Системний аналіз

Спеціальність: Комп'ютерні науки (Обчислювальний інтелект смарт-систем)
Код дисципліни: 6.122.11.O.027
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Автоматизовані системи управління
Лектор: к.т.н., доц. Ковівчак Ярослав Васильович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • знати основні поняття системного аналізу, принципи системних досліджень, базові задачі системного аналізу, поняття системи та її структури; • знати основні етапи та процедури системних досліджень, їх сутність та послідовність виконання, основні інструменти системного аналізу; • уміти застосовувати методологію системних досліджень та інструменти системного аналізу для пошуку оптимальних рішень проблем, які виникають при проектуванні та розробці комп'ютерних систем та інформаційних технологій.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізит: Організація баз даних та знань - кореквізити: Проектування інформаційних систем
Короткий зміст навчальної програми: Основні поняття та визначення. Особливості системних досліджень. Етапи і процедури системного аналізу. Етап виявлення і аналізу проблеми. Етап визначення системи і її структури. Етап визначення цілей і критеріїв. Етап знаходження та оцінка альтернатив. Етап вибору остаточного варіанту. Етап побудова комплексних довгострокових програм. Етап створення організації для виконання цілі і втілення комплексних довгострокових програм. Інструменти системного аналізу. Основні принципи системного підходу.
Методи та критерії оцінювання: - поточний контроль (36%): письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування;: - підсумковий контроль (64 %): екзамен.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Величко О. М., Гордієнко Т. Б. Основи системного аналізу і прийняття оптимальних рішень.- Олді+, 2021. 2. Н. Д. Панкратова. Системний наліз. Теорія та застосування : підручник; НАНУ, НТУУ “КПІ”, ІПСА НАНУ. - Київ : Наук. думка, 2018. 3. Дж. О'Конор. Системне мислення. Пошук неординарних творчих рішень. – Видавництво «Наш Формат», 2018. 4. Катренко А. В. Системний аналіз: навчальний посібник,-Львів: Видавництво «Новий світ-2000», 2012. 5. J. John, Systems Analysis and Design, 2020.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).