Архітектурне проєктування житлових будівель
Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.00.O.032
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Архітектурне проектування та інженерія
Лектор: к. арх., доц. Іванчко У.І.
к. арх., доц. Соловій Л.С., к. арх., доц. Сільник О.І., к. арх. Баб?як В.І.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: ПР04. Оцінювати фактори і вимоги, що визначають передумови архітектурно-містобудівного проєктування.
ПР08. Знати нормативну базу архітектурно-містобудівного проєктування.
ПР09. Розробляти проєкти, здійснювати передпроєктний аналіз у процесі архітектурно-містобудівного проєктування з урахуванням цілей, ресурсних обмежень, соціальних, етичних та законодавчих аспектів.
ПР10. Застосовувати сучасні засоби і методи інженерної, художньої і комп’ютерної графіки, що використовуються в архітектурно-містобудівному проєктуванні.
ПР12. Застосовувати сучасні теоретико-методологічні та типологічні підходи до вирішення проблем формування та розвитку архітектурно-містобудівного та ландшафтного середовища.
ПР15. Забезпечувати дотримання санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних, економічних, безпекових нормативних вимог в архітектурно-містобудівному проєктуванні.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Основи архітектурного проектування,
Кореквізити: Еволюція житла
Короткий зміст навчальної програми: Основна мета курсу – дати загальні поняття про основні типи та особливості кожного з типів житлових будівель; основи класифікації житлових будівель, основні принципи їх проектування, фактори, що впливають на формування житла, базові нормативно-технічні дані. Вплив кліматології, архітектурної світлотехніки та акустики, вимоги санітарної гігієни і безпеки на архітектуру житлових будівель, визначення кількісних та якісних параметрів житлових будівель, які відповідають сучасним вимогам. Основи архітектурної організації квартири.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: виконання індивідуальних практичних завдань ГР 1 – 3 варіанти планування однородинного будинку, ГР 2 – 2 варіанти багатоквартирного будинку.
Підсумковий контроль: екзамен.
Рекомендована література: 1. ДБН В.2.2-15-2019. Будинки і споруди. Житлові будинки. Основні положення.
2. ДБН В2.2-40:2018. Інклюзивність будівель і споруд. Основні положення.
3. ДБН Б.2.2.-12:2019. Планування і забудова територій.
4. ДБН В.1.1-7:2016. Пожежна безпека об’єктів будівництва. Загальні вимоги.
5. Архитектурное проектирование жилых зданий / М. В. Лисициан, В.Л. Пашковский, З. В. Петунина и др.; под ред. М. В. Лисициана, Е. С. Пронина. – М.: Архитектура, 2006. – 488 с.: ил.
6. Король В.П. Архітектурне проектування житла: Навчальний посібник. – К.: ФЕНІКС, 2006. – 208 с.
7. Нойферт Е. Будівельне проектування. 40-е видання. Пер. укр. мовою. – 2017. – 624 с.
8. Podrecznik projektowania architektoniczno-budowlanego. /Ernst Neufert; kontynuacja Peter Neufert i Ludwig Neff; tl. z niem. Stanislaw Gawronski [et. al.]. – 3. wyd. pol., rozsz. I gruntownie zm. – Warszawa: “Arkady”, 2010.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Архітектурне проєктування житлових будівель (курсовий проєкт)
Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.01.E.076
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Архітектурне проектування
Лектор: докт. філ. Кашуба О.М, ст. викл. Якубовський В.Б
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів інтегральної компетентності, яка включає здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері містобудування та архітектури, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, на основі застосування сучасних архітектурних теорій та методів, засобів суміжних наук.
А також загальні компетентності:
ЗК01. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК02. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
ЗК07. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
фахові компетентності:
СК04. Здатність дотримуватися вимог законодавства,
будівельних норм, стандартів і правил, технічних регламентів, інших нормативних документів у сферах містобудування та архітектури при здійсненні нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту будівель і споруд, створення безбар’єрного архітектурно-містобудівного середовища.
СК05. Здатність до аналізу і оцінювання природно-кліматичних, екологічних, інженерно-технічних, соціально-демографічних і архітектурно-містобудівних умов архітектурного проектування.
СК06. Здатність до виконання технічних і художніх зображень для використання в архітектурно-містобудівному, архітектурно-дизайнерському і ландшафтному проектуванні.
СК09. Здатність розробляти архітектурно-художні, об’ємно-планувальні, функціональні та конструктивні рішення, а також виконувати креслення, готувати документацію архітектурно-містобудівних проєктів.
СК13. Здатність до розробки архітектурно-містобудівних рішень з урахуванням безпекових і санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних, техніко-економічних вимог і розрахунків, вимог щодо екологічності, енергоефективності, інклюзивності.
СК14. Усвідомлення особливостей застосування сучасних будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, а також технологій при створенні об’єктів архітектури та містобудування.
СК15. Здатність до здійснення комп’ютерного моделювання, візуалізації, макетування і підготовки наочних ілюстративних матеріалів до архітектурно-містобудівних проєктів.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
ПР02. Знати основні засади та принципи архітектурно-містобудівної діяльності.
ПР04. Оцінювати фактори і вимоги, що визначають передумови архітектурно-містобудівного проєктування.
ПР06. Збирати, аналізувати й оцінювати інформацію з різних джерел, необхідну для прийняття обґрунтованих проєктних архітектурно-містобудівних рішень.
ПР08. Знати нормативну базу архітектурно-містобудівного проєктування.
ПР09. Розробляти проєкти, здійснювати передпроєктний аналіз у процесі архітектурно-містобудівного проєктування з урахуванням цілей, ресурсних обмежень, соціальних, етичних та законодавчих аспектів
ПР14. Обирати раціональні архітектурні рішення на основі аналізу ефективності конструктивних, інженерно-технічних систем, будівельних матеріалів і виробів, декоративно- оздоблювальних матеріалів.
ПР15. Забезпечувати дотримання безпекових, санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних, техніко-економічних вимог і розрахунків, вимог щодо екологічності, енергоефективності, інклюзивності в архітектурно-містобудівному проєктуванні.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пре-реквізити:
Історія архітектури та містобудування;
ко-реквізити:
Універсальний дизайн
Короткий зміст навчальної програми: Зміст дисципліни «Архітектурне проектування житлових будівель, курсовий проект», висвітлює особливості застосування засобів архітектурної композиції та графіки у проектуванні однородинного житлового будинку. Програма передбачає оволодіння нормативною базою. Розробку оптимальних варіантів: об’ємно-просторових вирішень будівлі; функціональних схем прибудинкової території на основі опрацьованої містобудівної ситуації проектованої ділянки, а також її природно-ландшафтного аналізу.
Опис: Склад кінцевого проекту передбачає: вирішення генерального плану ділянки; пропозиції екстер’єрів та предметного наповнення інтер’єрів будинку з врахуванням конструктивно-будівельних особливостей житлової споруди; презентація об’ємного зображення (перспективи, аксонометрії, тощо) запроектованого будинку.
Методи та критерії оцінювання: 1. Проведення клаузур на лабораторних заняттях
2. Перевірка знань ДБН що стосується даного об'єкту під час виконання самостійної роботи.
3. Проведення усної компоненти заліку з додатковими запитаннями, що стосуються виконання даного курсового проекту.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль:
Завдання 1. Клаузура 1– max 5 балів;
Завдання 2. Клаузура 2– max 5 балів
Завдання 3. Рубіжний контроль 1 – max 5 балів
Завдання 4. Клаузура 3 – max 5 балів
Завдання 5. Рубіжний контроль 2 max 10 балів
Загальна ідея КП та відповідність завданню - max 70 б.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Типологія житлових будівель: Методичні вказівки до виконання до виконання практичних робіт з дисципліни «Типологія житлових будівель» для студентів спеціальності 191 «Архітектура та містобудування» / Укл.: І.П. Гнесь, У.І. Іваночко, Г.О. Гнат, Л.С. Соловій, В.І. Баб’як– Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2019.
2. Державні будівельні норми України. ДБН В.2.2-15:2019 Будинки і споруди. Житлові будинки. Основні положення.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Архітектурне проєктування житлових будівель (курсовий проєкт)
Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.01.E.077
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Архітектурне проектування та інженерія
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Архітектурне проєктування житлових будівель (курсовий проєкт)
Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.02.E.109
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Містобудування
Лектор: Старший викладач ЗВО Дідик Володимир Васильович
Старший викладач ЗВО Король Євгенія Іванівна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: 1. Володіння культурою мислення, здатність до узагальнення, аналізу, сприйняття інформації, постановки мети і вибору шляхів її досягнення.
2. Вміння логічно вірно, аргументовано і ясно здійснювати комунікацію (усно і письмово) на державній мові та володіння принаймні однією із поширених європейських мов на рівні читання і розуміння науково-технічної літератури, спілкування в усній і письмовій формах.
3. Здатність використовувати законодавчі, директивні, нормативні, правові документи в своїй діяльності.
4. Володіння основними засобами, методами і способами отримання, зберігання, переробки інформації.
5. Уміння фахово представляти проект – доповідати по суті проекту, опонувати рецензію, роз’яснювати окремі положення проекту;
6. Здатність розуміти і враховувати соціальні, екологічні, етичні, економічні аспекти, що впливають на формування поточних та перспективних рішень при виконанні архітектурно-містобудівних проектів;
7. Компетентність у роботі з пам’ятками та при проектуванні об’єктів в межах охоронних зон
Результати навчання: 1. Знання професійно орієнтованих дисциплін спеціальності 191 Архітектура і містобудування
2. Знання державних проектних і санітарно-гігієнічних норм, на основі яких здійснюються перед проектний аналіз, розрахунки, пошукове, ескізне і робоче архітектурно-містобудівне проектування.
3. Знання та розуміння прийомів та методів архітектурних обмірів та проектування, відповідно до вимог чинних стандартів і технічних умов;
4. Знання сучасних досягнень інноваційних технологій в галузі архітектури і містобудування;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Основи геодезії
Архітектурні конструкції будівель і споруд
Архітектурне проектування дачного будинку (курсовий проект)
Ландшафтна архітектура та інженерний благоустрій територій
Короткий зміст навчальної програми: У процесі архітектурного проектування однородинного будинку студент знайомиться з основами формування та вимогами до архітектурного проектування архітектурно-планувальних та об’ємно-просторових рішень малоповерхового житла, сучасними умовами, вимогами та особливостями проектування індивідуального житлового будинку. Результатом вивчення є архітектурний проект однородинного будинку та його території обсягом 4 аркуші формату А2; техніка подачі – цифрова або авторська графіка.
Опис: Вступна лекція. Видача завдання. Передпроектні дослідження території проектованого будинку.
Функціонально-планувальна структура однородинного будинку.
Пошук архітектурно-просторового образу будинку.
Концепція функціонально-просторового вирішення ділянки та місце розташування проектованого будинку.
Архітектурно-просторова модель. Опрацювання планів
Характерний розріз по будинку з ділянкою.
Конструктивне вирішення та інженерія будинку
Архітектурне вирішення фасадів,
Розпланування присадибної ділянки
Опрацювання проекту
Методи та критерії оцінювання: У процесі поточного контролю студент виконує 2 клаузури, кожна з яких підводить підсумок попереднього етапу роботи над архітектурним проектом однородинного будинку та дозволяє приступити до опрацювання наступного етапу. Кожна клаузура оцінюється у 10 балів та враховується при остаточній оцінці архітектурного проекту.
Критерії оцінювання результатів навчання: Клаузура №1 і №2 – 10 балів кожна (10?2=20)
Знання теоретичних основ (тест) - 10 балів
Архітектурний проект однородинного будинку (АП) –––– 70
Разом за дисципліну - 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. ДБН Б.2.2-12:2019. Державні будівельні норми України. Планування та забудова територій. Київ: Мінрегіон: 2019
2. ДБН В.2.2-15:2019. Будинки і споруди. Житлові будинки. – К.: Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, 2019.
3.Однородинний житловий будинок: Методичні вказівки до курсу «Архітектурне проектування» для студентів II курсу базового напряму 1201 «Архітектура» (спеціальність «Містобудування»). Укл.: Максимюк Т.М., Мазур Т.М., Король Є.І., Гнесь Н.Ю. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2014. - 30 с.
https://uk.wikipedia.org/wiki/містобудування
library.knuba.edu.ua/node/86
www. library.univ.kiev.ua/ukr/elcdt/new
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Архітектурне проєктування житлових будівель (курсовий проєкт)
Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.03.E.128
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Дизайн архітектурного середовища
Лектор: канд. арх., доц. Богдан Гой
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
інтегральна компетентність – Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері містобудування та архітектури, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, на основі застосування сучасних архітектурних теорій та методів, засобів суміжних наук.
загальні компетентності:
ЗК 01. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК 03. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.
ЗК 07. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
фахові компетентності:
СК 02. Здатність застосовувати теорії, методи і принципи фізико-математичних, природничих наук, комп’ютерних технологій для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування.
СК 04. Здатність дотримуватися вимог законодавства,
будівельних норм, стандартів і правил, технічних регламентів, інших нормативних документів у сферах містобудування та архітектури при здійсненні нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту будівель і споруд, створення безбар’єрного архітектурно-містобудівного середовища.
СК 05. Здатність до аналізу і оцінювання природно-кліматичних, екологічних, інженерно-технічних, соціально-демографічних і архітектурно-містобудівних умов архітектурного проектування.
СК 09. Здатність розробляти архітектурно-художні, об’ємно-планувальні, функціональні та конструктивні рішення, а також виконувати креслення, готувати документацію архітектурно-містобудівних проєктів.
СК 10. Здатність до участі в підготовці архітектурно- планувальних завдань на проектування, в організації розробки архітектурно-містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних проєктів.
СК 12. Усвідомлення особливостей використання різних типів конструктивних та інженерних систем і мереж, їх розрахунків в архітектурно-містобудівному проєктуванні.
СК 13. Здатність до розробки архітектурно-містобудівних рішень з урахуванням безпекових і санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних, техніко-економічних вимог і розрахунків, вимог щодо екологічності, енергоефективності, інклюзивності.
СК 14. Усвідомлення особливостей застосування сучасних будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, а також технологій при створенні об’єктів архітектури та містобудування.
СК 15. Здатність до здійснення комп’ютерного моделювання, візуалізації, макетування і підготовки наочних ілюстративних матеріалів до архітектурно-містобудівних проєктів.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
ПР02. Знати основні засади та принципи архітектурно-містобудівної діяльності.
ПР04. Оцінювати фактори і вимоги, що визначають передумови архітектурно-містобудівного проєктування.
ПР05. Застосовувати основні теорії проєктування, реконструкції та реставрації архітектурно-містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів, сучасні методи і технології, міжнародний і вітчизняний досвід для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування.
ПР06. Збирати, аналізувати й оцінювати інформацію з різних джерел, необхідну для прийняття обґрунтованих проєктних архітектурно-містобудівних рішень.
ПР07. Застосовувати програмні засоби, ІТ-технології та інтернет-ресурси для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування.
ПР08. Знати нормативну базу архітектурно-містобудівного проєктування.
ПР09. Розробляти проєкти, здійснювати передпроєктний аналіз у процесі архітектурно-містобудівного проєктування з урахуванням цілей, ресурсних обмежень, соціальних, етичних та законодавчих аспектів.
ПР10. Застосовувати сучасні засоби і методи інженерної, художньої і комп’ютерної графіки, що використовуються в архітектурно-містобудівному проєктуванні.
ПР11. Застосовувати художньо-композиційні засади в архітектурно містобудівному проєктуванні.
ПР13. Виявляти, аналізувати та оцінювати потреби і вимоги клієнтів і партнерів, знаходити ефективні спільні рішення щодо архітектурно-містобудівних проєктів.
ПР14. Обирати раціональні архітектурні рішення на основі аналізу ефективності конструктивних, інженерно-технічних систем, будівельних матеріалів і виробів, декоративно- оздоблювальних матеріалів.
ПР16. Розуміти соціально-економічні, екологічні, етичні й естетичні наслідки пропонованих рішень у сфері містобудування та архітектури.
ПР17. Застосовувати енергоефективні та інші інноваційні технології при проєктуванні архітектурних об’єктів.
ПР19. Організовувати презентації та обговорення проєктів архітектурно містобудівного і ландшафтного середовища.
ПР21. Усвідомлювати специфіку регіональних і місцевих природних, економічних, екологічних, соціальних та інших умов прийняття та реалізації містобудівних і архітектурних рішень.
ПР22. Враховувати, інтерпретувати в конкретні просторові рішення контраверсійні інтереси держави, міської спільноти, розробляти партисипативні варіантні рішення в складних містобудівних ситуаціях.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
1. Вступ до спеціальності;
2. Рисунок, живопис, скульптура, частина 1;
3. Архітектурна графіка та композиція, частина 1;
4. Історія архітектури та містобудування;
Супутні і наступні навчальні дисципліни:
1. Дизайн архітектурного середовища;
2. Архітектура багатоквартирного житла.
Короткий зміст навчальної програми: Проєкт однородинного будинку є одним з перших архітектурних проєктів студента, де він набуває вміння самостійно проєктувати та комплексно підходити до розв’язання архітектурних задач, аналізувати і враховувати всю суму вихідних даних (умов ділянки, планувальних обмежень, чинних норм і правил проєктування, функціональних, стилістичних та естетичних вимог) та вчиться знаходити архітектурно-планувальні рішення, яке б забезпечувало найкращий спосіб функціонування об’єкта.
В даному проєкті студент знайомиться з особливостями житлової функції та засобами функціонально-просторової організації будівлі та її оточення. У процесі проєктування студент повинен відчути зв'язок планувальної та об’ємно-просторової структури будинку та зовнішнім середовищем на основі вивчення процесів життєдіяльності сім’ї.
Опис: Ознайомлення з темою, складом завдань та вимогами до курсового проєкту.
Видача завдання згідно варіантів. Проведення аналізу геодезичної підоснови М 1:500. Виконання перетину рельєфу ділянки. М 1:100.
Виконання схеми функціонального зонування ділянки. Опрацювання поверхових планів житлового будинку з вирішенням функціональних зон, комунікаційних зв`язків та конструктивної схеми М 1:100
Проведення клаузури на тему: «Архітектурно-просторове вирішення однородинного будинку».
Обговорення результатів клаузури. Визначення оптимальних проєктних рішень.
Детальне опрацювання планів будівлі М 1:100
Детальне опрацювання фасадів будинку М 1:100. Виконання плану даху М 1:100. Виконання перетину будинку М 1:100.
Виклад основних засад проєктування ансамблевих рішень інтер’єру і меблів в залежності від стилістики будинку.
Виконання ескізних креслень та їх обговорення.
Консультації в процесі виконання чистових креслень: генплану, планів, перерізів, фасадів, перспективних зображень будівлі та її інтер’єрів.
Правила оформлення альбому креслень до здачі.
Методи та критерії оцінювання: Перевірка знань та виконаних робіт на лабораторних заняттях
Перевірка індивідуальних робіт за графіком та згідно робочої програми.
Проведення заліку згідно розкладу та перевірка робіт.
Критерії оцінювання результатів навчання: виконання та захист клаузури: 30 балів
виконання курсового проєкту: 70 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Гнесь І.П., Рудик Р.А., Якубовський В.Б., Якубовський І.В. Однородинний житловий будинок: Навчальний посібник. – Львів: Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2007. – 111 с.
Державні будівельні норми України.
2. ДБН Б.2.2-12:2019 "Планування і забудова територій"
3. ДБН В.2.2-15-2019 "Житлові будинки. Основні положення"
4. ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво»
5. ДСТУ Б А.2.4-7:2009 Правила виконання архітектурно-будівельних робочих креслень
6. Neufert Ernst. Podrecznik projektowania architektoniczno-budowlanego.— Warszawa: „Arkady”, 2005.
7. Малоповерховий житловий будинок. Частина 1. Архітектурне проектування: Методичні вказівки до виконання курсових робіт для студентів базового напрямку 060102 – «Архітектура» спеціальності «Дизайн архітектурного середовища» / Укл.: Іванов-Костецький С.О., Проскуряков О.В.. – Львів: Видавництво Національного ун-ту "Львівська політехніка", 2015. - 39 с.
8. Архітектурно-проектна графіка: Методичні вказівки до виконання курсових робіт для студентів базового напрямку 060102 – «Архітектура» спеціальності «Дизайн архітектурного середовища» / Укл.: Богданова Ю.Л., Ковальчук Х.І. – Львів: Видавництво Національного ун-ту "Львівська політехніка", 2008. - 51 с.
9. Архітектурне проектування дачного будинку: Методичні вказівки до виконання курсових робіт для студентів базового напрямку 060102 – «Архітектура» спеціальності «Дизайн архітектурного середовища» / Укл.: Воронкова І.С., Богданова Ю.Л., Ковальчук Х.І. – Львів: кафедра дизайну архітектурного середовища, 2015.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Архітектурне проєктування житлових будівель (курсовий проєкт)
Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.04.E.147
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Архітектура та реставрація
Лектор: доц., к. арх., доц. каф. Гнідець Р.Б.
к.арх., ст. вик. Ясінський М. Р.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
загальних:
• Володіння культурою мислення, здатність до узагальнення, аналізу, сприйняття інформації, постановки мети і вибору шляхів її досягнення;
• Вміння логічно вірно, аргументовано і ясно здійснювати комунікацію (усно і письмово) на державній мові та володіння принаймні однією із поширених європейських мов на рівні читання і розуміння науково-технічної літератури, спілкування в усній і письмовій формах.
фахових:
• Базові знання фундаментальних наук, в обсязі, необхідному для освоєння загально-професійних дисциплін;
• Базові знання в галузі архітектури і містобудування, необхідні для освоєння професійно-орієнтованих дисциплін;
• Компетентність у сучасних архітектурних теоріях та доктринах;
• Компетентність у сучасних концепціях у містобудуванні.
Результати навчання: Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання:
• Базові знання фундаментальних наук, в обсязі, необхідному для освоєння загально-професійних дисциплін;
• Компетентність у сучасних архітектурних теоріях та доктринах;
• Знання технології проектного процесу в архітектурі і містобудуванні;
• Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань;
• Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягти поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Преквізит: Проектна графіка, Малі архітектурні форми, Дачний будинок, Однородинний житловий будинок, Архітектурне матеріалознавство, Конструкція будівель та споруд, Інженерний благоустрій території та транспорт.
Кореквізит: Архітектурне проектування (спортивно-молодіжний табір у ландшафтному середовищі), Архітектурне проектування (Офіс з паркінгом у міському середовищі)
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна "Архітектурне проектування: Реконструкція житлового будинку" дає студента базові знання методики виконання проектів реконструкції житлових будинків. В результаті вивчення дисципліни та виконання курсового проекту студент ознайомлюється з методами проведення передпроектних досліджень: архітектурні обміри, фотофіксація, замальовки, тощо; методами композиційного аналізу та системи пропорціонування при побудові архітектурної композиції фасадів, методами натурного обстеження та визначення технічного стану будівлі; методами проектування реконструкційних робіт з добудовою, надбудовою, переплануванням та пристосуванням до нових функцій будівлі.
Студент на підставі виявлених недоліків у планувальних рішеннях та технічному стані існуючої будівлі вчиться розробляти власні проектні рішення. Для цього застосовуються знання історичних конструкцій, матеріалів та будівельних технік, а також знання прийомів використання нових технологічних рішень та сучасних будівельних матеріалів при реконструкційних роботах. Студент отримує базові знання щодо проектування благоустрою прибудинкових територій та внутрішніх дворів багатоквартирних будинків з виділеною ділянкою.
Опис: Дисципліна «Архітектурне проектування однородинного житлового будинку» ґрунтується на вивченні та творчому осмисленні аналогів архітектурних проектів, аналізі теоретичних знань, нормативних вимог, врахуванні конструктивних особливостей та потреб інженерного обладнання та ґрунтується на індивідуальному творчому процесі створення ескізного проекту однородинного будинку. Вивчення дисципліни відбувається шляхом індивідуальної роботи викладача з кожним студентом, аналізом проектних пропозицій, пошуком варіантів проектних рішень та відбором найкращих.
Методи та критерії оцінювання: Оцінка вислатляється на основі виконаного проекту
Склад проекту «Реконструкція житлового будинку »: Графічна частина, Пояснювальна записка.
Графічна частина проекту виконується на аркушах цупкого креслярського паперу (формату А2).
Пояснювальна записка виконується на аркушах офісного паперу формату А4.
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна оцінка в балах
Поточний контроль - rлаузури, контрольні перегляди – 30 б.
Оцінка загальної ідеї проекту та якості графічного виконання – 70 б.
Разом за ПК 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.ДБН Б.2.2-12:2019. Планування і забудова територій. - Київ. «Діпромісто». 2019.
2.ДБН В.2.2-15:2019. Житлові будинки. Основні положення. – Київ. «КиївЗНДІЕП». 2019.
3.ДБН В.3.2-2-2009 Житлові будинки. реконструкція та капітальний ремонт. – Киїів. «НДІпроектреконструкція». 2009
4.Петер Нойферт, Людвиг Нефф. Проектирование и строительство. Дом, квартира, сад. Перевод с немецкого. – Москва, «Архитектура-С», 2008. – 264с.
5. Avi Friedman. Innovative houses. Concept for Sustainable Living. – London, Laurence King Publishing Ltd. 2013.
6. Wentling, James W. Housing by lifestyle: the component method of residential design. Second edition. ISBN 0-07-069293-9. - USA. McGraw-Hill, Inc. 1995.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).