Розвиток міжнародного науково-технічного співробітництва

Спеціальність: Міжнародні економічні відносини
Код дисципліни: 8.292.00.M.032
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: Доктор економічних наук, професор Георгіаді Н.Г.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни та результати начання: формування у студентів необхідних базових знань у сфері міжнародного науково-технічного співробітництва, а також умінь приймати обґрунтовані рішення щодо розв’язання проблем і реалізації ініціатив у цій сфері.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальні компетентності: - здатність продукувати інноваційні наукові ідеї; - здатність володіти методологією наукової та педагогічної діяльності; - уміння вирішувати комплексі проблеми в процесі інноваційно-дослідницької та професійної діяльності; - здатність проводити оригінальні дослідження у сфері міжнародних економічних відносин на міжнародному та національному рівнях. фахові компетентності: - глибинні знання теоретико-прикладних засад різних видів та сфер міжнародних економічних відносин; - здатність виявляти та розуміти причинно-наслідкові зв’язки, аналізувати й узагальнювати зовнішню і внутрішню управлінську інформацію для здійснення управління інноваційним розвитком підприємницьких структур в умовах глобалізації.
Результати навчання: • • Розуміння основ науково-технічного співробітництва як форми міжнародних економічних відносин; • Знання закономірностей і принципів розвитку міжнародного науково-технічного співробітництва; • Володіння положеннями правового регулювання розвитку міжнародного науково-технічнологічного співробітництва • Знання форм міжнародного науково-технічного співробітництва • Розуміння місця і пріоритетів України в системі міжнародного науково-технічного співробітництва • Володіння моделями комерціалізації та дифузії інновацій і науково-технічної інформації в рамках міжнародного науково-технічного співробітництва • Знання пріоритетних напрямів розвитку міжнародного науково-технічного співробітництва
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізит: Глобальний розвиток економічних систем Корреквізит: Міжнародна економічна та торговельна політика; Інтелектуалізація та інформатизація світогосподарського розвитку; Особливості розвитку Європейської економіки
Короткий зміст навчальної програми: Сутність і структура міжнародного науково-технічного співробітництва (МНТС). Передумови формування МНТС. Закономірності розвитку МНТС. Поняття і система принципів розвитку МНТС. Міжнародні організації у сфері регулювання МНТС. Міжнародні правові акти, які регулюють МНТС. Форми міжнародного науково-технічного співробітництва. Державне регулювання участі України в МНТС. Міжнародні науково-технологічні програми за участю України. Перспективи залучення науково-технічного потенціалу України до МНТС. Торгівля ліцензіями і ноу-хау. Захист інтелектуальної власності. Моделі дифузії інновацій і науково-технічної інформації. Пріоритетні напрями розвитку МНТС.
Опис: Науково-технологічне співробітництво як форма міжнародних економічних відносин. Закономірності і принципи розвитку міжнародного науково-технічного співробітництва. Правове регулювання розвитку міжнародного науково-технологічного співробітництва. Форми міжнародного науково-технічного співробітництва. Україна в системі міжнародного науково-технічного співробітництва. Комерціалізація та дифузія інновацій і науково-технічної інформації в рамках міжнародного науково-технічного співробітництва. Пріоритетні напрями розвитку МНТС.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студент здійснюється у таких напрямках: наявність конкретних умінь, їхня глибина, стійкість і гнучкість; ступінь опанування основних положень дисципліни та їх творче застосування під час розв'язання ситуаційних задач та кейсів. Семестровий контроль проводиться у формі екзамену. Методи оцінювання: вибіркове усне опитування; підготовка індивідуального науково-дослідного завдання, доповідей; оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень i визначень тощо.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів проводиться за результатами поточного контролю та екзаменаційного контролю. 2. Розподіл балів: за виконання індивідуального науково-дослідного завдання – 20 балів; за роботу на практичних заняттях (виконання ситуаційних вправ і завдань) – 10 балів за виконання контрольного заходу (екзаменаційного завдання) – 70 балів (50 – письмова компонента, 20 – усна компонента). Підсумкова семестрова оцінка у 100-бальній шкалі переводиться у державну оцінку відповідно до прийнятої в Університеті системи: 88-100 балів –“відмінно” 71-87 балів – “добре” 50-70 балів – “задовільно” 0-49 балів – “ не задовільно”.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Георгіаді Н. Г. Сутність і класифікація чинників міжнародної економічної діяльності в системі координат організаційного розвитку // Князь С. В., Георгіаді Н. Г., Сапронов О. М., Мацук В. М. // Наукові записки Львівського університету бізнесу та права. Серія економічна. – 2020. – Випуск 23, 2019. – С. 30–38. 2. Георгіаді Н. Г. Розвиток підприємств в умовах активізування міжнародних економічних відносин [Електронний ресурс] // Проблеми сучасних трансформацій. Серія: економіка та управління. – 2022. – № 5. 3. Міжнародні економічні відносини: ел. навч. посібник / С.В.Князь, Н.Г. Георгіаді, І.В.Ємченко, Л.Ю.Холявка. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2017. – 1 електрон. опт. диск (CD – ROM). 4. Міжнародні економічні відносини. Навчальний посібник / – І. Амеліна, Т.Попова, С. Владимиров - К.: Центр учбової літератури, 2021. – 256 с. 5. Міжнародні економічні відносини та національна економічна діяльність: сучасний стан, проблеми та тенденції розвитку : колективна монографія / Кол. авторів. Полтава: ПП «Астрая», 2021. 147 с. 6. Appleyard D.R. International Economies . -8th ed. / D.R. Appleyard, A. J. Field. McGraw-Hill Education, 2013. 848 p. 7. Ballas D., The Social Atlas of Europe / D. Ballas, D. Dorling, B. D. Hennig. Bristol: Policy Press, 2014. 256 p. 8. Krugman P. International Economies: Theory and Policy - 9th ed. / P. Krugman, M. Obstfeld. Addison Wesley (Pearson): 2012. 736 p. 9. Marelli E., Economie Growth and Structural Features of Transition: Studies in Economie Transition / E. Marelli, M. Signorelli (Eds.). - Palgrave Macmillan, 2010. 333 p. 10. Pugel T.A. International Economies - 16th Ed. / T. A. Pugel. McGraw-Hill Education, 2015. 800 p. 11. Van den Berg H. International Economies: A Heterodox Approach / H. Van den Berg.- 3rd Edition. Routledge, 2017. 628 p
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).