Мікроорганізми в технологіях продуктів бродіння
Спеціальність: Харчові технології
Код дисципліни: 8.181.00.M.025
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Технологія органічних продуктів
Лектор: Доценти кафедри технології органічних продуктів
Паляниця Любов Ярославівна, Березовська Наталія Іванівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: – Здатність розв’язувати комплексні проблеми у харчових технологіях на основі системного наукового та загального культурного світогляду з дотриманням принципів професійної етики та академічної доброчесності.
– Здатність виконувати оригінальні дослідження, досягати наукових результатів, що формують нові знання у сфері харчових технологій та/або дотичних до них міждисциплінарних напрямах.
– Здатність критично аналізувати та оцінювати сучасний стан і тенденції розвитку харчових технологій.
– Здатність виявляти, ставити та розв’язувати задачі дослідницького характеру, оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт у харчовій промисловості.
Результати навчання: – Формулювати і перевіряти гіпотези; використовувати для обґрунтування висновків належні докази, зокрема, результати теоретичного аналізу, експериментальних досліджень і математичного та/або комп’ютерного моделювання, наявні літературні дані.
– Мати передові концептуальні та методологічні знання, демонструвати дослідницькі навички в сфері харчових технологій та на межі предметних галузей, достатні для проведення наукових і прикладних досліджень з метою отримання нових знань та/або здійснення інновацій на рівні сучасних світових досягнень науки і техніки.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:
– Інноваційні аспекти розвитку харчових технологій;
– Методи досліджень у харчових технологіях.
Кореквізити:
– Кінетика ферментативних реакцій;
– Водопідготовка та водоочищення в харчових технологіях.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Мікроорганізми у технологіях продуктів бродіння» дає можливість ознайомитись із морфолого-фізіологічними та культуральними особливостями мікроорганізмів – продуцентів біомаси та продуктів метаболізму у технологіях продуктів бродіння; методами молекулярної біології, генної інженерії для конструювання високопродуктивних штамів промислових мікроорганізмів; раціональними способами стимулювання життєдіяльності мікроорганізмів залежно від вимог харчових виробництв та сучасними методами боротьби з контамінантною мікрофлорою. У результаті вивчення цієї дисципліни особа набуває поглиблених теоретичних знань у галузі виробництва та технологій за спеціальністю харчові технології, формує універсальні навички дослідника, достатні для проведення та успішного завершення наукового дослідження і подальшої професійно-наукової діяльності.
Опис: Сучасний рівень вітчизняного і зарубіжного наукового доробку та практичного досвіду у галузі технологій продуктів бродіння за участю мікроорганізмів та продуктів їх життєдіяльності. Методи селекції промислових штамів мікроорганізмів. Інноваційні методи зберігання чистих культур мікроорганізмів, що мають промислове значення. Використання високопродуктивних штамів дріжджів у технологіях продуктів бродіння. Залежність якості готової продукції від технологічних параметрів процесу зброджування зернового та мелясного сусла. Інноваційні способи культивування дріжджів у пивоварінні. Одержання напоїв лікувально-профілактичного характеру за участю комплексів мікроорганізмів.
Методи та критерії оцінювання: Виконання та захист лабораторних робіт, усне та письмове опитування, тестовий контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: Екзамен.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Дідух Н.А. Заквашувальні композиції для виробництва молочних продуктів функціонального призначення : монографія / Н.А. Дідух, О.П. Чагаровський, Т.А. Лисогор. – Одеса: Видавництво «Поліграф», 2008. – 236 с.
2. E.W. Nester, C.E. Roberts, M.T. Nester. Microbiology a human perspective / Communications, Inc., Dubuque. – 1995. – 812 p.
3. H. Ditrich, M. Grossmann. Mikrobiologie des Weines / Verlag Eugen Ulmer GmbH Co. – 2005. – 240 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).