Сучасні інженерно-геодезичні технології
Спеціальність: Інженерна геодезія
Код дисципліни: 7.193.01.E.016
Кількість кредитів: 8.00
Кафедра: Інженерна геодезія
Лектор: Ст. викладач Віват Анатолій йосипович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетенції
1. Дотримання етичних принципів досліджень і інтелектуальної чесності, а також професійних кодексів поведінки;
2. Володіння державною мовою на загальному та науковому рівнях;
3. Володіння іноземною мовою на загальному та професійному рівнях;
4. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу на основі логічних аргументів та перевірених фактів;
5. Опановування базовими знаннями, включаючи сучасні наукові та технічні досягнення та використання їх в практичних ситуаціях;
Фахові компетенції
1. Використовувати теоретичні знання в геодезичній практиці та робити аналіз отриманих результатів досліджень;
2. Проектувати виконання різних інженерно-геодезичних робіт із застосуванням новітніх технологій;
3. Класифікувати та описувати новітні технології в галузі геодезії;
4. Проводити спостереження та експерименти із застосуванням новітніх геодезичних приладів і технологій.
Результати навчання: Лекції, лабораторні роботи, практичні заняття, практики, самостійна робота на основі підручників, навчальних посібників та конспектів лекцій, консультації із викладачами.
Письмові та усні екзамени, диференційовані заліки, захист звітів з лабораторних, поточний контроль.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:
1. Основи інженерної геодезії;
2. Електронні інженерно-геодезичні прилади;
3. Фізика.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Сучасні інженерно-геодезичні технології» включає вивчення нових інженерно-геодезичних приладів:
приймачів супутникових сигналів, сканерів, трекерів, інклінометрів, електронних тахеометрів, цифрових нівелірів, а також сучасних інженерно-геодезичних технологій створення геодезичних мереж і геодезичного забезпечення будівництва.
Крім цього розглядаються способи врахування, або послаблення дії впливу приземного шару тропосфери на результати вимірювань наземними геодезичними приладами.
Опис: 1. Супутникове позиціонування. Загальні принципи. Шкали часу і стандарти частоти;
2. Глобальні супутникові системи. Сигнали супутників;
3. Обладнання користувачів GNSS. Програмне забезпечення опрацювання GNSS спостережень;
4. Лазерні сканери;
5. Сучасні електронні тахеометри;
6. Сучасні цифрові нівеліри. Опрацювання результатів спостережень;
7. Властивості тропосфери;
8. Вплив зовнішнього середовища на вимірювання у приземному шарі атмосфери;
9. Вплив рефракції на результати вимірювань електронними віддалемірами.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, контрольна робота (30%);
• підсумковий контроль (70 %, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (70%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань здійснюється за 100-бальною шкалою, з приведенням до національної шкали: «відмінно», «добре», «задовільно» та шкалою ЄКТС:
А, В, С, D, E.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: - Геодезичний енциклопедичний словник/За ред. В. Літинського.- Львів, 2001.- С. 349
- Walker, J., & Witschel. (2020). Surveying for civil and mine engineers. Springer International Publishing,
- Hofmann-Wellenhof, B., Lichtenegger, H., & Wasle, E. (2007). GNSS–global navigation satellite systems: GPS, GLONASS, Galileo, and more. Springer Science & Business Media.
- Костецька Я.М. Електронні геодезичні прилади (підручник). - Львів: Геоінформ, 2000. – 320 с.
- Островський А.Л. Врахування атмосферних впливів на астрономо-геодезичні вимірювання. Львів.: Недра 2011р.. 206 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).