Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Спеціальність: Теплогазопостачання і вентиляція
Код дисципліни: 7.192.07.O.016
Кількість кредитів: 10.50
Кафедра: Теплогазопостачання і вентиляція
Лектор: к.т.н., доцент Юркевич Юрій Степанович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: До завдань практики, які відображаються в календарному плані її виконання, можуть відноситися:
• Збір, вивчення та узагальнення інформації з літературних джерел, патентно-ліцензійний огляд за тематикою наукової складової магістерської кваліфікаційної роботи. Визначення стану наукової проблеми досліджень;
• Конкретизація, при необхідності корегування теми наукової складової МКР, обґрунтування її актуальності та визначення методів вирішення проблем досліджень;
• Проведення теоретичних та експериментальних досліджень за спеціальністю відповідно до теми наукової складової магістерської кваліфікаційної роботи;
• Освоєння принципів роботи з контрольно-вимірювальними приладами, обладнанням та методик проведення наукових досліджень;
Результати навчання: У результаті проходження практики студенти повинні отримати нові знання та уміння, які передбачені професійно-практичною складовою ОНП спеціальності 192 «Будівництво та цивільна інженерія».
РН03. Проводити технічну експертизу проєктів об’єктів будівництва та цивільної інженерії (відповідно до спеціалізації), здійснюючи контроль відповідності проєктів і технічної документації завданням на проєктування, технічним умовам та іншим чинним нормативно-правовим документам у сфері архітектури та будівництва.
РН04. Забезпечувати якість при реалізації об’єктів будівництва та цивільної інженерії.
РН08. Підбирати сучасні матеріали, технології і методи виконання будівельних робіт, враховуючи архітектурно-планувальну, конструктивну частину проєкту та виробничу базу будівельної організації.
РН09. Збирати необхідну інформацію, використовуючи науково-технічну літературу, бази даних та інші джерела, аналізувати і оцінювати її.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Проектування систем опалення; Проектування систем вентиляції; Проектування систем газопостачання; Основи наукових досліджень.
Короткий зміст навчальної програми: Зміст дослідницька практика за темою магістерської роботи повинен відповідати її завданням, включати питання, які розглядаються в основних розділах магістерської роботи та індивідуального завдання, а також календарного графіку виконання робіт, з зазначеними черговістю і терміном виконання окремих розділів практики.
Вимоги до практики за темою магістерської роботи повинні враховувати специфіку кожної конкретної бази практики, але при цьому повинні відображати комплексний характер магістерської роботи, в якій повинні бути відображені всі основні розділи, освоєні студентами з фахових дисциплін. Також студенти повинні ознайомитися з основними видами діяльності підприємства, правовим статусом, формою власності, організаційною структурою, формами організації підпри¬ємницької діяльності та роллю, яку воно відіграє в галузі. Вивчити виробничу структуру та форми організації виробни¬чої діяльності підприємства. Опанувати технологічним циклом виробництва, номенклатурою основної продукції, її техніч¬ними характеристиками, перевагами й недоліками, прогресивними технологічними процесами монтажу, експлуатації, випробування, ремонту, напрямками й шляхами енерго- і ресурсозбереження.
Опис: Індивідуальне завдання для проходження практики складається та вноситься керівником практики від університету або керівником магістерською кваліфікаційної роботи у бланк «Завдання та результати проходження практики», підписується викладачем, який його видав і студентом, який прийняв завдання до виконання.
Індивідуальні завдання повинні конкретизувати перелік робіт, які повинен виконати студент під час практики. Приступаючи до практики, магістр повинен знати рівень складності НДР та уявляти весь обсяг роботи в цілому.
Скласти літературний та патентно-ліцензійний огляд за темою МКР. На підставі проведеного літературного та патентного пошуків необхідно провести уточнення або корегування теми, мети і завдань наукових досліджень, обґрунтування об’єкту досліджень та головних завдань.
У відповідності до теми наукової складової МКР, студент повинен розробити схему експериментального або натурного стенду (установки), здійснити підбір та обґрунтування контрольно-вимірювальних приладів та провести увесь необхідний обсяг експериментальних досліджень.
Провести оцінку правильності вибору плану експериментів і якості досліджень, достовірності отриманих результатів.
Керівник практики від кафедри складає і періодично контролює разом з керівником від бази практики календарний план виконання завдань.
Методи та критерії оцінювання: Згідно Положення, після закінчення практики студенти звітують про виконання її програми та індивідуального завдання. Письмовий звіт, підписаний та оцінений керівником від бази практики подається на рецензування керівнику практики від кафедри. Студенти захищають звіт перед комісією, призначеною завідувачем кафедри упродовж перших двох тижнів навчальних занять після завершення практики. До складу комісії входять 3 особи: керівники практики – від університету і, за можливістю, від бази практики, а також викладачі дисциплін фахової підготовки.
Формою контролю результатів захисту звіту з практики є диференційований залік. Оцінка за практику вноситься у бланк «Завдання та результати проведення практики», залікову відомість і в залікову книжку студента та засвідчується підписами членів комісії.
Студент, який не виконав програми практики без поважних причин або отримав оцінку “незадовільно” за результатами захисту звіту з практики, відраховується з університету за невиконання навчального плану.
Результати проходження практики студентами обговорюють на засіданні кафедри, а узагальнені результати практичної підготовки студентів розглядають на Вчених радах інститутів не менше одного разу упродовж навчального року.
Упродовж місяця навчальних занять після закінчення практики відповідальні за проведення практики кафедр вносять результати її проведення в Інформаційно-аналітичну систему «Випускник-працевлаштування», розділ «Підсумки практики», а в кінці календарного року подають у ВПЗВ затверджений на засіданні кафедр звіт з підсумками проведення усіх видів практик.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання результатів практики студентів проводять за 100-бальною шкалою з обов’язковим переведенням бальних оцінок до національної шкали (з виставленням семестрової оцінки «відмінно», «добре», «задовільно» чи «незадовільно»).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Возняк О.Т., Желих В.М., Юркевич Ю.С. Методи планування експериментів та оброблення їхніх результатів. Конспект лекцій. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2008. - 80с.
2. Колесников О.В. Основи наукових досліджень. Навчальний посібник. – К.: Центр учбової літератури, 2011.
3. Єріна А.М. Методологія наукових досліджень. Навчальний посібник. – К.: МОН, 2004.
4.Погорєлов А. І. Тепломасообмін: навчальний посібник / А. І. Погорєлов // Львів : "Новий світ-2000", 2004. –144 с.
5.Філоненко О.І. Будівельна теплофізика огороджувальних конструкцій будівель. Навчальний посібник /О.І. Філоненко, О.І. Юрін. – Полтава:
ПолтНТУ, 2015. – 328 с.
6.Любарець О. П. Проектування систем водяного опалення (посібник для проектувальників, інженерів i студентів технічних ВНЗ)/ О. П. Любарець, О. М. Зайцев, В. О. Любарець / Відень - Київ – Сімферополь, 2010 – 200 c.
7. Ковальчук В.А., Мацнєва Т.С. Теплопостачання: Навчальний посібник. – Рівне: НУВГП, 2013. – 300 с.
8.Пирков В. В. Современньїе тепловие пункти. Автоматика и регулирование
/ Пирков В. В. — К. : ІІ ДП «Такі справи», 2007. — 252 с.
9.Канюк Г.І., Пугачова Т.М., Без’язичний В.Ф., Близниченко О.М., Шматков Д.І. Основи енерго- і ресурсозбереження: навчальний посібник. – Харків: друкарня «Мадрид», 2016. – 230 с.
10.Борщ О.Б. Енергозбереження в системах теплогазопостачання, вентиляція та кондиціонування повітря: навч. посібник. – Полтава: ПНТУ, 2009. – 116 с.
11.Бакалін Ю.І. Енергозбереження та енергетичний менеджмент. Навч. Посібник. – 3-є вид., перероб. і доп. – Харків: Бурулін і К., 2006. – 320 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).