Основи тонкого органічного синтезу (спецкурс, частина 2)
Спеціальність: Фармація, промислова фармація (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.226.00.O.015
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Технологія біологічно-активних сполук, фармації та біотехнологія
Лектор: професор Лубенець Віра Ільківна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: 1)Знання і володіння методами тонкого органічного синтезу.
2)Здатність застосовувати сформовані цілісні уявлення про тонкий органічний синтез у пошуку нових лікарських субстанцій.
3)Здатність сформувати чіткі уявлення щодо стратегії і тактики сучасного тонкого органічного синтезу, теоретичних основ органічної хімії та механізмів органічних реакцій.
5)Уміння застосовувати фізико-хімічні методи дослідження для ідентифікації органічній сполук у лабораторних умовах.
6)Здатність виявляти відповідність між структурою речовини, її фізико-хімічними властивостями, реакційною здатністю та методами її синтезу.
7)Здатність застосовувати теоретичні знання та навики складних хімічних експериментів під час препаративного синтезу органічних речовин та одержання цільових субстанцій
Результати навчання: • Уміння узагальнити сучасні уявлення та концепції будови органічних сполук, основні типи механізмів хімічних реакцій.
• Уміння інтерпретувати зв’язок електронної та просторової будови органічних сполук з їх реакційною здатністю і фізико-хімічними властивостями.
• Уміння окреслити основні засади створення цільових продуктів на основі органічних речовин
• Вміти описати принципову схему синтезу, готувати прилади до роботи, перевіряти їх показники; проводити аналіз вихідних та цільвих речовин; робити порівняльну характеристику методів, які можна використовувати для аналізу цільової речовини; підбирати реагент; підбирати умови проведення синтезу; грамотно оцінювати результати аналізу; добре володіти навичками роботи з довідковою літературою.
• Уміння продемонструвати глибинні знання процесу створення біологічно активних субстанцій, починаючи від моменту ідеї синтезу речовини певної будови, проведення скринінгу і вдосконалення структури субстанції, впритул до стадії її клінічних випробувань і організації виробництва
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:
Наукові аспекти технології веретинарних та біомедпрепаратів
Кореквізити
Основи фармацевтичної біохімії (спецкурс ч.1), Клініко-фармацевтичні аспекти використання лікарських засобів (спецкурс ч.3)
Короткий зміст навчальної програми: Загальна методологія тонкого органічного синтезу. Джерела сировини. Розробка хімічної схеми синтезу. Вибір методу очистки цільових сполук та їх ідентифікація. Галузі застосування тонкого органічного синтезу. Синтез біологічно активних сполук – перспективних субстанцій для створення лікарських препаратів різного призначення. Методи заміни функціональних груп в проміжних продуктах та лікарських субстанціях. Застосування тонкого органічного синтезу в галузі створення пахучих речовин. Тонкий органічний синтез при створенні засобів захисту рослин. Методи тонкого органічного синтезу при створенні барвників різної структури і призначення.
Опис: Загальна методологія тонкого органічного синтезу. Джерела сировини. Розробка хімічної схеми синтезу. Вибір методу очистки цільових сполук та їх ідентифікація.
Галузі застосування тонкого органічного синтезу. Синтез біологічно активних сполук – перспективних субстанцій для створення лікарських препаратів різного призначення. Методи заміни функціональних груп в проміжних продуктах та лікарських субстанціях.
Застосування тонкого органічного синтезу в галузі створення пахучих речовин.
Тонкий органічний синтез при створенні засобів захисту рослин.
Методи тонкого органічного синтезу при створенні барвників різної структури і призначення
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль здійснюється під час лекцій і практичних занять з метою перевірки рівня засвоєння теоретичних і практичних знань та умінь здобувача. ПК проводиться у формі: письмово-усного контролю та захисту практичних робіт.
Семестровий контроль проводиться у формі іспиту. Іспит – це форма СК результатів навчання аспіранта виключно за всіма видами робіт, передбачених програмою навчальної дисципліни.
Критерії оцінювання результатів навчання: • поточний контроль: письмово-усного контролю та захисту практичних робіт – 20 балів;
• підсумковий контроль - 80 балів ( контрольний захід, іспит): письмово-усна форма.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Ол. Швайка. Основи синтезу лікарських речовин та їх проміжних
продуктів. Вид. друге, виправлене й доповнене, Донецьк,2004.
Р.П. Евстигнеева. Тонкий органический синтез. М.: Химия, 1991.
Lubenets, V.; Stadnytska, N.; Baranovych, D.; Vasylyuk, S.; Karpenko, O.; Havryliak, V.; Novikov, V. Thiosulfonates: The Prospective Substances against Fungal Infections, Fungal Infection, Erico Silva de Loreto and Juliana Simoni Moraes Tondolo, IntechOpen 2019, https://doi.org/10.5772/intechopen.84436
Кипер Р.А. Физико-химические свойства веществ. «Прондо», 2013.
Knochel P., Molander G. A. Comprehensive Organic Synthesis II. Elsevier, 2014
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).