Навчально-дослідницька практика

Спеціальність: Фармація, промислова фармація (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.226.00.O.018
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Технологія біологічно-активних сполук, фармації та біотехнологія
Лектор: Керівник практики
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою практики є підготовка студентів до самостійного проведення наукових досліджень за спеціальністю та оформлення їх результатів, які в подальшому будуть використані при написанні МКР, а також поглиблення і закріплення теоретичних знань із дисциплін «Економіка хіміко-фармацевтичних підприємств», «Моделювання і проектування хіміко-фармацевтичних підприємств в системі GMP», «Промислова технологія фармацевтичних виробництв» та інших загально інженерних, економічних, технологічних дисциплін, вивчених за час навчання в університеті; вивчення виробничо-господарської діяльності підприємств фармацевтичного профілю в цілому і окремо взятого цеху, відділення, дослідження в науково-дослідних інститутах; розробці лікарських препаратів та засобів медичного призначення; конструкції і експлуатації основного і допоміжного обладнання; отримання практичних навиків роботи на посаді технолога, закріплення, поглиблення і розширення теоретичних знань по загально інженерним і спеціальним дисциплінам, практична підготовка до самостійної роботи на посаді інженера, майстра чи інших інженерних посад на фармацевтичних підприємствах.
Завдання: - Здатність знання та розуміння предметної області та розуміння фаху; здатність навчатися, сприймати набуті знання в предметній області та інтегрувати їх із уже наявними; - Здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різ¬них джерел; уміння проводити дослідження на відповідному рівні, мати дослідницькі навички, що виявляються у здатності формувати (роблячи презентації, або представляючи звіти) нові продукти в обраній галузі, вибирати належні напрями і відповідні методи для їх реалізації, беручи до уваги наявні ресурси; - Здатність використовувати сучасні уявлення в галузі моделювання, масштабування та валідації фармацевтичних виробництв у системі GMP; здатність здійснювати вибір оптимальних параметрів процесів виробництва фармацевтичних (в т.ч. ветеринарних, лікувально-косметичних) препаратів та препаратів з природної сировини; - Здатність використовувати знання про методологію наукової творчості та організацію і проведення наукових досліджень.
Результати навчання: - Знання методик розв’язування розрахункових і експериментальних задач як основи для проведення наукових досліджень і формування оригінального мислення. - Уміння проводити наукові дослідження та використовувати Закони України у сфері наукової роботи та сфері інтелектуальної власності; презентувати науковий матеріал перед фаховою аудиторією українською та іноземними мовами; аргументувати результати та практичну значимість досліджень; - Уміння розв’язувати проблеми у нових або незнайомих середовищах за наявності неповної або обмеженої інформації з урахуванням аспектів соціальної та етичної відповідальності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - Наукові дослідження та семінари за їх тематикою; - Практикум з підготовки наукових публікацій. Матеріалів конференцій та презентації наукових доповідей (ПП); - Наукові аспекти технології ветеринарних та біомедпрепаратів; - Kлініко-фармацевтичні аспекти використання лікарських засобів
Короткий зміст навчальної програми: Навчально-дослідницька практика є завершальним етапом навчання, передує виконанню студентами кваліфікаційних робіт і передбачає збір матеріалів для виконання магістерської кваліфікаційної роботи, а також узагальнення й удосконалення здобутих студентами знань, практичних умінь і навичок, оволодіння професійним досвідом з метою їх підготовки до самостійної трудової діяльності. Терміни практики визначається графіком навчального процесу, який розробляється та затверджується у встановленому порядку.
Опис: - Ознайомлення студентів зі структурою і проблематикою наукової роботи бази практики, методиками досліджень та її основними результатами; - Збір, вивчення та узагальнення інформації з літературних джерел, пов’язаних з тематикою дослідницької роботи. Визначення стану наукової проблеми досліджень; - Конкретизація та обґрунтування актуальності теми досліджень, вирішення проблеми проведення досліджень; - Освоєння принципів роботи обладнання та методик проведення досліджень; - Вивчення методів опрацювання результатів досліджень з використанням сучасного програмного забезпечення (Хроматографічні методи,. Електрофоретичні методи Спектральні методи, Флуоресцентні методи, Методи ДНК аналізу, Імунологічні методи, Методи виділення генетичного матеріалу з клітин, Методи культивування біологічних агентів); - Проведення теоретичних та експериментальних досліджень за спеціальністю відповідно до теми магістерської кваліфікаційної роботи; - Підготовка студентів до самостійного виконання професійних обов’язків та наукових досліджень і розробок за спеціальністю; - Отримання навичок педагогічної роботи, зокрема, проведення під керівництвом викладача кафедри практичних та лабораторних занять, а також особливостей підготовки та оформлення результатів досліджень для їх опублікування у наукових виданнях (для навчально-дослідницької практики)
Методи та критерії оцінювання: Диференційований залік – це форма СК результатів навчання студента виключно за всіма видами робіт, передбачених програмою навчальної дисципліни.
Критерії оцінювання результатів навчання: - Написання звіту – 50 балів - Усний захист – 50 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Сидоров Ю.І., Влязло Р.Й. Методичні вказівки «Каталог основної ї допоміжної апаратури» . – Львів: НУ «ЛП». – 140 с. 2. Бучинський М.Я., Горик О.В., Чернявський А.М., Яхін С.В. Основи творення машин / [За редакцією О.В. Горика, доктора технічних наук, професора, заслуженого працівника народної освіти України]. – Харків : Вид-во «НТМТ», 2017. - 448 с. 3. Технологічне обладнання біотехнологічної і фармацевтичної промисловості: підручник [для вищ. навч. закл.] Стасевич М.В., Милянич А.О., Стрельников Л.С., Крутських Т.В., Бучкевич І.Р., Зайцев О.І., Гузьова., І.О., Стрілець О.П., Гладух Є.В., Новіков В.П. – Львів: «Новий Світ-2000», 2016. – 410 с. 4. Технологія ліків промислового виробництва: підручник : у 2 ч. / В. І. Чуєшов, Є. В. Гладух, І. В. Сайко [та ін.]; Національний фармацевтичний університет. – 2-ге вид., перероблене і доповнене. – Харків: НФаУ; Оригінал, 2012. – Ч. 2. – 726 с. 5. 1. Collard J.-M., Breyer D., Renckens S., Sneyers M. Вiotechnology – Vol. 1 - Biosafety in Biotechnology – 2019. - 22р 6. Настанова Міністерства охорони здоров’я України. Стандартизація міністерства охорони здоров’я України. Лікарські засоби. Належна виробнича практика [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.dls.gov.ua/wp-content/uploads/2020/05/Настанова-СТ-Н-МОЗУ-42-4.0_2020.pdf
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).