Пасивне будівництво
Спеціальність: Теплогазопостачання і вентиляція
Код дисципліни: 7.192.07.E.025
Кількість кредитів: 3.50
Кафедра: Теплогазопостачання і вентиляція
Лектор: Фурдас Юрій Васильович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студентів необхідних:
Інтегральні компетентності
Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері будівництва та цивільної інженерії.
Загальні компетентності (ЗК)
ЗК6. Прагнення до збереження навколишнього середовища.
Спеціальні фахові компетентності (СК)
СК3. Здатність розробляти та реалізовувати проєкти в галузі будівництва та циві-льної інженерії.
Спеціальні фахові компетентності професійного спрямування :
СКП2.2. Здатність інтегрувати знання з інших галузей і спеціалізовані концептуа-льні знання в галузі будівництва та цивільної інженерії, у поєднанні з дотриманням чин-них нормативно-правових документів, для розв’язання складних задач у широких або му-льтидисциплінарних контекстах будівництва енергоефективних будівель та споруд.
СКП2.4. Здатність формулювати нові гіпотези та наукові задачі систем теплопоста-чання та вентиляції будівель та споруд, вибирати належні напрями та відповідні методи для їх розв’язання, беручи до уваги наявні ресурси.
Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчан-ня:
• вирішувати інженерні, проектні, виробничі та дослідницько-наукові завдання з газопостачання;
• використовувати набутий теоретичний та практичний досвід для вирішення конкретних практичних завдань інженерного характеру.
Результати навчання: РН2. Приймати ефективні проєктні та технічні рішення, враховуючи особливо-сті об’єкта будівництва, аспекти соціальної та етичної відповідальності, техніко-економічного обґрунтування, визначення оптимального режиму його функціонуван-ня та впровадження заходів із ресурсо- та енергозбереження.
РНС2.2. Застосовувати набуті знання і розуміння для проєктування та технічних рішень енергоефективних будівель, враховуючи особливості об’єкта будівництва для ідентифікації, формулювання і вирішення завдань розвитку систем теплогазопостачання і вентиляції, використовуючи відомі методи.
УМ1. Спеціалізовані уміння/навички розв’язання проблем, необхідні для проведення досліджень та/або провадження інноваційної діяльності з метою розвитку нових знань та процедур.
АіВ2. Відповідальність за внесок до професійних знань і практики та/або оцінювання результатів діяльності команд та колективів
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни
Економіка і управління будівництвом
Іноземна мова за професійним спрямуванням
ВІМ технології в інженерних мережах та спорудах
Тепломасообмін
Хімія навколишнього та внутрішнього середовища (
Будівельна теплофізика
Короткий зміст навчальної програми: При проектуванні та будівництві житлових будинків, необхідно враховувати енер-гоефективність та використання енергозберігаючих технологій для теплозабезпечення. Використання інноваційних матеріалів, систем опалення, вентиляції та ізоляції може зна-чно зменшити енергетичні витрати будинків і покращити їх екологічну стійкість.
Дослідження у цій області дозволить виявити оптимальні технології теплозабезпе-чення, які допоможуть забезпечити максимальну енергоефективність модульних житло-вих будинків для різних груп населення.
У даному курсі розглянуті сучасні технології теплозабезпечення, їхні переваги та не-доліки, а також визначені основні критерії вибору оптимальних інженерних систем для житлових будинків. Будуть проведені аналіз та порівняння різних енергозберігаючих тех-нологій, оцінено їхню ефективність та вплив на середовище. Дослідження також будуть включати аналіз різних аспектів використання модульних будинків для різних груп насе-лення з урахуванням енергоефективності, економічної доцільності та соціальних аспектів.
Опис: Пасивне будівництво є однією з основних спеціальних дисциплін, потрібних для підготовки магістрів зі спеціалізації 192 “Теплогазопостачання і вентиляція”, основою ви-вчення якої є загальнотеоретичні, загальнонаукові та спеціальні дисципліни. Метою ви-кладання даної дисципліни є надання студентам поглиблених знань в галузі проектування пасивних будинків. Важливою метою є також спрямування зусиль майбутніх спеціалістів на реалізацію завдань з реконструкції діючих будівель, економії паливно-енергетичних ресурсів, раціональному використанню енергоносіїв.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів з дисципліни «Газопостачання» проводиться у вигляді поточного та семестрового контролю. Поточний контроль включає в себе проведення і захист двох лабораторних робіт, а також виконання і захист курсової роботи.
Семестровий контроль знань включає в себе результати поточного контролю знань студентів, що проводиться протягом семестру, та екзаменаційний контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: Розподіл балів у 100-бальній шкалі
Пояснювальна записка Креслення – лист ф. А1 Захист КР Разом балів за КР
40 30 30 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Санницький М.А. Енергозберігаючі технології в будівництві. Навчальний посібник / М. А. Саницький, О. Р. Позняк, У. Д. Марущак // Друге видання, виправлене. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2013. 236 с.
2. Ратушняк Г.С. Енергозберігаючі відновлювальні джерела теплопостачання: Навчальний посібник / Г.С. Ратушняк, В.В. Джеджула, К.В. Анохіна – Вінниця: ВНТУ, 2010р. – 170 с.
3. Керш В.Я. Енергозберігаючі технології у міському будівництві і господарстві: Навч. посібник - Одеса: Астропрінт, 2007.
4.
Допоміжна
1. Закон України «Про енергозбереження» від 01.07.1994 №74/94-ВР [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http:// zakon2.rada.gov.ua/laws/show/74/94-%D0%B2%D1%80.
2. Маляренко В.А., Немировський І.А. Енергозбереження та енергетичний аудит: на-вчальний посібник. – Харків: НТУ «ХПІ», 2010. -344 с.
3. Маляренко В.А. Основи теплофізики будівель і енергозбереження. – Харків: СА-ГА, 2006
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Пасивне будівництво (курсова робота)
Спеціальність: Теплогазопостачання і вентиляція
Код дисципліни: 7.192.07.E.028
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Теплогазопостачання і вентиляція
Лектор: Фурдас Юрій Васильович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студентів необхідних:
Інтегральні компетентності
Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері будівництва та цивільної інженерії.
Загальні компетентності (ЗК)
ЗК6. Прагнення до збереження навколишнього середовища.
Спеціальні фахові компетентності (СК)
СК3. Здатність розробляти та реалізовувати проєкти в галузі будівництва та циві-льної інженерії.
Спеціальні фахові компетентності професійного спрямування :
СКП2.2. Здатність інтегрувати знання з інших галузей і спеціалізовані концептуа-льні знання в галузі будівництва та цивільної інженерії, у поєднанні з дотриманням чин-них нормативно-правових документів, для розв’язання складних задач у широких або му-льтидисциплінарних контекстах будівництва енергоефективних будівель та споруд.
СКП2.4. Здатність формулювати нові гіпотези та наукові задачі систем теплопоста-чання та вентиляції будівель та споруд, вибирати належні напрями та відповідні методи для їх розв’язання, беручи до уваги наявні ресурси.
Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчан-ня:
• вирішувати інженерні, проектні, виробничі та дослідницько-наукові завдання з газопостачання;
• використовувати набутий теоретичний та практичний досвід для вирішення конкретних практичних завдань інженерного характеру.
Результати навчання: РН2. Приймати ефективні проєктні та технічні рішення, враховуючи особливо-сті об’єкта будівництва, аспекти соціальної та етичної відповідальності, техніко-економічного обґрунтування, визначення оптимального режиму його функціонуван-ня та впровадження заходів із ресурсо- та енергозбереження.
РНС2.2. Застосовувати набуті знання і розуміння для проєктування та технічних рішень енергоефективних будівель, враховуючи особливості об’єкта будівництва для ідентифікації, формулювання і вирішення завдань розвитку систем теплогазопостачання і вентиляції, використовуючи відомі методи.
УМ1. Спеціалізовані уміння/навички розв’язання проблем, необхідні для проведення досліджень та/або провадження інноваційної діяльності з метою розвитку нових знань та процедур.
АіВ2. Відповідальність за внесок до професійних знань і практики та/або оцінювання результатів діяльності команд та колективів
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни
Економіка і управління будівництвом
Іноземна мова за професійним спрямуванням
ВІМ технології в інженерних мережах та спорудах
Тепломасообмін
Хімія навколишнього та внутрішнього середовища (
Будівельна теплофізика
Короткий зміст навчальної програми: При проектуванні та будівництві житлових будинків, необхідно враховувати енер-гоефективність та використання енергозберігаючих технологій для теплозабезпечення. Використання інноваційних матеріалів, систем опалення, вентиляції та ізоляції може зна-чно зменшити енергетичні витрати будинків і покращити їх екологічну стійкість.
Дослідження у цій області дозволить виявити оптимальні технології теплозабезпе-чення, які допоможуть забезпечити максимальну енергоефективність модульних житло-вих будинків для різних груп населення.
У даному курсі розглянуті сучасні технології теплозабезпечення, їхні переваги та не-доліки, а також визначені основні критерії вибору оптимальних інженерних систем для житлових будинків. Будуть проведені аналіз та порівняння різних енергозберігаючих тех-нологій, оцінено їхню ефективність та вплив на середовище. Дослідження також будуть включати аналіз різних аспектів використання модульних будинків для різних груп насе-лення з урахуванням енергоефективності, економічної доцільності та соціальних аспектів.
Опис: Пасивне будівництво є однією з основних спеціальних дисциплін, потрібних для підготовки магістрів зі спеціалізації 192 “Теплогазопостачання і вентиляція”, основою ви-вчення якої є загальнотеоретичні, загальнонаукові та спеціальні дисципліни. Метою ви-кладання даної дисципліни є надання студентам поглиблених знань в галузі проектування пасивних будинків. Важливою метою є також спрямування зусиль майбутніх спеціалістів на реалізацію завдань з реконструкції діючих будівель, економії паливно-енергетичних ресурсів, раціональному використанню енергоносіїв.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів з дисципліни «Газопостачання» проводиться у вигляді поточного та семестрового контролю. Поточний контроль включає в себе проведення і захист двох лабораторних робіт, а також виконання і захист курсової роботи.
Семестровий контроль знань включає в себе результати поточного контролю знань студентів, що проводиться протягом семестру, та екзаменаційний контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: Розподіл балів у 100-бальній шкалі
Пояснювальна записка Креслення – лист ф. А1 Захист КР Разом балів за КР
40 30 30 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Санницький М.А. Енергозберігаючі технології в будівництві. Навчальний посібник / М. А. Саницький, О. Р. Позняк, У. Д. Марущак // Друге видання, виправлене. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2013. 236 с.
2. Ратушняк Г.С. Енергозберігаючі відновлювальні джерела теплопостачання: Навчальний посібник / Г.С. Ратушняк, В.В. Джеджула, К.В. Анохіна – Вінниця: ВНТУ, 2010р. – 170 с.
3. Керш В.Я. Енергозберігаючі технології у міському будівництві і господарстві: Навч. посібник - Одеса: Астропрінт, 2007.
4.
Допоміжна
1. Закон України «Про енергозбереження» від 01.07.1994 №74/94-ВР [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http:// zakon2.rada.gov.ua/laws/show/74/94-%D0%B2%D1%80.
2. Маляренко В.А., Немировський І.А. Енергозбереження та енергетичний аудит: на-вчальний посібник. – Харків: НТУ «ХПІ», 2010. -344 с.
3. Маляренко В.А. Основи теплофізики будівель і енергозбереження. – Харків: СА-ГА, 2006
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).