Молекулярна біотехнологія та біоінженерія
Спеціальність: Харчові технології
Код дисципліни: 8.181.00.M.026
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Технологія біологічно-активних сполук, фармації та біотехнологія
Лектор: професор, д.б.н., с.н.с. Гавриляк Вікторія Василівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральна:
- здатність розв’язувати комплексні проблеми в галузі біотехнології, мікробіології, генетики, біоінженерії, проводити дослідницько-інноваційну діяльність, що передбачає глибоке переосмислення наявних та створення нових цілісних знань, а також практичне впровадження отриманих результатів.
Фахові компетентності:
ФК 1 Оволодіння компетентностями, спрямованими на формування систематичних знань і розуміння сучасних наукових теорій і методів, вміння їх ефективно застосовувати для аналізу біологічно активних речовин;
ФК 3 Здобуття знань щодо основних сучасних біоінженерних технологій рослин, методології отримання калусних культур рослинних організмів, які сприятимуть вирішенню екологічних, енергетичних, продовольчих фармацевтичних задач шляхом впровадження новітніх технологій культивування рослин;
ФК 4 Оволодіння здатністю аргументувати вибір методу розв’язування спеціалізованої задачі, критично оцінювати отримані результати та обґрунтовувати прийняті рішення;
Результати навчання: РН1: ЗН 2 Фундаментальні знання теоретичних основ біотехнології та біоінженерії
РН 2: ЗН 6 Знання та розуміння філософської методології наукового пізнання, психолого-педагогічних аспектів професійно-наукової діяльності, власний науковий світогляд та морально-культурні цінності.
РН 3: УМ 4 Застосовувати системний підхід, інтегруючи знання з інших дисциплін та враховуючи нетехнічні аспекти, під час розв’язання теоретичних та прикладних задач обраної області наукових досліджень;
РН 4: КОМ 1 Уміння ефективно спілкуватись на професійному та соціальному рівнях;
РН 5: АіВ3: Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та до¬ся-гати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити:
Біоінформатика та інформаційні технології в біотехнології
кореквізити:
Біотехнологія та біоінженерія рослин
Короткий зміст навчальної програми: У межах дисципліни розглядаються питання щодо основних завдань молекулярної біотехнології та біоінженерії, методологію, особливості ГМО-технологій, принципи конструювання рекомбінантних мікроорганізмів, трансгенних рослин і тварин, організовування контролю продуцентів та процесів ферментації, інновацій зі стовбуровими клітинами, можливостей молекулярної діагностики, геноміки, протеоміки і глікоміки, комерціалізації біотехнологічних продуктів та препаратів з врахуванням правових аспектів та проблем біобезпеки.
Опис: Завдання молекулярної біотехнології та біоінженерії. Сучасні методи молекулярної біології та біотехнології. Гени. Клонування генів. Основи ГМО-технологій, їх поширення. Технології зі стовбуровими клітинами. Фукнкціональна геноміка. Принципи дослідження протеому. Принципи функціонування глікому. Молекулярна діагностика. Правові аспекти та проблеми біобезпеки.
Методи та критерії оцінювання: Основними методами діагностики знань є: поточний (ПК) і семестровий контроль (СК), який здійснюється з навчального матеріалу, обсяг якого визначений робочою програмою дисципліни за семестр.
Поточний контроль здійснюється під час лекцій і практичних занять з метою перевірки рівня засвоєння теоретичних і практичних знань та умінь студента. ПК проводиться у формі виконання контрольної роботи, письмово-усного контролю та захисту практичних робіт.
Семестровий контроль проводиться у формі екзамену. Екзамен – це форма СК результатів навчання студента за всіма видами робіт, передбачених програмою навчальної дисципліни за семестр.
Критерії оцінювання результатів навчання: Письмово-усний контроль - 40 балів;
Підсумковий контроль (іспит) - 60 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Глик Б., Пастернак Дж. Молекулярная биотехнология. — М.: Мир, 2002. — 589 с.
2. Швед О. В., Миколів О. Б., Комаровська-Порохнявець О. З., Новіков В. П. Екологічна біотехнологія, Кн. І. – Львів: НУ “ЛП”. - 2010.– 424 с.
3. Швед О. В., Миколів О.Б., Комаровська-Порохнявець О. З., Новіков В. П. Екологічна біотехнологія, Кн. ІІ. – Львів: НУ “ЛП”. - 2010. – 368 с.
4. Огурцов А.Н. Молекулярная биотехнология. Фундаментальные и прикладные аспекты: уч. пособие. — Харьков: НТУ ХПИ. — 2012. — 432 с.
5. Огурцов А.Н., Близнюк О. Н., Масалитина Н.Ю. Овновы генной инженерии и биоинженерии.: в 2-х частях. — Харьков: НТУ ХПИ. — 2018. — 288 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).