Методи досліджень у харчових технологіях
Спеціальність: Харчові технології
Код дисципліни: 8.181.00.O.006
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Технологія органічних продуктів
Лектор: д.т.н., проф. Шевчук Лілія Іванівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні компетентності:
- здатність розв’язувати комплексні проблеми у харчових технологіях на основі системного наукового та загального культурного світогляду з дотриманням принципів професійної етики та академічної доброчесності.
фахові компетентності:
- здатність виконувати оригінальні дослідження, досягати наукових результатів, що формують нові знання у сфері харчових технологій та/або дотичних до них міждисциплінарних напрямах.
- здатність застосовувати сучасні методології, методи та інструменти експериментальних і теоретичних досліджень, цифрові технології, методи комп’ютерного моделювання, бази даних та інші електронні ресурси, спеціалізоване програмне забезпечення у науковій та освітній діяльності у сфері харчових технологій.
Результати навчання: PH4. Планувати, організовувати і виконувати експериментальні та/або теоретичні дослідження у сфері харчових технологій з використанням сучасних інструментів та обладнання, інформаційних технологій і програмного забезпечення.
PH5. Мати передові концептуальні та методологічні знання, демонструвати дослідницькі навички в сфері харчових технологій та на межі предметних галузей, достатні для проведення наукових і прикладних досліджень з метою отримання нових знань та/або здійснення інновацій на рівні сучасних світових досягнень науки і техніки.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Органічна хімія
• Аналітична хімія
• Наукові основи моделювання та оптимізації процесів у харчових технологіях
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна "Методи досліджень у харчових технологіях" ознайомлює докторів філософії із теоретичними засадами науково-дослідної діяльності, поняттями про метод наукового дослідження у харчових технологіях. Теоретичними та методологічними принципами науки. Вивчає системний підхід у наукових дослідженнях, вибір напрямку наукового дослідження та етапи науково-дослідної роботи. Визначення предмета та об’єкта дослідження. Пошук, накопичення та обробка наукової інформації.
Опис: Методологічні та організаційні основи наукових досліджень. Організація наукових досліджень та науково-дослідних робіт. Вибір напрямку наукового дослідження та етапи науково-дослідної роботи. Пошук, накопичення та обробка наукової інформації. Основи технічної творчості. Основні закономірності творчого процесу. Організаційні аспекти наукової діяльності. Методи наукових досліджень. Проведення експериментальних досліджень та обробка одержаних результатів. Способи оптимізації наукового експерименту. Математична обробка результатів досліджень. Методи статистичних перевірок гіпотез.
Методи та критерії оцінювання: При вивченні навчальної дисципліни «Методологія та організація наукових досліджень» передбачено поточний контроль (ПК) результатів навчання студентів у вигляді контрольної роботи та семестровий контроль (СК) у вигляді диференційованого заліку.
Критерії оцінювання результатів навчання: • Письмовий контроль (контрольна робота) - (30%)
• підсумковий контроль (70 %, контрольний захід, залік): письмово-усна форма (70%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Конверський А.Є. Основи методології та організації наукових досліджень: Навчальний посібник. – К. – Центр учбової літератури, 2010. – 352с.
2. Шевчук Л.І. Конспект лекцій з дисципліни «Методологія та організація наукових досліджень». для студентів спеціальності 8.05130102«Хімічні технології органічних речовин» Львів: Національний університет “Львівська політехніка”, Реєстр. № 4419 від 19.09.2012р. – 90с.
3. Журахівський А.В. Основи технічної творчості та наукових досліджень. / А.В.Журахівський, А.Я.Яцейко, Н.Б.Дьяченко // Навчальний посібник. – Л. – В-во Львіської політехніки, 2012. – 375с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).