Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Спеціальність: Містобудування
Код дисципліни: 7.191.02.O.014
Кількість кредитів: 10.50
Кафедра: Містобудування
Лектор: проф., к.арх. Петришин Галина Петрівна
Асистент Білоус Олена
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Завданням практики за темою магістерської праці є набуття і розвиток навичок науково-дослідної праці (теоретичні та емпіричні методи збору та узагальнення інформації) та формулювання висновків щодо застосування зібраної інформації у магістерській праці.
Результати навчання: 1.знати основні поняття теоретичних та емпіричних досліджень у галузі
містобудування;
2.знати основні методи збору інформації про містобудівні об’єкти;
3. знати принципи узагальнення інформації про містобудівні об’єкти і формулювати
висновки;
4. вміти застосовувати теоретичні методи дослідження;
5. вміти застосовувати емпіричні методи дослідження;
6. вміти представити узагальнені висновки дослідження у тестовій і графічній формі ;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Архітектурне проектування
Короткий зміст навчальної програми: Опрацювання теоретичних основ – наукових, літературних, нормативних джерел та згідно теми
Обгрунтування принципів за закономірностей у плануванні об’єкту (згідно завдання на проектування)
Концептуальні положення планування об’єкту (згідно завдання на проектування)
Оформлення матеріалів практики та завантаження у ВНС
Підготовка презентації результатів роботи (Power Point)
Опис: Опрацювання теоретичних основ – наукових, літературних, нормативних джерел та згідно теми
Обгрунтування принципів за закономірностей у плануванні об’єкту (згідно завдання на проектування)
Концептуальні положення планування об’єкту (згідно завдання на проектування)
Оформлення матеріалів практики та завантаження у ВНС
Підготовка презентації результатів роботи (Power Point)
Методи та критерії оцінювання: Підсумковий контроль у вигляді диференційованого заліку за 100-бальною шкалою оцінювання.
Критерії оцінювання результатів навчання: Письмова доповідь (80%)
Усна доповідь (20%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Містобудування : метод. вказівки до виконання магістерської кваліфікаційної роботи для студентів ОПП «Містобудування» спеціальності «Архітектура та містобудування» // ГП Петришин, ЮВ Ідак. - Львів : Вид-во Львів. політехніки, 2021.
2. Кушніренко М.М. Методи передпроектного аналізу в містобудуванні: Навч. посібн. –К.: 1996.
3. Містобудівне проєктування. Частина 1. Місто як об'єкт проєктування: підручник /за ред. Петришин ГП, Посацького БС, Ідак ЮВ. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2021.
4. Містобудівне проєктування. Ч. 2 : Проектування структурних елементів міста: підручник /за ред Петришин ГП, Посацького БС, Ідак ЮВ. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2022.
5. Петришин Г. П. Історичні архітектурно-містобудівні комплекси: наукові методи дослідження [ навч. пос. ] / Петришин Г. П., Іваночко У. І., Ідак Ю. В., Топилко С.І., Бойко Х.С., Соснова Н.С., Олешко О.П., Гнесь Л.Б.– Львів : Львівська політехніка, 2006. – 212 с.
6. Посацький Б.С. Основи урбаністики. Територіальне і просторове планування. Навч. Посібник. 2- видання, доповнене. - Львів: Вид-во НУ «ЛП», 2011.- 368с.
7. Посацький Б.С., 2010. Основи урбаністики. Територіальне і просторове планування: навчальний посібник. Видавництво Національного університету «Львівська політехніка».
8. Посацький Б.С.,Король Є. І,, Кознарська Г.Є., 2019. Архітектуринй образ міста: навчальний посібник. Львів: Вид-во Національного університету «Львівська політехніка».
9. Посацький Б.С. Основи урбаністики. Територіальне і просторове планування. Навч. Посібник. - Львів: Вид-во НУ «ЛП», 2010.- 344с.
10. Тимохін В.О. Основи містобудування. Навч. посібн. –К.: 1996.
11. Фомін І.О. Основи теорії містобудування: Підручник.-К.:Наукова думка, 1997.
7. Навчально-методичне забезпечення
12. Містобудування : метод. вказівки до виконання магістерської кваліфікаційної роботи для студентів ОПП «Містобудування» спеціальності «Архітектура та містобудування» // ГП Петришин, ЮВ Ідак. - Львів : Вид-во Львів. політехніки, 2021.
13. Кушніренко М.М. Методи передпроектного аналізу в містобудуванні: Навч. посібн. –К.: 1996.
14. Містобудівне проєктування. Частина 1. Місто як об'єкт проєктування: підручник /за ред. Петришин ГП, Посацького БС, Ідак ЮВ. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2021.
15. Містобудівне проєктування. Ч. 2 : Проектування структурних елементів міста: підручник /за ред Петришин ГП, Посацького БС, Ідак ЮВ. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2022.
16. Петришин Г. П. Історичні архітектурно-містобудівні комплекси: наукові методи дослідження [ навч. пос. ] / Петришин Г. П., Іваночко У. І., Ідак Ю. В., Топилко С.І., Бойко Х.С., Соснова Н.С., Олешко О.П., Гнесь Л.Б.– Львів : Львівська політехніка, 2006. – 212 с.
17. Посацький Б.С. Основи урбаністики. Територіальне і просторове планування. Навч. Посібник. 2- видання, доповнене. - Львів: Вид-во НУ «ЛП», 2011.- 368с.
18. Посацький Б.С., 2010. Основи урбаністики. Територіальне і просторове планування: навчальний посібник. Видавництво Національного університету «Львівська політехніка».
19. Посацький Б.С.,Король Є. І,, Кознарська Г.Є., 2019. Архітектуринй образ міста: навчальний посібник. Львів: Вид-во Національного університету «Львівська політехніка».
20. Посацький Б.С. Основи урбаністики. Територіальне і просторове планування. Навч. Посібник. - Львів: Вид-во НУ «ЛП», 2010.- 344с.
21. Тимохін В.О. Основи містобудування. Навч. посібн. –К.: 1996.
22. Фомін І.О. Основи теорії містобудування: Підручник.-К.:Наукова думка, 1997.
8. Рекомендована література
Законодавчі та нормативні акти
1. ДБН Б.2.2-12:2019 "Планування і забудова територій".
2. ДБН Б.1.1-15:2012. Склад та зміст генерального плану населеного пункту.
3. ДСП 173-96. Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів.
4. ДБН В.2.3-5:2018. Вулиці та дороги населених пунктів.
5. ДСТУ Б Б.1.1-17:2013. Умовні позначення графічних документів містобудівної документації.
6. Земельний кодекс України, 2007 http://kodeksy.org.ua/zem/index.htm
7. Водний кодекс України, 2008 http://kodeksy.org.ua/vodn/index.htm
Навчально-методична література (з фондів бібліотеки НУЛП, вул. Професорська)
1. Габрель М.М. Просторова організація містобудівних систем. К.: Вид. дім А.С.С., 2004.
2. Гел Йен. Міста для людей.2020. К.: КЕНЕКШЕНС, - 280с
3. Джейн Джекобс, Смерть и жизнь больших американских городов, 2015. М. : Новое издательство. – 510 с.
4. Кучерявий В.О. Урбоекологія: Підручник.- Львів: Світ, 1999.
5. Лернер, Жайме. Акупунктура міста [Текст] / Жайме Лернер; з португ. пер. Катерина Скальська. - Львів : Видавництво Старого Лева, 2017. – 154.
6. Містобудування. Довідник проектувальника: вид. друге, доп./ [За заг. ред. Д-ра архіт. Т.Ф.Панченко]. – К.: Укрархбудінформ, 2006 р. – 192 с.
7. Плешкановська А. М. Функціонально-планувальна оптимізація використання міських територій.: Моногр. / А. М. Плешкановська. – К. : Ін-т Урбаністики, 2005. – 191 с.
8. Плешкановська А.М. , Савченко О.Д., 2019. Епохи та міста. Київ : Інститут урбаністики.
9. Посацький Б.С. Простір міста і міська культура (на зламі ХХ-ХХІ ст..). – Львів: Вид-во НУ „ЛП”, 2007.
10. Русанова І В., 2016. Формування функціонально-планувальної структури моноцентричних агломерацій 60-80-их рр. ХХ століття. (на прикладі Львівської агломерації). Львів : Растр-7.
11. Семикіна, О. В. Регіональна архітектура: навч. посіб. для студентів, які навчаються за спец. 191 "Архітектура та містобудування" / О. В. Семикіна ; Київ. нац. ун-т буд-ва і архітектури. - Київ : КНУБА, 2019. - 128 с. : рис. - Бібліогр.: 128с.
12. Сміт М.Л.,2020. Міста. Перші 6000 років. Київ : КМ-БУКС
13. Спек Джефф, правила піщохідного міста. 101 крок до створення кращих місць. 2019. Видавництво К.: «КЕНЕКШЕНС». – 286 с.
14. Стратегії Урбаністичного Майбутнього Києва. Представництво Фонду ім. Г. Бьолля в Україні, 2011 ISBN 978-966-2214-03-3
15. Флорида Р., 2019. Криза урбанізму. Чому міста роблять нас нещасними. Київ : Всесвіт.
9. Інтернет-джерела
1. New Urbanism: Featured Books [Електронний ресурс] http://www.newurbanism.org/newurbanism/featuredbooks.html
2. Sustainable urban development: Professional Practice [Електронний ресурс] https://www.asla.org/sustainableurbandevelopment.aspx
3. MAXWAN ARCHITECTS + URBANISTS. – Режим доступу : http://www.maxwan.com/
4. West 8 Urban Design & Landscape Architecture. – Режим доступу : http://www.west8.nl/
5. Public Urbanism Personal Architecture. – Режим доступу : http://pu-pa.eu/
6. Bjarke Ingels Group. – Режим доступу : http://www.big.dk/#projects
7. Comission for Architecture and Built Environment [CABE]. – Режим доступу : http://webarchive.nationalarchives.gov.uk/20110118095356/http://www.cabe.org.uk/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).