Навчальна практика
Спеціальність: Залізничні споруди та колійне господарство
Код дисципліни: 6.273.03.O.023
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Залізничний транспорт
Лектор: PhD, доцент Кравець Іван Богданович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральна компетентність (ІНТ):
Здатність особи вирішувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми проектування, будівництва, експлуатації та ремонту залізничної колії і споруд, що передбачає застосування теорій та методів сучасної транспортної науки на основі системного підходу та з врахуванням невизначеності умов функціонування залізничної інфраструктури.
Загальні компетентності:
ЗК 1. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
ЗК 3. Навики використання інформаційних і комунікаційних технологій.
ЗК 7. Здатність працювати автономно та в команді.
Фахові компетентності:
ФК 14. Здатність організовувати власну роботу, роботу підлеглих та підпорядкованих підрозділів відповідно до вимог охорони праці, техніки безпеки та протипожежної безпеки на об’єктах залізничної колії та спорудах при їх побудові, експлуатації та ремонті.
Результати навчання: 1. Проводити професійну діяльність у соціальній взаємодії основаній на гуманістичних і етичних засадах (ПРН 1).
2. Здійснювати професійне спілкування з учасниками трудового процесу сучасною українською мовою (ПРН 2).
3. Дотримуватися норм спілкування у професійній взаємодії з колегами, керівництвом, учнями, ефективно працювати у команді (ПРН 6).
4. Ідентифікувати майбутню професійну діяльність як соціально значущу для ефективного розвитку країни (ПРН 7).
5. Знати основні вимоги охорони праці, техніки безпеки, протипожежної безпеки та санітарно-гігієнічного режиму при здійсненні професійної діяльності при обслуговуванні об’єктів залізничної інфраструктури (ПРН 25).
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні та супутні навчальні дисципліни:
Українська мова за професійним спрямуванням
Загальний курс залізниць.
Інженерна геологія
Геодезичні виміри залізничної колії
Наступні навчальні дисципліни:
Виконання кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Основними завданням практики є набуття студентами навичок роботи з геодезичними приладами; оволодіння технікою геодезичних вимірювань і побудов, оволодіння навичками організації робіт в колективі.
В результаті проходження практики студенти мають знати зображення рельєфу місцевості на плані, методи та прийоми виконання топографічних знімань, геодезичні прилади, їх перевірки, та методи вимірювання кутів, довжин ліній та перевищень, планово-висотне знімальне обґрунтування, основні види геодезичних робіт для вишукувань, проектування, будівництва та ремонтно-експлуатаційних робіт, детальне розмічування споруд і мереж на місцевості. Вивчити основні вимоги з охорони праці та техніки безпеки при проходженні практики з інженерної геодезії із внесенням відповідних записів у журнал з техніки безпеки.
Опис: Геодезичні вимірювання. Топографічна зйомка (Перевірка теодоліта. Вивчення ділянки місцевості. Закріплення точок теодолітного ходу. Вимірювання кутів і ліній теодолітного ходу. Обчислення координатних точок ходу. Горизонтальна зйомка ділянки місцевості. Перевірки нівеліра і геометричне нівелювання точок теодолітного ходу. Тахеометрична зйомка з точок теодолітного ходу. Нівелювання поверхні 200х100 м по квадратах зі сторонами 20 м. Опрацювання журналів. Побудова плану зйомки в масштабі 1:500, плану нівелювання поверхні і схем).
Геодезичні вишукування (Розбивка пікетажу, зйомка смуги місцевості й нівелювання траси довжиною 1 км. Детальна розбивка кривої. Складання профілів траси і схем).
Елементи геодезичного забезпечення будівництва (Визначення планово-висотних координат недоступної точки. Побудова на місцевості лінії з заданим ухилом на ділянці траси довжиною 150–200 м. Визначення недоступної відстані. Визначення висоти і нахилу споруди).
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань у студентів відбувається на основі захисту звіту до робіт, що виконувалися під час практики, шляхом проведення усного опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Залік: графічна компонента (роботи, що виконувались під час практики) – 50 балів; усна компонента – 50 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Кахнич П. Ф., В. Р. Ревуцький. Геодезія. Навчальна практика. Навч. посібник. – Рівне.: НУВГП, 2012. – 166 с.
2. Інженерна геодезія : навч. посіб. / С.Г. Вилка. – К. : Аграрна освіта, 2014. – 371 с
3. Конспект лекцій по курсу «Інженерна геодезія».
4. Геодезія: підручник. / Островський А.Л., Мороз В.Л., Тарановський В.Л. - Львів: НУ "Львівська політехніка".–Ч. ІІ. – 2007. – 507 с
5. Охорона праці в галузі сільського господарства (землевпорядкування, геодезія) [Текст] : навч. посіб. для студ. ВНЗ / І. П. Пістун [и др.]. – Суми : Університетська книга, 2007. – 374 с. – Бібліогр.: с. 374..
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).