Наукові аспекти біофармації
Спеціальність: Фармація, промислова фармація
Код дисципліни: 7.226.01.E.018
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Технологія біологічно-активних сполук, фармації та біотехнологія
Лектор: к.фарм.н., доц. Конечна Р.Т.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
загальних:
1. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
2. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
3. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
4. Здатність організовувати власну роботу та роботу підлеглих.
фахових:
1. Оцінювати та інтерпретувати інформацію та дані результатів аналізів для забезпечення нормального технологічного процесу.
2. Здатність аналізувати небезпечні для людини та навколишнього середовища чинники виробничого процесу, надзвичайні ситуації та враховувати їх при плануванні та проведенні технологічного процесу на виробництві.
3. Здатність розуміти і враховувати соціальні, екологічні, етичні, економічні аспекти, що впливають на формування технічних рішень.
Результати навчання: Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати
навчання:
1. Базові знання біофармацевтичної експертизи лікарських речовин, лікарських засобів та препаратів.
2. Проводити довільний підбір лікарських форм, допоміжних речовин та біологічно необгрунтованої технології лікарських препаратів.
3. Складати план проведення біофармацевтичного дослідження об’єкту.
4. Проводити біофармацевтичний аналіз обраних об’єктів досліджень.
5. Уміння вести дискусію та укладати ділову документацію, у тому числі іноземною мовою.
6. Здатність адаптуватись до нових ситуацій, самостійно приймати відповідні рішення та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
7. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Фармакокінетика, Аптечна технологія ліків, Біологічна хімія та молекулярна біологія.
Супутні і наступні навчальні дисципліни: Фармакотерапія, Фармакологія, Клінічна фармація.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Основи біофармації» формує у студентів сучасні уявлення про вплив виду лікарської форми та шляхів її введення на терапевтичну ефективність ліків, біофармацевтичні аспекти фармакокінетики лікарських засобів, розглядає біологічну доступність лікарських препаратів, вплив взаємодії лікарських препаратів на фармакологічний ефект. Особливістю
вивчення основ біофармації є постійне розширення методів та об’єктів дослідження у зв’язку із зростанням номенклатури лікарських препаратів, появою нових лікарських форм та нових діючих та допоміжних лікарських речовин. У результаті вивчення цієї дисципліни студент набуває відповідних знань, умінь, навичок та компетентностей, необхідних для формування їх базової підготовки з основ біофармації.
Опис: Біофармація - сучасна галузь фармацевтичної науки, предметом дослідження
якої є велика область взаємин між фізико-хімічними властивостями лікарських
речовин в лікарських формах, самих лікарських форм і терапевтичною дією, яке
вони надають. Оскільки фармакотерапевтична ефективність препаратів визначається
процесами їх абсорбції (всмоктування), розподілу та елімінації (виведення) з
макроорганізму, біофармація приділяє особливу увагу вивченню цих процесів, а
також впливу на них фізико-хімічних властивостей лікарських форм. Особливо
актуальні біофармацевтичні дослідження в області визначення еквівалентності
оригінальних і генеричних лікарських препаратів.
Методи та критерії оцінювання: Поточний (усний, письмовий, дидактичні тести), контроль змістового
розділу (тестові завдання, ситуаційні задачі, контроль практичних навичок) і підсумковий
контроль з дисципліни(письмовий, дидактичні тести, аудиторна контрольна робота).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль:
• контрольна робота – 20 балів;
• захист лабораторних робіт – 40 балів.
Підсумкова контрольна робота 40 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Державна Фармакопея України. – Х.: РІРЕГ, 2001. – 556 с.; Доповнення 1, 2004. – 520 с.; Доповнення 2, 2008. – 617 с.; Доповнення 3, 2009. – 280 с. ; Доповнення 4, 2011. – 540 с.
2. Клінічні дослідження лікарських засобів. Методичні рекомендації / За редакцією: член-кор. АМН України О.В. Стефанова – К.:Авіцена, 2001. – 528 с.
3. Настанова «Лікарські засоби. Настанова з клінічних досліджень. Дослідження біодоступності та біоеквівалентності. 42-7.1:2005» – Київ,2005.
4. Настанова СТ-Н МОЗУ 42-7.1:2014 «Дослідження біоеквівалентності». – Київ,2014.
5. Промислова технологія ліків: Підручник. У 2-х т. /В.І.Чуєшов, М.Ю.Чернов, Л.М.Хохлова та ін.; Під ред. В.І.Чуєшова. - Харків: Основа, Вид. УкрФА, 2003. -Т.1. - 560 с.; Т.2. -704 с.
6. Фармакологія. Підручник для студентів медичних факультетів / І.С. Чекман., Н.О.Горчакова,Л.І. Казак та ін. - Видання 2-ге. – Вінниця: Нова Книга, 2011. – 784 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).