Моделювання розвитку глобальної економіки

Спеціальність: Міжнародні економічні відносини
Код дисципліни: 8.292.00.M.030
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: Д.е.н., професор Бублик М.І.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Надання системи базових знань з теорії і практики побудови моделей розвитку глобальної економіки, теоретичних засад та практичного реалізування організаційно-економічного механізму формування глобальної економічної інтеграції, вивчення структури та особливостей функціонування глобальної економіки як об’єднання найвищого рівня інтеграції.
Завдання: Iнтегральна компетентність: ІНТ. Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачають проведення досліджень та/або здійснення інновацій за невизначеності умов і вимог загальні компетентності: ЗК3. Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій; ЗК4. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети; ЗК6. Здатність генерувати нові ідеї (креативність) ; ЗК7. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. фахові компетентності: СК4. Здатність до ефективного використання та розвитку ресурсів організації; СК5. Здатність до управління організацією та її розвитком. СК9. Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, приймати ефективні управлінські рішення та забезпечувати їх реалізацію; СК13. Уміння ефективно застосовувати глибокі знання із фінансово-економічної статистики для адміністрування бізнес-структур; СК14. Здатність застосування знань та розуміння для розв’язання якісних та кількісних задач із оцінювання ефективності бізнесу.
Результати навчання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни магістр повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: 1. Узагальнювати, критично мислити й аналізувати явища та проблеми, які вивчаються, проявляти гнучкість у прийнятті рішень на основі логічних аргументів та перевірених фактів в умовах обмеженого часу і ресурсів на засадах загальнонаукової методології. 2. Аналізувати та застосовувати концептуальні моделі, науковий доробок вітчизняних та зарубіжних вчених, фундаментальні постулати та теорії, парадигми глобального економічного розвитку, новітні підходи до функціонування і розвитку світового господарства та міжнародних економічних відносин. 3. Мати наукове цілісне уявлення про економічну єдність світу, регуляторні механізми міжнародних економічних відносин на національному, регіональному та міжнародному рівнях в умовах сучасних процесів конвергенції і дивергенції. 4. Володіти аналітичним мисленням та методиками систематизації інформації обробки великих масивів даних, оцінювання та прогнозування економічних та соціальних явищ. 5. Демонструвати системний науковий світогляд, уміння креативно мислити, формулювати висновки і розробляти рекомендації, пропонувати неординарні підходи з використанням новітніх технології у розв’язанні поставлених завдань. 6. Ідентифікувати наукові та практичні проблеми, готувати наукові тексти та доповіді, здійснювати публічну апробацію результатів досліджень як державною так і іноземними мовами, демонструвати усну та письмову комунікацію. 7. Застосовувати інформаційні технології, сучасні методи моделювання та прогнозування із використанням новітніх прикладних пакетів і програмних продуктів для наукового обґрунтування та підтвердження / спростування гіпотез. 8. Уміння застосовувати сучасні інформаційно-комунікаційні інструменти і технології для забезпечення ефективних наукових та професійних комунікацій. 9. Здатність формулювати власні авторські висновки, пропозиції та рекомендації.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни (пререквізити): 1. Сучасні теорії світового економічного розвитку. 2. Глобальні проблеми та виклики економічного розвитку. Супутні і наступні навчальні дисципліни (кореквізити): 1. Соціально-економічна діагностика в умовах глобалізації. 2. Інтелектуалізація та інформатизація світогосподарського розвитку.
Короткий зміст навчальної програми: Теорія розвитку моделей глобальної економіки. Принципи та засади моделювання глобальної економіки. Моделювання інституційної структури глобальної економіки на прикладі ЄС. Моделювання формування бюджету на глобальному рівні за прикладом ЄС. Моделювання аграрного розвитку глобальної економіки. Моделювання торговельного розвитку глобальної економіки. Моделювання соціального розвитку глобальної економіки. Моделювання регіонального розвитку глобальної економіки.
Опис: Теорія розвитку моделей глобальної економіки. Загальнотеоретичні концепції розвитку глобальної економіки. Неокласично-інституційні теорії міжнародної економічної інтеграції. Кількісні теорії оцінки ефектів міжнародної економічної інтеграції. Принципи та засади моделювання глобальної економіки. Моделювання формування і розвитку на глобальному рівні. Створення об’єднань на глобальному рівні (на прикладі ЄС) та процедура вступу до них. Методологія системної динаміки. Моделювання інституційної структури глобальної економіки на прикладі ЄС. Європейський Парламент, його структура та функції. Європейська Комісія: створення й організація її роботи. Рада ЄС. Європейська Рада. Суд ЄС. Палата аудиторів ЄС. Європейський центральний банк. Методи відтворення ігрової динаміки економічної взаємодії інституцій. Моделювання формування бюджету на глобальному рівні за прикладом ЄС. Основні засади формування бюджету ЄС. Механізм прийняття рішень при формуванні бюджету ЄС. Формування прибуткової та витратної частин бюджету ЄС. Імітаційні моделі дослідження економічної динаміки, загальні риси та обмеження. Моделювання аграрного розвитку глобальної економіки. Еволюція аграрного розвитку на глобальному рівні. Механізм функціонування аграрного розвитку на глобальному рівні. Фінансування аграрного розвитку на глобальному рівні. Трендові математико-статистичні методи моделювання економічної динаміки. Моделювання торговельного розвитку глобальної економіки. Моделювання торговельного розвитку на глобальному рівні, його інструменти. Загальна система преференцій на глобальному рівні. Спільна торговельна політика на глобальному рівні щодо країн третього світу. Моделювання соціального розвитку глобальної економіки. Основні засади моделювання соціального розвитку на глобальному рівні, його сутність та базові принципи формування. Типологія методів дослідження соціального розвитку глобальної економіки. Реалізація спільного соціального розвитку, його пріоритетні напрями. Регулювання ринку праці на глобальному рівні. Моделювання регіонального розвитку глобальної економіки. Формування та принципи реалізації регіонального розвитку, його інформаційне забезпечення на глобальному рівні. Організаційно-економічний механізм реалізації регіонального розвитку на глобальному рівні.
Методи та критерії оцінювання: 1. Поточне опитування 2. Заслуховування виступу на задану тему 3. Виконання і презентація результатів індивідуального науково-дослідного завдання. 4. Проведення зрізу знань у формі тесту. 5. Семестровий іспит.
Критерії оцінювання результатів навчання: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Бочан І.О. Глобальна економіка /І.О. Бочан, І.Р. Михасюк– К.: Логос. – 2007. – 246с. 2. Овчаренко Н.Є. Моделі сучасних інтеграційних процесів / Н.Є.Овчаренко. - К.: Проспект, 2008. –450 с. 3. Шамбуровський Г.О. Менеджмент глобальної економічної інтеграції: підручник затв. МОНУ / Г.О.Шамбуровський, С.М. Писаренко, Л.А. Українець та ін.- К.Знання. 2012. – 273с. 4. Вітлінський В. В. Моделювання глобальної економіки: Навч. посібник. — К.: КНЕУ, 2003. — 408 с. 5. Filippo di Mauro and M. Hashem Pesaran (Eds.) The GVAR Handbook: Structure and Applications of a Macro Model of the Global Economy for Policy Analysis, Oxford Scholarship Online, 2013. – 304 p. 6. Leslie Hamilton and Philip Webster. The International Business Environment. Fourth Edition, Oxford Scholarship Online, 2018. – 488 p. 7. Anne O. Krueger International Trade. What Everyone Needs to Know, Oxford Scholarship Online, 2020. – 288 p. 8. Manfred B. Steger Globalization: A Very Short Introduction. Fifth Edition, Oxford Scholarship Online, 2020. – 192 p. 9. Ian Goldin and Kenneth Reinert Globalization for Development. Meeting New Challenges. New Edition, 2023. – 368 p. University Press, 2017. – 592 p. 10. Державна служба статистики України. - [Електронний ресур]. – Режим доступу: http: www.ukrstat.gov.ua 11. Банк даних. - [Електронний ресур]. – Режим доступу: http: database.ukrcensus.gov.ua 12. Регіостат. - [Електронний ресур]. – Режим доступу: http: database.ukrcensus.gov.ua
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).