Мікробіологія

Спеціальність: Хімічні технології харчових добавок та косметичних засобів
Код дисципліни: 7.161.08.E.022
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Органічна хімія
Лектор: Доцент кафедри технології органічних продуктів Паляниця Любов Ярославівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: – Знання теоретичних і практичних основ мікробіологічного контролю харчових продуктів; – здатність пояснити та використовувати основні терміни, визначення та поняття, які стосуються мікробіології харчових виробництв; – здатність пояснити вплив біохімічної активності мікроорганізмів на якісні показники харчових продуктів; – здатність оцінити ефективність використання промислових штамів мікроорганізмів у виробництві харчових продуктів високої якості; – здатність аналізувати тенденції вибору високопродуктивних штамів промислових мікроорганізмів у харчових технологіях.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: –Основи фізіології та гігієни харчування; –Технічна мікробіологія . Кореквізити: – Контроль якості та безпеки харчових продуктів; – Технології продуктів бродіння; – Хімія та біотехнологія вина.
Короткий зміст навчальної програми: Iсторія розвитку мікробіології харчових виробництв. Мікроорганізми, що використовуються в харчових технологіях. Види біохімічної діяльності мікроорганізмів у харчових технологіях. Характеристика способів ферментації. Класифікація процесів культивування мікроорганізмів та їх оптимізація. Виробництво харчових продуктів і напоїв з використанням мікроорганізмів. Характеристика мікроорганізмів та асоціатів, які використовують для одержання харчових продуктів і напоїв. Мікробіологічний контроль сировини, напівпродуктів і готової продукції у харчових технологіях.
Методи та критерії оцінювання: – Поточний контроль: письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (30%). – Екзамен (70 %).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Мікробіологія харчових виробництв: навч. посіб. / Т.П. Пирог, Л.Р. Решетняк, В.М. Поводзинський, Н.М. Грегірчак. – Вінниця: Нова книга, 2007. – 464с. 2. Яворська Г.В. Промислова мікробіологія: навчальний посібник: [для студ. вищих навчальних закладів] / Г.В.Яворська, С.П.Гудзь, С.О.Гнатуш. – Львів: Видавничий дім ЛНУ імені Івана Франка, 2009. – 256с. 3. Грегірчак Н.М. Мікробіологія галузі [Електронний ресурс]: конспект лекцій для студентів напряму підготовки 6.051701 «Харчові технології та інженерія» денної та заочної форм навчання / Н.М.Грегірчак – К.: НУХТ, 2014. – 171 с. 4. Тетеріна, С.М. Мікробіологія харчових продуктів. Лабораторний практикум для студ. напряму підготовки 6.051701 «Харчові технології та інженерія» ден. та заоч. Форм навчання / Уклад.: С.М. Тетеріна, Н.М.Грегірчак. – К.: НУХТ, 2013. – 97 с. 5. Паляниця, Л.Я. Принципи виготовлення поживних середовищ для виявлення мікроорганізмів: методичні вказівки до лабораторних робіт з дисципліни «Мікробіологія харчових виробництв» для студентів спеціальності 181 «Харчові технології». / уклад. Паляниця, Л.Я, Косів Р.Б., Березовська Н.І. - Львів: Національний університет «Львівська політехніка», 2016. – 16 c. 6. Паляниця, Л.Я. Мікробіологічний контроль кондитерського виробництва : методичні вказівки до лабораторних робіт з дисципліни «Мікробіологія харчових виробництв» для студентів спеціальності 181 «Харчові технології». / уклад. Паляниця, Л.Я, Косів Р.Б., Березовська Н.І. - Львів: Національний університет «Львівська політехніка», 2016. – 20 c. 7. http://vns.lp.edu.ua/enrol/users.php?id=9743.