Пасивне будівництво

Спеціальність: Теплогазопостачання і вентиляція
Код дисципліни: 7.192.07.E.025
Кількість кредитів: 3.50
Кафедра: Теплогазопостачання і вентиляція
Лектор: Фурдас Юрій Васильович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни та результати навчання Пасивне будівництво є однією з основних спеціальних дисциплін, потрібних для підготовки магістрів зі спеціалізації 192 “Теплогазопостачання і вентиляція”, основою ви-вчення якої є загальнотеоретичні, загальнонаукові та спеціальні дисципліни. Метою ви-кладання даної дисципліни є надання студентам поглиблених знань в галузі проектування пасивних будинків. Важливою метою є також спрямування зусиль майбутніх спеціалістів на реалізацію завдань з реконструкції діючих будівель, економії паливно-енергетичних ресурсів, раціональному використанню енергоносіїв.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студентів необхідних: Інтегральні компетентності Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері будівництва та цивільної інженерії. Загальні компетентності (ЗК) ЗК6. Прагнення до збереження навколишнього середовища. Спеціальні фахові компетентності (СК) СК3. Здатність розробляти та реалізовувати проєкти в галузі будівництва та циві-льної інженерії. Спеціальні фахові компетентності професійного спрямування : СКП2.2. Здатність інтегрувати знання з інших галузей і спеціалізовані концептуа-льні знання в галузі будівництва та цивільної інженерії, у поєднанні з дотриманням чин-них нормативно-правових документів, для розв’язання складних задач у широких або му-льтидисциплінарних контекстах будівництва енергоефективних будівель та споруд. СКП2.4. Здатність формулювати нові гіпотези та наукові задачі систем теплопоста-чання та вентиляції будівель та споруд, вибирати належні напрями та відповідні методи для їх розв’язання, беручи до уваги наявні ресурси. Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчан-ня: • вирішувати інженерні, проектні, виробничі та дослідницько-наукові завдання з газопостачання; • використовувати набутий теоретичний та практичний досвід для вирішення конкретних практичних завдань інженерного характеру.
Результати навчання: РН2. Приймати ефективні проєктні та технічні рішення, враховуючи особливо-сті об’єкта будівництва, аспекти соціальної та етичної відповідальності, техніко-економічного обґрунтування, визначення оптимального режиму його функціонуван-ня та впровадження заходів із ресурсо- та енергозбереження. РНС2.2. Застосовувати набуті знання і розуміння для проєктування та технічних рішень енергоефективних будівель, враховуючи особливості об’єкта будівництва для ідентифікації, формулювання і вирішення завдань розвитку систем теплогазопостачання і вентиляції, використовуючи відомі методи. УМ1. Спеціалізовані уміння/навички розв’язання проблем, необхідні для проведення досліджень та/або провадження інноваційної діяльності з метою розвитку нових знань та процедур. АіВ2. Відповідальність за внесок до професійних знань і практики та/або оцінювання результатів діяльності команд та колективів
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни Економіка і управління будівництвом Іноземна мова за професійним спрямуванням ВІМ технології в інженерних мережах та спорудах Тепломасообмін Хімія навколишнього та внутрішнього середовища ( Будівельна теплофізика
Короткий зміст навчальної програми: При проектуванні та будівництві житлових будинків, необхідно враховувати енер-гоефективність та використання енергозберігаючих технологій для теплозабезпечення. Використання інноваційних матеріалів, систем опалення, вентиляції та ізоляції може зна-чно зменшити енергетичні витрати будинків і покращити їх екологічну стійкість. Дослідження у цій області дозволить виявити оптимальні технології теплозабезпе-чення, які допоможуть забезпечити максимальну енергоефективність модульних житло-вих будинків для різних груп населення. У даному курсі розглянуті сучасні технології теплозабезпечення, їхні переваги та не-доліки, а також визначені основні критерії вибору оптимальних інженерних систем для житлових будинків. Будуть проведені аналіз та порівняння різних енергозберігаючих тех-нологій, оцінено їхню ефективність та вплив на середовище. Дослідження також будуть включати аналіз різних аспектів використання модульних будинків для різних груп насе-лення з урахуванням енергоефективності, економічної доцільності та соціальних аспектів.
Опис: Пасивне будівництво є однією з основних спеціальних дисциплін, потрібних для підготовки магістрів зі спеціалізації 192 “Теплогазопостачання і вентиляція”, основою ви-вчення якої є загальнотеоретичні, загальнонаукові та спеціальні дисципліни. Метою ви-кладання даної дисципліни є надання студентам поглиблених знань в галузі проектування пасивних будинків. Важливою метою є також спрямування зусиль майбутніх спеціалістів на реалізацію завдань з реконструкції діючих будівель, економії паливно-енергетичних ресурсів, раціональному використанню енергоносіїв.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів з дисципліни «Газопостачання» проводиться у вигляді поточного та семестрового контролю. Поточний контроль включає в себе проведення і захист двох лабораторних робіт, а також виконання і захист курсової роботи. Семестровий контроль знань включає в себе результати поточного контролю знань студентів, що проводиться протягом семестру, та екзаменаційний контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: Розподіл балів у 100-бальній шкалі Пояснювальна записка Креслення – лист ф. А1 Захист КР Разом балів за КР 40 30 30 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Санницький М.А. Енергозберігаючі технології в будівництві. Навчальний посібник / М. А. Саницький, О. Р. Позняк, У. Д. Марущак // Друге видання, виправлене. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2013. 236 с. 2. Ратушняк Г.С. Енергозберігаючі відновлювальні джерела теплопостачання: Навчальний посібник / Г.С. Ратушняк, В.В. Джеджула, К.В. Анохіна – Вінниця: ВНТУ, 2010р. – 170 с. 3. Керш В.Я. Енергозберігаючі технології у міському будівництві і господарстві: Навч. посібник - Одеса: Астропрінт, 2007. 4. Допоміжна 1. Закон України «Про енергозбереження» від 01.07.1994 №74/94-ВР [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http:// zakon2.rada.gov.ua/laws/show/74/94-%D0%B2%D1%80. 2. Маляренко В.А., Немировський І.А. Енергозбереження та енергетичний аудит: на-вчальний посібник. – Харків: НТУ «ХПІ», 2010. -344 с. 3. Маляренко В.А. Основи теплофізики будівель і енергозбереження. – Харків: СА-ГА, 2006
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Пасивне будівництво (курсова робота)

Спеціальність: Теплогазопостачання і вентиляція
Код дисципліни: 7.192.07.E.028
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Теплогазопостачання і вентиляція
Лектор: Фурдас Юрій Васильович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни та результати навчання Пасивне будівництво є однією з основних спеціальних дисциплін, потрібних для підготовки магістрів зі спеціалізації 192 “Теплогазопостачання і вентиляція”, основою ви-вчення якої є загальнотеоретичні, загальнонаукові та спеціальні дисципліни. Метою ви-кладання даної дисципліни є надання студентам поглиблених знань в галузі проектування пасивних будинків. Важливою метою є також спрямування зусиль майбутніх спеціалістів на реалізацію завдань з реконструкції діючих будівель, економії паливно-енергетичних ресурсів, раціональному використанню енергоносіїв.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студентів необхідних: Інтегральні компетентності Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері будівництва та цивільної інженерії. Загальні компетентності (ЗК) ЗК6. Прагнення до збереження навколишнього середовища. Спеціальні фахові компетентності (СК) СК3. Здатність розробляти та реалізовувати проєкти в галузі будівництва та циві-льної інженерії. Спеціальні фахові компетентності професійного спрямування : СКП2.2. Здатність інтегрувати знання з інших галузей і спеціалізовані концептуа-льні знання в галузі будівництва та цивільної інженерії, у поєднанні з дотриманням чин-них нормативно-правових документів, для розв’язання складних задач у широких або му-льтидисциплінарних контекстах будівництва енергоефективних будівель та споруд. СКП2.4. Здатність формулювати нові гіпотези та наукові задачі систем теплопоста-чання та вентиляції будівель та споруд, вибирати належні напрями та відповідні методи для їх розв’язання, беручи до уваги наявні ресурси. Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчан-ня: • вирішувати інженерні, проектні, виробничі та дослідницько-наукові завдання з газопостачання; • використовувати набутий теоретичний та практичний досвід для вирішення конкретних практичних завдань інженерного характеру.
Результати навчання: РН2. Приймати ефективні проєктні та технічні рішення, враховуючи особливо-сті об’єкта будівництва, аспекти соціальної та етичної відповідальності, техніко-економічного обґрунтування, визначення оптимального режиму його функціонуван-ня та впровадження заходів із ресурсо- та енергозбереження. РНС2.2. Застосовувати набуті знання і розуміння для проєктування та технічних рішень енергоефективних будівель, враховуючи особливості об’єкта будівництва для ідентифікації, формулювання і вирішення завдань розвитку систем теплогазопостачання і вентиляції, використовуючи відомі методи. УМ1. Спеціалізовані уміння/навички розв’язання проблем, необхідні для проведення досліджень та/або провадження інноваційної діяльності з метою розвитку нових знань та процедур. АіВ2. Відповідальність за внесок до професійних знань і практики та/або оцінювання результатів діяльності команд та колективів
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни Економіка і управління будівництвом Іноземна мова за професійним спрямуванням ВІМ технології в інженерних мережах та спорудах Тепломасообмін Хімія навколишнього та внутрішнього середовища ( Будівельна теплофізика
Короткий зміст навчальної програми: При проектуванні та будівництві житлових будинків, необхідно враховувати енер-гоефективність та використання енергозберігаючих технологій для теплозабезпечення. Використання інноваційних матеріалів, систем опалення, вентиляції та ізоляції може зна-чно зменшити енергетичні витрати будинків і покращити їх екологічну стійкість. Дослідження у цій області дозволить виявити оптимальні технології теплозабезпе-чення, які допоможуть забезпечити максимальну енергоефективність модульних житло-вих будинків для різних груп населення. У даному курсі розглянуті сучасні технології теплозабезпечення, їхні переваги та не-доліки, а також визначені основні критерії вибору оптимальних інженерних систем для житлових будинків. Будуть проведені аналіз та порівняння різних енергозберігаючих тех-нологій, оцінено їхню ефективність та вплив на середовище. Дослідження також будуть включати аналіз різних аспектів використання модульних будинків для різних груп насе-лення з урахуванням енергоефективності, економічної доцільності та соціальних аспектів.
Опис: Пасивне будівництво є однією з основних спеціальних дисциплін, потрібних для підготовки магістрів зі спеціалізації 192 “Теплогазопостачання і вентиляція”, основою ви-вчення якої є загальнотеоретичні, загальнонаукові та спеціальні дисципліни. Метою ви-кладання даної дисципліни є надання студентам поглиблених знань в галузі проектування пасивних будинків. Важливою метою є також спрямування зусиль майбутніх спеціалістів на реалізацію завдань з реконструкції діючих будівель, економії паливно-енергетичних ресурсів, раціональному використанню енергоносіїв.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів з дисципліни «Газопостачання» проводиться у вигляді поточного та семестрового контролю. Поточний контроль включає в себе проведення і захист двох лабораторних робіт, а також виконання і захист курсової роботи. Семестровий контроль знань включає в себе результати поточного контролю знань студентів, що проводиться протягом семестру, та екзаменаційний контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: Розподіл балів у 100-бальній шкалі Пояснювальна записка Креслення – лист ф. А1 Захист КР Разом балів за КР 40 30 30 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Санницький М.А. Енергозберігаючі технології в будівництві. Навчальний посібник / М. А. Саницький, О. Р. Позняк, У. Д. Марущак // Друге видання, виправлене. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2013. 236 с. 2. Ратушняк Г.С. Енергозберігаючі відновлювальні джерела теплопостачання: Навчальний посібник / Г.С. Ратушняк, В.В. Джеджула, К.В. Анохіна – Вінниця: ВНТУ, 2010р. – 170 с. 3. Керш В.Я. Енергозберігаючі технології у міському будівництві і господарстві: Навч. посібник - Одеса: Астропрінт, 2007. 4. Допоміжна 1. Закон України «Про енергозбереження» від 01.07.1994 №74/94-ВР [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http:// zakon2.rada.gov.ua/laws/show/74/94-%D0%B2%D1%80. 2. Маляренко В.А., Немировський І.А. Енергозбереження та енергетичний аудит: на-вчальний посібник. – Харків: НТУ «ХПІ», 2010. -344 с. 3. Маляренко В.А. Основи теплофізики будівель і енергозбереження. – Харків: СА-ГА, 2006
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).