Економіка хіміко-фармацевтичних підприємств
Спеціальність: Фармація, промислова фармація
Код дисципліни: 7.226.01.O.005
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Технологія біологічно-активних сполук, фармації та біотехнологія
Лектор: д.е.н., к.х.н., проф. Софія Василюк
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Здатність знання та розуміння предметної області та розуміння фаху; здатність навчатися, сприймати набуті знання в предметній області та інтегрувати їх із уже наявними;
Здатність розв’язувати поставлені задачі та приймати відповідні обґрунтовані рішення; здатність ефективно використовувати на практиці різні теорії в області навчання та адміністрування;
Здатність використовувати у професійній діяльності міжнародні, європейські стандарти та нормативно-правову базу України щодо промислового виробництва ліків; створювати та реєструвати хіміко-фармацевтичне підприємство; виконувати регуляторні заходи щодо ліцензування, інспектування, реєстрації, сертифікації, валідації та фармаконагляду; складати плани розвитку підприємства та проводити маркетингові дослідження; організувати роботу хіміко-фармацевтичного підприємства зі створення, дослідження, реєстрації та впровадження промислового випуску лікарських препаратів; здійснювати експортно-імпортні операції;
Результати навчання: Знання основних принципів організації управління хіміко-фармацевтичним підприємством, основ фармацевтичного маркетингу, порядку реєстрації лікарських засобів, комплексу Належних Фармацевтичних Практик, основ зовнішньоекономічної діяльності підприємств;
Здійснювати управління фармацевтичним виробництвом в
умовах ринкової економіки, аналізувати економічні показники
діяльності фармацевтичного підприємства;
Застосовувати знання діючих законодавчих актів для створення та реєстрації фармацевтичного підприємства, складати бізнес-план, здійснювати маркетингові дослідження та проводити імпорто-експортні операції;
Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами;
Здатність до використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях.
Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення;
Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань;
Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Моделювання і проектування хіміко-фармацевтичних підприємств в системі GMP
Промислова технологія фармацевтичних виробництв
Короткий зміст навчальної програми: В основі даної дисципліни покладене завдання із формування у студентів знань і практичних навичок у реалізації підприємницької діяльності та управління підприємством. Розглянуто структуру персоналу хіміко-фармацевтичного підприємства, капітал і виробничі фонди, нематеріальні ресурси та активи хіміко-фармацевтичних підприємств, оборотні кошти. Опрацьовано поняття техніко-технологічної бази хіміко-фармацевтичних підприємств. Представлено різні організаційні форми хіміко-фармацевтичного виробництва, регулювання, прогнозування та планування діяльності хіміко-фармацевтичних підприємств. Розглядається хіміко-фармацевтичне виробництво та чинники, що впливають на якість і конкурентоспроможність продукції. Представлено структуру витрат та систему ціноутворення на продукцію. Фінансово-економічні результати та ефективність діяльності підприємств. Для досягнення цілей при спільній і індивідуальній пізнавальній діяльності студентів в частині оволодіння теоретичними знаннями і практичними вміннями використовуються лекції та лабораторні заняття у спільній і індивідуальній (самостійній) формах.
Опис: Предмет і завдання курсу. Підприємство як суб`єкт господарювання. Основи підприємницької діяльності. Управління підприємством. Регулювання, прогнозування та планування діяльності хіміко-фармацевтичних підприємств.Персонал хіміко-фармацевтичного підприємства. Капітал і виробничі фонди підприємств. Оборотні фонди хіміко-фармацевтичних підприємств. Матеріальні та нематеріальні ресурси хіміко-фармацевтичних підприємств. Інвестиції хіміко-фармацевтичних підприємств.Техніко-технологічна база хіміко-фармацевтичних підприємств. Організація хіміко-фармацевтичного виробництва. Хіміко-фармацевтичне виробництво, якість і конкурентоспроможність продукції. Витрати на виробництво та реалізацію продукції. Фінансово-економічні результати та ефективність діяльності хіміко-фармацевтичних підприємств.Розвиток підприємства, економічна безпека та антикризова діяльність.
Методи та критерії оцінювання: Основними методами діагностики знань є: поточний (ПК) і семестровий контроль (СК), який здійснюється з навчального матеріалу, обсяг якого визначений робочою програмою дисципліни за семестр.
ПК проводиться у формі виконання і захисту лабораторних робіт.
Семестровий контроль проводиться у формі екзамену, що складається з письмової роботи та усної компоненти.
Критерії оцінювання результатів навчання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (40 балів)
• письмово-усна форма іспиту (60 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Посилкіна, О. В. Економіка, планування та організація хіміко-фармацевтичного виробництва: підручник для студентів вищих навчальних закладів фармацевтичного і медичного профілю / О. В. Посилкіна, Р.В. Сагайдак-Нікітюк, Ю.С. Братішко, Я.М. Деренська, К.С. Світлична, Г.В. Кубасова. – Харків: НФаУ, 2016. – 528 с.
2. Гринчуцький В. І., Карапетян Е. Т., Погріщук Б. В. Економіка підприємства: Навчальний посібник. – К.: Центр учбової літератури, 2020. – 304 с.
3. Фармацевтичне законодавство (нормативні акти з організації роботи аптечних підприємств). // Під редакцією д.фарм.н., проф. Грошового Т.А. – Тернопіль. «Укрмедкнига». 2012. – 569 с.
4. Бойчик І.М Економіка підприємства: підручник. / І.М.Бойчик. – К.: Кондор -Видавництво, 2016. – 378 с.
5. Економіка підприємства: Навчальний посібник / С.М. Рогач, Н.М. Суліма, Л.М. Степасюк та ін. – 2-ге вид. К. : «ЦП «КОМПРИНТ»». 2018. 392 с.
6. Управління і економіка фармації «Менеджмент в фармації»: практикум для провізорів-інтернів спеціальність «Загальна фармація» (Частина ІІ) / І. В. Бушуєва, О. К. Єренко – Запоріжжя : ЗДМУ, 2020. – 92 с..
7. Організація та економіка фармації. Ч. 2. Система обліку в фармації / [А.С. Немченко, О.А. Назаркіна, А.О. Гудзенко, Т.А. Грошовий, В.М. Хоменко]. – 2017. – Харків: НФаУ. Золоті сторінки. – 416 с.
8. Економіка підприємства: Навчальний посібник / С.М. Рогач, Н.М. Суліма, Л.М. Степасюк та ін. – 2-ге вид. К. : «ЦП «КОМПРИНТ»». 2018. 392 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).