Виконання магістерської кваліфікаційної роботи
Спеціальність: Хімічні технології палива та вуглецевих матеріалів
Код дисципліни: 7.161.05.O.017
Кількість кредитів: 15.00
Кафедра: Хімічна технологія переробки нафти та газу
Лектор: Керівники магістерських кваліфікаційних робіт:
науково-педагогічні працівники кафедри ХТНГ.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
інтегральна компетентність:
- здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі і проблеми хімічних технологій та інженерії або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій і характеризується невизначеністю умов і вимог.
загальні компетентності:
- здатність генерувати нові ідеї (креативність);
- здатність застосовувати нові знання у практичних ситуаціях;
- здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел;
- здатність працювати самостійно і в команді;
- здатність до самоосвіти та підвищення рівня професійної кваліфікації
фахові компетентності:
- здатність досліджувати, класифікувати і аналізувати показники якості хімічної продукції, технологічних процесів і обладнання хімічних виробництв.
- здатність організовувати і управляти хіміко-технологічними процесами в умовах промислового виробництва та в науково-дослідних лабораторіях з урахуванням соціальних, економічних та екологічних аспектів.
- здатність використовувати результати наукових досліджень і дослідно-конструкторських розробок для вдосконалення існуючих та/або розробки нових технологій і обладнання хімічних виробництв.
- здатність використовувати сучасне спеціальне наукове обладнання та програмне забезпечення при проведенні експериментальних досліджень і здійсненні дослідно-конструкторських розробок у сфері хімічних технологій та інженерії.
- здатність організувати роботу виробничого підрозділу і управляти технологічними процесами хімічних виробництв з урахуванням вимог техніки безпеки та охорони праці.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
Критично осмислювати наукові концепції та сучасні теорії хімічних процесів та хімічної інженерії, застосовувати їх при проведенні наукових досліджень та створенні інновацій.
Здійснювати пошук необхідної інформації з хімічної технології, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин та матеріалів на їх основі, систематизувати, аналізувати та оцінювати відповідну інформацію.
Організовувати свою роботу і роботу колективу в умовах промислового виробництва, проектних підрозділів, науково-дослідних лабораторій, визначати цілі і ефективні способи їх досягнення, мотивувати і навчати персонал.
Оцінювати технічні і економічні характеристики результатів наукових досліджень, дослідно-конструкторських розробок, технологій та обладнання хімічних виробництв.
Вільно спілкуватися державною та іноземною мовами усно і письмово для обговорення і презентації результатів професійної діяльності, досліджень та проектів.
Розробляти та реалізовувати проекти в сфері хімічних технологій та дотичні до неї міждисциплінарні проекти з урахуванням соціальних, економічних, екологічних та правових аспектів.
Здійснювати у науково-технічній літературі, патентах, базах даних, інших джерелах пошук необхідної інформації з хімічної технології, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин та матеріалів на їх основі, систематизувати, і аналізувати та оцінювати відповідну інформацію.
Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема, до осіб, які навчаються
Управління робочими або навчальними процесами, які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів.
Відповідальність за внесок до професійних знань і практики та/або оцінювання результатів діяльності команд та колективів.
Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Виконання магістерської кваліфікаційної роботи є логічним завершенням навчання за освітньою програмою. Це цілісна робота, яка вирішує конкретне завдання у галузі технології палив та вуглецевих матеріалів.
Опис: Розрізняють два види магістерських кваліфікаційних робіт – дипломний проект або дипломна робота.
Дипломний проект складається з таких розділів:
1. Вступ.
2. Розділ 1. Техніко-економічне обґрунтування.
3. Розділ 2. Технологічна частина (Загальна характеристика процесу, характеристика сировини та продуктів, опис технологічної схеми, розрахунок матеріального балансу установки, розрахунок технологічного обладнання установки, план розташування обладнання, енергетичні затрати).
4. Розділ 3. Економічна частина.
5. Висновки.
6. Список використаної літератури.
Дипломна робота складається з таких розділів:
1. Вступ.
2. Розділ 1. Експериментальна частина (огляд літератури, опис використаних методик, результати досліджень та їх обговорення).
3. Розділ 2. Технологічна частина (основні технологічні рішення щодо впровадження результатів роботи).
4. Розділ 3. Економічна частина.
5. Висновки.
6. Список використаної літератури
Графічна частина роботи – 6 аркушів формату А1.
Методи та критерії оцінювання: Захист магістерської кваліфікаційної роботи перед екзаменаційною комісією в усній формі.
Критерії оцінювання результатів навчання: Захист МКР оцінюється так: «відмінно» – 94 бали; «добре» – 80 балів; «задовільно» – 60 балів;. Оцінка «незадовільно» виставляється у тому випадку, коли студент не зміг успішно захистити свою кваліфікаційну роботу.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів («відмінно») – виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач;
87–71 бал («добре») – виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач;
70 – 50 балів («задовільно») – виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач;
49–00 балів («незадовільно») – виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень..
Рекомендована література: Гринишин О.Б., Пиш’єв С.В. Вимоги до оформлення магістерських кваліфікаційних робіт. Методичні вказівки для студентів спеціальності 161 Хімічні технології та інженерія.– Львів: Вид-во Львівської політехніки, 2024.– 38 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).