Навчальна практика

Спеціальність: Залізничні споруди та колійне господарство
Код дисципліни: 6.273.03.O.023
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Залізничний транспорт
Лектор: PhD, доцент Кравець Іван Богданович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Навчальна практика завершує вивчення курсу “Геодезичні виміри залізничної колії”, є однією із складових частин навчального процесу за освітньою програмою “Залізничні споруди та колійне господарство” спеціальності 273 “Залізничний транспорт”. Основною метою практики є практичне застосування та закріплення знань і навичок, отриманих студентами під час лекційних та лабораторних занять.
Завдання: Інтегральна компетентність (ІНТ): Здатність особи вирішувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми проектування, будівництва, експлуатації та ремонту залізничної колії і споруд, що передбачає застосування теорій та методів сучасної транспортної науки на основі системного підходу та з врахуванням невизначеності умов функціонування залізничної інфраструктури. Загальні компетентності: ЗК 1. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. ЗК 3. Навики використання інформаційних і комунікаційних технологій. ЗК 7. Здатність працювати автономно та в команді. Фахові компетентності: ФК 14. Здатність організовувати власну роботу, роботу підлеглих та підпорядкованих підрозділів відповідно до вимог охорони праці, техніки безпеки та протипожежної безпеки на об’єктах залізничної колії та спорудах при їх побудові, експлуатації та ремонті.
Результати навчання: 1. Проводити професійну діяльність у соціальній взаємодії основаній на гуманістичних і етичних засадах (ПРН 1). 2. Здійснювати професійне спілкування з учасниками трудового процесу сучасною українською мовою (ПРН 2). 3. Дотримуватися норм спілкування у професійній взаємодії з колегами, керівництвом, учнями, ефективно працювати у команді (ПРН 6). 4. Ідентифікувати майбутню професійну діяльність як соціально значущу для ефективного розвитку країни (ПРН 7). 5. Знати основні вимоги охорони праці, техніки безпеки, протипожежної безпеки та санітарно-гігієнічного режиму при здійсненні професійної діяльності при обслуговуванні об’єктів залізничної інфраструктури (ПРН 25).
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні та супутні навчальні дисципліни: Українська мова за професійним спрямуванням Загальний курс залізниць. Інженерна геологія Геодезичні виміри залізничної колії Наступні навчальні дисципліни: Виконання кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Основними завданням практики є набуття студентами навичок роботи з геодезичними приладами; оволодіння технікою геодезичних вимірювань і побудов, оволодіння навичками організації робіт в колективі. В результаті проходження практики студенти мають знати зображення рельєфу місцевості на плані, методи та прийоми виконання топографічних знімань, геодезичні прилади, їх перевірки, та методи вимірювання кутів, довжин ліній та перевищень, планово-висотне знімальне обґрунтування, основні види геодезичних робіт для вишукувань, проектування, будівництва та ремонтно-експлуатаційних робіт, детальне розмічування споруд і мереж на місцевості. Вивчити основні вимоги з охорони праці та техніки безпеки при проходженні практики з інженерної геодезії із внесенням відповідних записів у журнал з техніки безпеки.
Опис: Геодезичні вимірювання. Топографічна зйомка (Перевірка теодоліта. Вивчення ділянки місцевості. Закріплення точок теодолітного ходу. Вимірювання кутів і ліній теодолітного ходу. Обчислення координатних точок ходу. Горизонтальна зйомка ділянки місцевості. Перевірки нівеліра і геометричне нівелювання точок теодолітного ходу. Тахеометрична зйомка з точок теодолітного ходу. Нівелювання поверхні 200х100 м по квадратах зі сторонами 20 м. Опрацювання журналів. Побудова плану зйомки в масштабі 1:500, плану нівелювання поверхні і схем). Геодезичні вишукування (Розбивка пікетажу, зйомка смуги місцевості й нівелювання траси довжиною 1 км. Детальна розбивка кривої. Складання профілів траси і схем). Елементи геодезичного забезпечення будівництва (Визначення планово-висотних координат недоступної точки. Побудова на місцевості лінії з заданим ухилом на ділянці траси довжиною 150–200 м. Визначення недоступної відстані. Визначення висоти і нахилу споруди).
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань у студентів відбувається на основі захисту звіту до робіт, що виконувалися під час практики, шляхом проведення усного опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Залік: графічна компонента (роботи, що виконувались під час практики) – 50 балів; усна компонента – 50 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Кахнич П. Ф., В. Р. Ревуцький. Геодезія. Навчальна практика. Навч. посібник. – Рівне.: НУВГП, 2012. – 166 с. 2. Інженерна геодезія : навч. посіб. / С.Г. Вилка. – К. : Аграрна освіта, 2014. – 371 с 3. Конспект лекцій по курсу «Інженерна геодезія». 4. Геодезія: підручник. / Островський А.Л., Мороз В.Л., Тарановський В.Л. - Львів: НУ "Львівська політехніка".–Ч. ІІ. – 2007. – 507 с 5. Охорона праці в галузі сільського господарства (землевпорядкування, геодезія) [Текст] : навч. посіб. для студ. ВНЗ / І. П. Пістун [и др.]. – Суми : Університетська книга, 2007. – 374 с. – Бібліогр.: с. 374..
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).