Спецкурс з наукових досліджень спеціальності, частина 1

Спеціальність: Розумний транспорт і логістика для міст (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.275.04.O.003
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: доц., к.т.н., Постранський Т.М.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування бази знань, необхідної для розуміння методів та методик проведення транспортних досліджень з метою отримання початкових даних та їх подальшого опрацювання.
Завдання: 1. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети; 2. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності); 3. Здатність до використання сучасних технологій транспортно-експедиторської діяльності; 4. Здатність до управління ланцюгами поставок та логістичними центрами; 5. Здатність до управління надійністю та ефективністю транспортних систем і технологій; 6. Здатність вибирати та застосовувати на практиці методи дослідження, планування та проведення необхідних експериментів; інтерпретувати результати та робити висновки щодо оптимальності рішень, що приймаються у сфері транспортних систем і технологій; 7. Здатність проведення оцінки надійності і безпеки міської логістики; 8. Здатність дослідження психології руху та впливу людини на надійність транспортної системи.
Результати навчання: 1. Вільно обговорювати державною та іноземною мовами питання професійної діяльності, проектів та досліджень у сфері транспортних систем і технологій усно і письмово 2. Доносити свої знання, рішення і підґрунтя їх прийняття до фахівців і нефахівців в ясній і однозначній формі 3. Забезпечувати безпеку людей і навколишнього середовища під час професійної діяльності та реалізації проектів у сфері транспортних систем і технологій 4. Організувати роботу персоналу, забезпечувати його професійний розвиток та об’єктивне оцінювання 5. Планувати і виконувати наукові дослідження в сфері транспортних систем і технологій, обирати ефективні методи дослідження, аналізувати результати та обґрунтовувати висновки 6. Використовувати в науково-технічній діяльності принципи та методи системного аналізу, аналізувати взаємозв’язки між складниками транспортних систем і технологій та причинно-наслідкові зв’язки між значущими факторами та техніко-економічними характеристиками 7. Оцінювати вплив людини і середовища на безпеку та стабільність міської логістики
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Спецкурс з наукових досліджень спеціальності, частина 2 Інтелектуальні транспортні системи Управління транспортними потоками в центрі міст (ч.1)
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань і навиків щодо проведення різноманітних досліджень показників руху та прогнозування їх зміни у часі. Тут детально розглядаються натурні, документальні дослідження та моделювання руху у спеціалізованих програмних середовищах. Застосовуються методи обліку руху показників транспортного потоку, які проводяться безпосередньо на вулично-дорожній мережі.
Опис: Наукова діяльність та основні її терміни і поняття Організація наукових досліджень та науково-дослідних робіт Технологія теоретичних досліджень на транспорті Технологія експериментальних досліджень на транспорті Опрацювання результатів наукових досліджень Роль моделювання у наукових дослідженнях Впровадження та ефективність наукових досліджень Види та характеристики наукових текстів
Методи та критерії оцінювання: • захист звітів до практичних робіт в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою роботи (40%) • складання екзаменаційної контрольної роботи у письмово-усній формі (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання та захист практичних робіт - 40 балів Екзаменаційний контроль 60 балів (письмова компонента - 50 балів, усна компонента - 10 балів)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Системологія на транспорті. Технологія наукових досліджень і технічної творчості [Гаврилов Е. В., Дмитриченко М. Ф., Доля В. К. та ін.] ; за ред. М. Ф. Дмитриченка. – К. : Знання України, 2007. – 318 с. 2. Систематологія на транспорті. Організація дорожнього руху / [Е. В. Гаврилов, М. Ф. Дмитриченко, В. К. Доля та ін.] ; за заг ред. М. Ф. Дмитриченка. – [4-та книга] – К. : Знання України, 2005. – 452 с. 3. Cascetta, E. (2009). Transportation Systems Analysis: Models and Applications. Springer. 4. Ortu?zar S, J. D. D. and Willumsen, L. G. (2001). Modelling transport. Chichester New York, J. Wiley. 5. Hyndman, R. B. and Athanasopoulos, G. (2018) Forecasting: principles and practice. https://www.otexts.org/book/fpp2 6. Ceder, A. (2015) Public Transit Planning and Operation: Modeling, Practice and Behavior, Second Edition - CRC Press Book. 7. Системологія на транспорті. Ергономіка / [ Гаврилов Е. В., Дмитриченко М. Ф., Доля В. К. та ін. ] ; під ред. М. Ф. Дмитриченка. – [5-та книга] – К. : Знання України, 2008. – 256 с. 8. Поліщук В. П. Теорія транспортного потоку : методи та моделі організації дорожнього руху / В. П. Поліщук, О. П. Дзюба. – К. : Знання України, 2008. – 175 с. 9. Давідіч Ю. О. Ергономічне забезпечення транспортних процесів: навч. посібник / Ю. О. Давідіч, Є. І. Куш, Д. П. Понкратов; – Х. : ХНАМГ, 2011. – 392 с. 10. Boris S. Kerner. Three-phase traffic theory and highway capacity / Boris S. Kerner. // Physica A: Statistical Mechanics and its Applications. – 2004. – С. 379–440. 11. Коваленко Л. О. Оцінка пропускної здатності двосмугових автомобільних доріг з урахуванням закономірностей поведінки водія: дис. кандидата технічних наук: 05.22.11 / Людмила Олександрівна Коваленко. – Х. , 2005. – 276 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).