Фізика
Спеціальність: Розподілені інформаційні системи та технології
Код дисципліни: 6.126.03.O.014
Кількість кредитів: 8.00
Кафедра: Загальної фізики
Лектор: Коломієць Олександр Вікторович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ІНТ. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми в області інформаційних систем та технологій, або в процесі навчання, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, які потребують застосування теорій та методів інформаційних технологій.
КЗ1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
КЗ2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
КЗ3. Здатність до розуміння предметної області та професійної діяльності.
фахові компетентності:
КС1.Здатність аналізувати об’єкт проектування або функціонування та його предметну область.
КС2.Здатність застосовувати стандарти в області інформаційних систем та технологій при розробці функціональних профілів, побудові та інтеграції систем продуктів, сервісів і елементів інфраструктури організації.
КС6.Здатність використовувати сучасні інформаційні системи та технології (виробничі, підтримки прийняття рішень, інтелектуального аналізу даних та інші), методики й техніки кібербезпеки під час виконання функціональних завдань та обов’язків
КС10.Здатність вибору, проектування, розгортання, інтегрування, управління, адміністрування та супроводжування інформаційних систем, технологій та інфокомунікацій, сервісів та інфраструктури організації.
КС11.Здатність до аналізу, синтезу і оптимізації інформаційних систем та технологій з використанням математичних моделей і методів.
КС13.Здатність проводити обчислювальні експерименти, порівнювати результати експериментальних даних і отриманих рішень .
Результати навчання: Екзамен
ПР1. Знати лінійну та векторну алгебру, диференціальне та інтегральне числення, теорію функцій багатьох змінних, теорію рядів, диференціальні рівняння для функції однієї та багатьох змінних, операційне числення, теорію ймовірностей та математичну статистику в обсязі, необхідному для розробки та використання інформаційних систем, технологій та інфокомунікацій, сервісів та інфраструктури організації.
ПР2. Застосовувати знання фундаментальних і природничих наук, системного аналізу та технологій моделювання, стандартних алгоритмів та дискретного аналізу при розв’язанні задач проектування і використання інформаційних систем та технологій.
ПР4. Проводити системний аналіз об’єктів проектування та обґрунтовувати вибір структури, алгоритмів та способів передачі інформації в інформаційних системах та технологіях.
КОМ 2. Здатність до використання різноманітних методів сучасних інформаційних технологій для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Вища математика, математичний аналіз, лінійна алгебра
Короткий зміст навчальної програми: АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
Навчальна дисципліна Фізика формує у студентів науковий фізичний світогляд, розкриває фізичні поняття, закони, теорії та сприяє напрацюванню навичок застосування їх на практиці. Фізика вивчає властивості матеріального світу, будову і властивості матерії, закони взаємодії і руху матеріальних тіл.
Опис: 1. Фізичні основи механіки
2. Коливання і хвилі
3. Молекулярно-кінетична теорія ідеальних газів
4. Термодинаміка
5. Електростатика
6. Постійний електричний струм. Електричний струм в металах
7. Основи електромагнетизму
8. Електромагнетизм. Рівняння Максвела
9. Оптика
10. Теорія атома водню за Бором. Елементи квантової механіки
11. Елементи фізики атомного ядра
12. Елементи квантової статистики та фізики твердого тіла
Методи та критерії оцінювання: Максимальна оцінка в балах
Поточний контроль (ПК) 40
Екзаменаційний контроль (ЕК) 60
Разом за Дисципліну (ПК+ЕК) 100
Лабораторні заняття Контроль
самостійної роботи РГР Разом за ПК письмова компонента усна компонента
15 18 7 40 40 20 100
15 18 7 40 40 20 100
Критерії оцінювання результатів навчання: Критерій оцінки відповідей на теоретичні питання (10 балів):
“10” - повна і вичерпна відповідь
“9” - в основному повна і вичерпна відповідь, однак трапляється окремі незначні неточності
“8” - в основному відповідь повна , однак трапляється незначні неточності
“7” - відповідь дається у правильному напрямі, але не повністю завершена, зроблено близько 75% її розв’язку
“6” - відповідь дається у правильному напрямі з ґрунтовним поясненням та ілюстративним матеріалом, але не повністю завершена, зроблено більше 50% її розв’язку
“5” - відповідь не завершена, зроблено більше 50% її розв’язку в правильному напрямку, проте без пояснення ходу розв’язку
“4” - відповідь не завершена, зроблено близько 50% її розв’язку в правильному напрямку, проте без пояснення ходу розв’язку
“3” - відповідь не завершена, зроблено близько 25% її розв’язку в правильному напрямку, проте без пояснення ходу розв’язку
“2” - дається правильна кінцева формула задачі чи зроблено математичний запис фізичного закону, але без пояснення чи виводу
“1” - відповідь неправильна, але зроблена спроба (розпочато) її вирішення в правильному напрямку
“0” - відповідь відсутня, або дається зовсім не по темі питання.
Оцінка окремих тестів (2 бали):
відповідь правильна - “2"
відповідь неправильна - “0”
Критерій оцінки розв’язування задачі ( 10 балів):
“10” - відповідь правильна
“9” - задача розв’язана до правильної кінцевої робочої формули, проведено числовий розрахунок, але не перевірено розмірностей
"8" - задача розв’язана до правильної кінцевої робочої формули, однак у відповіді подається неправильне числове значення
“7” - задача розв’язана до правильної кінцевої робочої формули, але не проведено числовий розрахунок
"6" - відповідь дається у правильному напрямі і зроблено близько 80% розв’язку
“5” - відповідь дається у правильному напрямі і зроблено близько 60% розв’язку
“4” - відповідь дається у правильному напрямі і зроблено близько 40% розв’язку
“3” - відповідь дається у правильному напрямі і зроблено близько 20% розв’язку
“2” - відповідь дається у правильному напрямі і зроблено близько 10% розв’язку
“1” - записані лише формули по темі задачі
“0” - відповідь відсутня або дається зовсім не по темі
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Зачек І. Р., Лопатинський І. Є., Гончар Ф. М., Мороз І. Є. Фізика і енергетика. – Навчальний посібник – Львів, Ліга-Прес, 2015. – 368 с.
2. Вайданич В.І., Пенцак Г.М. Фізика. Підручник. – Львів: Національний лісотехнічний університет України, 2009 р. 648 с.
3. Лабораторний практикум з фізики. Частина І. Під ред. Лопатинського І.Є., Бандрівчака І.В., Крушельницької Т.Д. - Львів: Вид-во НУ "Львівська політехніка", 2002.- 184 с.
4. Лабораторний практикум з фізики. Частина 2. Під ред. Лопатинського І.Є.- Львів: Видавництво НУ "Львівська політехніка", 2006.
5. Лабораторний практикум з фізики. Частина 3. Під ред. Лопатинського І.Є.- Львів: Видавництво НУ "Львівська політехніка", 2006.- 264 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).