Технологія процесів одержання товарних нафтопродуктів

Спеціальність: Хімічні технології палива та вуглецевих матеріалів
Код дисципліни: 7.161.05.E.024
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Хімічна технологія переробки нафти та газу
Лектор: Пиш'єв Сергій Вікторович Топільницький Петро Іванович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни – оволодіння студентами інформацією про сучасні установки процесів одержання товарних нафтопродуктів. Ознайомлення з перспективними напрямками виготовлення товарних нафтопродуктів.
Завдання: Завдання навчальної дисципліни відповідно до освітньої програми (окрім дисциплін вільного вибору) Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти фахових компетентностей професійного спрямування (ФКС): – здатність використовувати професійно-профільні знання і практичні навички для контролю та керування технологічними процесами переробки горючих копалин; – здатність критично аналізувати існуючі хіміко-технологічні процеси та розробляти інноваційні технології переробки горючих копалин.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: – розуміти принципи створення технологічних схем установок для одержання товарних нафтопродуктів; – знати вплив основних факторів на процеси, що використовуються при виробництві товарних нафтопродуктів; – пояснити принципи роботи основного апарату вищезгаданих установок. – проводити аналіз роботи технологічної установки виробництва товарних нафтопродуктів; – виконати розрахунок основного апарату при заданому діючому режимі і визначити його оптимальну продуктивність; – запропонувати зміни в поточній схемі виробництва товарних нафтопродуктів з включенням нових технологічних установок, які підвищать якість або вихід готової продукції; – властивості вуглеводневих систем, індивідуальних вуглеводнів та їх сумішей.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні та супутні навчальні дисципліни: Сучасні технології переробки горючих копалин. Методологія наукових досліджень. Хімія та технологія наноматеріалів. Обладнання та конструкційні матеріали.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна присвячена освоєнню інформації про теоретичні засади сучасних технологій виробництва товарних нафтопродуктів. Набуті знання дадуть змогу студентам в майбутньому цілеспрямовано вибирати напрям переробки горючих копалин з метою одержання товарних продуктів потрібної якості, прогнозувати склад та властивості продуктів.
Опис: .
Методи та критерії оцінювання: 1. Лабораторні роботи – захист у письмово-усній формі. 2. Практичні заняття – перевірка правильності прийнятих рішень. 3. Екзамен – письмово-усна форма.
Критерії оцінювання результатів навчання: 1. Лабораторні роботи – 20 балів. 2. Практичні заняття – 20 балів 3. Письмова компонента - 50 балів 4. Усна компонента - 10 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Базова 1. Тертишна О.В., Тертишний О.О., Топільницький П.І., Сухий К.М. Технології виробництва олив. Теорія та проктика: підручник. – Дніпро: ДВНЗ УДХТУ, 2023. – 275 с. 2. Топільницький П.І. Переробка природних і нафтових газів: навч. посібник 2-ге вид. – Львів, Вид. НУ “Львівська політехніка”, 2008. – 260 с 3. Братичак М.М. Технологія нафти та газу: навч посібник / М.М. Братичак, О.Б. Гринишин – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2013.– 180 с. 4. Бойченко С., Пушак А., Топільницький П., Любінін Й., Лейда К. Оливи. Моторні, турбінні, гідравлічні та трансмісійні: властивості та якість. – К.: «Центр учбової літератури» 2019. –323 с. 5. Мачинський О., Гідрокрекінг: монографія / О. Мачинський, П. Топільницький – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2011. – 348 с. Допоміжна 1. Топільницький Петро. Технологія первинної переробки нафти і газу: підручник: / Петро Топільницький, Олег Гринишин, Остап Мачинський. – Львів: Видавництво Львівської політехніки. 2014. – 488 с. 2. Топільницький П.І., Фізико-хімічні та експлуатаційні властивості товарних нафтопродуктів: навч. посіб. / П.І. Топільницький, О.Б. Гринишин, О.І. Лазорко, В.В. Романчук. – Львів: Видавництво Львівської політехніки. 2015. – 248 с. 3. Братичак М.М. Хімія нафти і газу: підручник. – Львів.: Видавництво Львівської політехніки. 2020. – 448 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).