Інноваційні аспекти розвитку харчових технологій

Спеціальність: Харчові технології
Код дисципліни: 8.181.00.O.003
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Технологія органічних продуктів
Лектор: доцент Косів Руслана Богданівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Забезпечення аспірантам здобуття та поглиблення знань, розумінь і компетентностей щодо науково-практичних основ технологій продуктів бродіння, які необхідні для продукування інноваційних наукових ідей та вирішення комплексних проблем у процесі інноваційно-дослідницької та професійної діяльності в галузі харчових технологій.
Завдання: Загальні компетентності: 1. Здатність продукувати нові ідеї, розв’язувати комплексні проблеми професійної та/або дослідницько-інноваційної діяльності у сфері виробництва харчових продуктів, застосовувати методологію наукової та педагогічної діяльності, а також проводити власне наукове дослідження, результати якого мають наукову новизну, теоретичне та практичне значення. 2. Здатність розв’язувати комплексні проблеми у харчових технологіях на основі системного наукового та загального культурного світогляду з дотриманням принципів професійної етики та академічної доброчесності. Фахові компетентності: 1. Здатність виконувати оригінальні дослідження, досягати наукових результатів, що формують нові знання у сфері харчових технологій та/або дотичних до них міждисциплінарних напрямах. 2. Здатність критично аналізувати та оцінювати сучасний стан і тенденції розвитку харчових технологій. 3. Здатність виявляти, ставити та розв’язувати задачі дослідницького характеру, оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт у харчовій промисловості.
Результати навчання: 1. Формулювати і перевіряти гіпотези; використовувати для обґрунтування висновків належні докази, зокрема, результати теоретичного аналізу, експериментальних досліджень і математичного та/або комп’ютерного моделювання, наявні літературні дані. 2. Використовувати сучасні інструменти та технології пошуку, оброблення та аналіз інформації з проблем харчових технологій, зокрема, статистичні методи аналізу даних великого обсягу та/або складної структури, спеціалізовані бази даних та інформаційні системи. 3. Мати передові концептуальні та методологічні знання, демонструвати дослідницькі навички в сфері харчових технологій та на межі предметних галузей, достатні для проведення наукових і прикладних досліджень з метою отримання нових знань та/або здійснення інновацій на рівні сучасних світових досягнень науки і техніки. 4. Критично аналізувати результати власних досліджень у сфері харчових технологій і результати інших дослідників у контексті усього комплексу значущих знань щодо досліджуваної проблеми, забезпечувати захист інтелектуальної власності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: -. Супутні і наступні навчальні дисципліни: Кінетика ферментативних реакцій, Мікроорганізми в харчових технологіях, Водопідготовка та водоочищення в харчових технологіях.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна забезпечує здобувачам розвиток професійних теоретичних і практичних знань, концептуального розуміння основних технологічних процесів бродильних виробництв, інноваційних технологій продуктів бродіння, наукових основ підвищення ефективності виробництв, сучасних проблем науки й виробництва у галузі, що дають можливість проводити наукові дослідження та вирішувати науково-дослідні й науково-виробничі задачі.
Опис: Науково-практичні основи технологій продуктів бродіння з нетрадиційних видів сировини. Науково-практичні основи застосування ферментів у технологіях продуктів бродіння. Науково-практичні основи отримання зброджуваних екстрактів з плодово-ягідної сировини. Науково-практичні основи отримання зброджуваних екстрактів із зернової сировини. Інноваційні технології перероблення рослинної сировини на етанол. Науково-практичні основи застосування дріжджів у технологіях продуктів бродіння. Інноваційні способи застосування дріжджів у технологіях продуктів бродіння. Інноваційні способи зброджування сусла в технологіях продуктів бродіння. Науково-практичні основи формування смаку й аромату напоїв. Науково-практичні основи стабілізації напоїв. Інноваційні технології зброджування сусла високої концентрації. Інноваційні технології спеціальних типів пива. Інноваційні технології функціональних напоїв. Застосування мембранних технологій у бродильних виробництвах. Зниження споживання теплоенергоресурсів у технологіях продуктів бродіння.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль проводиться у формі усного, письмового або письмово-усного експрес-контролю чи комп’ютерного тестування. Семестровий контроль проводиться у формі диференційованого заліку.
Критерії оцінювання результатів навчання: Усний, письмовий або письмово-усний експрес-контроль чи комп’ютерне тестування (30 балів); контрольний захід (70 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Інноваційні аспекти розвитку харчових технологій: електронний навчально-методичний комплекс здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти доктор філософії зі спеціальності 181 «Харчові технології» / Укладач: Р. Б. Косів. – Львів : Національний університет «Львівська політехніка». 2. Інноваційні технології продуктів бродіння і виноробства: підручник / С. В. Іванов, В. А. Домарецький, В. Л. Прибильський [та ін.]. – К.: НУХТ, 2012. – 487 с. 3. Шиян, П. Л. Інноваційні технології спиртової промисловості. Теорія і практика: монографія / П. Л. Шиян, В. В. Сосницький, С. Т. Олійнічук. – К.: Видавничий дім «Асканія», 2009. – 424с. 4. Домарецький В.А. Технологія солоду та пива. – К.: Урожай, 1999. – 541с. 5. Технологія спирту / Під ред. проф. В.О. Маринченка. – Вінниця: «Поділля – 2000», 2003. – 496 с. 6. Kunze Wolfgang, Hans-J. Manger, Olaf Hendel and Milengo (Firm). Technology Brewing and Malting. 6Th revised English ed. – Berlin Germany: VLB, 2019. – 948 s. 7. Andrew G. H. Lea, John R. Piggott. Fermented Beverage Production. – Springer, Boston, MA. – 2003. – 423 s. 8. Ludwig Narziss, Werner Back, Martina Gastl, Martin Zarnkow. Abriss der Bierbrauerei. – Wiley-VCH Verlag GmbH & Company KGaA, 2017. – 486 s. 9. Chris Boulton, David Quain. Brewing Yeast and Fermentation. John Wiley & Sons, Ltd, 2006. 646 s. 10. Baxter, E. Denise, and Paul S. Hughes. Beer: Quality, safety and nutritional aspects. Royal Society of Chemistry, 2001. 136 s. 11. Alcoholic Beverages: Volume 7: The Science of Beverages / Alexandru Mihai Grumezescu, Alina Maria Holban. Woodhead Publishing, 2019. 549 s. 12. Non-Alcoholic Beverages Volume 6: The Science of Beverages / Alexandru Mihai Grumezescu, Alina Maria Holban. Woodhead Publishing, 2019. 559 s. 13. Каталог нормативних документів України: http://csm.kiev.ua/nd/nd.php?b=1. 14. Державні стандарти України. Технологія виробництва харчових продуктів: http://www.leonorm.com.ua/Default.php?Page=kndselect&catcode=%C4%D1%D2%D3&classcode=67. 15. Journal of Food Technology Engineering: https://onlinelibrary.wiley.com/journal/17454530.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).