Реновація будівель

Спеціальність: Містобудування
Код дисципліни: 7.191.02.O.003
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Архітектура та реставрація
Лектор: Доцент кафедри, доцент, - Юрій Ярославович Дубик Асистент кафедри, к. арх., - Мар'яна Василівна Каплінська
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: • Знання типології та класифікації історичної забудови та принципів їх комплексного дослідження; • знання новітніх технологій натурного дослідження та комп’ютерного моделювання історичних архітектурних об'єктів; • знання методики та практики реновації (відновлення) історичних будівель, специфіки будівельних матеріалів та технологій в реставрації і реконструкції архітектурних об'єктів, елементів їх архітектурного вистрою; • знання в галузі державної політики просторового планування, базові проблеми просторового планування та регіонального розвитку, вирішення завдань збереження історико-архітектурного середовища історичного міста; • здатність формувати проектну реставраційну ідею і послідовно розвивати її в ході розробки проекту, забезпечувати в проекті рішення архітектурно-композиційних та актуальних соціальних та екологічних завдань створення здорового, доступного та комфортного середовища в історичному просторі; • застосовувати актуальні методи, прийоми і технології реновації (відновлення) архітектурного та містобудівного об’єкту в ході проектних робіт, в тому числі, композиційного моделювання і комп’ютерного проектування; • здатність захищати прийняті проектні рішення на засіданнях консультативних, науково-методичних, містобудівних рад державних та місцевих пам’ятко-охоронних інституцій
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізит: Архітектурне проектування (Реконструкція житлового будинку), Реконструкція та реставрація архітектурних об'єктів, охорона пам'яток архітектури, Технології в реставрації будівель та їх мистецького вистрою. Ко-реквізит: Сучасні концепції та інновації в архітектури та містобудуванні (КП), Комплексне дослідження і наукові засади регенерації історичних містобудівних комплексів і ансамблів архітектурномістобудівного об'єкту, Методологія науково-проектного процесу збереження історичного міста.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Реновація будівель» ґрунтується на наступних розділах – попереднє вивчення об’єкту проектування, науково-дослідна робота з об’єктом, вивчення науково-практичних засад реставраційного проектування ансамблів пам’яток архітектури, формування концепції та виконання проектів реставрації пам’яткових містобудівних комплексів
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (25%) Екзамен - письмова (графічна) компонента (25%); - усна компонента, захист роботи (50%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення 1. Прибєга Л.В.,. Охорона та реставрація об'єктів архітектурно-містобудівної спадщини України: методологічний аспект. 2009 2. Консервація і реставрація пам’яток архітектури. Методичний посібник. Укрреставрація. Київ-Львів. 1996. 3. Прибєга Л.В. Кам’яне зодчество України. Охорона та реставрація. – К., 1993. Рекомендована література Базова 1. Волошинець В. А., Бевз М. В. Реставраційне матеріалознавство. Видавництво: Львівська політехніка. 2017. 2. Прибєга Л.В.,. Історичні ареали поселень: сутність та методологічні засади охорони. Українська академія мистецтва. Вип. 8., 2001, с. 113-130. 3. Технічна експлуатація, реконструкція і модернізація будівель : навч. посібник для вишів / А. І. Гавриляк, І. Б. Базарник, Р. І. Кінаш, М. В. Котів ; за ред. А. І. Гавриляка. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2006. 4. Piotr Kozarski. Konserwacja domu. Polskie stowarzyszenie mykologow budownictwa. Wroclaw.1997. 5. Borusiewicz W. Konserwacja zabytkow budownictwa murowanego. – Warszawa, 1985. 6. Malachowicz E. Konserwacja i rewaloryzacja architektury w zespolach I krajobrazie – Wroclaw, 1994. Допоміжна 1. Володимир Вуйцик. LEOPOLITANA . /ВНТЛ-Класика.- Львів. 2012. 2. Володимир Вуйцик. LEOPOLITANA /ВНТЛ-Класика.- Львів. 2013
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).