Основи теорії кіл
Спеціальність: Програмно-апаратні пристрої інфокомунікаційних систем
Код дисципліни: 6.172.10.O.012
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Програмно-апаратних систем інфокомунікацій
Лектор: Ст. викл., к.т.н., Змисний Михайло Михайлович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни “Основи теорії кіл” передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
загальні компетентності:
1) здатність до системного мислення;
2) наполегливість у досягненні мети;
3) турбота про якість виконаної роботи;
фахові компетентності:
здатність використовувати математичні методи в обраній професії.
Результати навчання: РН1 Знати методику побудови схемних і математичних моделей електронних кіл
РН2 Знати основні методи математичного аналізу електронних кіл, розрахунок їх функціональних характеристик та параметрів
РН3 Знати основні властивості типових електронних кіл при характерних зовнішніх діях
РН4 Знати сучасні методи алгоритмізації розв'язання основних радіотехнічних задач
РН5 Уміти аналітично та з допомогою сучасних програмних засобів імітаційного моделювання досліджувати основні процеси, що відбуваються в радіоелектронних пристроях
РН6 Уміти використовувати сучасну радіовимірювальну апаратуру та комп’ютерні засоби для визначення основних параметрів та характеристик радіоелектронних пристроїв
РН7 Уміти правильно експлуатувати, обслуговувати та ремонтувати радіоелектронні пристрої.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні та супутні: математика, фізика.
Наступні: сигнали в інформаційних системах, аналогова схемотехніка.
Короткий зміст навчальної програми: В курсі «Основи теорії кіл» викладаються основні поняття теорії кіл, методи аналізу лінійних кіл з постійними параметрами в усталених та перехідних режимах, розрахунок їх характеристик та параметрів, основи теорії чотириполюсників і багатополюсників, основні відомості про нелінійні кола та явище перетворення спектра сигналів у нелінійних колах.
Опис: Тема 1. Основні положення та закони теорії кіл.
Тема 2. Лінійні електричні кола постійного струму.
Тема 3. Лінійні електричні кола в усталеному режимі гармонічних коливань.
Тема 4. Основи теорії прохідного чотириполюсника.
Тема 5. Перехідні процеси в лінійних електронних колах.
Тема 6. Нелінійні кола.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль результатів навчання студентів здійснюється за допомогою віртуальної навчальної системи, розробленої на кафедрі ТРР, а також на практичних і лабораторних заняттях шляхом перевірки виконання індивідуальних завдань.
Семестровий контроль здійснюється шляхом перевірки індивідуальних письмових контрольних робіт, виконаних згідно з розкладом семестрового контролю.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль – 40 балів
Підсумковий контроль – 60 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Математичні моделі та методи аналізу електронних кіл: Навч. посібник/ Ю.Я. Бобало, Р.І. Желяк, М.Д. Кіселичник, З.О. Колодій, Б.А. Мандзій, В.М. Якубенко; за ред. д-ра техн. наук, проф. Ю.Я. Бобала та д-ра техн. наук, проф. Б.А. Мандзія.- Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2013.- 320 с.
2. Основи радіоелектроніки: Навч. посібник/. Бобало Ю.Я., Желяк Р.І., Кіселичник М.Д., Мандзій Б.А., Якубенко В.М. За ред. проф. Мандзія Б. А. -Львів: Вид. Нац. ун-ту “Львівська політехніка“, 2008. - 456 с.
4. Основи теорії електронних кіл: Підручник / Ю.Я. Бобало, Б.А. Мандзій, П.Г. Стахів, Л.Д. Писаренко , Ю.І. Якименко; За ред. д-ра техн. наук, проф. Ю.Я. Бобала. - Львів: Вид. Нац. унту “Львівська політехніка“, 2008. – 322 с.
5. Основи теорії кіл: Підручник для студентів вищих навчальних закладів.Ч.1./Ю.О. Коваль, Л.В. Гринченко, І.О. Милютченко, О.І. Рибін/ За заг.редакцією В.М. Шокала та В.І. Правди.- Х.: Компанія СМІТ, 2008. – 432 с.
6. Основи теорії кіл: Підручник для студентів вищих навчальних закладів.Ч.2./Ю.О. Коваль, Л.В. Гринченко, І.О. Милютченко, О.І. Рибін/ За заг.редакцією В.М. Шокала та В.І. Правди.-Х.: Компанія СМІТ, 2008. – 560 с.
7. Попов В.П.Основы теории цепей: Учебник для вузов спец. «Радиотехника». - М.: Высш.
шк., 1985. – 496 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).