Системи автоматизованого проєктування і конструювання виробів біомедичного призначення та оснащення для їх виготовлення

Спеціальність: Технології ортопедичних та реабілітаційних виробів медичного призначення
Код дисципліни: 7.163.04.E.016
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Хімічна технологія переробки пластмас
Лектор: професор, д.т.н., Гриценко Олександр Миколайович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Ознайомлення студентів з основами конструкторсько-технологічного проектування та розрахунку полімерних виробів біомедичного призначення, конструювання технологічного оснащення для їх виготовлення методами литтям під тиском, пресування, термоформування та заливання у форми, зокрема з використанням систем автоматизованого проектування.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: інтегральна компетентність: Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі ортопедичних технології та інженерії під час професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій і характеризується невизначеністю умов і вимог. загальні компетентності: - КЗ1.Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. - КЗ2. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. - КЗ3. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. - КЗ4. Здатність працювати в команді. - КЗ5. Здатність працювати в міжнародному контексті. спеціальні компетентності: - КС1. Здатність вирішувати комплексні проблеми біомедичної інженерії із застосовуванням методів хімії, математики, природничих та інженерних наук. Проектувати медичні системи різного призначення та протези з якісно новими показниками з використанням нових сучасних технологій. - КС3. Здатність аналізувати складні медико-інженерні та біоінженерні проблеми та здійснювати їх формалізацію для знаходження кількісних рішень із застосуванням сучасних математичних методів та інформаційних технологій.Брати участь в науково-дослідній діяльності при вирішенні інженерних і наукових задач при розробці експериментальних моделей і зразків протезно-ортопедичних виробів. фахові компетентності професійного спрямування: - ФКС1.2. Здатність вивчати та застосовувати нові методи та інструменти аналізу, моделювання, проектування та оптимізації виробів ортопедичного та медико-реабілітаційного призначення. - ФКС1.3. Здатність володіти навичками роботи з найбільш поширеними пакетами комп'ютерних програм та використовувати їх для вирішення практичних завдань у галузі професійної діяльності. - ФКС 1.4. Здатність вивчати та застосовувати нові методи та інструменти аналізу, моделювання та проектування для підгонки і налаштування виробів ортопедичного та медико-реабілітаційного призначення для конкретного користувача.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: ПР1. Проектувати, конструювати та вдосконалювати біотехнічні системи та протезно-ортопедичні вироби різного призначення з дотриманням технічних вимог, а також супроводжувати їх експлуатацію. КОМ. Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема, до осіб, які навчаються. АіВ 1. Управління робочими або навчальними процесами, які є склад-ними, непередбачуваними та потре-бують нових стратегічних підходів. АіВ 2. Відповідальність за внесок до професійних знань і практики та/або оцінювання результатів діяльності команд та колективів. АіВ 3. Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Мультидисциплінарні команди. Біомеханіка людини. Патологія та реабілітологія людини Дослідження і моделювання протезно-ортезних систем. Технологія протезування і ортезування кінцівок.
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення дисципліни «Системи автоматизованого проектування і конструювання виробів біомедичного призначення та оснащення для їх формування» студенти отримують знання з основ проектування пластмасових виробів біомедичного призначення та конструювання формувального інструменту для їх виготовлення. Дисципліна побудована з трьох частин, матеріал яких висвітлений у лекційному матеріалі та опрацьовується на практичних заняттях. Перша частина присвячена конструюванню пластмасових виробів біомедичного призначення, подана класифікація пластмас, методичні основи вибору полімерів, питання точності та якості виробів, визначення їх міцності та довговічності. У другій частині висвітлено будову, роботу, особливості конструкції та основи проектування оснащення для виготовлення виробів методами лиття під тиском, пресування, термоформування та заливання у форми. Матеріал третьої частини знайомить студентів з типами САПР та основами проектування пластмасових виробів та оснащення для їх виготовлення з використанням графічних систем автоматизованого проектування. Матеріал дисципліни може бути використаний під час виконання курсових та дипломних проектів.
Опис: Пластмаси як конструкційні матеріали для виготовлення виробів біомедичного призначення. Класифікація за призначенням. Критерії класифікації за експлуатаційними властивостями. Етапи роботи з використання пластичних мас для виготовлення виробів біомедичного призначення. Методичні основи вибору пластмас для виготовлення виробів біомедичного призначення. Опрацювання пластмасових виробів на технологічність. Аналіз конструктивних елементів виробів з пластмас з метою забезпечення оптимальної технологічності і необхідних експлуатаційних властивостей виробів. Точність і якість пластмасових виробів. Основи взаємозамінності. Допуски та посадки. Форми для пресування. Призначення, будова та принцип дії форм для компресійного пресування. Стаціонарні литтєві прес-форми, типова конструкція, деталі форми, робота форми, основи проектування. Форми для лиття під тиском. Призначення, будова та принцип дії, основи проектування Особливості проектування оснащення для одержання виробів методом термоформування з листів. Оснащення для формування виробів з полімерних та композиційних матеріалів методом заливання. Процес проектування з огляду можливості його автомати¬зації. Класифікація САПР. Використання САПР. САПР в проектуванні оснащення для переробки пластмас у вироби біомедичного призначення.
Методи та критерії оцінювання: Усні і письмові опитування під час практичних занять, контрольне і поточне тестування у ВНС, екзаменаційне тестування, усне опитування під час екзамену.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (письмово-усний контроль) – 30 балів Екзаменаційний контроль: письмова компонента – 60 балів усна компонента – 10 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення 1. Методичні вказівки та рекомендації до самостійної та індивідуальної роботи студентів з дисципліни «САПР і конструювання пластмасових виробів та оснащення для їх формування» спеціальності 161. Хімічні технології та інженерія / Укл.: Гриценко О.М. – Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2023. – 33с. 2. Конструювання деталей з пластмас: Методичні вказівки до самостійної роботи з дисципліни «САПР і конструювання пластмасових виробів та оснащення для їх формування» / Укл. Цицанкіна Л.О., Скорохода В.Й. – Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2006. – 46с. 3. Розрахунок пластмасових деталей на міцність: Методичні вказівки до самостійної роботи з дисципліни „Конструювання пластмасових виробів і оснащення” для студентів спеціальності 161. Хімічні технології та інженерія / Укл.: Гриценко О.М. – Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2020. – 26с. 4. Розрахунок і конструювання формотвірних деталей оснащення для переробки пластмас: Методичні вказівки до самостійної роботи з дисципліни „Конструювання пластмасових виробів і оснащення для їх формування” для студентів спеціальності 7.091612 „Технологія переробки полімерів” / Укл.: Л.О.Цицанкіна. – Львів: Видавництво Національного університету „Львівська політехніка”, 2001. – 28 с. 5. Конструювання та розрахунок систем термостатування литтєвих форм: Методичні вказівки до виконання курсового та дипломного проектування для студентів спеціальності для студентів спеціальності 161. Хімічні технології та інженерія / Укл.: М.М. Братичак, В.Є. Левицький. – Львів: Національний університет “Львівська політехніка”, 2023. – 28 с. Рекомендована література Базова 1. Авраменко В. Л. Технологія виробництва та переробки полімерів медико-біологічного призначення : навч. посіб. / В. Л. Авраменко, Л. П. Підгорна, Г. М. Черкашина, О. В. Близнюк. – Харків: Видавництво та друкарня «Технологічний Центр», 2018. - 356 с. 2. Національний стандарт України ДСТУ 3627:2005. Вироби медичні. Розроблення і ставлення на виробництво. Основні положення. – Київ. – 2005 3. Матеріалознавство та конструкційні матеріали. Практикум: навч. посіб. для студ. спеціальності 163 «Біомедична інженерія»,для всіх спеціалізацій / І. Ю. Худецький, К. В. Ляпіна, Ю. В. Антонова-Рафі. -Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2018. – 147 с. 4. Взаємозамінність, стандартизація та технічні вимірювання. Конспект лекцій для студентів всіх спеціальностей галузі знань «Механічна інженерія» всіх форм навчання. / Укл. А. П. Мартинов. - Краматорськ : ДДМА, 2019. - 170 с. 5. Набродов В.З. Допуски, посадки та технічні вимірювання: підруч. Для здобувачів професійної (професійно-технічної) освіти / В.З. Набродов. – Київ: Літера ЛТД, 2019. – 224с. 6. Сокольський О.Л. Проектування формуючих пристроїв обладнання для переробки пластмас: навч. посіб. / О.Л. Сокольський, В.І. Сівецький, І.О. Мікульонок. – К.: НТУУ «КПІ», 2014. – 130с. 7. Сівецький В.І., Сокольський О.Л., Сахаров О.С., Щербина В.Ю. Моделювання оснастки для формування полімерних виробів. – К.: НТУУ КПІ, 2006. – 131 с. 8. Колосова О. П. Моделювання процесів виготовлення реактопластичних композиційно-волокнистих матеріалів [конспект лекцій] / О. П. Колосова, В. В. Ванін, Г. А. Вірченко, О. Є. Колосов. – К.: ВПК «Політехніка» НТУУ «КПІ», 2016. – 164 с. 9. Robert A. Malloy. Plastic Part Design for Injection Molding 2E: An Introduction 2nd Edition. Hanser Publishers, Munich, 2010. 549p. Допоміжна 1. Біоматеріли та біосумісність: навчальний посібник для студ. спеціальності 163 «Біомедична інженерія» / КПІ ім. Ігоря Сікорського: уклад. О.Я. Беспалова. – Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021. – 97 с. 2. Мельник О.С., Якименко Ю. Біомедичні матеріали: Навч. посібник. – К.: НТУУ «КПІ», 2000.-228 с. 3. Біосумісні матеріали для медичних виробів: навч. посіб. / І. В. Уварова, В. Б. Максименко. – Київ, Видавництво КІМ – 2013 – 231 С. 4. Спорягін, Е. О. Теоретичні основи та технологія виробництва полімерних композиційних матеріалів : навч. посіб. / Е. О. Спорягін, К. Є. Варлан. – Д. : Вид-во ДНУ, 2012. – 190с. 5. Колосов О.Є. Математичне моделювання базових процесів виготовлення полімерних композиційних матеріалів із застосуванням ультразвукової модифікації / Колосов О.Є., Сівецький В.І., Панов Є.М. та ін. – К.: ВД «Едельвейс», 2012. – 268 с. 6. Букетов А.В. Фізико-хімічні процеси при формуванні епоксикомпозитних матеріалів / А.В.Букетов., П.Д.Стухляк, Є.М.Кальба. ? Тернопіль: Збруч, 2005. ? 182 с. 7. Колосов О.Є. Формування полімерних композиційних матеріалів із застосуванням фізико-хімічної модифікації (у двох частинах). Частина 1. Дослідження передумов направленого здійснення фізико-хімічної модифікації / Колосов О.Є. ? К.: НТУУ ”КПІ”, 2005. ? 251 с. Інформаційні ресурси 1. http://www.twirpx.com 2. http://chemistry-chemists.com 3. https://ua1lib.org/book/ 3.http://www.polybum.com. 4. http://www.polymerbranch.com. 5. https://prototool.com/ 6. https://www.bohler.at/export/en/plastic-mould/?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwlvW2BhDyARIsADnIe-J-bM3YSYST3ucEi7iCvG0gxymyPvrqa3ZfH7j3vyhx1Wbl4RgRagIaAgUHEALw_wcB
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Системи автоматизованого проєктування і конструювання виробів біомедичного призначення та оснащення для їх виготовлення (курсовий проєкт)

Спеціальність: Технології ортопедичних та реабілітаційних виробів медичного призначення
Код дисципліни: 7.163.04.E.017
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Хімічна технологія переробки пластмас
Лектор: професор, д.т.н., Гриценко Олександр Миколайович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Ознайомлення студентів з основами конструкторсько-технологічного проектування та розрахунку полімерних виробів біомедичного призначення, конструювання технологічного оснащення для їх виготовлення методами литтям під тиском, пресування, термоформування та заливання у форми, зокрема з використанням систем автоматизованого проектування.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: інтегральна компетентність: Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі ортопедичних технології та інженерії під час професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій і характеризується невизначеністю умов і вимог. загальні компетентності: - КЗ1.Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. - КЗ2. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. - КЗ3. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. - КЗ4. Здатність працювати в команді. - КЗ5. Здатність працювати в міжнародному контексті. спеціальні компетентності: - КС1. Здатність вирішувати комплексні проблеми біомедичної інженерії із застосовуванням методів хімії, математики, природничих та інженерних наук. Проектувати медичні системи різного призначення та протези з якісно новими показниками з використанням нових сучасних технологій. - КС3. Здатність аналізувати складні медико-інженерні та біоінженерні проблеми та здійснювати їх формалізацію для знаходження кількісних рішень із застосуванням сучасних математичних методів та інформаційних технологій.Брати участь в науково-дослідній діяльності при вирішенні інженерних і наукових задач при розробці експериментальних моделей і зразків протезно-ортопедичних виробів. фахові компетентності професійного спрямування: - ФКС1.2. Здатність вивчати та застосовувати нові методи та інструменти аналізу, моделювання, проектування та оптимізації виробів ортопедичного та медико-реабілітаційного призначення. - ФКС1.3. Здатність володіти навичками роботи з найбільш поширеними пакетами комп'ютерних програм та використовувати їх для вирішення практичних завдань у галузі професійної діяльності. - ФКС 1.4. Здатність вивчати та застосовувати нові методи та інструменти аналізу, моделювання та проектування для підгонки і налаштування виробів ортопедичного та медико-реабілітаційного призначення для конкретного користувача.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: ПР1. Проектувати, конструювати та вдосконалювати біотехнічні системи та протезно-ортопедичні вироби різного призначення з дотриманням технічних вимог, а також супроводжувати їх експлуатацію. КОМ. Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема, до осіб, які навчаються. АіВ 1. Управління робочими або навчальними процесами, які є склад-ними, непередбачуваними та потре-бують нових стратегічних підходів. АіВ 2. Відповідальність за внесок до професійних знань і практики та/або оцінювання результатів діяльності команд та колективів. АіВ 3. Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Мультидисциплінарні команди. Біомеханіка людини. Патологія та реабілітологія людини Дослідження і моделювання протезно-ортезних систем. Технологія протезування і ортезування кінцівок.
Короткий зміст навчальної програми: Під час виконання курсового проекту з дисципліни «Системи автоматизованого проектування і конструювання виробів біомедичного призначення та оснащення для їх формування» студенти отримують знання з основ проектування пластмасових виробів біомедичного призначення та конструювання формувального інструменту для їх виготовлення. Курсовий проект студенти виконують згідно загальної теми – «Розробка технологічного процесу та оснащення для виробництва виробу біомедичного призначення». Вихідні дані – виріб для проектування, матеріал виробу та метод виготовлення видаються індивідуально.
Опис: ЗМІСТ РОЗРАХУНКОВО-ПОЯСНЮВАЛЬНОЇ ЗАПИСКИ Титульна сторінка Завдання на курсовий проект Ескіз або операційне креслення виробу Зміст. Вступ. 1. Аналіз конструктивних елементів виробу біомедичного призначення при відпрацюванні його на технологічність. 2. Проектування технологічного процесу виготовлення виробу. 2.1 Аналіз конкуруючих способів і вибір методу виготовлення виробу. 2.2 Розробка технологічної схеми виробництва виробу. 2.3 Вимоги до технологічних властивостей матеріалу, що переробляється. 2.4 Обґрунтування і розрахунок основних технологічних параметрів переробки. 2.5 Утилізація відходів. 3. Конструювання і розрахунок технологічного оснащення. 3.1 Розробка загальної конструкції оснащення. 3.2 Конструювання формотвірних деталей оснащення. 3.3 Розроблення функціональних систем оснащення. 3.4 Тепловий розрахунок оснащення. 3.5 Розрахунок виконавчих розмірів формотвірних елементів. 4. Вибір та розрахунок кількості основного технологічного обладнання. 4.1 Вибір типу обладнання та його технічна характеристика. 4.2 Перевірка можливості встановлення оснащення на вибраному обладнанні. 4.3 Розрахунок кількості обладнання. Висновки. Література.
Методи та критерії оцінювання: Публічний захист: заслуховування доповіді, відповідей на запитання; оцінювання пояснювальної записки, графічного матеріалу та презентації
Критерії оцінювання результатів навчання: Захист курсового проєкту, підсумковий контроль - диференційний залік.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення 1. Методичні вказівки та рекомендації до самостійної та індивідуальної роботи студентів з дисципліни «САПР і конструювання пластмасових виробів та оснащення для їх формування» спеціальності 161. Хімічні технології та інженерія / Укл.: Гриценко О.М. – Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2023. – 33с. 2. Конструювання деталей з пластмас: Методичні вказівки до самостійної роботи з дисципліни «САПР і конструювання пластмасових виробів та оснащення для їх формування» / Укл. Цицанкіна Л.О., Скорохода В.Й. – Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2006. – 46с. 3. Розрахунок пластмасових деталей на міцність: Методичні вказівки до самостійної роботи з дисципліни „Конструювання пластмасових виробів і оснащення” для студентів спеціальності 161. Хімічні технології та інженерія / Укл.: Гриценко О.М. – Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2020. – 26с. 4. Розрахунок і конструювання формотвірних деталей оснащення для переробки пластмас: Методичні вказівки до самостійної роботи з дисципліни „Конструювання пластмасових виробів і оснащення для їх формування” для студентів спеціальності 7.091612 „Технологія переробки полімерів” / Укл.: Л.О.Цицанкіна. – Львів: Видавництво Національного університету „Львівська політехніка”, 2001. – 28 с. 5. Конструювання та розрахунок систем термостатування литтєвих форм: Методичні вказівки до виконання курсового та дипломного проектування для студентів спеціальності для студентів спеціальності 161. Хімічні технології та інженерія / Укл.: М.М. Братичак, В.Є. Левицький. – Львів: Національний університет “Львівська політехніка”, 2023. – 28 с. Рекомендована література Базова 1. Авраменко В. Л. Технологія виробництва та переробки полімерів медико-біологічного призначення : навч. посіб. / В. Л. Авраменко, Л. П. Підгорна, Г. М. Черкашина, О. В. Близнюк. – Харків: Видавництво та друкарня «Технологічний Центр», 2018. - 356 с. 2. Національний стандарт України ДСТУ 3627:2005. Вироби медичні. Розроблення і ставлення на виробництво. Основні положення. – Київ. – 2005 3. Матеріалознавство та конструкційні матеріали. Практикум: навч. посіб. для студ. спеціальності 163 «Біомедична інженерія»,для всіх спеціалізацій / І. Ю. Худецький, К. В. Ляпіна, Ю. В. Антонова-Рафі. -Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2018. – 147 с. 4. Взаємозамінність, стандартизація та технічні вимірювання. Конспект лекцій для студентів всіх спеціальностей галузі знань «Механічна інженерія» всіх форм навчання. / Укл. А. П. Мартинов. - Краматорськ : ДДМА, 2019. - 170 с. 5. Набродов В.З. Допуски, посадки та технічні вимірювання: підруч. Для здобувачів професійної (професійно-технічної) освіти / В.З. Набродов. – Київ: Літера ЛТД, 2019. – 224с. 6. Сокольський О.Л. Проектування формуючих пристроїв обладнання для переробки пластмас: навч. посіб. / О.Л. Сокольський, В.І. Сівецький, І.О. Мікульонок. – К.: НТУУ «КПІ», 2014. – 130с. 7. Сівецький В.І., Сокольський О.Л., Сахаров О.С., Щербина В.Ю. Моделювання оснастки для формування полімерних виробів. – К.: НТУУ КПІ, 2006. – 131 с. 8. Колосова О. П. Моделювання процесів виготовлення реактопластичних композиційно-волокнистих матеріалів [конспект лекцій] / О. П. Колосова, В. В. Ванін, Г. А. Вірченко, О. Є. Колосов. – К.: ВПК «Політехніка» НТУУ «КПІ», 2016. – 164 с. 9. Robert A. Malloy. Plastic Part Design for Injection Molding 2E: An Introduction 2nd Edition. Hanser Publishers, Munich, 2010. 549p. Допоміжна 1. Біоматеріли та біосумісність: навчальний посібник для студ. спеціальності 163 «Біомедична інженерія» / КПІ ім. Ігоря Сікорського: уклад. О.Я. Беспалова. – Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021. – 97 с. 2. Мельник О.С., Якименко Ю. Біомедичні матеріали: Навч. посібник. – К.: НТУУ «КПІ», 2000.-228 с. 3. Біосумісні матеріали для медичних виробів: навч. посіб. / І. В. Уварова, В. Б. Максименко. – Київ, Видавництво КІМ – 2013 – 231 С. 4. Спорягін, Е. О. Теоретичні основи та технологія виробництва полімерних композиційних матеріалів : навч. посіб. / Е. О. Спорягін, К. Є. Варлан. – Д. : Вид-во ДНУ, 2012. – 190с. 5. Колосов О.Є. Математичне моделювання базових процесів виготовлення полімерних композиційних матеріалів із застосуванням ультразвукової модифікації / Колосов О.Є., Сівецький В.І., Панов Є.М. та ін. – К.: ВД «Едельвейс», 2012. – 268 с. 6. Букетов А.В. Фізико-хімічні процеси при формуванні епоксикомпозитних матеріалів / А.В.Букетов., П.Д.Стухляк, Є.М.Кальба. ? Тернопіль: Збруч, 2005. ? 182 с. 7. Колосов О.Є. Формування полімерних композиційних матеріалів із застосуванням фізико-хімічної модифікації (у двох частинах). Частина 1. Дослідження передумов направленого здійснення фізико-хімічної модифікації / Колосов О.Є. ? К.: НТУУ ”КПІ”, 2005. ? 251 с. Інформаційні ресурси 1. http://www.twirpx.com 2. http://chemistry-chemists.com 3. https://ua1lib.org/book/ 3.http://www.polybum.com. 4. http://www.polymerbranch.com. 5. https://prototool.com/ 6. https://www.bohler.at/export/en/plastic-mould/?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwlvW2BhDyARIsADnIe-J-bM3YSYST3ucEi7iCvG0gxymyPvrqa3ZfH7j3vyhx1Wbl4RgRagIaAgUHEALw_wcB
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).