Кінетика ферментативних реакцій
Спеціальність: Харчові технології
Код дисципліни: 8.181.00.M.024
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Технологія органічних продуктів
Лектор: доцент Косів Руслана Богданівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Здатність розв’язувати комплексні проблеми у харчових технологіях на основі системного наукового та загального культурного світогляду з дотриманням принципів професійної етики та академічної доброчесності.
Здатність виконувати оригінальні дослідження, досягати наукових результатів, що формують нові знання у сфері харчових технологій та/або дотичних до них міждисциплінарних напрямах.
Здатність критично аналізувати та оцінювати сучасний стан і тенденції розвитку харчових технологій.
Здатність виявляти, ставити та розв’язувати задачі дослідницького характеру, оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт у харчовій промисловості.
Результати навчання: Формулювати і перевіряти гіпотези; використовувати для обґрунтування висновків належні докази, зокрема, результати теоретичного аналізу, експериментальних досліджень і математичного та/або комп’ютерного моделювання, наявні літературні дані.
Мати передові концептуальні та методологічні знання, демонструвати дослідницькі навички в сфері харчових технологій та на межі предметних галузей, достатні для проведення наукових і прикладних досліджень з метою отримання нових знань та/або здійснення інновацій на рівні сучасних світових досягнень науки і техніки.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Інноваційні аспекти розвитку харчових технологій
Методи досліджень у харчових технологіях
Наукові основи моделювання та оптимізації процесів у харчових технологіях
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна ознайомлює аспірантів з основними аспектами ферментативної кінетики – кінетичними закономірностями та механізмами ферментативних реакцій, впливом чинників (концентрації ферменту та субстрату, рН і температури середовища, дії активаторів та інгібіторів) на швидкість ферментативних реакцій.
Опис: Основні поняття хімічної кінетики. Стаціонарна кінетика ферментативних реакцій. Кінетичні схеми та механізми. Нестаціонарна кінетика ферментативних реакцій. Вплив температури та показника рН на швидкість ферментативних реакцій. Кінетика спряжених ферментативних реакцій. Поліферментні системи. Інгібування ферментативних реакцій. Макрокінетика реакцій з іммобілізованими ферментами.
Методи та критерії оцінювання: письмово-усний контроль, підсумковий контроль (екзамен)
Критерії оцінювання результатів навчання: письмово-усний контроль (30%);
підсумковий контроль (екзамен): письмово-усна форма (70%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Marangoni A.G. Enzyme Kinetics. (2003). Wiley-Interscience: Hoboken,. 228 p.
2. Leskovac, V. (2003). Comprehensive Enzyme Kinetics. New York: Kluwer Academic/Plenum Pub.
3. J. E. Bailey, D. F. Ollis. (1986). Biochemical Engineering Fundamentals 2nd ed., McGraw-Hill.
4. Костржицький А.I., Калінков О.Ю., Тіщенко В.М., Берегова О.М. (2008). Фізична та колоїдна хімія: навч. пос. К.: Центр учбової літератури. 496 с.
5. Богатиренко В. А., Михалюк С. О. (2008). Основи загальної та фізичної хімії: довідник. К. : НПУ імені М.П. Драгоманова,. 258 с.
6. Доценко О. І., Тарадіна Г. В. (2017). Біофізика. Ферментативна кінетика. Динамічні моделі біологічних процесів. Теорія. Лабораторний практикум. Вінниця: ДонНУ імені Василя Стуса. 183 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).