Сховища даних мультимедійних систем

Спеціальність: Комп'ютерні технології та системи видавничо-поліграфічних виробництв
Код дисципліни: 7.186.01.E.017
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Інформаційні технології видавничої справи
Лектор: ст.викладач Ковальчук Анатолій Михайлович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета викладання дисципліни – сформувати у студентів знання, вміння та навички з проектування, розробки сховищ даних, використання сучасних мов запитів до баз даних, методів оптимізації, які застосовуються в процесі експлуатації бази даних, а також підвищення рівня теоретичних знань про основи баз даних, в яких передбачається можливість перегляду цифрових зображень, створення галерей зображень з музичним супроводом.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: ? Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ? Здатність приймати обґрунтовані рішення. фахові компетентності: ? Здатність комплексно оцінювати вплив середовища функціонування технологічних і виробничих процесів для удосконалення параметрів продукції. ? Здатність розробляти та впроваджувати нові технологічні процеси, зокрема ресурсо- та енергозберігаючі технології, та види продукції у сфері видавництва та поліграфії, здійснювати оптимізацію виробничих процесів відповідно до поставлених вимог. ? Здатність застосовувати сучасні методи та інструменти для досліджень у сфері видавництва та поліграфії, а також забезпечення якості продукції ? Здатність оцінювати потенційні загрози у видавничо-поліграфічних системах та мультимедійних видавництвах і застосовувати засоби криптографічного захисту інформації. ? Здатність демонструвати різні методи для встановлення та ідентифікації вимог і очікувань всіх суб’єктів економічної діяльності щодо результатів управління та адміністрування.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: ? Забезпечувати якість друкованих і електронних видань, паковань, мультимедійних інформаційних продуктів та інших видів виробів видавництва та поліграфії. ? Керувати процесами підготовки, обґрунтування, провадження, організації та контролю виробництва електронних мультимедійних видань, використовувати знання сучасних технологій їх виготовлення. ? Знання і розуміння основ аналізу і оцінки проблем та завдань, вирішення яких сприяє підвищенню ефективності використання інформаційних ресурсів в галузі поліграфії і мультимедіа. ? Знати і розуміти принципи побудови та функціонування інтегрованих систем інтелектуального аналізу даних та особливостей застосування їх компонентів в поліграфії. ? Використовувати сучасні інформаційні джерела національного та міжнародного рівня для оцінки стану вивченості об’єкту досліджень і актуальності наукової проблеми. ? Здатність формулювати та вдосконалювати важливу дослідницьку задачу, для її вирішення збирати необхідну інформацію та формулювати висновки, які можна захищати в науковому контексті. ? Забезпечувати якість друкованих і електронних видань, паковань, мультимедійних інформаційних продуктів та інших видів виробів видавництва та поліграфії. ? Керувати процесами підготовки, обґрунтування, провадження, організації та контролю виробництва електронних мультимедійних видань, використовувати знання сучасних технологій їх виготовлення. ? Знання і розуміння основ аналізу і оцінки проблем та завдань, вирішення яких сприяє підвищенню ефективності використання інформаційних ресурсів в галузі поліграфії і мультимедіа. ? Знати і розуміти принципи побудови та функціонування інтегрованих систем інтелектуального аналізу даних та особливостей застосування їх компонентів в поліграфії. ? Використовувати сучасні інформаційні джерела національного та міжнародного рівня для оцінки стану вивченості об’єкту досліджень і актуальності наукової проблеми. ? Здатність формулювати та вдосконалювати важливу дослідницьку задачу, для її вирішення збирати необхідну інформацію та формулювати висновки, які можна захищати в науковому контексті. ? Розробляти та виконувати проекти видавничо-поліграфічного виробництв та систем їх інженерно-технічного забезпечення з врахуванням інженерних, правових, економічних, екологічних та соціальних аспектів, ? здійснювати їх інформаційне та методичне забезпечення. ? Здійснювати управління складною діяльністю у сфері видавництва та поліграфії, організовувати та вдосконалювати діяльність видавничо-поліграфічних виробництв, розробляти плани і заходи з їх реалізації, забезпечувати якість, та розраховувати техніко-економічну ефективність виробництва. ? Здійснювати дослідження та/або провадити інноваційну діяльність з метою отримання нових знань та створення нових технологій та продуктів в сфері видавництва і поліграфії та в ширших мультидисциплінарних контекстах. ? Застосовувати сучасні експериментальні та математичні методи, інформаційні технології та спеціалізоване програмне забезпечення для досліджень і розробок у сфері видавництва та поліграфії. ? Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською); ? Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях. ? Отримання знань для організації комунікаційної взаємодії та вирішення конфліктних ситуацій у процесі формування та реалізації продуктів електронного дизайну, за допомогою сучасних інформаційних, комунікаційних та інноваційних технологій. ? Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: • Автоматизація обробки текстової та графічної інформації
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна забезпечить студентам здобуття поглиблених теоретичних та практичних знань з проектування, розробки сховищ даних, використання сучасних мов запитів до баз даних, методів оптимізації, які застосовуються в процесі експлуатації бази даних, а також підвищення рівня теоретичних знань про основи баз даних.
Опис: Перший запуск. Структура основного вікна. Створення нової бази. Робочий екран Access. Структура робочого екрану Access. Об’єкти MS Acces. Захист інформації у БД. Перетворення форматів БД. Покращення структури БД Типи даних. Створення таблиць в режимі «Конструктор таблиць». Створення таблиць в режимі «Таблиця». Імпорт таблиці з існуючої БД. Імпорт таблиці з текстового файлу. Імпорт таблиці з файлу MS Excel Створення форми. Створення розділених форм. Використання Майстра форм. Створення пустої форми. Елементи керування. Робота з Конструктором форм. Режими Конструктора форм. Створення підпорядкованої форми. Створення звіту Запити та фільтри. Перехресний запит. Використання макросів. Створення простого макроса. Додавання макрокоманд у макрос. Переміщення макрокоманд у макросі. Вилучення макрокоманд з макроса. Створення вбудованого макроса. Створення вкладених макросів. Створення ізольованого макроса. Поняття сховища даних (СД), визначення СД, вимоги до сховища даних, компоненти сховища даних, програмні засоби сховища даних, мовні і технічні засоби СД. Запити. Створення запитів за допомогою Майстра запитів. Класифікація СД, класифікація БД, класифікація СКБД, класифікація СД за економіко-організаційними ознаками. Предметна область, структурування, СД і СКБД, доступ до БД, поняття даних, поле, запис, файл, властивості відношень. Планування конфігурації бази даних. Загальна модель предметної області. Логічна модель даних. Ієрархічна модель даних. Фізична модель даних. База даних і ужитки.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (ПК) здійснюють під час лабораторних та індивідуально-консультативних занять з метою перевірки рівня засвоєння теоретичних і практичних знань та вмінь студента. ПК проводиться у формі захисту лабораторних робіт (ЛР) під час навчальних занять та оцінювання розрахунково-графічної роботи (РГР). Навчальним планом передбачено проведення семестрового контролю з дисципліни «Web-програмування» у формі іспиту. На екзамен (ЕК) виносяться теоретичні питання, завдання, що потребують творчого підходу та вміння синтезувати отримані знання і застосувати їх при вирішення практичних завдань, за матеріалом, передбаченим робочою навчальною програмою дисципліни. ЕК з навчальної дисципліни складають у письмово-усній формі. Під час усної компоненти викладач фіксує запитання та оцінки відповідей на роботі студента. Для навчальної дисципліни, з якої передбачено екзамен, підсумкова оцінка виставляється за результатами ПК (лабораторні роботи та РГР) та оцінки результатів навчання при проведенні контрольних заходів (екзамену).
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна оцінка в балах – 100; Поточний контроль (лабораторні роботи) – 30; Поточний контроль (розрахунково-графічна робота) – 10. Екзаменаційний контроль (письмова компонента) – 50. Екзаменаційний контроль (усна компонента) – 10
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Пасічник В.В.Організація баз даних та знань: підручник для ВНЗ/ В.В. Пасічник, В.А. Резніченко.– К.: Видавнича група BHV,2006.-384с. 2. Завадський І.О. Основи баз даних: [Навч. посіб.] / І.О. Завадський. – К. : Видавець І.О. Завадський, 2011. – 192 с. 3. Гайна Г.А. Основи проектування баз даних: Навчальний посібник / Г.А. Гайна. ? К. : КНУБА, 2005. – 204 с. 4. MSAccess - Reddit - режим доступу / https://www.reddit.com/r/MSAccess/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Сховища даних мультимедійних систем (курсовий проєкт)

Спеціальність: Комп'ютерні технології та системи видавничо-поліграфічних виробництв
Код дисципліни: 7.186.01.E.018
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Інформаційні технології видавничої справи
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна