Патологія та реабілітологія людини

Спеціальність: Технології ортопедичних та реабілітаційних виробів медичного призначення
Код дисципліни: 7.163.04.O.004
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Хімічна технологія переробки пластмас
Лектор: Гловацький Володимир Ярославович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: засвоєння практичних навичок в клінічній оцінці пацієнтів та розробці індивідуальних планів реабілітації, аспекти психологічної підтримки та адаптації пацієнтів до протезів, а також знання про можливості сучасних технологій у реабілітації.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: інтегральні компетентності: - ІНТ. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі ортопедичних технології та інженерії під час професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій і характеризується невизначеністю умов і вимог. загальні компетентності: - ЗК2. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. - ЗК3. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. фахові компетентності: - КС8. Здатність використовувати базові знання анатомії і фізіології для вдосконалення та/або розробки технологій в галузі протезування/ортезування.
Результати навчання: ПР2. Аналізувати і вирішувати складні медико-інженерні та біоінженерні проблеми із застосуванням математичних методів та інформаційних технологій. ПР5. Оцінювати біологічні і технічні аспекти та наслідки взаємодії інженерно-технічних і біоінженерних об’єктів з біологічними системами, передбачувати їх взаємний вплив, правові, деонтологічні і морально-етичні наслідки використання. ПР6. Вирішувати у практичній діяльності завдання біомедичної інженерії з усвідомленням власної етичної та соціальної відповідальності в особистій діяльності та/або в команді. КОМ1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей проблем,рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності. КОМ2. Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію АіВ1. Управління робочими або навчальними процесами, які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Анатомія та фізіологія людини. Функціональна анатомія та патологія опорно-рухового апарату.
Короткий зміст навчальної програми: Розглянуто сучасні підходи реабілітації пацієнтів, розуміння патологічних станів, що потребують протезів. Наведено класифікацію МКФ ( Міжнародної класифікації функціональності), та основні аспекти клінічної оцінки пацієнтів для розробки ІРП (Індивідуальних реабілітаційних планів).
Опис: Патологічні стани та захворювання, що потребують протезування. Біомеханіка руху та її вплив на вибір протезів. Клінічна оцінка пацієнтів перед призначенням протезу. Індивідуальні плани реабілітації та обрання протеза. Основи класифікації МКФ ( Міжнародної класифікації функціональності) та її практичне застосування. Фізична терапія та відновлення функцій з протезами. Ерготерапія та відновлення функцій з протезами. Особливості реабілітаційних втручань при застосуванні протезів різних типів. Управління болем і ускладненнями під час використання протезів. Спортивна реабілітація та спорт з протезами. Рівні мобільності та підбір комплектуючих протезних виробів з метою досягнення оптимальних результатів. Міждисциплінарна співпраця з іншими медичними фахівцями. Психологічна підтримка та адаптація до протезів. Етичні та правові аспекти у реабілітації та протезуванні Новітні досягнення та дослідження в області реабілітації та протезування.
Методи та критерії оцінювання: Усні і письмові опитування в процесі виконання і захисту практичних робіт, контрольне і поточне тестування у ВНС, екзаменаційне тестування, усне опитування під час заліку. Практичні заняття - 30 балів. Заліковий контроль - 70 балів.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінки за виконання практичних робіт виставляються на основі визначення правильності, повноти та самостійності отриманих рішень за кожне з завдань: - отримані результати правильні, повні і отримані самостійно – 100% від максимальної оцінки; - отримані результати правильні, повні і отримані зі значною допомогою та коригуванням викладача – 90% від максимальної оцінки; - отримані у роботі рішення правильні, але неповні і отримане зі значною допомогою та коригуванням викладача – 75% від максимальної оцінки; - отримані результати містить помилки, але підхід до отримання рішення та застосування інструментів отримання рішення вірні – 50% від максимальної оцінки. Поточне та контрольне тестування проводиться у ВНС і оцінка виставляється автоматично за всі тестові завдання. За завдання типу «есе» 100% від максимальної оцінки виставляється в режимі ручного оцінювання за повністю правильний і повний розв’язок, 85% - загалом правильний розв’язок з незначними помилками в обчисленнях; 75% - за неповний розв’язок з деякими помилками за загалом правильного підходу до рішення; 50 % - за наявності значних помилок і неповного рішення за правильного підходу; 30% - за формулювання правильного підходу без реалізації рішення. Залік проводиться у письмово-усній формі (контрольний тест оцінюється в 60 балів, усна компонента – 10 балів). Усне опитування передбачає вибіркове опитування з різних розділів курсу та виконання простих завдань.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. "Clinical Anatomy of the Limbs" by Richard S. Snell - Для основ анатомії та фізіології кінцівок. 2. "Atlas of Amputations and Limb Deficiencies " American Academy of Orthopaedic Surgeons 2016р. 3. "Biomechanics of Human Motion: Applications in the Martial Arts" by Emeric Arus, et al. - Для біомеханіки руху та її впливу на протези. 4. "Prosthetics and Orthotics: Lower Limb and Spine" by Joan Edelstein - Технічні аспекти протезування. 5. "Atlas of Amputations and Limb Deficiencies: Surgical, Prosthetic, and Rehabilitation Principles" by American Academy of Orthopaedic Surgeons - Клінічна оцінка пацієнтів перед призначенням протеза. 6. "Rehabilitation of the Hand and Upper Extremity" by Terri M. Skirven, et al. - Індивідуалізовані плани реабілітації та вибір протеза. 7. "Physical Rehabilitation" by Susan B. O'Sullivan, et al. - Фізична терапія та відновлення функцій з протезами. 8. "Psychological Management of Physical Disabilities: A Practitioner's Guide" by Kenneth R. Thomas, et al. - Психологічна підтримка та адаптація до протезів.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).