Інтелектуалізація та інформатизація світогосподарського розвитку

Спеціальність: Міжнародні економічні відносини
Код дисципліни: 8.292.00.M.025
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: д.е.н., проф. Шпак Н.О., к.е.н., доц. Найчук-Хрущ М.Б.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни “Інтелектуалізація та інформатизація світогосподарського розвитку” полягає у розвитку в аспірантів дослідницьких навиків високого рівня у сфері аналізу, дослідження та оцінювання рівня інтелектуалізації та інформатизації як суб’єктів господарювання на мікро рівні, так і загально господарського розвитку на глобальному рівні, що направлені на отримання нових наукових знань, підготовки до захисту дисертації.
Завдання: 1) знати основні принципи та положення концепції інтелектуалізації світогосподарського розвитку; 2) знати форми та стратегічні засоби науково-технологічного обміну, інтелектуалізації людських ресурсів; 3) вміти виділяти та аналізувати базові компоненти інтелектуалізації світогосподарського розвитку; 4) вміти пояснювати та описувати корпоративні стратегії науково-технологічного обміну, економічні політики регулювання руху людських ресурсів та застосовувати відповідний стратегічний інструментарій; 5) розуміти основні тенденції розвитку та ознаки інтелектуалізації світової економіки; 6) розуміти інституціональні рамки та обмеження науково-технологічного обміну та інтелектуалізації людських ресурсів.
Результати навчання: ЗН1. узагальнювати, критично мислити й аналізувати явища та проблеми, які вивчаються, проявляти гнучкість у прийнятті рішень на основі логічних аргументів та перевірених фактів в умовах обмеженого часу і ресурсів на засадах загальнонаукової методології; ЗН3. Аналізувати та застосовувати концептуальні моделі, науковий доробок вітчизняних та зарубіжних вчених, фундаментальні постулати та теорії, парадигми глобального економічного розвитку, новітні підходи до функціонування і розвитку світового господарства та міжнародних економічних відносин ЗН5 Володіння аналітичним мисленням та методиками систематизації інформації оброки веиких масивів даних, оцінювання та прогнозування соціально-економічних явищ. УМ2. Демонструвати системний науковий свіотогляд, уміння креативно мислити, формулювати висновки і розробляти рекомендації, пропонувати неординарні підходи з використанням нвітніх технологій у розв'язанні поставлених завдань.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізит: Менеджмент, Економіка підприємства - кореквізит: Інтелектуальна власність
Короткий зміст навчальної програми: У курсі передбачено вивчення таких основних тематичних питань: теоретичні засади інтелектуалізації світогосподарського розвитку; становлення концепції інтелектуалізації світогосподарського розвитку; стратегії інтелектуалізації світогосподарського розвитку; технологія дослідження інтелектуалізації світової економіки та її розвитку; стан інтелектуалізації розвитку світової економіки; розвиток та інтелектуалізація національних економік; форми та стратегічні засоби науково-технологічного обміну; корпоративні стратегії в міжнародному науково-технологічному обміні; трансфер технологій як форма та спосіб поширення інновацій; інтелектуальний капітал та проблеми його розвитку; інтелектуалізація міжнародного руху людських ресурсів; об’єктивна закономірність інформатизації світо господарського розвитку; структуризація знань у сучасному світі; характеристики основних загроз безпеці ІС; планування захисту економічної інформації; технології захисту інформації в глобальних ІС.
Опис: Теоретичні засади інтелектуалізації світогосподарського розвитку Технологія дослідження інтелектуалізації світової економіки та її розвитку Форми та стратегічні засоби науково-технологічного обміну Інтелектуалізація людських ресурсів Інформатизація світо господарського розвитку Проблеми захисту інформації в світових інформаційних системах
Методи та критерії оцінювання: – поточний контроль (30%): самостійні роботи, усне опитування, контрольна робота – підсумковий контроль (70%, іспит): тестування та теоретичні питання (50%), усна доповідь (20%)
Критерії оцінювання результатів навчання: • за виконання і представлення індивідуальних поточних робіт та завдань (3 роботи по 10 балів) – 30 балів; • за виконання пісумкової роботи (екзаменаційне завдання) – 70 балів (50 – письмова компонента, 20 – усна компонента). • Підсумкова семестрова оцінка у 100-бальній шкалі переводиться у державну оцінку відповідно до прийнятої в Університеті системи: • 88-100 балів –“відмінно”; • 71-87 балів – “добре”; • 50-70 балів – “задовільно”; • 0-49 балів – “ не задовільно”.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1) Найчук-Хрущ, М., Конахович, В. (2024). Інноваційні підходи до формування бізнес-процесів як структурного елементу інтелектуального капіталу підприємства . Економіка та суспільство, (59). [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-59-16 2) Халіна , О., & Шмагало, В. (2024). Вплив застосування технологій штучного інтелекту на діяльність суб’єктів економічної безпеки підприємств машинобудування. Економіка та суспільство, (62). [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-62-86 3) Бернецьк Т.Ю. 2024. Залучення інвестицій на засадах державно-приватного партнерства в умовах повоєнної розбудови національного господарства: передумови та інструментарій. Економічний простір. № 190. - С. 294-299 4) Інвестиції під час війни: тенденції та перспективи. Будуй своє. Веб-сайт. URL: https://buduysvoe.com/publications/investyciyi-pid-chas-viyny-tendenciyi-ta-perspektyvy 5) Найчук-Хрущ, М., & Романюк, В. (2023). Активізація інноваційної діяльності підприємств на засадах інструменту лізингу об’єктів інтелектуальної власності в умовах виходу на зовнішні ринки . Економіка та суспільство, (58). [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-58-87 5) Kawasaki, G. (2015). The Art of the Start 2.0: The Time-Tested, Battle-Hardened Guide for Anyone Starting Anything. New York, USA, The Penguin group. 6) Farrukh, C., Kerr, C., Phaal, P., Athanassopoulou, N., & Routley, M. (2014) Light-weighting innovation strategy: A roadmapportfolio toolkit, The Portland International Conference for Management of Engineering and Technology, Kanazawa, July 27-31. 7) Drucker, P.F. (2004). Management: Tasks, Responsibilities, Practices (Drucker). Butterworth-Heinemann (November 17, 2004).
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).