, протеоміки і глікоміки, комерціалізації біотехнологічних продуктів та препаратів з врахуванням правових аспектів та проблем біобезпеки.
Опис: Завдання молекулярної біотехнології та біоінженерії. Сучасні методи молекулярної біології та біотехнології. Гени. Клонування генів. Основи ГМО-технологій, їх поширення. Технології зі стовбуровими клітинами. Фукнкціональна геноміка. Принципи дослідження протеому. Принципи функціонування глікому. Молекулярна діагностика. Правові аспекти та проблеми біобезпеки.
Методи та критерії оцінювання: Основними методами діагностики знань є: поточний (ПК) і семестровий контроль (СК), який здійснюється з навчального матеріалу, обсяг якого визначений робочою програмою дисципліни за семестр.
Поточний контроль здійснюється під час лекцій і практичних занять з метою перевірки рівня засвоєння теоретичних і практичних знань та умінь студента. ПК проводиться у формі виконання контрольної роботи, письмово-усного контролю та захисту практичних робіт.
Семестровий контроль проводиться у формі екзамену. Екзамен – це форма СК результатів навчання студента за всіма видами робіт, передбачених програмою навчальної дисципліни за семестр.
Критерії оцінювання результатів навчання: Письмово-усний контроль - 40 балів;
Підсумковий контроль (іспит) - 60 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Глик Б., Пастернак Дж. Молекулярная биотехнология. — М.: Мир, 2002. — 589 с.
2. Швед О. В., Миколів О. Б., Комаровська-Порохнявець О. З., Новіков В. П. Екологічна біотехнологія, Кн. І. – Львів: НУ “ЛП”. - 2010.– 424 с.
3. Швед О. В., Миколів О.Б., Комаровська-Порохнявець О. З., Новіков В. П. Екологічна біотехнологія, Кн. ІІ. – Львів: НУ “ЛП”. - 2010. – 368 с.
4. Огурцов А.Н. Молекулярная биотехнология. Фундаментальные и прикладные аспекты: уч. пособие. — Харьков: НТУ ХПИ. — 2012. — 432 с.
5. Огурцов А.Н., Близнюк О. Н., Масалитина Н.Ю. Овновы генной инженерии и биоинженерии.: в 2-х частях. — Харьков: НТУ ХПИ. — 2018. — 288 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).