Патологія та реабілітологія людини

Спеціальність: Технології ортопедичних та реабілітаційних виробів медичного призначення
Код дисципліни: 7.163.04.O.004
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Хімічна технологія переробки пластмас
Лектор: Гловацький Володимир Ярославович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: засвоєння практичних навичок в клінічній оцінці пацієнтів та розробці індивідуальних планів реабілітації, аспекти психологічної підтримки та адаптації пацієнтів до протезів, а також знання про можливості сучасних технологій у реабілітації.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: інтегральні компетентності: - ІНТ. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі ортопедичних технології та інженерії під час професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій і характеризується невизначеністю умов і вимог. загальні компетентності: - ЗК2. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. - ЗК3. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. фахові компетентності: - КС8. Здатність використовувати базові знання анатомії і фізіології для вдосконалення та/або розробки технологій в галузі протезування/ортезування.
Результати навчання: ПР2. Аналізувати і вирішувати складні медико-інженерні та біоінженерні проблеми із застосуванням математичних методів та інформаційних технологій. ПР5. Оцінювати біологічні і технічні аспекти та наслідки взаємодії інженерно-технічних і біоінженерних об’єктів з біологічними системами, передбачувати їх взаємний вплив, правові, деонтологічні і морально-етичні наслідки використання. ПР6. Вирішувати у практичній діяльності завдання біомедичної інженерії з усвідомленням власної етичної та соціальної відповідальності в особистій діяльності та/або в команді. КОМ1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей проблем,рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності. КОМ2. Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію АіВ1. Управління робочими або навчальними процесами, які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Анатомія та фізіологія людини. Функціональна анатомія та патологія опорно-рухового апарату.
Короткий зміст навчальної програми: Розглянуто сучасні підходи реабілітації пацієнтів, розуміння патологічних станів, що потребують протезів. Наведено класифікацію МКФ ( Міжнародної класифікації функціональності), та основні аспекти клінічної оцінки пацієнтів для розробки ІРП (Індивідуальних реабілітаційних планів).
Опис: Патологічні стани та захворювання, що потребують протезування. Біомеханіка руху та її вплив на вибір протезів. Клінічна оцінка пацієнтів перед призначенням протезу. Індивідуальні плани реабілітації та обрання протеза. Основи класифікації МКФ ( Міжнародної класифікації функціональності) та її практичне застосування. Фізична терапія та відновлення функцій з протезами. Ерготерапія та відновлення функцій з протезами. Особливості реабілітаційних втручань при застосуванні протезів різних типів. Управління болем і ускладненнями під час використання протезів. Спортивна реабілітація та спорт з протезами. Рівні мобільності та підбір комплектуючих протезних виробів з метою досягнення оптимальних результатів. Міждисциплінарна співпраця з іншими медичними фахівцями. Психологічна підтримка та адаптація до протезів. Етичні та правові аспекти у реабілітації та протезуванні Новітні досягнення та дослідження в області реабілітації та протезування.
Методи та критерії оцінювання: Усні і письмові опитування в процесі виконання і захисту практичних робіт, контрольне і поточне тестування у ВНС, екзаменаційне тестування, усне опитування під час заліку. Практичні заняття - 30 балів. Заліковий контроль - 70 балів.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінки за виконання практичних робіт виставляються на основі визначення правильності, повноти та самостійності отриманих рішень за кожне з завдань: - отримані результати правильні, повні і отримані самостійно – 100% від максимальної оцінки; - отримані результати правильні, повні і отримані зі значною допомогою та коригуванням викладача – 90% від максимальної оцінки; - отримані у роботі рішення правильні, але неповні і отримане зі значною допомогою та коригуванням викладача – 75% від максимальної оцінки; - отримані результати містить помилки, але підхід до отримання рішення та застосування інструментів отримання рішення вірні – 50% від максимальної оцінки. Поточне та контрольне тестування проводиться у ВНС і оцінка виставляється автоматично за всі тестові завдання. За завдання типу «есе» 100% від максимальної оцінки виставляється в режимі ручного оцінювання за повністю правильний і повний розв’язок, 85% - загалом правильний розв’язок з незначними помилками в обчисленнях; 75% - за неповний розв’язок з деякими помилками за загалом правильного підходу до рішення; 50 % - за наявності значних помилок і неповного рішення за правильного підходу; 30% - за формулювання правильного підходу без реалізації рішення. Залік проводиться у письмово-усній формі (контрольний тест оцінюється в 60 балів, усна компонента – 10 балів). Усне опитування передбачає вибіркове опитування з різних розділів курсу та виконання простих завдань.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. "Clinical Anatomy of the Limbs" by Richard S. Snell - Для основ анатомії та фізіології кінцівок. 2. "Atlas of Amputations and Limb Deficiencies " American Academy of Orthopaedic Surgeons 2016р. 3. "Biomechanics of Human Motion: Applications in the Martial Arts" by Emeric Arus, et al. - Для біомеханіки руху та її впливу на протези. 4. "Prosthetics and Orthotics: Lower Limb and Spine" by Joan Edelstein - Технічні аспекти протезування. 5. "Atlas of Amputations and Limb Deficiencies: Surgical, Prosthetic, and Rehabilitation Principles" by American Academy of Orthopaedic Surgeons - Клінічна оцінка пацієнтів перед призначенням протеза. 6. "Rehabilitation of the Hand and Upper Extremity" by Terri M. Skirven, et al. - Індивідуалізовані плани реабілітації та вибір протеза. 7. "Physical Rehabilitation" by Susan B. O'Sullivan, et al. - Фізична терапія та відновлення функцій з протезами. 8. "Psychological Management of Physical Disabilities: A Practitioner's Guide" by Kenneth R. Thomas, et al. - Психологічна підтримка та адаптація до протезів.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).