Архітектурне проєктування громадських будівель та споруд

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.00.O.045
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Архітектурне проектування
Лектор: к. арх., доцент Моркляник Оксана Ігорівна к. арх., доцент Юрчишин Оксана Михайлівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: У результаті вивчення дисципліни студент повинен знати основні поняття та терміни, що стосуються архітектурного проектування громадських будівель і споруд; основи класифікації громадських будівель та споруд та основні принципи їх проектування; теоретичні основи та засади проектування громадських будівель і споруд; базові вимоги до проектування громадських будівель і споруд. Опанувати методику архітектурного проектування громадських будівель і споруд; володіти основними способами представлення та презентації архітектурного ескізу громадської будівлі. Вміти правильно обирати раціональні архітектурно-планувальні рішення в залежності від типу громадської будівлі. Чітко і професійно застосовувати та використовувати набуті на лекціях та практичних заняттях знання в навчальному курсовому проектуванні громадських будівель. Орієнтуватися у загальних поняттях та правилах нормативно-технічної бази громадських будівель і споруд для подальшого застосування їх в реальному архітектурному проектуванні.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Основи похітектурного проектування, частина 1 Основи архітектурного проектування, частина 2 Архітектурне пректування житлових будівель
Короткий зміст навчальної програми: Лекційний курс включає 13 тем, розрахованих на 26 академічних годин. Курс розрахований на студентів ІІ-го курсу навчання, котрі з ІV-го семестру опановують процес архітектурного проектування громадського об’єкту в реальному середовищі. Тематика курсу передбачає вивчення теоретичних основ типології як науки, аналіз формування громадських будівель і споруд та сучасні тенденції проектування основних типів громадських будівель і споруд. Вивчення факторів, що впливають на формування типології громадських будівель і споруд. Вивчення основ класифікації громадських будівель і споруд та містобудівних основ проектування громадських будівель і споруд. Детально вивчаються структурні вузли громадських будівель і споруд та протипожежні норми проектування громадських будівель і споруд. На лекційних заняттях передбачено вивчення певних типів громадських будівель і споруд таких як дитячі дошкільні заклади, навчальні заклади, спортивні та фізкультурно-оздоровчі заклади, лікувальні заклади, заклади торгівлі, видовищні будинки та споруди, культові заклади, заклади громадського харчування, банківські будівлі, готелі. Розглядаються вимоги пристосування громадських будівель і споруд для потреб маломобільних груп населення та неповносправних людей. Мета викладання дисципліни - навчити студента ІІ-го курсу основ проектування громадських будівель і споруд, опанувати системні методи проектування від традиційних до сучасних, аналізувати та синтезувати отримані знання з подальшим застосуванням їх у проектуванні різних типів громадських будівель та споруд; системно мислити при вирішенні практичних завдань у процесі архітектурного проектування.
Методи та критерії оцінювання: Практичні роботи, екзаменаційний контроль (тест)
Рекомендована література: 1. ДБН 360 – 92** «Планування та забудова міських і сільських поселень». – К.: Держбуд України, 2002. 2. ДБН В.1.1.7 – 2002 «Захист від пожежі. Пожежна безпека об’єктів будівництва». – К.: Держбуд України, 2003. 3. ДБН В.2.2 – 3 – 97 «Будинки і споруди. Будинки та споруди навчальних закладів». – К.: Держбуд України, 1997. 4. ДБН В.2.2 – 4 – 97 «Будинки і споруди. Будинки дошкільних закладів». – К.: Держбуд України, 1997. 5. ДБН В.2.2. – 9 – 99 «Будинки і споруди. Громадські будинки і споруди. Основні положення». – К.: Держбуд України, 1999. 6. ДБН В.2.2 – 10 – 2001 «Будинки і споруди. Заклади охорони здоров’я». – К.: Держбуд України, 2001. 7. ДБН В.2.2 – 11 – 2002 «Будинки і споруди. Заклади побутового обслуговування». - К.: Держбуд України, 2002. 8. ДБН В.2.2 – 13 – 2003 «Будинки і споруди. Спортивні та фізкультурно-оздоровчі споруди». – К.: Держбуд України, 2003. 9. ДБН В.2.2 – 15 – 2005 «Будинки і споруди. Житлові будинки. Основні положення». – К.: Держбуд України, 2005. 10. ДБН В.2.2 – 16 – 2005 «Будинки і споруди. Культурно-видовищні та дозвіллєві заклади». – К.: Держбуд України, 2005. 11. ДБН В.2.2 – 17 – 2007 «Будинки і споруди. Доступність будинків і споруд для мало мобільних груп населення». – К.: Мінбуд України, 2007. 12. ДБН В.2.2 – 18 – 2007 «Будинки і споруди. Будинки соціального захисту населення». – К.: Мінбуд України, 2007. 13. ДБН В.2.2. – 20:2008 «Будинки і споруди. Готелі». – K.: Мінрегіонбуд України, 2009. 14. ДБН В.2.2. – 23:2009 «Будинки і споруди. Підприємства торгівлі». – Будинки і споруди. 15. ДБН В.2.2–25:2009 «Будинки і споруди. Підприємства харчування (Заклади ресторанного господарства)». – К.: Мінрегіонбуд, 2010. 16. ДБН В.2.3. – 5 – 2001 «Вулиці та дороги населених пунктів». – К.: Держбуд України, 2001. 17. ДБН В.2.3. – 15 – 2007 «Споруди транспорту. Автостоянки і гаражі для легкових автомобілів». – К.: Мінбуд України, 2007. 18. ДК 018 – 2000 «Державний класифікатор будівель та споруд». – К.: Держстандарт України, 2000. 19. ДСТУ 3862 – 99 «Ресторанне господарство. Терміни та визначення». 20. Культові будинки та споруди різних конфесій. Посібник з проектування / Українська Академія архітектури, Український зональний науково-дослідний і проектний інститут цивільного будівництва (ВАТ КиїівЗНДІЕП). – К.: КиївЗНДЕП, 2002. – 115с. 21. Рекомендации по проектированию вокзалов. – М.: ГУП ЦПП, 1997. – 60с. 22. Водотика О. Архітектура православних храмів України: історія та сучасність / О. Водотика. – К.: СПД Коляда О.П., 2006. – 160с. 23. Гнідець Р.Б. Архітектура українських церков. Конструкція і форма: Навчальний посібник / Р.Б. Гнідець . – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007. – 140 с. 24. Грицюк Л.С. Проектування закладів харчування: навч. посібник / Л.С. Грицюк, С.М. Лінда, В.Б. Якубовський. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012. – 184 c. 25. Данчак І.О. Проектування житлового середовища для потреб людей з обмеженими фізичними можливостями: Навчальний посібник / І.О. Данчак, С.М. Лінда.– Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка». – 2002. – 132 с. 26. Ежов В. И. Архитектура общественных зданий и комплексов / В. И. Ежов, С. В. Ежов, Д. В. Ежов. /Под общ. ред. д-ра архит., проф. В. И. Ежова. – К.: Вистка, 2006. – 380 с. 27. Змеул С. Г. Архитектурная типология зданий и сооружений / С. Г. Змеул, Б.А. Маханько. – М.: Стройиздат, 1999. – 240 с. 28. Канаян К. Проектирование магазинов и торговых центров / К. Канаян, Р. Канаян, А. Канаян. – М.: Юнион-Стиандарт Консалтинг, 2005. – 424 с. 29. Никуленкова Т.Т. Проектирование предприятий общественного питания / Т.Т. Никуленкова, Г.М. Ястина. – М.: КолосС, 2007. – 247 с. 30. Проскуряков В.І. Архітектура українського театру: простір і дія. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 200.. - …с 31. Уренев В.П. Предприятия общественного питания. – М.: Стройиздат, 1986. – 176с. 32. Юрчишин О.М. Проектування дитячих дошкільних закладів: навч. посібник / О.М. Юрчишин, І.П. Гнесь, Л.І. Лучко. - Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2011. – 152 c.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Архітектурне проєктування громадських будівель та споруд (курсовий проєкт)

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.01.E.082
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Архітектурне проектування
Лектор: Дида Олександра Андріївна к.арх., доцент
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Навчити здобувачів розробляти функціональну схему, планування і архітектурно-просторовий образ громадської будівлі. Ознайомити з основними етапами проектування громадських об’єктів зі аналізом нормативних документів, містобудівної ситуації і врахуванням соціально-функціональних вимог.
Завдання: Загальні компетентності: 01. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. 02. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. 03. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації. 04. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. 10. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, їх місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя. Фахові компетентності: 03. Усвідомлення особливостей розвитку історичних і сучасних стилів в архітектурі, містобудуванні, мистецтві та дизайні України та зарубіжних країн. 07.Усвідомлення основних законів і принципів архітектурно-містобудівної композиції, формування художнього образу і стилю в процесі проектування будівель і споруд, містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів. 09. Здатність розробляти архітектурно-художні, об’ємно-планувальні, функціональні та конструктивні рішення, а також виконувати креслення, готувати документацію архітектурно-містобудівних проєктів. 10. Здатність до участі в підготовці архітектурно- планувальних завдань на проектування, в організації розробки архітектурно-містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних проєктів. 16. Усвідомлення загальних теоретичних, методичних і творчих засад архітектурного проєктування. 22. Усвідомлення специфіки регіональних і місцевих передумов архітектурної діяльності. 23. Здатність збирати та систематизувати інформацію щодо актуальних потреб країни, міської спільноти у розвитку архітектурного середовища.
Результати навчання: 01. Вільно спілкуватися з професійних питань державною та іноземною мовами усно і письмово. 04. Оцінювати фактори і вимоги, що визначають передумови архітектурно-містобудівного проєктування. 05. Застосовувати основні теорії проєктування, реконструкції та реставрації архітектурно-містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів, сучасні методи і технології, міжнародний і вітчизняний досвід для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування. 06. Збирати, аналізувати й оцінювати інформацію з різних джерел, необхідну для прийняття обґрунтованих проєктних архітектурно-містобудівних рішень. 09. Розробляти проєкти, здійснювати передпроєктний аналіз у процесі архітектурно-містобудівного проєктування з урахуванням цілей, ресурсних обмежень, соціальних, етичних та законодавчих аспектів. 11. Застосовувати художньо-композиційні засади в архітектурно містобудівному проєктуванні. 16. Розуміти соціально-економічні, екологічні, етичні й естетичні наслідки пропонованих рішень у сфері містобудування та архітектури. 19. Організовувати презентації та обговорення проєктів архітектурно містобудівного і ландшафтного середовища. 21. Усвідомлювати специфіку регіональних і місцевих природних, економічних, екологічних, соціальних та інших умов прийняття та реалізації містобудівних і архітектурних рішень. 22. Враховувати, інтерпретувати в конкретні просторові рішення контраверсійні інтереси держави, міської спільноти, розробляти партисипативні варіантні рішення в складних містобудівних ситуаціях.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни -Основи архітектурного проектування, ч.1,2 -Архітектурне проектування житлових будівель Супутні і наступні навчальні дисципліни -Архітектурна форма, конструкції та матеріали
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Архітектурне проектування громадських будівель і споруд» (КП) покликана дати здобувачам першого (бакалаврського) рівня вищої освіти знання з питань сучасних напрямів розвитку архітектури громадський будівель, сприяти розвитку їхнього естетичного і функціонального бачення будівель і простору. Під час практичних занять студенти виконують проектно-функціональні рішення громадської будівлі, спрямоване на набуття вмінь з аналізу містобудівного середовища, використання інформації з нормативних документів, вчаться розробляти сучасні функціонально-візуальнірішення громадської будівлі. Дисципліна інтегрується з іншими професійно важливими дисциплінами – основами архітектурного проектування, архітектурним проектуванням житлових будівель, архітектурною формою, конструкціями та матеріалами.
Опис: Лабораторні заняття На заняттях студенти працюють над виконанням розрахунково-графічної роботи, яка покликана дати можливість застосувати теоретичний матеріал на практиці. 1.Семінар «Архітектура сучасних громадських будівель на прикладі закладів громадського харчування. Світовий та вітчизняний досвід. Критерії вибору ділянки під проектування». 2.Візуальний аналіз архітектурного середовища. 3.Виконання завдання «Клаузура». 4. «Захист клаузури» 5. «Захист клаузури» та обговорення результатів 6.Пошук функціонально-планувального вирішення ресторану. 7.Узгодження запрпонованих пропозицй з нормативними документами. 8.Розроблення планування об’єкту. 9.Пошук об’ємно-просторового рішення ресторану. Перегляд 10.Розробка графічної презентації проекту ресторану. 11.Обговорення і презентація курсового проекту
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: проведення усного опитування на лабораторних заняттях, індивідуальні консультацій. Підсумковий контроль: Курсовий проект
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: Клаузура. – max 5 балів; Захист клаузури. – max 5 балів Перегляд – max 10 балів Підсумковий контроль: КП – max 80 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення 1. Габрель М.М. Просторовий підхід до обґрунтування архітектурних рішень: навч. посіб. / М.М. Габрель, М.М. Габрель. – Львів: Сполом, 2016. – 282 с. Рекомендована література Базова 1. Білоконь Ю. М. Управління розвитком територій (планувальні аспекти) / Ю. М. Білоконь; за ред. І. О. Фоміна. – К.: Укрархбудінформ, 2002. – 148 с. 2. Гетун Г.В. Архітектура будівель і споруд: підруч. для студ. вищ. навч. закл.; [у 5-ти кн.] / Г.В. Гетун. – Кн. 1: Основи проєктування, 2011. – 378 с.; кн. 2: Житлові будинки, 2014. – 736 с.; кн.3: Історія архітектури і будівництва, 2015. – 816 с.; кн. 4: Технічна експлуатація та реконструкція будівель, 2018. – 750 с.; кн. 5: Промислові будівлі, 2020. – 820 с. 3. Історія української архітектури / Ю. С. Асєєв, В. В. Вечерський, О. М. Годованюк та ін.; за ред. В. І. Тимофієнка. – К.: Техніка, 2003. – 472 с. 4. Лінда С.М. Архітектурне проектування громадських будівель і споруд: навч. посіб. / С.М. Лінда. – Львів: НУ «Львівська політехніка», 2010. – 608 с. 5. Малес Л. Соціологія міста / Малес Л., Середа В., Соболевська М., Сорока Ю., Міхеєва О. – Донецьк: Ноулідж, 2010. – 463 с. 6. Термінологічний словник-довідник з будівництва та архітектури / [за заг. ред. Р.А. Шмига]. – Львів, 2010. – 221 с. 7. Урбоекологія: підручник для студ. вищих навчальних закладів / В.П. Кучерявий – Львів: Новий Світ-2000, 2021. – 460 с. Допоміжна 1. Bridgewater А. Self-sufficiency: A Guide for 21st-century Living / Alan Bridgewater, Gill Bridgewater. – London: IMM Lifestyle Books, 2013. – 223 р. 2. Netto V.M. The social effects of architecture: built form and social sustainability / Netto V.M., Vargas J.C., de Saboya R.T. – London: Routledge, 2019. https://www.researchgate.net/publication/330691625_The_social_effects_of_architecture_Built_form_and_social_sustainability 3. Богдан О. Що варто знати про соціологію та соціальні дослідження? Посібник-довідник для громадських активістів та всіх зацікавлених / О. Богдан. – К.: Дух і Літера, 2015. – 380 с. 4. Борщук М. Проблеми формування стратегії розвитку туристичних регіонів: моногр. / М. Борщук. – Львів: Інститут регіональних досліджень НАН України, 2006. – 288 с. 5. Конспект лекцій з курсу «Теоретичні та методичні основи архітектурного проектування. Типологія будівель та споруд» (для студентів 4 курсу денної форми навчання за напрямом 6.060102 «Архітектура» спеціальності «Містобудування» / Л. В. Дрьомова; Харк. нац. акад. міськ. госп-ва. – Х.: ХНАМГ, 2011. – 70 с. 6. Основи і методи архітектурного проектування. Курс лекцій з дисципліни «Теоретичні та методичні основи архітектурного проектування» (для студентів 3 курсу денної форми навчання напряму 1201 (6.060102) – «Архітектура», спеціальність 6.060100 – «Містобудування») / Укл.: С.О. Шубович, Л.П. Панова, Г.В. Гамалєй та ін.; Харк. нац. акад. міськ. госп-ва. – Х.: ХНАМГ, 2009. – 113 с. 7. Паніотто В. Методи опитування / В. Паніотто, Н. Харченко. – К.: Києво-Могилянська академія, 2017. – 342 с. 8. Панченко Т. Ф. Туристичне середовище: архітектура, природа, інфраструктура: моногр. / Т. Ф. Панченко. – К.: Логос, 2009. – 176 с. 9. Планування і забудова міст: конспект лекцій; [у 4-х кн.] / Дьомін М.М., Сингаївська О.І., Биваліна М.В., Приймаченко О.В. – К.: КНУБА, 2023. – Кн. 1. – 65 с.; кн. 2. – 58 с.; кн. 3 . –109 с.; кн. 4 . – 62 с. 10. Санофф Г. Демократичне проектування. Тематичні дослідження співучасті у створенні середовища мегаполісів та малих міст. – Дніпро: Книжкова літера, 2018. – 172 с. 11. Як досліджувати публічні простори в Україні: напрями і методи. Практичний посібник / Кушніренко 0., Петренко-Лисак А., Шутюк О. – К.: ВАДЕКС, 2020. – 38 с. Нормативна література 1. ДБН Б.2.2-12:2019 "Планування і забудова територій" https://is.gd/X8AZi1 2. ДБН В.2.2-9:2018 “Громадські будинки та споруди. Основні положення” https://e-construction.gov.ua/files/new_doc/3022082276805576102/2023-01-24/fa9a3e00-5004-46db-8b8b-e6dea58ac5f9.pdf 3. ДБН В.2.2-16:2019 “Культурно-видовищні та дозвіллєві заклади” https://e-construction.gov.ua/laws_detail/3074791651063890960?doc_type=2 4. ДБН В.2.2-40:2018 "Інклюзивність будівель і споруд. Основні положення" https://is.gd/28pvzb Інформаційні ресурси 1. Електронний навчальний курс з дисципліни «Дизайн ландшафту». https://elearn.nubip.edu.ua/course/view.php?id=152 2. Громадські простори: 10 принципів об’єднання людей та вулиць. https://pro-mobility.org/innovaciyi/gromadski-prostori-10-principiv-obied/ 3. Добірка коворкінгів в обласних центрах України, де можна пережити сувору робочу осінь... https://dou.ua/lenta/articles/coworking-with-starlink/ 4. Парклети в Івано-Франківську – альтернативний громадський простір. https://youtu.be/s4Gv1PcvWSY 5. Пропозиції по благоустрою двору багатоквартирного будинку. https://eddi.ru/uk/proposals-for-the-improvement-of-the-courtyard-of-the-apartment-building-landscaping-yardterritory-or-what-awaits-us-outside-the-doorstep-of-the-house.html
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Архітектурне проєктування громадських будівель та споруд (курсовий проєкт)

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.02.E.112
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Архітектурне проектування
Лектор: Дида Олександра Андріївна к.арх., доцент
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Навчити здобувачів розробляти функціональну схему, планування і архітектурно-просторовий образ громадської будівлі. Ознайомити з основними етапами проектування громадських об’єктів зі аналізом нормативних документів, містобудівної ситуації і врахуванням соціально-функціональних вимог.
Завдання: Загальні компетентності: 01. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. 02. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. 03. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації. 04. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. 10. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, їх місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя. Фахові компетентності: 03. Усвідомлення особливостей розвитку історичних і сучасних стилів в архітектурі, містобудуванні, мистецтві та дизайні України та зарубіжних країн. 07.Усвідомлення основних законів і принципів архітектурно-містобудівної композиції, формування художнього образу і стилю в процесі проектування будівель і споруд, містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів. 09. Здатність розробляти архітектурно-художні, об’ємно-планувальні, функціональні та конструктивні рішення, а також виконувати креслення, готувати документацію архітектурно-містобудівних проєктів. 10. Здатність до участі в підготовці архітектурно- планувальних завдань на проектування, в організації розробки архітектурно-містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних проєктів. 16. Усвідомлення загальних теоретичних, методичних і творчих засад архітектурного проєктування. 22. Усвідомлення специфіки регіональних і місцевих передумов архітектурної діяльності. 23. Здатність збирати та систематизувати інформацію щодо актуальних потреб країни, міської спільноти у розвитку архітектурного середовища.
Результати навчання: 01. Вільно спілкуватися з професійних питань державною та іноземною мовами усно і письмово. 04. Оцінювати фактори і вимоги, що визначають передумови архітектурно-містобудівного проєктування. 05. Застосовувати основні теорії проєктування, реконструкції та реставрації архітектурно-містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів, сучасні методи і технології, міжнародний і вітчизняний досвід для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування. 06. Збирати, аналізувати й оцінювати інформацію з різних джерел, необхідну для прийняття обґрунтованих проєктних архітектурно-містобудівних рішень. 09. Розробляти проєкти, здійснювати передпроєктний аналіз у процесі архітектурно-містобудівного проєктування з урахуванням цілей, ресурсних обмежень, соціальних, етичних та законодавчих аспектів. 11. Застосовувати художньо-композиційні засади в архітектурно містобудівному проєктуванні. 16. Розуміти соціально-економічні, екологічні, етичні й естетичні наслідки пропонованих рішень у сфері містобудування та архітектури. 19. Організовувати презентації та обговорення проєктів архітектурно містобудівного і ландшафтного середовища. 21. Усвідомлювати специфіку регіональних і місцевих природних, економічних, екологічних, соціальних та інших умов прийняття та реалізації містобудівних і архітектурних рішень. 22. Враховувати, інтерпретувати в конкретні просторові рішення контраверсійні інтереси держави, міської спільноти, розробляти партисипативні варіантні рішення в складних містобудівних ситуаціях.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни -Основи архітектурного проектування, ч.1,2 -Архітектурне проектування житлових будівель Супутні і наступні навчальні дисципліни -Архітектурна форма, конструкції та матеріали
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Архітектурне проектування громадських будівель і споруд» (КП) покликана дати здобувачам першого (бакалаврського) рівня вищої освіти знання з питань сучасних напрямів розвитку архітектури громадський будівель, сприяти розвитку їхнього естетичного і функціонального бачення будівель і простору. Під час практичних занять студенти виконують проектно-функціональні рішення громадської будівлі, спрямоване на набуття вмінь з аналізу містобудівного середовища, використання інформації з нормативних документів, вчаться розробляти сучасні функціонально-візуальнірішення громадської будівлі. Дисципліна інтегрується з іншими професійно важливими дисциплінами – основами архітектурного проектування, архітектурним проектуванням житлових будівель, архітектурною формою, конструкціями та матеріалами.
Опис: Лабораторні заняття На заняттях студенти працюють над виконанням розрахунково-графічної роботи, яка покликана дати можливість застосувати теоретичний матеріал на практиці. 1.Семінар «Архітектура сучасних громадських будівель на прикладі закладів громадського харчування. Світовий та вітчизняний досвід. Критерії вибору ділянки під проектування». 2.Візуальний аналіз архітектурного середовища. 3.Виконання завдання «Клаузура». 4. «Захист клаузури» 5. «Захист клаузури» та обговорення результатів 6.Пошук функціонально-планувального вирішення ресторану. 7.Узгодження запрпонованих пропозицй з нормативними документами. 8.Розроблення планування об’єкту. 9.Пошук об’ємно-просторового рішення ресторану. Перегляд 10.Розробка графічної презентації проекту ресторану. 11.Обговорення і презентація курсового проекту
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: проведення усного опитування на лабораторних заняттях, індивідуальні консультацій. Підсумковий контроль: Курсовий проект
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: Клаузура. – max 5 балів; Захист клаузури. – max 5 балів Перегляд – max 10 балів Підсумковий контроль: КП – max 80 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення 1. Габрель М.М. Просторовий підхід до обґрунтування архітектурних рішень: навч. посіб. / М.М. Габрель, М.М. Габрель. – Львів: Сполом, 2016. – 282 с. Рекомендована література Базова 1. Білоконь Ю. М. Управління розвитком територій (планувальні аспекти) / Ю. М. Білоконь; за ред. І. О. Фоміна. – К.: Укрархбудінформ, 2002. – 148 с. 2. Гетун Г.В. Архітектура будівель і споруд: підруч. для студ. вищ. навч. закл.; [у 5-ти кн.] / Г.В. Гетун. – Кн. 1: Основи проєктування, 2011. – 378 с.; кн. 2: Житлові будинки, 2014. – 736 с.; кн.3: Історія архітектури і будівництва, 2015. – 816 с.; кн. 4: Технічна експлуатація та реконструкція будівель, 2018. – 750 с.; кн. 5: Промислові будівлі, 2020. – 820 с. 3. Історія української архітектури / Ю. С. Асєєв, В. В. Вечерський, О. М. Годованюк та ін.; за ред. В. І. Тимофієнка. – К.: Техніка, 2003. – 472 с. 4. Лінда С.М. Архітектурне проектування громадських будівель і споруд: навч. посіб. / С.М. Лінда. – Львів: НУ «Львівська політехніка», 2010. – 608 с. 5. Малес Л. Соціологія міста / Малес Л., Середа В., Соболевська М., Сорока Ю., Міхеєва О. – Донецьк: Ноулідж, 2010. – 463 с. 6. Термінологічний словник-довідник з будівництва та архітектури / [за заг. ред. Р.А. Шмига]. – Львів, 2010. – 221 с. 7. Урбоекологія: підручник для студ. вищих навчальних закладів / В.П. Кучерявий – Львів: Новий Світ-2000, 2021. – 460 с. Допоміжна 1. Bridgewater А. Self-sufficiency: A Guide for 21st-century Living / Alan Bridgewater, Gill Bridgewater. – London: IMM Lifestyle Books, 2013. – 223 р. 2. Netto V.M. The social effects of architecture: built form and social sustainability / Netto V.M., Vargas J.C., de Saboya R.T. – London: Routledge, 2019. https://www.researchgate.net/publication/330691625_The_social_effects_of_architecture_Built_form_and_social_sustainability 3. Богдан О. Що варто знати про соціологію та соціальні дослідження? Посібник-довідник для громадських активістів та всіх зацікавлених / О. Богдан. – К.: Дух і Літера, 2015. – 380 с. 4. Борщук М. Проблеми формування стратегії розвитку туристичних регіонів: моногр. / М. Борщук. – Львів: Інститут регіональних досліджень НАН України, 2006. – 288 с. 5. Конспект лекцій з курсу «Теоретичні та методичні основи архітектурного проектування. Типологія будівель та споруд» (для студентів 4 курсу денної форми навчання за напрямом 6.060102 «Архітектура» спеціальності «Містобудування» / Л. В. Дрьомова; Харк. нац. акад. міськ. госп-ва. – Х.: ХНАМГ, 2011. – 70 с. 6. Основи і методи архітектурного проектування. Курс лекцій з дисципліни «Теоретичні та методичні основи архітектурного проектування» (для студентів 3 курсу денної форми навчання напряму 1201 (6.060102) – «Архітектура», спеціальність 6.060100 – «Містобудування») / Укл.: С.О. Шубович, Л.П. Панова, Г.В. Гамалєй та ін.; Харк. нац. акад. міськ. госп-ва. – Х.: ХНАМГ, 2009. – 113 с. 7. Паніотто В. Методи опитування / В. Паніотто, Н. Харченко. – К.: Києво-Могилянська академія, 2017. – 342 с. 8. Панченко Т. Ф. Туристичне середовище: архітектура, природа, інфраструктура: моногр. / Т. Ф. Панченко. – К.: Логос, 2009. – 176 с. 9. Планування і забудова міст: конспект лекцій; [у 4-х кн.] / Дьомін М.М., Сингаївська О.І., Биваліна М.В., Приймаченко О.В. – К.: КНУБА, 2023. – Кн. 1. – 65 с.; кн. 2. – 58 с.; кн. 3 . –109 с.; кн. 4 . – 62 с. 10. Санофф Г. Демократичне проектування. Тематичні дослідження співучасті у створенні середовища мегаполісів та малих міст. – Дніпро: Книжкова літера, 2018. – 172 с. 11. Як досліджувати публічні простори в Україні: напрями і методи. Практичний посібник / Кушніренко 0., Петренко-Лисак А., Шутюк О. – К.: ВАДЕКС, 2020. – 38 с. Нормативна література 1. ДБН Б.2.2-12:2019 "Планування і забудова територій" https://is.gd/X8AZi1 2. ДБН В.2.2-9:2018 “Громадські будинки та споруди. Основні положення” https://e-construction.gov.ua/files/new_doc/3022082276805576102/2023-01-24/fa9a3e00-5004-46db-8b8b-e6dea58ac5f9.pdf 3. ДБН В.2.2-16:2019 “Культурно-видовищні та дозвіллєві заклади” https://e-construction.gov.ua/laws_detail/3074791651063890960?doc_type=2 4. ДБН В.2.2-40:2018 "Інклюзивність будівель і споруд. Основні положення" https://is.gd/28pvzb Інформаційні ресурси 1. Електронний навчальний курс з дисципліни «Дизайн ландшафту». https://elearn.nubip.edu.ua/course/view.php?id=152 2. Громадські простори: 10 принципів об’єднання людей та вулиць. https://pro-mobility.org/innovaciyi/gromadski-prostori-10-principiv-obied/ 3. Добірка коворкінгів в обласних центрах України, де можна пережити сувору робочу осінь... https://dou.ua/lenta/articles/coworking-with-starlink/ 4. Парклети в Івано-Франківську – альтернативний громадський простір. https://youtu.be/s4Gv1PcvWSY 5. Пропозиції по благоустрою двору багатоквартирного будинку. https://eddi.ru/uk/proposals-for-the-improvement-of-the-courtyard-of-the-apartment-building-landscaping-yardterritory-or-what-awaits-us-outside-the-doorstep-of-the-house.html
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Архітектурне проєктування громадських будівель та споруд (курсовий проєкт)

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.03.E.131
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Архітектурне проектування
Лектор: Дида Олександра Андріївна к.арх., доцент
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Навчити здобувачів розробляти функціональну схему, планування і архітектурно-просторовий образ громадської будівлі. Ознайомити з основними етапами проектування громадських об’єктів зі аналізом нормативних документів, містобудівної ситуації і врахуванням соціально-функціональних вимог.
Завдання: Загальні компетентності: 01. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. 02. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. 03. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації. 04. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. 10. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, їх місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя. Фахові компетентності: 03. Усвідомлення особливостей розвитку історичних і сучасних стилів в архітектурі, містобудуванні, мистецтві та дизайні України та зарубіжних країн. 07.Усвідомлення основних законів і принципів архітектурно-містобудівної композиції, формування художнього образу і стилю в процесі проектування будівель і споруд, містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів. 09. Здатність розробляти архітектурно-художні, об’ємно-планувальні, функціональні та конструктивні рішення, а також виконувати креслення, готувати документацію архітектурно-містобудівних проєктів. 10. Здатність до участі в підготовці архітектурно- планувальних завдань на проектування, в організації розробки архітектурно-містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних проєктів. 16. Усвідомлення загальних теоретичних, методичних і творчих засад архітектурного проєктування. 22. Усвідомлення специфіки регіональних і місцевих передумов архітектурної діяльності. 23. Здатність збирати та систематизувати інформацію щодо актуальних потреб країни, міської спільноти у розвитку архітектурного середовища.
Результати навчання: 01. Вільно спілкуватися з професійних питань державною та іноземною мовами усно і письмово. 04. Оцінювати фактори і вимоги, що визначають передумови архітектурно-містобудівного проєктування. 05. Застосовувати основні теорії проєктування, реконструкції та реставрації архітектурно-містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів, сучасні методи і технології, міжнародний і вітчизняний досвід для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування. 06. Збирати, аналізувати й оцінювати інформацію з різних джерел, необхідну для прийняття обґрунтованих проєктних архітектурно-містобудівних рішень. 09. Розробляти проєкти, здійснювати передпроєктний аналіз у процесі архітектурно-містобудівного проєктування з урахуванням цілей, ресурсних обмежень, соціальних, етичних та законодавчих аспектів. 11. Застосовувати художньо-композиційні засади в архітектурно містобудівному проєктуванні. 16. Розуміти соціально-економічні, екологічні, етичні й естетичні наслідки пропонованих рішень у сфері містобудування та архітектури. 19. Організовувати презентації та обговорення проєктів архітектурно містобудівного і ландшафтного середовища. 21. Усвідомлювати специфіку регіональних і місцевих природних, економічних, екологічних, соціальних та інших умов прийняття та реалізації містобудівних і архітектурних рішень. 22. Враховувати, інтерпретувати в конкретні просторові рішення контраверсійні інтереси держави, міської спільноти, розробляти партисипативні варіантні рішення в складних містобудівних ситуаціях.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни -Основи архітектурного проектування, ч.1,2 -Архітектурне проектування житлових будівель Супутні і наступні навчальні дисципліни -Архітектурна форма, конструкції та матеріали
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Архітектурне проектування громадських будівель і споруд» (КП) покликана дати здобувачам першого (бакалаврського) рівня вищої освіти знання з питань сучасних напрямів розвитку архітектури громадський будівель, сприяти розвитку їхнього естетичного і функціонального бачення будівель і простору. Під час практичних занять студенти виконують проектно-функціональні рішення громадської будівлі, спрямоване на набуття вмінь з аналізу містобудівного середовища, використання інформації з нормативних документів, вчаться розробляти сучасні функціонально-візуальнірішення громадської будівлі. Дисципліна інтегрується з іншими професійно важливими дисциплінами – основами архітектурного проектування, архітектурним проектуванням житлових будівель, архітектурною формою, конструкціями та матеріалами.
Опис: Лабораторні заняття На заняттях студенти працюють над виконанням розрахунково-графічної роботи, яка покликана дати можливість застосувати теоретичний матеріал на практиці. 1.Семінар «Архітектура сучасних громадських будівель на прикладі закладів громадського харчування. Світовий та вітчизняний досвід. Критерії вибору ділянки під проектування». 2.Візуальний аналіз архітектурного середовища. 3.Виконання завдання «Клаузура». 4. «Захист клаузури» 5. «Захист клаузури» та обговорення результатів 6.Пошук функціонально-планувального вирішення ресторану. 7.Узгодження запрпонованих пропозицй з нормативними документами. 8.Розроблення планування об’єкту. 9.Пошук об’ємно-просторового рішення ресторану. Перегляд 10.Розробка графічної презентації проекту ресторану. 11.Обговорення і презентація курсового проекту
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: проведення усного опитування на лабораторних заняттях, індивідуальні консультацій. Підсумковий контроль: Курсовий проект
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: Клаузура. – max 5 балів; Захист клаузури. – max 5 балів Перегляд – max 10 балів Підсумковий контроль: КП – max 80 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення 1. Габрель М.М. Просторовий підхід до обґрунтування архітектурних рішень: навч. посіб. / М.М. Габрель, М.М. Габрель. – Львів: Сполом, 2016. – 282 с. Рекомендована література Базова 1. Білоконь Ю. М. Управління розвитком територій (планувальні аспекти) / Ю. М. Білоконь; за ред. І. О. Фоміна. – К.: Укрархбудінформ, 2002. – 148 с. 2. Гетун Г.В. Архітектура будівель і споруд: підруч. для студ. вищ. навч. закл.; [у 5-ти кн.] / Г.В. Гетун. – Кн. 1: Основи проєктування, 2011. – 378 с.; кн. 2: Житлові будинки, 2014. – 736 с.; кн.3: Історія архітектури і будівництва, 2015. – 816 с.; кн. 4: Технічна експлуатація та реконструкція будівель, 2018. – 750 с.; кн. 5: Промислові будівлі, 2020. – 820 с. 3. Історія української архітектури / Ю. С. Асєєв, В. В. Вечерський, О. М. Годованюк та ін.; за ред. В. І. Тимофієнка. – К.: Техніка, 2003. – 472 с. 4. Лінда С.М. Архітектурне проектування громадських будівель і споруд: навч. посіб. / С.М. Лінда. – Львів: НУ «Львівська політехніка», 2010. – 608 с. 5. Малес Л. Соціологія міста / Малес Л., Середа В., Соболевська М., Сорока Ю., Міхеєва О. – Донецьк: Ноулідж, 2010. – 463 с. 6. Термінологічний словник-довідник з будівництва та архітектури / [за заг. ред. Р.А. Шмига]. – Львів, 2010. – 221 с. 7. Урбоекологія: підручник для студ. вищих навчальних закладів / В.П. Кучерявий – Львів: Новий Світ-2000, 2021. – 460 с. Допоміжна 1. Bridgewater А. Self-sufficiency: A Guide for 21st-century Living / Alan Bridgewater, Gill Bridgewater. – London: IMM Lifestyle Books, 2013. – 223 р. 2. Netto V.M. The social effects of architecture: built form and social sustainability / Netto V.M., Vargas J.C., de Saboya R.T. – London: Routledge, 2019. https://www.researchgate.net/publication/330691625_The_social_effects_of_architecture_Built_form_and_social_sustainability 3. Богдан О. Що варто знати про соціологію та соціальні дослідження? Посібник-довідник для громадських активістів та всіх зацікавлених / О. Богдан. – К.: Дух і Літера, 2015. – 380 с. 4. Борщук М. Проблеми формування стратегії розвитку туристичних регіонів: моногр. / М. Борщук. – Львів: Інститут регіональних досліджень НАН України, 2006. – 288 с. 5. Конспект лекцій з курсу «Теоретичні та методичні основи архітектурного проектування. Типологія будівель та споруд» (для студентів 4 курсу денної форми навчання за напрямом 6.060102 «Архітектура» спеціальності «Містобудування» / Л. В. Дрьомова; Харк. нац. акад. міськ. госп-ва. – Х.: ХНАМГ, 2011. – 70 с. 6. Основи і методи архітектурного проектування. Курс лекцій з дисципліни «Теоретичні та методичні основи архітектурного проектування» (для студентів 3 курсу денної форми навчання напряму 1201 (6.060102) – «Архітектура», спеціальність 6.060100 – «Містобудування») / Укл.: С.О. Шубович, Л.П. Панова, Г.В. Гамалєй та ін.; Харк. нац. акад. міськ. госп-ва. – Х.: ХНАМГ, 2009. – 113 с. 7. Паніотто В. Методи опитування / В. Паніотто, Н. Харченко. – К.: Києво-Могилянська академія, 2017. – 342 с. 8. Панченко Т. Ф. Туристичне середовище: архітектура, природа, інфраструктура: моногр. / Т. Ф. Панченко. – К.: Логос, 2009. – 176 с. 9. Планування і забудова міст: конспект лекцій; [у 4-х кн.] / Дьомін М.М., Сингаївська О.І., Биваліна М.В., Приймаченко О.В. – К.: КНУБА, 2023. – Кн. 1. – 65 с.; кн. 2. – 58 с.; кн. 3 . –109 с.; кн. 4 . – 62 с. 10. Санофф Г. Демократичне проектування. Тематичні дослідження співучасті у створенні середовища мегаполісів та малих міст. – Дніпро: Книжкова літера, 2018. – 172 с. 11. Як досліджувати публічні простори в Україні: напрями і методи. Практичний посібник / Кушніренко 0., Петренко-Лисак А., Шутюк О. – К.: ВАДЕКС, 2020. – 38 с. Нормативна література 1. ДБН Б.2.2-12:2019 "Планування і забудова територій" https://is.gd/X8AZi1 2. ДБН В.2.2-9:2018 “Громадські будинки та споруди. Основні положення” https://e-construction.gov.ua/files/new_doc/3022082276805576102/2023-01-24/fa9a3e00-5004-46db-8b8b-e6dea58ac5f9.pdf 3. ДБН В.2.2-16:2019 “Культурно-видовищні та дозвіллєві заклади” https://e-construction.gov.ua/laws_detail/3074791651063890960?doc_type=2 4. ДБН В.2.2-40:2018 "Інклюзивність будівель і споруд. Основні положення" https://is.gd/28pvzb Інформаційні ресурси 1. Електронний навчальний курс з дисципліни «Дизайн ландшафту». https://elearn.nubip.edu.ua/course/view.php?id=152 2. Громадські простори: 10 принципів об’єднання людей та вулиць. https://pro-mobility.org/innovaciyi/gromadski-prostori-10-principiv-obied/ 3. Добірка коворкінгів в обласних центрах України, де можна пережити сувору робочу осінь... https://dou.ua/lenta/articles/coworking-with-starlink/ 4. Парклети в Івано-Франківську – альтернативний громадський простір. https://youtu.be/s4Gv1PcvWSY 5. Пропозиції по благоустрою двору багатоквартирного будинку. https://eddi.ru/uk/proposals-for-the-improvement-of-the-courtyard-of-the-apartment-building-landscaping-yardterritory-or-what-awaits-us-outside-the-doorstep-of-the-house.html
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Архітектурне проєктування громадських будівель та споруд (курсовий проєкт)

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.04.E.150
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Архітектурне проектування
Лектор: Дида Олександра Андріївна к.арх., доцент
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Навчити здобувачів розробляти функціональну схему, планування і архітектурно-просторовий образ громадської будівлі. Ознайомити з основними етапами проектування громадських об’єктів зі аналізом нормативних документів, містобудівної ситуації і врахуванням соціально-функціональних вимог.
Завдання: Загальні компетентності: 01. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. 02. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. 03. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації. 04. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. 10. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, їх місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя. Фахові компетентності: 03. Усвідомлення особливостей розвитку історичних і сучасних стилів в архітектурі, містобудуванні, мистецтві та дизайні України та зарубіжних країн. 07.Усвідомлення основних законів і принципів архітектурно-містобудівної композиції, формування художнього образу і стилю в процесі проектування будівель і споруд, містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів. 09. Здатність розробляти архітектурно-художні, об’ємно-планувальні, функціональні та конструктивні рішення, а також виконувати креслення, готувати документацію архітектурно-містобудівних проєктів. 10. Здатність до участі в підготовці архітектурно- планувальних завдань на проектування, в організації розробки архітектурно-містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних проєктів. 16. Усвідомлення загальних теоретичних, методичних і творчих засад архітектурного проєктування. 22. Усвідомлення специфіки регіональних і місцевих передумов архітектурної діяльності. 23. Здатність збирати та систематизувати інформацію щодо актуальних потреб країни, міської спільноти у розвитку архітектурного середовища.
Результати навчання: 01. Вільно спілкуватися з професійних питань державною та іноземною мовами усно і письмово. 04. Оцінювати фактори і вимоги, що визначають передумови архітектурно-містобудівного проєктування. 05. Застосовувати основні теорії проєктування, реконструкції та реставрації архітектурно-містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів, сучасні методи і технології, міжнародний і вітчизняний досвід для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування. 06. Збирати, аналізувати й оцінювати інформацію з різних джерел, необхідну для прийняття обґрунтованих проєктних архітектурно-містобудівних рішень. 09. Розробляти проєкти, здійснювати передпроєктний аналіз у процесі архітектурно-містобудівного проєктування з урахуванням цілей, ресурсних обмежень, соціальних, етичних та законодавчих аспектів. 11. Застосовувати художньо-композиційні засади в архітектурно містобудівному проєктуванні. 16. Розуміти соціально-економічні, екологічні, етичні й естетичні наслідки пропонованих рішень у сфері містобудування та архітектури. 19. Організовувати презентації та обговорення проєктів архітектурно містобудівного і ландшафтного середовища. 21. Усвідомлювати специфіку регіональних і місцевих природних, економічних, екологічних, соціальних та інших умов прийняття та реалізації містобудівних і архітектурних рішень. 22. Враховувати, інтерпретувати в конкретні просторові рішення контраверсійні інтереси держави, міської спільноти, розробляти партисипативні варіантні рішення в складних містобудівних ситуаціях.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни -Основи архітектурного проектування, ч.1,2 -Архітектурне проектування житлових будівель Супутні і наступні навчальні дисципліни -Архітектурна форма, конструкції та матеріали
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Архітектурне проектування громадських будівель і споруд» (КП) покликана дати здобувачам першого (бакалаврського) рівня вищої освіти знання з питань сучасних напрямів розвитку архітектури громадський будівель, сприяти розвитку їхнього естетичного і функціонального бачення будівель і простору. Під час практичних занять студенти виконують проектно-функціональні рішення громадської будівлі, спрямоване на набуття вмінь з аналізу містобудівного середовища, використання інформації з нормативних документів, вчаться розробляти сучасні функціонально-візуальнірішення громадської будівлі. Дисципліна інтегрується з іншими професійно важливими дисциплінами – основами архітектурного проектування, архітектурним проектуванням житлових будівель, архітектурною формою, конструкціями та матеріалами.
Опис: Лабораторні заняття На заняттях студенти працюють над виконанням розрахунково-графічної роботи, яка покликана дати можливість застосувати теоретичний матеріал на практиці. 1.Семінар «Архітектура сучасних громадських будівель на прикладі закладів громадського харчування. Світовий та вітчизняний досвід. Критерії вибору ділянки під проектування». 2.Візуальний аналіз архітектурного середовища. 3.Виконання завдання «Клаузура». 4. «Захист клаузури» 5. «Захист клаузури» та обговорення результатів 6.Пошук функціонально-планувального вирішення ресторану. 7.Узгодження запрпонованих пропозицй з нормативними документами. 8.Розроблення планування об’єкту. 9.Пошук об’ємно-просторового рішення ресторану. Перегляд 10.Розробка графічної презентації проекту ресторану. 11.Обговорення і презентація курсового проекту
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: проведення усного опитування на лабораторних заняттях, індивідуальні консультацій. Підсумковий контроль: Курсовий проект
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: Клаузура. – max 5 балів; Захист клаузури. – max 5 балів Перегляд – max 10 балів Підсумковий контроль: КП – max 80 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення 1. Габрель М.М. Просторовий підхід до обґрунтування архітектурних рішень: навч. посіб. / М.М. Габрель, М.М. Габрель. – Львів: Сполом, 2016. – 282 с. Рекомендована література Базова 1. Білоконь Ю. М. Управління розвитком територій (планувальні аспекти) / Ю. М. Білоконь; за ред. І. О. Фоміна. – К.: Укрархбудінформ, 2002. – 148 с. 2. Гетун Г.В. Архітектура будівель і споруд: підруч. для студ. вищ. навч. закл.; [у 5-ти кн.] / Г.В. Гетун. – Кн. 1: Основи проєктування, 2011. – 378 с.; кн. 2: Житлові будинки, 2014. – 736 с.; кн.3: Історія архітектури і будівництва, 2015. – 816 с.; кн. 4: Технічна експлуатація та реконструкція будівель, 2018. – 750 с.; кн. 5: Промислові будівлі, 2020. – 820 с. 3. Історія української архітектури / Ю. С. Асєєв, В. В. Вечерський, О. М. Годованюк та ін.; за ред. В. І. Тимофієнка. – К.: Техніка, 2003. – 472 с. 4. Лінда С.М. Архітектурне проектування громадських будівель і споруд: навч. посіб. / С.М. Лінда. – Львів: НУ «Львівська політехніка», 2010. – 608 с. 5. Малес Л. Соціологія міста / Малес Л., Середа В., Соболевська М., Сорока Ю., Міхеєва О. – Донецьк: Ноулідж, 2010. – 463 с. 6. Термінологічний словник-довідник з будівництва та архітектури / [за заг. ред. Р.А. Шмига]. – Львів, 2010. – 221 с. 7. Урбоекологія: підручник для студ. вищих навчальних закладів / В.П. Кучерявий – Львів: Новий Світ-2000, 2021. – 460 с. Допоміжна 1. Bridgewater А. Self-sufficiency: A Guide for 21st-century Living / Alan Bridgewater, Gill Bridgewater. – London: IMM Lifestyle Books, 2013. – 223 р. 2. Netto V.M. The social effects of architecture: built form and social sustainability / Netto V.M., Vargas J.C., de Saboya R.T. – London: Routledge, 2019. https://www.researchgate.net/publication/330691625_The_social_effects_of_architecture_Built_form_and_social_sustainability 3. Богдан О. Що варто знати про соціологію та соціальні дослідження? Посібник-довідник для громадських активістів та всіх зацікавлених / О. Богдан. – К.: Дух і Літера, 2015. – 380 с. 4. Борщук М. Проблеми формування стратегії розвитку туристичних регіонів: моногр. / М. Борщук. – Львів: Інститут регіональних досліджень НАН України, 2006. – 288 с. 5. Конспект лекцій з курсу «Теоретичні та методичні основи архітектурного проектування. Типологія будівель та споруд» (для студентів 4 курсу денної форми навчання за напрямом 6.060102 «Архітектура» спеціальності «Містобудування» / Л. В. Дрьомова; Харк. нац. акад. міськ. госп-ва. – Х.: ХНАМГ, 2011. – 70 с. 6. Основи і методи архітектурного проектування. Курс лекцій з дисципліни «Теоретичні та методичні основи архітектурного проектування» (для студентів 3 курсу денної форми навчання напряму 1201 (6.060102) – «Архітектура», спеціальність 6.060100 – «Містобудування») / Укл.: С.О. Шубович, Л.П. Панова, Г.В. Гамалєй та ін.; Харк. нац. акад. міськ. госп-ва. – Х.: ХНАМГ, 2009. – 113 с. 7. Паніотто В. Методи опитування / В. Паніотто, Н. Харченко. – К.: Києво-Могилянська академія, 2017. – 342 с. 8. Панченко Т. Ф. Туристичне середовище: архітектура, природа, інфраструктура: моногр. / Т. Ф. Панченко. – К.: Логос, 2009. – 176 с. 9. Планування і забудова міст: конспект лекцій; [у 4-х кн.] / Дьомін М.М., Сингаївська О.І., Биваліна М.В., Приймаченко О.В. – К.: КНУБА, 2023. – Кн. 1. – 65 с.; кн. 2. – 58 с.; кн. 3 . –109 с.; кн. 4 . – 62 с. 10. Санофф Г. Демократичне проектування. Тематичні дослідження співучасті у створенні середовища мегаполісів та малих міст. – Дніпро: Книжкова літера, 2018. – 172 с. 11. Як досліджувати публічні простори в Україні: напрями і методи. Практичний посібник / Кушніренко 0., Петренко-Лисак А., Шутюк О. – К.: ВАДЕКС, 2020. – 38 с. Нормативна література 1. ДБН Б.2.2-12:2019 "Планування і забудова територій" https://is.gd/X8AZi1 2. ДБН В.2.2-9:2018 “Громадські будинки та споруди. Основні положення” https://e-construction.gov.ua/files/new_doc/3022082276805576102/2023-01-24/fa9a3e00-5004-46db-8b8b-e6dea58ac5f9.pdf 3. ДБН В.2.2-16:2019 “Культурно-видовищні та дозвіллєві заклади” https://e-construction.gov.ua/laws_detail/3074791651063890960?doc_type=2 4. ДБН В.2.2-40:2018 "Інклюзивність будівель і споруд. Основні положення" https://is.gd/28pvzb Інформаційні ресурси 1. Електронний навчальний курс з дисципліни «Дизайн ландшафту». https://elearn.nubip.edu.ua/course/view.php?id=152 2. Громадські простори: 10 принципів об’єднання людей та вулиць. https://pro-mobility.org/innovaciyi/gromadski-prostori-10-principiv-obied/ 3. Добірка коворкінгів в обласних центрах України, де можна пережити сувору робочу осінь... https://dou.ua/lenta/articles/coworking-with-starlink/ 4. Парклети в Івано-Франківську – альтернативний громадський простір. https://youtu.be/s4Gv1PcvWSY 5. Пропозиції по благоустрою двору багатоквартирного будинку. https://eddi.ru/uk/proposals-for-the-improvement-of-the-courtyard-of-the-apartment-building-landscaping-yardterritory-or-what-awaits-us-outside-the-doorstep-of-the-house.html
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).