Економіка і управління підприємством
Спеціальність: Комп'ютерні технології та системи видавничо-поліграфічних виробництв
Код дисципліни: 7.186.01.O.006
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Обліку та аналізу
Лектор: к.е.н., доц.. Гринів Тетяна Теодозіївна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
1) знання базових положень економіки та управління підприємством;
2) знання основних формул та методів розрахунку показників, що застосовуються в процесі економічного аналізу і планування діяльності підприємства;
3) вміння ефективно застосовувати здобуті теоретичні знання на практиці, зокрема, при розробці систем автоматизації виробничих та управлінських процесів на підприємстві;
4) вміння розв’язувати задачі, пов’язані як із окремими сферами діяльності підприємства, так і комплексні задачі, які відображають діяльність підприємства в цілому;
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
Загальні компетентності:
1) планування та розподіл часу;
2) усне та письмове спілкування рідною мовою;
3) дослідницькі уміння в управлінні підприємством;
4) здатність до самонавчання;
5) навички роботи з інформацією (уміння знаходити та аналізувати інформацію з різних джерел);
6) здатність генерувати нові ідеї (творчість);
7) розв’язання задач;
8) прийняття рішень;
9) робота в команді;
10) уміння працювати автономно;
11) розробка та менеджмент проекту.
Фахові компетентності:
1) здатність використовувати теоретичні та фундаментальні знання в галузі управління підприємством;
2) здатність проектувати користувальницькі інтерфейси;
3) здатність використовувати і впроваджувати сучасні комп'ютерні системи у видавничо-поліграфічний процес;
4) здатність організувати процес навчання співробітників та/або самонавчання на робочому місці;
5) здатність формувати систему менеджменту в умовах поліграфічного виробництва.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
- здатність формулювати та вдосконалювати важливу дослідницьку задачу, для її вирішення збирати необхідну інформацію та формулювати висновки, які можна захищати в науковому контексті;
- здатність організовувати, конфігурувати та розробляти Web-системи, використовуючи принципи розподілених систем, гіпертекстових систем, відповідні технічні та програмні засоби;
- отримання високого рівня отриманих знань та практичних навичок за рахунок використання світових новітніх технологій навчання, що формує компетентності креативності та автономності при вирішенні своїх функціональних та посадових обов’язків;
- знання сучасних досягнень інноваційних технологій в галузі електронного дизайну;
- здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань;
- здатність демонструвати розуміння основних екологічних засад, охорони праці та безпеки життєдіяльності та їх застосування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізит: Бізнес-аналіз
- кореквізити: Виконання економічної частини магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Курс розпочинається з розгляду середовища організації підприємницької діяльності: правового, податкового та фінансового. В навчальному курсі охарактеризовано формування, оцінку та управління активами підприємства (основними та оборотними), описано вартість та оптимізацію структури капіталу (власного та позикового), проаналізовано дивідендну політику підприємства. Також в процесі викладу курсу розкриваються теми, що присвячені класифікації та управлінню витратами підприємства, формуванню фінансових результатів підприємства, визначенню показників оцінки фінансово-економічного стану та ефективності діяльності підприємства, а також управлінню прибутком. В кінці курсу розкриваються питання, що пов’язані з інвестиційною діяльністю підприємств, їх оподаткуванням (за загальною та спрощеною системами) та маркетинговою політикою: аналізом ринкових можливостей, методами ціноутворення та збутовою політикою підприємства.
При викладенні лекційного матеріалу основну увагу звернуто на методи і показники аналізу ефективності діяльності підприємства, а також на шляхи і напрямки покращення його діяльності.
Опис: Курс розпочинається з розгляду середовища організації підприємницької діяльності: правового, податкового та фінансового. В навчальному курсі охарактеризовано формування, оцінку та управління активами підприємства (основними та оборотними), описано вартість та оптимізацію структури капіталу (власного та позикового), проаналізовано дивідендну політику підприємства. Також в процесі викладу курсу розкриваються теми, що присвячені класифікації та управлінню витратами підприємства, формуванню фінансових результатів підприємства, визначенню показників оцінки фінансово-економічного стану та ефективності діяльності підприємства, а також управлінню прибутком. В кінці курсу розкриваються питання, що пов’язані з інвестиційною діяльністю підприємств, їх оподаткуванням (за загальною та спрощеною системами) та маркетинговою політикою: аналізом ринкових можливостей, методами ціноутворення та збутовою політикою підприємства.
При викладенні лекційного матеріалу основну увагу звернуто на методи і показники аналізу ефективності діяльності підприємства, а також на шляхи і напрямки покращення його діяльності.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль результатів навчання передбачає усне опитування, виконання розрахункових завдань на практичних заняттях і письмове тестування, моделювання ситуаційних завдання і пошук методів їх вирішення.
Екзаменаційний контроль передбачає письмове тестування та розв’язування задач.
Критерії оцінювання результатів навчання: Розподіл балів за видами навчальної роботи студента
Розподіл балів у 100-бальній шкалі
Поточний контроль (ПК) - 30
Екзаменаційний контроль - 70
Разом за дисципліну - 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: - Господарський кодекс України // Відомості Верховної Ради України. – 2003. - № 18-22.
- Податковий Кодекс України від 02.12.2010р. № 2755-VI [Електронний ресурс].- Режим доступу: http:// portal.rada.gov.ua.
- Цивільний кодекс України від 16 січня 2003 р. № 435-ІУ.
- Березін О.В., Бутенко Н.В. Економіка підприємства : практикум : навч. посіб. / О.В. Березін, Н.В. Бутенко. — К. : Знання, 2009. — 254 с.
- Іванілов О. С. Економіка підприємства : підручник для студентів вищих навчальних закладів / О. С. Іванілов. - 2-ге вид. - К. : Центр учбової літератури, 2011. - 727 с.
- Ковальчук С. В. Маркетингова цінова політика : навч. посібник / С. В.Ковальчук, І. В. Гвоздецька, С. М. Синиця. - Л. : Новий Світ-2000, 2011. - 352 с.
- Мачкур А. Є., Лещій Л. А., Коваль З. О. Економіка і управління підприємством: Навчальний посібник / А. Є. Мачкур, Л. А. Лещій, З. О. Коваль. -Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2010. -156 с.
- Пазинич В. І, Шулешко А. В. Фінансовий менеджмент. Навч. посіб.- К.: Центр учбової літератури, 2011. - 408 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).