Проєктування систем газопостачання

Спеціальність: Теплогазопостачання і вентиляція
Код дисципліни: 7.192.07.O.004
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Теплогазопостачання і вентиляція
Лектор: к.т.н., ст. викл Фурдас Юрій Васильович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Проектування систем газопостачання є однією з основних спеціальних дисциплін, потрібних для підготовки магістрів зі спеціалізації 192 Теплогазопостачання і вентиляція, основою вивчення якої є загальнотеоретичні, загальнонаукові та спеціальні дис-ципліни. Метою викладання даної дисципліни є надання студентам поглиблених знань в галузі проектування систем газопостачання населених пунктів та промислових підпри-ємств, зокрема особливості проектування металевих та поліетиленових газопроводів се-реднього та високого тиску, теоретичні основи горіння газів та газоповітряних сумішей у нерухомому та рухомому потоках, технологічні та конструктивні особливості газопоста-чання газифікованих печей, складання теплового балансу газифікованих печей. Важли-вою метою є також спрямування зусиль майбутніх спеціалістів на реалізацію завдань з реконструкції діючих підприємств, економії паливно-енергетичних ресурсів, раціональ-ному використанню горючих газів.
Завдання: Завдання навчальної дисципліни Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студентів необхідних: Інтегральні компетентності Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері будівництва та цивільної інженерії. Загальні компетентності ЗК02. Здатність проводити дослідження на відповідному рівні Спеціальні фахові компетентності: СК01. Здатність інтегрувати знання з інших галузей і спеціалізовані концептуальні знання в галузі будівництва та цивільної інженерії, у поєднанні з дотриманням чинних нормативно-правових документів, для розв’язання складних задач у широких або мульти-дисциплінарних контекстах. Спеціальні фахові компетентності професійного спрямування СКП 1.1. Здатність спрямовувати свої дії на розуміння поведінки, бажань та упо-добань споживачів та конкурентів з проєктування інноваційних систем теплогазопоста-чання і вентиляції та модернізації існуючих інженерних систем будівель та споруд. Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати на-вчання: • вирішувати інженерні, проектні, виробничі та дослідницько-наукові завдання з газопостачання; • використовувати набутий теоретичний та практичний досвід для вирішення конкретних практичних завдань інженерного характеру.
Результати навчання: Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати на-вчання: • вирішувати інженерні, проектні, виробничі та дослідницько-наукові завдання з газопостачання; • використовувати набутий теоретичний та практичний досвід для вирішення конкретних практичних завдань інженерного характеру. РН03. Проводити технічну експерти-зу проєктів об’єктів будівництва та цивіль-ної інженерії (відповідно до спеціалізації), здійснюючи контроль відповідності проєк-тів і технічної документації завданням на проєктування, технічним умовам та іншим чинним нормативно-правовим документам у сфері архітектури та будівництва. РНС 1.2. Застосовувати знання для вирішення характерних задач синтезу та аналізу в системах газопостачання в ком-плексі систем ТГВ РНС 1.3. Системно мислити та за-стосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей при розробці сис-тем теплогазопостачання і вентиляції. УМ2. Здатність інтегрувати знання та розв’язувати складні задачі у широких або мультидисциплінарних контекстах КОМ 1. Зрозуміле і недвозначне до-несення власних знань, висновків та аргу-ментації до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні дисципліни: - ВІМ технології в інже-нерних мережах і спорудах - Економіка і управління будівництвом Супутні та наступні навчальні дисципліни: - Виконання магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Описані теоретичні основи горіння горючих газів та характеристики процесу горін-ня. Висвітлені класифікація, конструктивні особливості, технічні характеристики та роз-рахунки газових пальників. Наведені основне обладнання систем газопостачання промис-лових підприємств та обв’язки пальників на газифікованих агрегатах. Розглянуті особли-вості гідравлічного розрахунку кільцевих газопроводів середнього (високого) та низького тисків. Наведені схеми газорозподільних станцій, газорегуляторних пунктів, газорегуля-торних установок промислових підприємств, описані особливості підбору їх обладнання. Призначена навчальна дисципліна для магістрів спеціальності 192. Будівництво та цивільна інженерія денної та заочної форм навчання.
Опис: 1. Вступ. Системи газопостачання населених пунктів. Структура споживання газу. 2 Основні категорії споживачів і методи розрахунку потреб газу. Норми споживання горючого газу. Розрахунок річних потреб газу населеними пунктами. 3 Газорозподільні станції, підбір основного обладнання 4 Розрахунок та підбір обладнання газорегуляторних пунктів та установок 5 Гідравлічний розрахунок кільцевих газопроводів високого (середнього) тиску у аварійних режимах. 6 Гідравлічний розрахунок кільцевих газопроводів високого (середнього) тиску у нормальному режимі. 7 Визначення оптимальної кількості точок живлення і оптимальної газової мережі 8 Гідравлічний розрахунок кільцевих газопроводів низького тиску. 9 Горіння горючих газів. 10 Способи спалювання газу. 11 Класифікація газових пальників. 12 Стабілізація процесу горіння 13 Конструктивні особливості, характеристики і встановлення ежекційних пальників середнього тиску. Розрахунок ежекційних пальників 14 Газифікація промислових підприємств. Класифікація та проектування промислових систем газопостачання. 15 Розрахункові витрати газу та теплові баланси газифікованих агрегатів. Автоматизація систем газопостачання.
Методи та критерії оцінювання: Методи контролю знань та умінь здобувача при вивченні дисципліни включають: І. Поточний контроль роботи здобувача: ? Тестування; ? Усне опитування на практичних заняттях ; ? Виконання індивідуального завдання( за варіантом) та його захист. 2. Підсумковий контроль: Складання екзамену (письмової та усної компонент) Письмова компонента: ? Завдання І-го рівня - тести; ? Завдання 2-го рівня - розкрити зміст поняття, дати визначення; ? Завдання З-го рівня - індивідуальне завдання.
Критерії оцінювання результатів навчання: До обов'язкових видів робіт поточного контролю входять: 1. Тестування у ВНС з 8 тем навчальної дисципліни, які оцінюються максимум в 1 бал: 8* 1 = 8 балів; 2. Виконання 2-ох індивідуальних завдань (варіант А) за окремими варіантами, кож-не з яких є повноцінним звітом і оцінюється в 12 балів за зміст, оформлення і вчасність представлення завдання і максимально 2,5 бали за захист. 3. Виконання індивідуального завдання (варіант Б) за окремим варіантом, яке є пов-ноцінним звітом з методології та методики наукового дослідження і містить визначення для гіпотетично обраної теми магістерської випускної кваліфікаційної роботи таких ка-тегорій: теми дослідження; об' єкта і предмета дослідження; комплексу методів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 3.1.Література до теоретичного курсу 1. Курс лекцій з дисципліни „Спецкурс з газопостачання? (для студентів 2-5 курсів усіх форм навчання та слухачів другої вищої освіти з напряму підготовки 0921 (6.060101) „Будівництво?, спеціальності 7.092108 (7.06010107) „Теплогазопостачання і вентиляція?) / В. С. Сідак, О. М. Слатова; Харк. нац. акад. міськ. госп-ва. – Х.: ХНАМГ, 2010. - 224 с. 2. Конспект лекцій з дисципліни «Газопостачання» Частина 1 «Газопроводи і газосховища. Фізико-хімічні властивості природних газів. Підготовка газу до дальнього транспортування» (для студентів 4 - 5 курсів денної та заочної форм навчання за напрямом підготовки 0921 (6.060101) «Будівництво» спеціальності «Теплогазопостачання і вентиляція»). / І. І. Капцов, А. В. Ромашко; Харьк. нац. акад. міськ. госп-ва. – Х: ХНАМГ, 2010. – 89 с. 3.2.Література до практичних і лабораторных занять занять. 1. ДЕРЖАВНІ БУДІВЕЛЬНІ НОРМИ УКРАЇНИ ГАЗОПОСТАЧАННЯ ДБН В.2.5-20:2018 Відповідає офіційному тексту З урахуванням Зміни № 1 Київ. Мінрегіон України 2019 рік 2. Проектування систем газопостачання: навч. посіб. / І. С. Балінський, Г. І. Шпак, О. О. Савченко ; М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Нац. ун-т «Львів. політехніка». — Л. : Вид-во Львів. політехніки, 2012. — 136 с. : іл. — Бібліогр.: с. 133 (18 назв). — ISBN 978-617-607-258-4 3. Газопостачання // Термінологічний словник-довідник з будівництва та архітектури / Р. А. Шмиг, В. М. Боярчук, І. М. Добрянський, В. М. Барабаш ; за заг. ред. Р. А. Шмига. — Львів, 2010. — С. 60. — ISBN 978-966-7407-83-4. 4. Теплогазопостачання та вентиляція: навч. посіб. / О. Т. Возняк, О. О. Савченко, Х. В. Миронюк та ін. ; М-во освіти і науки України, Нац. ун-т «Львів. політехніка». — Л. : Вид-во Львів. політехніки, 2013. — 276 с. : іл. — Бібліогр. в кінці розділів. — ISBN 978-617-607-436-6
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Проєктування систем газопостачання (курсова робота)

Спеціальність: Теплогазопостачання і вентиляція
Код дисципліни: 7.192.07.O.008
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Теплогазопостачання і вентиляція
Лектор: к.т.н., ст. викл Фурдас Юрій Васильович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Проектування систем газопостачання є однією з основних спеціальних дисциплін, потрібних для підготовки магістрів зі спеціалізації 192 Теплогазопостачання і вентиляція, основою вивчення якої є загальнотеоретичні, загальнонаукові та спеціальні дис-ципліни. Метою викладання даної дисципліни є надання студентам поглиблених знань в галузі проектування систем газопостачання населених пунктів та промислових підпри-ємств, зокрема особливості проектування металевих та поліетиленових газопроводів се-реднього та високого тиску, теоретичні основи горіння газів та газоповітряних сумішей у нерухомому та рухомому потоках, технологічні та конструктивні особливості газопоста-чання газифікованих печей, складання теплового балансу газифікованих печей. Важли-вою метою є також спрямування зусиль майбутніх спеціалістів на реалізацію завдань з реконструкції діючих підприємств, економії паливно-енергетичних ресурсів, раціональ-ному використанню горючих газів.
Завдання: Завдання навчальної дисципліни Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студентів необхідних: Інтегральні компетентності Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері будівництва та цивільної інженерії. Загальні компетентності ЗК02. Здатність проводити дослідження на відповідному рівні Спеціальні фахові компетентності: СК01. Здатність інтегрувати знання з інших галузей і спеціалізовані концептуальні знання в галузі будівництва та цивільної інженерії, у поєднанні з дотриманням чинних нормативно-правових документів, для розв’язання складних задач у широких або мульти-дисциплінарних контекстах. Спеціальні фахові компетентності професійного спрямування СКП 1.1. Здатність спрямовувати свої дії на розуміння поведінки, бажань та упо-добань споживачів та конкурентів з проєктування інноваційних систем теплогазопоста-чання і вентиляції та модернізації існуючих інженерних систем будівель та споруд.
Результати навчання: Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати на-вчання: • вирішувати інженерні, проектні, виробничі та дослідницько-наукові завдання з газопостачання; • використовувати набутий теоретичний та практичний досвід для вирішення конкретних практичних завдань інженерного характеру.РН03. Проводити технічну експерти-зу проєктів об’єктів будівництва та цивіль-ної інженерії (відповідно до спеціалізації), здійснюючи контроль відповідності проєк-тів і технічної документації завданням на проєктування, технічним умовам та іншим чинним нормативно-правовим документам у сфері архітектури та будівництва. РНС 1.2. Застосовувати знання для вирішення характерних задач синтезу та аналізу в системах газопостачання в ком-плексі систем ТГВ РНС 1.3. Системно мислити та за-стосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей при розробці сис-тем теплогазопостачання і вентиляції. УМ2. Здатність інтегрувати знання та розв’язувати складні задачі у широких або мультидисциплінарних контекстах КОМ 1. Зрозуміле і недвозначне до-несення власних знань, висновків та аргу-ментації до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні дисципліни: - ВІМ технології в інже-нерних мережах і спорудах - Економіка і управління будівництвом Супутні та наступні навчальні дисципліни: - Виконання магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Описані теоретичні основи горіння горючих газів та характеристики процесу горін-ня. Висвітлені класифікація, конструктивні особливості, технічні характеристики та роз-рахунки газових пальників. Наведені основне обладнання систем газопостачання промис-лових підприємств та обв’язки пальників на газифікованих агрегатах. Розглянуті особли-вості гідравлічного розрахунку кільцевих газопроводів середнього (високого) та низького тисків. Наведені схеми газорозподільних станцій, газорегуляторних пунктів, газорегуля-торних установок промислових підприємств, описані особливості підбору їх обладнання. Призначена навчальна дисципліна для магістрів спеціальності 192. Будівництво та цивільна інженерія денної та заочної форм навчання.
Опис: 1. Вступ. Системи газопостачання населених пунктів. Структура споживання газу. 2 Основні категорії споживачів і методи розрахунку потреб газу. Норми споживання горючого газу. Розрахунок річних потреб газу населеними пунктами. 3 Газорозподільні станції, підбір основного обладнання 4 Розрахунок та підбір обладнання газорегуляторних пунктів та установок 5 Гідравлічний розрахунок кільцевих газопроводів високого (середнього) тиску у аварійних режимах. 6 Гідравлічний розрахунок кільцевих газопроводів високого (середнього) тиску у нормальному режимі. 7 Визначення оптимальної кількості точок живлення і оптимальної газової мережі 8 Гідравлічний розрахунок кільцевих газопроводів низького тиску. 9 Горіння горючих газів. 10 Способи спалювання газу. 11 Класифікація газових пальників. 12 Стабілізація процесу горіння 13 Конструктивні особливості, характеристики і встановлення ежекційних пальників середнього тиску. Розрахунок ежекційних пальників 14 Газифікація промислових підприємств. Класифікація та проектування промислових систем газопостачання. 15 Розрахункові витрати газу та теплові баланси газифікованих агрегатів. Автоматизація систем газопостачання.
Методи та критерії оцінювання: Пояснювальна записка 30 балів Креслення – лист ф. А1 20 балів Захист КР 50 балів Разом балів за КР 100 балів
Критерії оцінювання результатів навчання: До обов'язкових видів робіт поточного контролю входять: 1. Тестування у ВНС з 8 тем навчальної дисципліни, які оцінюються максимум в 1 бал: 8* 1 = 8 балів; 2. Виконання 2-ох індивідуальних завдань (варіант А) за окремими варіантами, кож-не з яких є повноцінним звітом і оцінюється в 12 балів за зміст, оформлення і вчасність представлення завдання і максимально 2,5 бали за захист. 3. Виконання індивідуального завдання (варіант Б) за окремим варіантом, яке є пов-ноцінним звітом з методології та методики наукового дослідження і містить визначення для гіпотетично обраної теми магістерської випускної кваліфікаційної роботи таких ка-тегорій: теми дослідження; об' єкта і предмета дослідження; комплексу методів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 3.1.Література до теоретичного курсу 1. Курс лекцій з дисципліни „Спецкурс з газопостачання? (для студентів 2-5 курсів усіх форм навчання та слухачів другої вищої освіти з напряму підготовки 0921 (6.060101) „Будівництво?, спеціальності 7.092108 (7.06010107) „Теплогазопостачання і вентиляція?) / В. С. Сідак, О. М. Слатова; Харк. нац. акад. міськ. госп-ва. – Х.: ХНАМГ, 2010. - 224 с. 2. Конспект лекцій з дисципліни «Газопостачання» Частина 1 «Газопроводи і газосховища. Фізико-хімічні властивості природних газів. Підготовка газу до дальнього транспортування» (для студентів 4 - 5 курсів денної та заочної форм навчання за напрямом підготовки 0921 (6.060101) «Будівництво» спеціальності «Теплогазопостачання і вентиляція»). / І. І. Капцов, А. В. Ромашко; Харьк. нац. акад. міськ. госп-ва. – Х: ХНАМГ, 2010. – 89 с. 3.2.Література до практичних і лабораторных занять занять. 1. ДЕРЖАВНІ БУДІВЕЛЬНІ НОРМИ УКРАЇНИ ГАЗОПОСТАЧАННЯ ДБН В.2.5-20:2018 Відповідає офіційному тексту З урахуванням Зміни № 1 Київ. Мінрегіон України 2019 рік 2. Проектування систем газопостачання: навч. посіб. / І. С. Балінський, Г. І. Шпак, О. О. Савченко ; М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Нац. ун-т «Львів. політехніка». — Л. : Вид-во Львів. політехніки, 2012. — 136 с. : іл. — Бібліогр.: с. 133 (18 назв). — ISBN 978-617-607-258-4 3. Газопостачання // Термінологічний словник-довідник з будівництва та архітектури / Р. А. Шмиг, В. М. Боярчук, І. М. Добрянський, В. М. Барабаш ; за заг. ред. Р. А. Шмига. — Львів, 2010. — С. 60. — ISBN 978-966-7407-83-4. 4. Теплогазопостачання та вентиляція: навч. посіб. / О. Т. Возняк, О. О. Савченко, Х. В. Миронюк та ін. ; М-во освіти і науки України, Нац. ун-т «Львів. політехніка». — Л. : Вид-во Львів. політехніки, 2013. — 276 с. : іл. — Бібліогр. в кінці розділів. — ISBN 978-617-607-436-6
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).