Виконання магістерської кваліфікаційної роботи
Спеціальність: Хімічні технології тугоплавких неметалевих і силікатних матеріалів
Код дисципліни: 7.161.04.O.016
Кількість кредитів: 15.00
Кафедра: Хімічна технологія силікатів
Лектор: професор Вахула Ярослав Іванович, професор Луцюк Ірина Володимирівна, доцент Боровець Зенон Іванович, доцент Семеген Роман Іванович, доцент Магорівська Галина Ярославівна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральна компетентність (ІНТ): Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі і проблеми хімічних технологій та інженерії під час професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій і характеризуються невизначеністю умов і вимог.
Загальні компетентності (ЗК):
ЗК1. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК3. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК4. Здатність працювати самостійно і в команді.
ЗК5. Здатність до самоосвіти та підвищення рівня професійної кваліфікації.
Фахові компетентності (ФК):
ФК1. Здатність досліджувати, класифікувати та аналізувати показники якості хімічної продукції, технологічних процесів і обладнання хімічних виробництв.
ФК2. Здатність організовувати і управляти хіміко-технологічними процесами в умовах промислового виробництва та в науково-дослідних лабораторіях з урахуванням соціальних, економічних та екологічних аспектів.
ФК3. Здатність використовувати результати наукових досліджень і дослідно-конструкторських розробок для вдосконалення існуючих та/або розробки нових технологій і обладнання хімічних виробництв.
ФК4. Здатність використовувати сучасне спеціальне наукове обладнання та програмне забезпечення при проведенні експериментальних досліджень і здійсненні дослідно-конструкторських розробок у сфері хімічних технологій та інженерії.
ФК5. Здатність організувати роботу виробничого підрозділу і управляти технологічними процесами хімічних виробництв з урахуванням вимог техніки безпеки та охорони праці.
Результати навчання: ПР1. Критично осмислювати наукові концепції та сучасні теорії хімічних процесів та хімічної інженерії, застосовувати їх при проведенні наукових досліджень та створенні інновацій.
ПР2. Здійснювати пошук необхідної інформації з хімічної технології, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин та матеріалів на їх основі, систематизувати, аналізувати та оцінювати відповідну інформацію.
ПР4. Оцінювати технічні і економічні характеристики результатів наукових досліджень, дослідно-конструкторських розробок, технологій та обладнання хімічних виробництв.
ПР5. Вільно спілкуватися державною та іноземною мовами усно і письмово для обговорення і презентації результатів професійної діяльності, досліджень та проєктів.
ПР6. Розробляти та реалізовувати проєкти в сфері хімічних технологій та дотичні до неї міждисциплінарні проєкти з урахуванням соціальних, економічних, екологічних та правових аспектів.
ПР7. Здійснювати у науково-технічний літературі, патентах, базах даних, інших джерелах пошук необхідної інформації з хімічної технології, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин та матеріалів на їх основі, систематизувати, і аналізувати та оцінювати відповідну інформацію.
Комунікація (КОМ):
КОМ1. Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема, до осіб, які навчаються.
Автономія і відповідальність (АіВ):
АіВ1. Управління робочими або навчальними процесами, які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів.
АіВ2. Відповідальність за внесок до професійних знань і практики та/або оцінювання результатів діяльності команд та колективів.
АіВ3. Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Хімічна технологія тонкої, технічної кераміки та вогнетривів
Технологія скляних виробів
Хімічна технологія повітряних, автоклавних та гідравлічних вяжучих речовин
Менеджмент у виробництві
Іноземна мова за професійним спрямуванням
Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Розроблення технологічної частини проєкту заводу з виробництва певного виду силікатних виробів заданої продуктивності або реконструкції заводу (цеху) з метою збільшення випуску, покращення якості продукції тощо. Аналіз науково-технічного рівня проблеми, яка пов’язана з темою магістерської кваліфікаційної роботи. Пошук та вибір необхідної літератури та патентів. Проведення теоретичних та експериментальних досліджень. Здійснення математичного моделювання. Проведення техніко-економічних розрахунків, які підтверджують конкурентноздатність запропонованих рішень вибору обладнання та технологічних процесів.
Проведення наукових досліджень із вдосконалення та розроблення складів силікатних систем, технологічних параметрів виробництва з метою розширення сировинної бази, покращення експлуатаційних властивостей виробів, розширення асортименту тощо.
Опис: Асортимент продукції та вимоги до неї. Обґрунтування місця будівництва (реконструкції) заводу. Інженерно-технологічні розрахунки проєктованого об’єкту: характеристика сировинних матеріалів та обґрунтування складу маси, обґрунтування вибору та опис технологічної схеми виробництва, вибір режиму роботи заводу і окремих цехів (дільниць), розрахунок потреби сировинних матеріалів, розрахунок площі складів сировинних матеріалів, розрахунок та підбір основного технологічного обладнання. Структура основних, допоміжних цехів і підрозділів підприємства. Структура управління підприємством. Джерела постачання підприємства сировиною та ресурсами. Технологічний процес виробництва. Будова, принцип роботи, умови та режими експлуатації основного обладнання. Оптимізація та раціоналізації технологічних процесів виробництва. Контроль виробництва і стандартизація. Техніко-економічні розрахунки.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: дотримання календарного плану роботи, нормоконтроль (попередній захист).
Критерії оцінювання результатів навчання: Перевірка кваліфікаційної роботи на академічний плагіат, відгук керівника роботи, рецензія на кваліфікаційну роботу.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література:
1. Ящишин Й. М. Технологія скла : у 3-х част. – Ч. І : Фізика і хімія скла : підруч. / Й. М. Ящишин. – Львів : Видавництво “Бескид Біт”, 2008. – 204 с.
2. Ящишин Й. М. Технологія скла : у 3-х част. – Ч. ІІ : Технологія скляної маси : підруч. / Й. М. Ящишин. – Львів : Видавництво „Бескид Біт”, 2004. – 250 с.
3. Технологія скла : у 3-х част. – Ч. ІІІ : Технологія скляних виробів : підручник / [Й. М. Ящишин, Я. І. Вахула, Т. Б. Жеплинський та ін.]. – Львів : Видавництво «Растр-7», 2011 р. – 416 с.
4. Боровець З. І. Хімічні технології вогнетривких матеріалів та виробів : підручник / З. І. Боровець, І. В. Луцюк. – Львів : Растр-7, 2022. – 196 с.
5. Хоменко О. С. Хімічна технологія кераміки та вогнетривів : навч. посіб. / О. С. Хоменко, Я. І. Кольцова. – Дніпропетровськ : ДВНЗ УДХТУ, 2014. – 192 с.
6. Суббота І. С. Теоретичні основи технології кераміки та скла. Керамічні маси в технології виробництва [Електронний ресурс] : навч. посіб. / І. С. Суббота, Л. М. Спасьонова. – Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2018. – 86 с.
7. Хімічна технологія кераміки [Електронний ресурс]: підручник / І. С. Суббота, Л. М. Спасьонова, В. Ю. Тобілко. – Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022. – 178 с.
8. Будівельне матеріалознавство : підручник / [П. В. Кривенко, К. К. Пушкарьова, В. Б. Барановський та ін.]; за ред. П. В. Кривенка. – К. : ТОВ УВПК “ЕксОб”, 2004. – 704 с.
9. Хімічна технологія тугоплавких неметалевих і силікатних матеріалів у прикладах і задачах : у 2-х част. – Ч. І : Технологічні розрахунки в хімічних технологіях тугоплавких неметалевих і силікатних матеріалів : навч. посіб. / [Л. Л. Брагіна, А. М. Корогодська, О. Я. Пітак та ін.]; за ред. М. І. Рищенка. – Харків. : НТМТ, 2010. – 355 с.
10. В’яжучі матеріали : підруч : пер. з рос. / О. О. Пащенко, В. П. Сербін, О. О. Старчевська. – К. : Вища шк., 1995. – 416 с.
11. В’яжучі речовини : підруч. / Р. Ф. Рунова, Л. Й. Дворкін, О. Л. Дворкін, Ю. Л. Носовський. – К. : Основа, 2012. – 448 с.
12. Якимечко Я. Б. Хімічна технологія вапна : навч. посібн. / Я. Б. Якимечко. – Л. : Растр-7, 2015. – 186 с.
13. Дворкін Л. Й. Будівельні в'яжучі матеріали : підруч. / Л. Й. Дворкін. – Рівне : НУВГП, 2019. – 622 с.
14. Луцюк І. В. Технічний аналіз і контроль виробництва в'яжучих речовин та виробів на їхній основі : навч. посібник / І. В. Луцюк, З. І. Боровець. – Львів : Растр-7, 2021. – 166 c.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).