Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Спеціальність: Хімічні технології палива та вуглецевих матеріалів
Код дисципліни: 7.161.05.O.016
Кількість кредитів: 12.00
Кафедра: Хімічна технологія переробки нафти та газу
Лектор: Топільницький П.І.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральні:
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі і проблеми хімічних технологій та інженерії або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій і характеризується невизначеністю умов і вимог.
Загальні:
- здатність застосовувати нові знання у практичних ситуаціях.
- здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
- здатність працювати самостійно і в команді.
- здатність до самоосвіти та підвищення рівня професійної кваліфікації.
Фахові компетентності спеціальності:
– здатність досліджувати, класифікувати і аналізувати показники якості хімічної продукції, технологічних процесів і обладнання хімічних виробництв.
– здатність організовувати і управляти хіміко-технологічними процесами в умовах промислового виробництва та в науково-дослідних лабораторіях з урахуванням соціальних, економічних та екологічних аспектів.
– здатність використовувати сучасне спеціальне наукове обладнання та програмне забезпечення при проведенні експериментальних досліджень і здійсненні дослідно-конструкторських розробок у сфері хімічних технологій та інженерії.
Результати навчання: Програмний результат навчання:
1. Критично осмислювати наукові концепції та сучасні теорії хімічних процесів та хімічної інженерії, застосовувати їх при проведенні наукових досліджень та створенні інновацій.
2. Здійснювати пошук необхідної інформації з хімічної технології, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин та матеріалів на їх основі, систематизувати, аналізувати та оцінювати відповідну інформацію.
3. Організовувати свою роботу і роботу колективу в умовах промислового виробництва, проектних підрозділів, науково-дослідних лабораторій, визначати цілі і ефективні способи їх досягнення, мотивувати і навчати персонал.
4. Здійснювати у науково-технічній літературі, патентах, базах даних, інших джерелах пошук необхідної інформації з хімічної технології, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин та матеріалів на їх основі, систематизувати, і аналізувати та оцінювати відповідну інформацію.
Комунікація:
Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема, до осіб, які навчаються.
Автономія і відповідальність:
Відповідальність за внесок до професійних знань і практики та/або оцінювання результатів діяльності команд та колективів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Сучасні технології переробки горючих копалин, Технологія одержання олив і мастил, Обладнання і конструкційні матеріали, Технологія додатків, реагентів і допоміжних продуктів.
Короткий зміст навчальної програми: Основні техніко-економічні показники роботи установки, вивчення раціоналізаторських пропозицій, встановлення ступеня їх оригінальності, ознайомлення з економічним ефектом від впровадження у виробництво. Студент вивчає необхідність та можливість реконструювання окремих апаратів, вузлів та установки в цілому з метою збільшення їх продуктивності, скорочення експлуатаційних витрат, та зниження собівартості продукції.
Опис: Інструктаж з техніки безпеки.
Виконання індивідуальних програм
Участь у виконанні виробничих програм
Оформлення та здача звіту про практику
Методи та критерії оцінювання: Згідно з Положенням, після закінчення практики студенти звітують про виконання її програми та індивідуального завдання. Письмовий звіт, підписаний та оцінений керівником від бази практики подається на рецензування керівнику практики від кафедри. Студенти захищають звіт перед комісією, призначеною завідувачем кафедри упродовж перших двох тижнів після завершення практики.
Критерії оцінювання результатів навчання: Формою контролю результатів захисту звіту з практики є диференційований залік - 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Методичні вказівки призначені для проходження практики за темою магістерської кваліфікаційної роботи для студентів спеціальності 161 Хімічні технології та інженерія, які навчаються за освітньо-професійною програмою «Хімічні технології палива та вуглецевих матеріалів» на другому (магістерському) рівні вищої освіти / Укл.: П.І. Топільницький, В.В. Романчук. Львів, 2024. 18 с.
2. П. Топільницький, О. Гринишин, О. Мачинський. Технологія первинної переробки нафти і газу/ Підручник для студ. ВНЗ.–Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014 – 460 с.
3. П.І. Топільницький, О.Б. Гринишин. Колонні апарати в нафтопереробці та нафтохімії. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2004–144с.
4. М.М. Братичак, О.Б. Гринишин. Технологія нафти та газу. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2002-180 с.
5. П.І. Топільницький Первинна переробка природних і нафтових газів та газоконденсатів. 2-ге видання Навч. посіб.– Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2008 -260 с.
6. Топільницький П.І., Мацяк О.М., Максимик В.Я. Технологія первинної переробки нафти та газу. Методичні вказівки до практичних занять для студентів базового напрямку підготовки 6.0916 “Хімічна технологія та інженерія” – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2007.- 94 с.
7. Топільницький П.І., Остап Мачинський. Гідрокрекінг. Монографія. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2011. – 348 с.
8. Методичні рекомендації щодо складання програм практики для студентів другого магістерського рівня вищої освіти, які навчаються за освітньо-науковими програмами. / Гладун С.О., Логуш О.І. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2020 – 22 с.
9. В.В. Гуменецький. Процеси та обладнання нафтопереробних заводів. Навч. посібник.–Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2003. - 440 с.
10. Технологічні регламенти робочих установок
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).