Сучасні архітектурні теорії та доктрини

Спеціальність: Містобудування
Код дисципліни: 7.191.02.O.008
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Дизайн та основи архітектури
Лектор: Д. арх, проф. Лінда Світлана Миколаївна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Володіти знаннями основних понять, термінів і значень, мови професійного спілкування в сфері архітектури та містобудування, дотримуватись норм академічної доброчесності; Розуміти соціальну роль архітектурної діяльності, передбачати відповідальність за ефективність і наслідки прийняття рішень в галузі архітектури та містобудування з дотриманням основ професійної етики; Проводити дослідницьку та/або інноваційну діяльність, застосовувати традиційні та інноваційні методи проектування та проведення досліджень; Визначати етапи і напрями історичного розвитку явищ архітектури, критично оцінювати, досліджувати тенденції та процеси в архітектурній теорії та практиці, реконструкції та реновації архітектурно-містобудівних об’єктів, дизайні інтер’єрів; Розвивати теоретичні, типологічні підходи до вирішення проблем формування та розвитку архітектурно-містобудівного середовища на основі систематизації даних природничих, гуманітарних і технічних наук
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Технологія проектного процесу Архітектурне проектування громадської будівлі Сучасні концепції та інновації в архітектурі та містобудуванні Комплексне дослідження архітектурно-містобудівного об’єкту
Короткий зміст навчальної програми: У процесі вивчення дисципліни «Сучасні архітектурні теорії і доктрини» здобувачі другого рівня вищої освіти - магістра архітектури та містобудування, оволодівають необхідним обсягом знань про роль і місце архітектурної теорії у розвитку архітектурної діяльності загалом та її значення для розвитку суспільства, опановують види та особливості сучасних концептуальних підходів у формуванні нових архітектурних напрямків та стилів. Під час роботи над презентаціями у студентів магістратури формуються уміння самостійно аналізувати існуючі архітектурні концепції та підходи, здатність самостійно систематизувати та узагальнювати існуючий теоретичний досвіду розвитку архітектури, будувати наукові гіпотези і моделі, узагальнювати та оформлювати результати. Зміст дисципліни розроблено на основі відповідних вимог щодо підготовки магістрів архітектури та містобудування до виконання інноваційних наукових досліджень у теорії архітектури, для викладацької роботи за спеціальністю, для розроблення архітектурної частини комплексних проектів різного призначення, для роботи у сфері управління на рівні районів, міст. Значну увагу приділено термінологічній базі сучасної архітектурної теорії.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: проведення вибіркового усного опитування на лекціях, оцінювання презентації-виступу студента, участі у дискусії. Оцінка є сумою набраних студентом балів за поточну роботу протягом семестру. Підсумковий контроль: тестовий контроль у ВНС НУЛП, екзамен.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Електронний навчально-методичний комплекс «Сучасні архітектурні теорії і доктрини» / С.М. Лінда, О.М. Оконченко. – Львів : ВНС НУ «Львівська політехніка» (сертифікат № 03065,) https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=9000 Черкес Б.С., Лінда С.М. Архітектура сучасності: остання третина ХХ – початок ХХІ століть: Навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. 384 с. Білоконь Ю.М., Фомін І.О. Наука і творчість в архітектурі. К.: Логос, 2006. 208 с. Габрель М.М. Просторова організація містобудівних систем. К.: Видавничий дім А.С.С., 2004. 400 с. Иконников А.В. Архитектура ХХ века: утопии и реальность. Т.І. – М.: Прогресс, 2001. 656с. Иконников А.В. Архитектура ХХ века: утопии и реальность. Т.ІІ. – М.: Прогресс, 2002. 672с. Кармазин Ю. И. Творческий метод архитектора: введение в теоретические и методические основы. Воронеж : Изд-во Воронеж. гос. ун-та, 2005. 496 с. Посацький Б.С. Простір міста і міська культура (на зламі ХХ–ХХІ ст.). Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2007. 208 с. Посацький Б.С. та ін. Архітектурний образ міста: Навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2019. 140 с. Стародубцева Л. Архітектура постмодернізму. – К.:Спалах, 1998. 208. Товбич В.В., Сисойлов М.В. Архітектура: мистецтво та наука. Т. 1. Становлення та розвиток процесів і явищ архітектури. К.: Свідлер, 2007. 1020 с. Фомін І.О. Основи теорії містобудування : підруч – К. : Наук. думка, 1997. 191 с. Steel J. Architecture today. – Rhaidon Press Limited, 1997. 511p. Jenks Ch. Architecture today. – New York, 1988. 279 р.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).