Антикризове та стратегічне управління у сфері енергетичної безпеки

Спеціальність: Енергетична безпека
Код дисципліни: 7.141.08.E.016
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Зовнішньоекономічна та митна діяльність
Лектор: д.е.н., проф., професор кафедри зовнішньоекономічної та митної діяльності Завербний Андрій Степанович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: У результаті вивчення модуля студент повинен: - знати фундаментальну теорію і практику антикризового і стратегічного менеджменту, новітніх тенденцій розвитку менеджменту, прикладних аспектів професійної діяльності у сфері у сфері енергетичної безпеки; - демонструвати поглиблені знання у сфері операційного, логістичного, інноваційного, інвестиційного, антикризового, креативного менеджменту у сфері енергетичної безпеки; - уміти досліджувати іноземні ринки, здійснювати порівняльно-аналітичний моніторинг конкурентів, діагностувати та підвищувати міжнародну конкурентоспроможність підприємств сфері енергетичної безпеки.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - Пререквізит: Енергетична інфраструктура України та ЄС, Міжнародна та національна енергетична політика, Стратегія сталого розвитку та енергетична безпека. - Кореквізит: -.
Короткий зміст навчальної програми: Сутність, особливості та етапи розвитку антикризового і стратегічного управління. Місія і цілі організації. Аналізування внутрішнього та зовнішнього середовища підприємства. Стратегічні альтернативи. Портфельний аналіз підприємства. Реалізація стратегій організації. Стратегічне контролювання та реалізація стратегії з врахуванням ризику. Оцінювання соціально-економічної ефективності стратегій організацій у сфері енергетичної безпеки.
Методи та критерії оцінювання: - поточний контроль (20%): самостійні роботи, усне опитування; - підсумковий контроль (80%): іспит (60%), усна відповідь (20%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Стратегічний менеджмент : навч. посібн. / Н.Ю. Подольчак. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2012. – 400 с. 2. Стратегічний менеджмент : навч. посібн. / Г.І. Кіндрацька. – 2-ге вид., перероб. І доповн. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2010. – 406 с. 3. Шершньова З.Є. Стратегічне управління / З.Є. Шершньова, С.В. Оборська. – К.: КНЕУ, 1999. – 384 с. 4. Василенко В.А. Стратегічне управління / В.А. Василенко, Т.І. Ткаченко. – К.: ЦУЛ, 2003. - 396 с. 5. Галушка З.І. Стратегічний менеджмент / З.І. Галушка, І.Ф. Комарницький. - Чернівці: Рута, 2006. – 248 с. 6. Антикризисное управление : учебник. / под ред. Э. М. Короткова. – Москва : ИНФРА-М, 2017. – 423 с. 7. Антикризове фінансове управління підприємством : навч. посібник. – Київ : Центр навчальної літератури, 2018. – 208 с. 8. Василенко В. О. Антикризове управління підприємством : навч. посібник / В. О. Василенко. – Київ : ЦУЛ, 2018. – 504 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).