Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи

Спеціальність: Інженерна геодезія
Код дисципліни: 7.193.01.O.012
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Інженерна геодезія
Лектор: ст.викладач, к.т.н. Віват Анатолій Йосипович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета практики – вивчення виробничої діяльності державних та приватних організацій України, геодезичних, картографічних служб, які займаються організацією, проведенням та обробкою матеріалів наземного, аерофото-, космічного знімання та лазерного сканування; ознайомлення з програмними продуктами, геоінформаційними системами, комп'ютерними комплексами та автоматизованими системами і станціями; виконання комплексу топографо-геодезичних робіт під час складання топографічних карт різних масштабів, вирішення інженерних та науково-дослідних задач з використанням наземних, аерокосмічних знімків, матеріалів лазерного сканування; участь у розробці та використанні комп'ютерних технологій, геоінформаційних систем; отримання практичних навичок у виконанні польових, камеральних робіт, програмування, роботі з комп'ютерними комплексами; закріплення та поглиблення знань з навчальних дисциплін кафедри, безпосередня практична підготовка до діяльності спеціаліста, збір матеріалів з дипломного проектування.
Завдання: Інтегральна компетентність: Здатність розв’язувати задачі прикладного, дослідницького та/або інноваційного характеру в сфері геодезії та землеустрою. Загальні компетентності: ЗК01. Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми. ЗК04. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). Спеціальні (фахові) компетентності: СК01. Здатність планувати і виконувати теоретичні та/або прикладні дослідження, створювати нові знання і технології у сфері геодезії та землеустрою. СК07. Здатність організовувати діяльність та ефективно керувати складними та/або непередбачуваними робочими процесами у сфері геодезії та землеустрою. Спеціальні компетентності професійного спрямування: СК 2.2. Здатність розуміти, аналізувати і застосовувати на практиці різні методи збору фотограмметричних даних для розв’язання прикладних професійних задач
Результати навчання: РН01. Мати спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері геодезії та землеустрою, достатні для проведення досліджень і здійснення інновацій. РН03. Приймати ефективні рішення щодо розв’язання завдань прикладного, дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері геодезії та землеустрою, аналізувати альтернативи, будувати прогнози, оцінювати ризики, зокрема в умовах неповної та/або суперечливої інформації та неоднозначних вимог. РН06. Співпрацювати із замовниками та виконавцями робіт та послуг, готовити тендерні пропозиції в сфері геодезії та землеустрою, укладати відповідні договори. РН07. Обґрунтовувати вибір обладнання, технологій і процесів щодо управління виробництвом і проведення досліджень у сфері геодезії та землеустрою і суміжних галузях. РН08. Розробляти і керувати проєктами з урахуванням технологічних умов та вимог щодо управління виробництвом у сфері геодезії та землеустрою та з дотичних міждисциплінарних напрямів, з урахуванням економічних, соціальних, екологічних і правових аспектів; готувати технічні завдання, заявки на фінансування проєктів, здійснювати планування робіт, планувати ресурси і керувати ними.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Професійна та цивільна безпека Виконання магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи ОПП «Інженерна геодезія» проводиться на другому курсі ІІ рівня вищої освіти «Магістр» після повного завершення теоретичного навчання. За навчальним планом тривалість практики становить 270 годин, 9 кредитів ECTS або 6 тижнів. Практика проводиться на базах практики – підприємствах, організаціях, установах топографо-геодезичного, картографічного та землевпорядного профілів, які в своїй виробничій діяльності використовують сучасні прилади та технології. Вибір баз практики проводить кафедра на підставі аналізу науково-технічного оснащення виробничих та економічних можливостей підприємств, організацій та установ, які можуть забезпечити сучасні вимоги до підготовки фахівців передбачених в галузевих стандартах вищої освіти (ГСВО). Перелік баз практик з обов’язковим врахуванням замовлень на підготовку фахівців затверджується на засіданні кафедри. Не пізніше, ніж за місяць до початку практики відповідальний викладач кафедри через інформаційну систему університету оформлює проекти договорів, які подає у ВПЗВ для підписання. В окремих випадках студенти за погодженням з кафедрою можуть самостійно підбирати для себе місце проходження практики і пропонувати його для укладання відповідної угоди. Якщо підготовка фахівців ведеться за цільовими угодами то базами практики виступають підприємства, організації та установи, для яких здійснюється цільова підготовка, а у випадку підготовки фахівців за замовленням фізичних (юридичних) осіб бази практик визначаються умовами договору (контракту). Базами практичної підготовки студентів можуть використовуватися навчально-виробничі та науково-дослідницькі підрозділи (лабораторії) університету, інші структурні підрозділи, які мають необхідне устаткування та професійні кадри. В такому випадку угоди не складаються. Керівниками практики студентів призначаються досвідчені викладачі кафедри, в обов’язки яких входить забезпечення проведення необхідних організаційних заходів перед відправленням студентів на практику, а саме: оформлення завдання та скерувань на бази практики та видача їх студентам-практикантам; проведення інструктажу про порядок проходження практики та систему звітності з практики, критерії оцінювання знань, вмінь і навичок, які студенти мають досягти під час практики, та процедуру захисту звіту з практики перед комісією. Керівником практики від бази практики призначаються висококваліфіковані працівники підприємств, організацій, установ, основні обов’язки яких окреслені в окремих розділах угоди між університетом і базою практики.
Опис: Завдання практики: - вивчення структури та організації державних та приватних геодезичних підприємств, науково-дослідних, інженерно-проектних організацій; - ознайомлення з алгоритмами діючих програм обробки фотограмметричної інформації, даних дистанційного зондування та матеріалів лазерного сканування; виявлення і виключення грубих помилок при вимірюваннях; вивчення питань автоматизації геодезичних та фотограмметричних вимірювань; - вивчення нормативної та технічної документації, питань стандартизації у геодезії та топографії; - отримання практичних навичок на робочих місцях під час виконання інженерно-геодезичних робіт; - вивчення питань охорони праці, довкілля, еколого-економічного моніторингу, пожежної безпеки на підприємствах і у відповідних організаціях; - ознайомлення з питаннями патентної діяльності та оформленням ліцензій, інженерної психології, менеджменту; - участь у науково-дослідній роботі, підготовка наукових доповідей та статей, участь у суспільно-корисній праці організації; - збір матеріалів для дипломного проектування.
Методи та критерії оцінювання: 1. Поточний контроль за виконанням завдань на керівником від підприємства. 2. Оформлення звіту з практики та оцінювання керівником від кафедри. 3. Захист звіту з практики
Критерії оцінювання результатів навчання: Згідно робочої програми практики, студенти повинні пройти практику на підприємстві, отримати відгук керівника із підприємства із оцінкою за національною шкалою (40балів), оцінку звіту з практики та поточного контолю керівника практики від кафедри (40 балів) та захист звіту перед комісією кафедри (20 балів). Нижче подано критерії оцінювання кожної з лабораторних робіт: • 30-40 балів - виставляється за глибокі та міцні знання навчального матеріалу, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їх взаємозв’язку і розвитку, чітко, лаконічно, логічно послідовно відповідати на поставлені питання, вміння застосовувати теоретичні положення при розв’язанні практичних задач; • 20-30 балів - виставляється за міцні знання навчального матеріалу, включаючи розрахунки, аргументовані відповіді на поставлені питання, які, однак, містять певні (несуттєві) неточності, за вміння застосовувати теоретичні положення при розв’язанні практичних задач; • 10-20 балів - виставляється за міцні знання навчального матеріалу, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їх взаємозв’язку і розвитку, чітко, лаконічно, логічно послідовно відповідати на поставлені питання, вміння застосовувати теоретичні положення при розв’язанні практичних задач; • 0-10 бали - виставляється за слабкі знання навчального матеріалу, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності його викладення за слабке застосування теоретичних положень при розв’язанні практичних задач.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Засновницькі документи підприємств, організацій, відомств: (статут, положення, доручення, тощо). 2. Ліцензування основної топографо-геодезичної та картографічної видів діяльності. 3. Закон України «Про державну таємницю» (зі змінами та доповненнями). 4. Кодекс України «Про адміністративні порушення щодо встановлення відповідальності за порушення законодавства про державну таємницю» (зі змінами та доповненнями). 5. Положення про інспекцію державного геодезичного нагляду в Україні: - Положення про порядок розпорядження картографічної інформацією; - Про порядок обліку, зберігання і використання документів, справ, видань та інших матеріальних носіїв інформації, які містять конфіденційну інформацію, що є власністю держави. 6. Основні положення та інструкції (всіх масштабів) створення та оновлення топографічних карт і планів. 7. Класифікатор картографічної інформації. 8. Рекомендовані методи і норми контролю топографо-геодезичних та картографічних робіт. 9. Положення про порядок організації контролю при виготовленні цифрових карт. 10. Інструкція про умови і правила здійснення аерофотознімальних, топографо-геодезичних, картографічних робіт, кадастрових знімань суб’єктами підприємницької діяльності, порядок надання ліцензії та контролю за їх дотриманням.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).