Міжнародне інвестування в умовах розвитку глобального фінансового ринку
Спеціальність: Міжнародні економічні відносини
Код дисципліни: 8.292.00.M.028
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: к.е.н., доц. Дорошкевич К. О.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальні:
ІНТ здатність виявляти та розв’язувати комплексні проблеми в сфері міжнародних економічних відносин, висувати гіпотези та генерувати нові ідеї їх комплексного розв’язання, що передбачає глибоке переосмислення наявних та створення нових цілісних знань у процесі дослідницько-інноваційної діяльності та професійної практики.
фахові:
ФК 3 здатність до аналітичного мислення та практичних навичок систематизації інформації з метою обробки великих масивів даних, здійснення оцінювання та прогнозування міжнародних економічних та соціальних явищ.
Результати навчання: В результаті вивчення дисципліни фахівець повинен знати: теоретичні та організаційні основи здійснення обслуговування на міжнародному фондовому ринку; основи організації роботи з цінними паперами; правове регулювання функціонування фондового ринку в Україні та за кордоном. Фахівець повинен: бути здатним до аналітичного мислення та практичних навичок систематизації інформації з метою обробки великих масивів даних, здійснення оцінювання та прогнозування міжнародних економічних та соціальних явищ; узагальнювати, критично мислити й аналізувати явища та проблеми, які вивчаються, проявляти гнучкість у прийнятті рішень на основі логічних аргументів та перевірених фактів в умовах обмеженого часу і ресурсів на засадах загальнонаукової методології; мати наукове цілісне уявлення про економічну єдність світу, регуляторні механізми міжнародних економічних відносин на національному, регіональному та міжнародному рівнях в умовах сучасних процесів конвергенції і дивергенції; володіти аналітичним мисленням та методиками систематизації інформації обробки великих масивів даних, оцінювання та прогнозування економічних та соціальних явищ; ідентифікувати наукові та практичні проблеми, готувати наукові тексти та доповіді, здійснювати публічну апробацію результатів досліджень як державною так і іноземними мовами, демонструвати усну та письмову комунікацію.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізит: "Глобальні проблеми та виклики економічного розвитку"; кореквізит: "Особливості розвитку Європейської економіки"
Короткий зміст навчальної програми: Загальний огляд міжнародного фондового ринку. Загальний огляд ринку цінних паперів, що обертаються на міжнародному фондовому ринку. Акції. Облігації. Векселі. Депозитні сертифікати. Опціони. Індекси.
Опис: Навчальна дисципліна присвячена вивченню наступних питань: cутність та призначення цінних паперів, ринки цінних паперів та їх класифікація, види цінних паперів, способи емісії цінних паперів, особливості формування та оцінювання доходності та ризиковості портфелю цінних паперів; сутність та призначення основних цінних паперів акцій (акцій, облігацій, векселів), визначення ринкової вартості; визначення і види деривативыв (ф’ючерсів, опціонів), вимоги, що ставляться до ф’ючерсів, порядок емісії та інвестування ф’ючерсів, офсетна угода з ф’ючерсними контрактами, хеджерські операції: призначення та застосування; роль хеджування в товарообігу країни з ринковою економічною системою, взаємозв’язок цін на ф’ючерсному та спот ринку; довге та коротке хеджування: алгоритм проведення; категорії, які використовуються при операціях з опціонами, опціони типу «колл» та «пут», відкрита та закрита позиції, відкриті опціонні контракти, котування опціонів, операції з опціонами та розподіл прибутків і втрат емітента та інвестора при зміні ринкової вартості базового активу; індекси ділової активності фондових та товарних бірж: означення, призначення та методи обчислення, індекс Доу-Джонса, «Індекс-65», індекси «Стандард енд Пурз-500» та «Стандард енд Пурз-100», індекси Нью-Йоркської фондової біржі – NYSE, індекси Американської фондової біржі – AMEX, складений індекс «Велю Лайн-1700», угоди з біржовими індексами., опціонні та ф’ючерсні контракти по біржових індексах.
Методи та критерії оцінювання: - Поточний контроль (30%): усне опитування, робота на практичному занятті, виконання розрахунково-графічної роботи;
- Підсумковий контроль (70%): іспит (письмова та усна компонента)
Критерії оцінювання результатів навчання: Підсумкова семестрова оцінка у 100-бальній шкалі переводиться у державну оцінку відповідно до прийнятої в Університеті системи:
• 88-100 балів –“відмінно”
• 71-87 балів – “добре”
• 50-70 балів – “задовільно”
• 0-49 балів – “ не задовільно”.
• Оцінка “відмінно” (88-100 балів) виставляється за повні, систематизовані знання. Студент має вірно відповісти на поставлені завдання і розв’язати практичні завдання, допускаються незначні механічні помилки, які суттєво не спотворюють загальний результат практичних задач.
• Оцінка “добре” (71-87 балів) передбачає, що в цілому володіючи матеріалом, студент правильно відповідає на більшість поставлених завдань і допускає незначні неточності та окремі помилки при розв’язанні практичних задач.
• Оцінка “задовільно” (50-70 балів) виставляється студенту, який має суттєві недоліки при розв’язанні поставлених завдань та має прогалини у практичних знаннях, але спробував розв’язати задачі, де міг допустити помилки.
• Оцінка “незадовільно” (менше 50 балів) виставляється студенту, який не розуміє суті поставлених питань, не знає основних понять з предмету і не вірно на них відповів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Міжнародний фондовий ринок Навчальний посібник-практикум / О. Є. Кузьмін, Н. О. Шпак, О. Ю. Григор’єв, К. О. Дорошкевич, С. В. Князь, Т. В. Ясінська. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2013. - 200 с.
2. Doroshkevych K., Kolinko N., Pyroh O., Telvak R. Study of global trends in economic protection of enterprises: bibliometric analysis, graphic visualization and forecasting. Економічний аналіз: збірник наукових праць. 2024. Т. 34, № 1. С. 244–253Proceedings. Annual Conference on Taxation and Minutes of the Annual Meeting of the National Tax Association. Vol. 109 (2016), pp. 1-21..
3. Haugen, Robert A. Modern Investment Theory. Prentice Hall, Englewood Cliffs, NJ: A Paramount Communications Company. 1993.
4. Madura, Jeff. Financial markets and institutions. - 2-nd edition.- West Publishing Company, 1994.
5. Chen H. J. Chen S. J. 2012. Investment-cash flow sensitivity cannot be a good measure of financial constraints: Evidence from the time series. Journal of Financial Economics103:393–410.
6. Amromin, Gene, and Steven A. Sharpe. 2014. “From the Horse’s Mouth: Economic Conditions and Investor Expectations of Risk and Return” Management Science 60 (4): 845–866.
7. Arif, Salman, and Charles M.C. Lee. 2014. “Aggregate Investment and Investor Sentiment.” Review of Financial Studies 27 (11): 3241–79.
8. Weinrich Y., Hoffmann U. Investitions analyse. Munchen, Wien, 1989.
9. Smith M. E. Another Road to Evaluating Knowledge Assets / Michael E. Smith// Human Resource Development Review. — 2016. — № 1. — vol. 2. — pp. 6-25.
10. Biryukov A. and Pustogarov I. Bitcoin over Tor isnot a good idea. In Security and Privasy, (SP), Symposium on, pages 122-134. IEEE, 2015. DOI: 10.1109/SP.2015.15
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).