Економіка і управління підприємством
Спеціальність: Комп'ютерні технології та системи видавничо-поліграфічних виробництв
Код дисципліни: 7.186.01.O.006
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Обліку та аналізу
Лектор: к.е.н., доц.. Гринів Тетяна Теодозіївна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
1) знання базових положень економіки та управління підприємством;
2) знання основних формул та методів розрахунку показників, що застосовуються в процесі економічного аналізу і планування діяльності підприємства;
3) вміння ефективно застосовувати здобуті теоретичні знання на практиці, зокрема, при розробці систем автоматизації виробничих та управлінських процесів на підприємстві;
4) вміння розв’язувати задачі, пов’язані як із окремими сферами діяльності підприємства, так і комплексні задачі, які відображають діяльність підприємства в цілому;
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
Загальні компетентності:
1) планування та розподіл часу;
2) усне та письмове спілкування рідною мовою;
3) дослідницькі уміння в управлінні підприємством;
4) здатність до самонавчання;
5) навички роботи з інформацією (уміння знаходити та аналізувати інформацію з різних джерел);
6) здатність генерувати нові ідеї (творчість);
7) розв’язання задач;
8) прийняття рішень;
9) робота в команді;
10) уміння працювати автономно;
11) розробка та менеджмент проекту.
Фахові компетентності:
1) здатність використовувати теоретичні та фундаментальні знання в галузі управління підприємством;
2) здатність проектувати користувальницькі інтерфейси;
3) здатність використовувати і впроваджувати сучасні комп'ютерні системи у видавничо-поліграфічний процес;
4) здатність організувати процес навчання співробітників та/або самонавчання на робочому місці;
5) здатність формувати систему менеджменту в умовах поліграфічного виробництва.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
- здатність формулювати та вдосконалювати важливу дослідницьку задачу, для її вирішення збирати необхідну інформацію та формулювати висновки, які можна захищати в науковому контексті;
- здатність організовувати, конфігурувати та розробляти Web-системи, використовуючи принципи розподілених систем, гіпертекстових систем, відповідні технічні та програмні засоби;
- отримання високого рівня отриманих знань та практичних навичок за рахунок використання світових новітніх технологій навчання, що формує компетентності креативності та автономності при вирішенні своїх функціональних та посадових обов’язків;
- знання сучасних досягнень інноваційних технологій в галузі електронного дизайну;
- здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань;
- здатність демонструвати розуміння основних екологічних засад, охорони праці та безпеки життєдіяльності та їх застосування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізит: Бізнес-аналіз
- кореквізити: Виконання економічної частини магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Курс розпочинається з розгляду середовища організації підприємницької діяльності: правового, податкового та фінансового. В навчальному курсі охарактеризовано формування, оцінку та управління активами підприємства (основними та оборотними), описано вартість та оптимізацію структури капіталу (власного та позикового), проаналізовано дивідендну політику підприємства. Також в процесі викладу курсу розкриваються теми, що присвячені класифікації та управлінню витратами підприємства, формуванню фінансових результатів підприємства, визначенню показників оцінки фінансово-економічного стану та ефективності діяльності підприємства, а також управлінню прибутком. В кінці курсу розкриваються питання, що пов’язані з інвестиційною діяльністю підприємств, їх оподаткуванням (за загальною та спрощеною системами) та маркетинговою політикою: аналізом ринкових можливостей, методами ціноутворення та збутовою політикою підприємства.
При викладенні лекційного матеріалу основну увагу звернуто на методи і показники аналізу ефективності діяльності підприємства, а також на шляхи і напрямки покращення його діяльності.
Опис: Курс розпочинається з розгляду середовища організації підприємницької діяльності: правового, податкового та фінансового. В навчальному курсі охарактеризовано формування, оцінку та управління активами підприємства (основними та оборотними), описано вартість та оптимізацію структури капіталу (власного та позикового), проаналізовано дивідендну політику підприємства. Також в процесі викладу курсу розкриваються теми, що присвячені класифікації та управлінню витратами підприємства, формуванню фінансових результатів підприємства, визначенню показників оцінки фінансово-економічного стану та ефективності діяльності підприємства, а також управлінню прибутком. В кінці курсу розкриваються питання, що пов’язані з інвестиційною діяльністю підприємств, їх оподаткуванням (за загальною та спрощеною системами) та маркетинговою політикою: аналізом ринкових можливостей, методами ціноутворення та збутовою політикою підприємства.
При викладенні лекційного матеріалу основну увагу звернуто на методи і показники аналізу ефективності діяльності підприємства, а також на шляхи і напрямки покращення його діяльності.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль результатів навчання передбачає усне опитування, виконання розрахункових завдань на практичних заняттях і письмове тестування, моделювання ситуаційних завдання і пошук методів їх вирішення.
Екзаменаційний контроль передбачає письмове тестування та розв’язування задач.
Критерії оцінювання результатів навчання: Розподіл балів за видами навчальної роботи студента
Розподіл балів у 100-бальній шкалі
Поточний контроль (ПК) - 30
Екзаменаційний контроль - 70
Разом за дисципліну - 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: - Господарський кодекс України // Відомості Верховної Ради України. – 2003. - № 18-22.
- Податковий Кодекс України від 02.12.2010р. № 2755-VI [Електронний ресурс].- Режим доступу: http:// portal.rada.gov.ua.
- Цивільний кодекс України від 16 січня 2003 р. № 435-ІУ.
- Березін О.В., Бутенко Н.В. Економіка підприємства : практикум : навч. посіб. / О.В. Березін, Н.В. Бутенко. — К. : Знання, 2009. — 254 с.
- Іванілов О. С. Економіка підприємства : підручник для студентів вищих навчальних закладів / О. С. Іванілов. - 2-ге вид. - К. : Центр учбової літератури, 2011. - 727 с.
- Ковальчук С. В. Маркетингова цінова політика : навч. посібник / С. В.Ковальчук, І. В. Гвоздецька, С. М. Синиця. - Л. : Новий Світ-2000, 2011. - 352 с.
- Мачкур А. Є., Лещій Л. А., Коваль З. О. Економіка і управління підприємством: Навчальний посібник / А. Є. Мачкур, Л. А. Лещій, З. О. Коваль. -Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2010. -156 с.
- Пазинич В. І, Шулешко А. В. Фінансовий менеджмент. Навч. посіб.- К.: Центр учбової літератури, 2011. - 408 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).