Тренди енергетичної політики в умовах глобалізації
Спеціальність: Енергетична безпека
Код дисципліни: 7.141.08.E.022
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Політологія та міжнародні відносини
Лектор: асистент кафедри політології та міжнародних відносин Домініка-Анна Томашівна Рослонь
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: У результаті вивчення дисципліни студент повинен знати поняття глобалізації та її вплив на міжнародні відносини, суть енергетичної політики та стратегію європейської енергетичної політики, сучасні енергетичні конфлікти у міжнародних відносинах, особливості енергетичної політики ЄС, альтернативних видів енергетики. Також студент повинен вміти аналізувати енергетичну політику держави та вміти запропонувати вирішення проблем у цій сфері.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Теорія міжнародних відносин
• Енергетичні політика
• Енергетична безпека
Короткий зміст навчальної програми: Глобалізація: поняття, мета, фактори, наслідки, користі, загрози. Енергетична політика: об’єкт, предмет, поняття, цілі, інструменти. Енергетична політика ЄС. Політика ЄС щодо викидів вуглекислого газу в атмосферу (ССS). Політика ЄС щодо відновлюючих джерел енергії (OZE). Політика ЄС щодо ядерної енергетики. Європейська стратегія енергетичної безпеки. Політика лібералізації паливного сектору. Енергетична політика України. Відносини ЄС з державами, які мають енергетичні ресурси.
Методи та критерії оцінювання: лекція, семінарські заняття (презентація-проект), самостійна робота.
• поточний контроль: виступи на семінарах (презентація-проект ) 40%
• підсумковий контроль (екзамен): письмово-усна форма (60%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Дарнопих Г.Ю. Паливно-енергетичний комплекс України в умовах глобалізації / Г. Ю. Дарнопих // Вісник Національної юридичної академії України ім. Ярослава Мудрого. – 2011. - № 2 (5). – С. 16-29.
2. Мазин А. Ресурсы и конфликты / А. Мазин // МЭиМО. – 2006. – № 8. – С. 3-9.
3. Global Energy Governance: the New Rules of the Game / ed. by A. Goldthau and J.M. Wittie. – Berlin, 2010. – 386 p.
4. Miciula I. Polityka energetyczna Unii Europejskiej do 2030 roku w ramach zroznicowanego rozwoju / I. Miciula // Studia i Prace Wydzialu Nauk Ekonomicznych i zarzadzania. - Nr 42 . - T. 2. - DOI: 10.18276/sip.2015.42/2-05. – S. 57-67.
5. The Handbook of global Energy Policy / ed. by A. Goldthau. – Oxford, 2013. – 566 p.
6. Tylec T. Bezpieczenstwo dostaw energii e Unii Europejskiej- Wyzwania i ograniczenia / T. Tylec // Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach . 2015. – N 228. – S. 92-100.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).