Колійне господарство (курсова робота)

Спеціальність: Залізничні споруди та колійне господарство
Код дисципліни: 6.273.03.O.038
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Залізничний транспорт
Лектор: PhD, доцент Кравець Іван Богданович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є ознайомлення студентів та формування бази знань необхідних для розуміння основних понять про механізацію та автоматизацію колійних робіт, роль технологічних процесів в організації робіт та їх склад, про різновиди ремонту колії, про склад та обсяги робіт, перелік машин, що використовуються по кожному виду ремонту колії та різновиди технологічних процесів ремонту колії.
Завдання: Інтегральна компетентність (ІНТ): Здатність особи вирішувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми проектування, будівництва, експлуатації та ремонту залізничної колії і споруд, що передбачає застосування теорій та методів сучасної транспортної науки на основі системного підходу та з врахуванням невизначеності умов функціонування залізничної інфраструктури. Загальні компетентності (ЗК): ЗК4. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні. ЗК5. Здатність розробляти та управляти проектами. ЗК6. Прагнення до збереження навколишнього середовища. ЗК7. Здатність працювати автономно та в команді. ЗК8. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу Фахові компетентності спеціальності (ФК) 1. Здатність використовувати у професійній діяльності знання нормативно-правових, законодавчих актів України, Правил технічної експлуатації залізниць України, інструкцій та рекомендацій з експлуатації, ремонту та обслуговування об’єктів залізничного транспорту та їх систем (ФК 1). 2. Здатність використовувати у професійній діяльності знання з устрою залізниць та їх інфраструктури, організації руху і перевезень, розрізняти об’єкти залізничного транспорту та їх складові, визначати вимоги до конструкції залізничної колії та залізничних споруд (ФК 2.). 3. Здатність застосовувати отримані знання для розробки і впровадження технологічних процесів, технологічного устаткування і технологічного оснащення, засобів автоматизації та механізації при виробництві, експлуатації, ремонті та обслуговуванні об’єктів залізничної колії її систем та елементів (ФК 4). 4. Здатність здійснювати діяльність з розробки, оформлення та впровадження у виробництво документації щодо визначеності технологічних процесів будівництва, експлуатації, ремонту та обслуговування залізничної колії та споруд, їх систем та інших інструктивних вказівок, правил та методик (ФК 5). 5. Здатність організовувати виробничу діяльність структурних підрозділів лінійних підприємств (дистанції колії, колійна машинна станція, центр діагностики залізничної колії та споруд) та заводів, малих колективів виконавців (бригад, околодків, дільниць), щодо утримання, експлуатації, ремонту та обслуговування об’єктів залізничної колії та споруд, їх систем та елементів, включаючи обґрунтування технології виробничих процесів (ФК 9).
Результати навчання: ПРН 5. Використовувати принципи формування трудових ресурсів; виявляти резерви підвищення ефективності праці співробітників об’єктів залізничної інфраструктури. ПРН 12. Знати основні положення нормативно-правових та законодавчих актів України у сфері залізничного транспорту, Правил технічної експлуатації залізниць України, інструкцій та рекомендацій з експлуатації, ремонту та обслуговування об’єктів залізничної інфраструктури, її систем та елементів. ПРН 16. Розробляти, оформляти та впроваджувати у виробництво документацію щодо визначеності технологічних процесів будівництва, експлуатації, ремонту та обслуговування об’єктів залізничної колії та споруд, їх систем та інших інструктивних вказівок, правил та методик. ПРН 19. Знати структуру управління експлуатацією, технічного обслуговування та ремонту об’єктів залізничної колії та споруд, їх систем та окремих елементів. ПРН 20. Знати призначення та специфіку роботи структурних підрозділів лінійних підприємств (дистанції колії, колійна машинна станція, центр діагностики залізничної колії та споруд) та заводів, малих колективів виконавців (бригад, околодків, дільниць), щодо будівництва, експлуатації, ремонту та обслуговування об’єктів залізничного транспорту, їх систем та елементів. ПРН 25. Знати основні вимоги охорони праці, техніки безпеки, протипожежної безпеки та санітарно-гігієнічного режиму при здійсненні професійної діяльності при обслуговуванні об’єктів залізничної інфраструктури.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні та супутні навчальні дисципліни: Нарисна геометрія та інженерна графіка Електротехніка Загально-залізнична практика Колійне господарство, частина 1 Супутні і наступні навчальні дисципліни: Залізнична колія, частина 3 Колійне господарство, частина 3 Проектування залізниць Організація та планув. будівництва Виконання та захист бакалаврської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань і навиків щодо понять про механізацію та автоматизацію колійних робіт, роль технологічних процесів в організації робіт та їх склад. Різновиди ремонту колії. Склад та обсяги робіт, перелік машин, що використовуються по кожному виду ремонту колії. Різновиди технологічних процесів ремонту колії.
Опис: В курсі планується вивчити наступні теми: 1. Основні поняття про механізацію та автоматизацію колійних робіт. Роль технологічних процесів в організації робіт та їх склад. Технічні норми виробітку та їх використання при проектуванні технологічних процесів. Технічне нормування праці. Облік збитків робочого часу на пропуск поїздів, фізіологічний відпочинок і переходи в робочій зоні. 2. Методика проектування технологічного процесу на комплекс робіт (модернізація, капітальний, середній, комплексно-оздоровчий ремонти колії, планово-попереджувальні роботи по поточному утриманню колії машинізованим методом). Ведуча робота та її роль. 3. Визначення денної продуктивності КМС та близького до оптимального фронту робіт у “вікно”. Розробка схем формування робочих поїздів та складання графіка розгортання основних робіт у “вікно”. Визначення часу згортання робіт у “вікно”. 4. Складання відомості витрат праці та визначення часу роботи машин на основні роботи. Побудова графіка виконання основних робіт у “вікно” та після “вікна”. 5. Визначення виробничого складу КМС та розробка графіка розподілу робіт по днях. 6. Різновиди капітального ремонту колії. Склад та обсяги робіт, перелік машин, що використовуються по кожному виду модернізації чи капітального ремонту колії. Різновиди технологічних процесів модернізації колії. 7. Технологічний процес капітального ремонту колії з очищенням щебеню машиною RМ-80 у довготривалі «вікна». 8. Cередній ремонт колії. Критерії призначення середнього ремонту колії. Аналіз технічного стану ділянки залізничної колії з метою обґрунтування призначення середнього ремонту колії. Вплив факторів на роботу баластного шару та вимоги щодо його утримання. Технологічний процес середнього ремонту колії. 9. Cередній ремонт безстикової колії з використанням колійної машини RM-80 10. Технологія виконання робіт із заміни та укладання стрілочного переводу. Способи заміни стрілочного переводу. Перевезення блоків стрілочних переводів на рухомому складі. Заміна стрілочних переводів із застосуванням колієукладальних кранів УК-25. Заміна стрілочного переводу повноповоротним стріловим краном. Заміна стрілочних переводів стріловими кранами. Заміна стрілочного переводу машиною МСП. Заміна стрілочних переводів із застосуванням колієукладальних кранів УК-25-СП. 11. Використання сучасних колійних машин для виконання ремонтів колії 12. Особливості технології модернізації колії на залізобетонних мостах на баласті. Можливості використання важких колійних машин при роботах на мостах на баласті. 13. Машини для очищення щебеню. Типи, будова, застосування. 14. Машини, що ущільнюють та опоряджують колію. Динамічний стабілізатор колії. Рихтувальні машини. Машини для підйому та баластування колії. 15. Машини, що підбивають та виправляють колію, способом безперервної дії, способом циклічної дії, способом безперервно-циклічної дії. Транспортні засоби: автодрезини, вагони хопердозатори, думпкари, спецсостав для переміщення забруднювачів. 16. Машини, що виконують окремі операції: - пересувні рейкозварювальні машини; машини для змащування та підтягування клемних та закладних болтів; машини для очищення рейок та скріплень від бруду; машини для заміни шпал. Машини для ремонту і утримання земляного полотна.
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань у студентів відбувається за такими методами: 1. Захист звітів до лабораторних робіт шляхом проведення контрольного заходу за тематикою роботи. 2. Проведення письмового екзамену за результатами вивчення дисципліни, який складається з трирівневих теоретичних та практичних завдань. 3. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену, питання якої ґрунтуються на змісті лекційних та практичних завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК) – 40 балів. Заліковий контроль: письмова компонента – 50 балів; усна компонента – 10 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Розробка організації та технології виконання робіт із модернізації та капітального ремонту колії [Текст]: методичні вказівки до курсового проекту з дисципліни «Технологія, автоматизація, та механізація колійних робіт» і дипломного проектування / уклад.: М. І. Уманов, Т. Л. Сиволап, В. Є. Савлук, М. П. Сисин, Дніпропетр. нац. ун-т залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна. – Д.: Вид-во Дніпропетр. нац. ун-ту залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна, 2011. – 50 с. 2. Конспект лекцій. – рукопис. 3. Інструкція з улаштування та утримання колії залізниць України. ЦП-0269 / Е. І. Даніленко, А.М. Орловський, М.Б. Курган, В.О. Яковлєв та інші. ¬Затверджено наказом Укрзалізниці від 01.03.2012 р. № 072-Ц. – К.: ТОВ "НВП Поліграфсервіс", 2012. – 456 с. 4. Інструкція з забезпечення безпеки руху поїздів при виконанні колійних робіт на залізницях України. ВНД УЗ 32.6.03.004-2012 ЦП (ЦП-0273). Затверджено наказом Міністерства інфраструктури України від 02.04.2012 р. № 204 / А.П. Татуревич, В.В. Рибкін, О.В. Губар та інші. – К.: ТОВ "НВП Поліграфсервіс", 2012. – 108 с. 5. Положення про проведення планово-запобіжних ремонтно-колійних робіт на залізницях Украйни. [Текст]/ ЦП-0287 від 01.04.2015 – К., 2015. – 45 с. 6. Технічні вказівки по улаштуванню, укладанню, ремонту і утриманню безстикової колії на залізницях України ЦП-0266, [Текст]. Затв. наказом Укрзалізниці від 01.02.2012 №033-Ц, К.: НВП Поліграфсервіс, 2012. -150 с. 7. Збірник типових технологічних процесів капітального та середнього ремонтів залізничної колії [Текст] / під ред. МІ. Уманова. ЦП-2-1198. Дн-ськ. "АртПрес", 2000, 106 с. 8. Збірник типових технологічних процесів модернізації та капітального ремонту залізничної колії [Текст] / під ред. М.І. Уманова. ЦП-3/65. К., "Мануфактура", 2004, 174 с. 9. Збірник типових технологічних процесів ремонту залізничної колії. [Текст] / під ред. М.І. Уманова ЦП-3/45, Київ, ПП „Март", 2006, 271с. 10. Збірник типових технологічних процесів ремонту безстикової колії. [Текст] / під ред. М.І. Уманова ЦП-3/55, Київ, Обл.-вид., 2006, 140 с. 11. Coenraad E. Modern railway track (Second edition) / Esveld Coenraad. – MRT Production, 2001. – 653 p. 12. Lichtberger B. Handbuch Gleis: Unterbau, Oberbau, Instandhaltung, Wirtschaftlichkeit / Bernhard Lichtberger. — Hamburg: Tetzlaff Verlag, 2003. — 318 р.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).