Право соціальних мереж
Спеціальність: Міжнародна інформація
Код дисципліни: 6.291.02.E.053
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Міжнародна інформація
Лектор: к.ю.н., доцент Гачкевич Андрій Олександрович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • знати поняття, ознаки та види міжнародних інформаційних відносин;
• знати тенденції розвитку інформаційного суспільства, обумовлені досягненнями інноваційних прикладних технологій;
• знати принципи роботи та основні характеристики міжнародних інформаційних систем та технологій;
• знати основні правові проблеми, що виникають при користуванні соціальними мережами, та підходи до їх вирішення;
• вміти виявляти існуючі закономірності міжнародних відносин, використовуючи інформаційні технології, а також прогнозувати розвиток подій на міжнародній арені;
• вміти проводити методологічно обґрунтовані наукові дослідження явищ та процесів на міжнародній арені, інтегруючи знання різних сфер пізнання суспільства;
• вміти визначати правила поведінки, яким підпорядковуються відносини між соціальними мережами та їх користувачами.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити:
• Міжнародне право,
• Міжнародна інформація;
кореквізити:
• Виконання бакалаврської кваліфікаційної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Поняття, види та ознаки соціальних мереж. Цивільно-правова природа соціальних мереж. Підходи до правового регулювання відносин в мережі Інтернет. Розмежування юрисдикцій та право соціальних мереж. Корпоративні правила соціальних мереж. Дифамація у соціальних мережах. Проблема дотримання прав інтелектуальної власності у соціальних мережах. Соціальні мережі як «terra incognita» для сучасної юриспруденції.
Методи та критерії оцінювання: • поточний контроль: усні опитування, письмові опитування (40%);
• підсумковий контроль: екзаменаційна контрольна робота у письмовій формі (60%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Брижко В.М. Методологічні та правові засади упорядкування інформаційних відносин : Монографія. – К.: ТОВ «Пан Тот», 2009. – 418 с.
2. Воронкин А. С. Социальные сети: эволюция, структура, анализ // Образовательные технологии и общество : международный электронный журнал. – 2014. – Т. 17. – № 1. – С. 650–675. – Режим доступу : http://ifets.ieee.org/russian/depository/v17_i1/pdf/21.pdf.
3. Даниленков А.В. Интернет-право. — М.: Юстицинформ, 2014. — 232 с.
4. Кохановська О.В. Правове регулювання у сфері інформаційних відносин: Монографія. – К. : Національна академія внутрішніх справ України, 2001. – 212 с.
5. Наумов В. Б. Право и Интернет: Очерки теории и практики. — М.: Книжный дом «Университет», 2002. — 432 с.
6. Ellison N.B., boyd d. Sociality through Social Network Sites // The Oxford Handbook of Internet Studies. – Oxford: Oxford University Press, 2013. – PP. 151-172. – Access mode: http://www.danah.org/papers/2013/SocialityThruSNS-preprint.pdf.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).