Інструментальне забезпечення автоматизованого виробництва
Спеціальність: Технології машинобудування
Код дисципліни: 7.131.03.O.001
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Робототехніка та інтегровані технології машинобудування
Лектор: Гурей Ігор Володимирович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Завдання навчальної дисципліни характеризують вклад даної дисципліни у формування у здобувачів освіти необхідних загальних та фахових компетентностей з урахуванням матриці відповідності програмних компетентностей освітнім компонентам в освітній програмі.
Результати навчання: - Застосовувати спеціалізовані концептуальні знання новітніх методів та методик проєктування, аналізу і дослідження конструкцій, машин та/або процесів в галузі машинобудування та суміжних галузях знань.
- Використовувати сучасні методи оптимізації параметрів технічних систем засобами системного аналізу, математичного та комп’ютерного моделювання, зокрема за умов неповної та суперечливої інформації, із можливістю підтвердження адекватності отриманих результатів в процесі експериментальних досліджень.
- Зрозуміло і недвозначно презентувати результати досліджень та проєктів, доносити власні висновки, аргументи та пояснення державною та іноземною мовами усно і письмово колегам, здобувачам освіти та представникам інших професійних груп різного рівня.
- Оволодівати сучасними знаннями, технологіями, інструментами і методами, зокрема через самостійне опрацювання фахової літератури, участь у науково-технічних та освітніх заходах.
- Вести пошук необхідної інформацію в науково-технічній літературі, електронних базах та інших джерелах, засвоювати, оцінювати та аналізувати цю інформацію із представленням результатів на науково-технічних конференціях і їх публікацією у науково-періодичних виданнях.
- Застосовувати інформаційні технології та системи керування у технологічній підготовці виробництва та реалізації технологій машинобудування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: 1. Проектування та технологія виготовлення металорізальних інструментів.
2. Верстати з ЧПК.
3. Технологія машинобудування.
4. Системи автоматизованого проектування для верстатів з ЧПК.
5. Інформаційні технології підготовки виробництва машинобудівного підприємства.
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних і практичних знань і навиків у організації інструментального забезпечення автоматизованого виробництва інструментом, який включає системи автоматизованого проектування та виготовлення інструмента, основаного на використанні сучасних баз даних, оперативної інформації про експлуатацію інструментів, його зберігання та відновлення; спроможності вибирати і обґрунтовувати раціональні конструкції різального і допоміжного інструментів та обирати основне технологічне устаткування; використовувати засоби автоматичної заміни інструментів на верстатах.
Опис: Вимоги до інструментів для верстатів з ЧПК і особливості його конструкції.
Металорізальний інструмент для токарних робіт на верстатах з ЧПК та особливості його експлуатації. Особливості технології та забезпечення надійності токарної обробки. Формування і відвід стружки, вибір режимів точіння і марки інструментального матеріалу. Інструмент для токарних робіт.
Металорізальний інструмент для свердлильно-фрезерно-розточних верстатів з ЧПК. Особливості обробки корпусних деталей.
Допоміжний інструмент. Вимоги до допоміжного інструменту. Допоміжний інструмент для верстатів з ЧПК токарної групи. Допоміжний інструмент для багатоцільових токарних верстатів. Інструментальне оснащення для верстатів з автоматичною заміною інструменту. Допоміжний інструмент для верстатів з ЧПК свердлильно-фрезерно-розточної групи. Розрахунок на точність і жорсткість допоміжного інструменту. Оправки з автоматичним підналагодженням.
Інструментальне оснащення з автоматичною зміною інструменту. Модульні системи інструмента.
Пристрої для налагодження інструменту на розмір поза верстатом.
Пристрої для автоматичної зміни інструментів на верстатах. Модульні системи пристроїв.
Методи та критерії оцінювання: - письмові звіти з лабораторних робіт, практичних завдань, усне опитування, контрольна робота (30 %).
- підсумковий контроль (контрольний захід): письмово-усно форма (70 %).
Критерії оцінювання результатів навчання: - письмові звіти з лабораторних робіт, практичних завдань, усне опитування, контрольна робота (30 %).
- підсумковий контроль (контрольний захід): письмово-усно форма (70 %).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Мелехов Р.К., Грицай І.Є. Сучасні металорізальні верстати з ЧПК та інструментальні системи. – Львів : Растр-7, 2008. – 240 с.
2. Бочков В.М., Сілін Р.І. Обладнання автоматизованого виробництва. : Навч. посібн. /За ред. Сіліна Р.І. – Львів : Вид-во НУ «ЛП», – 2000. – 380 с.
3. Бочков В.М., Сілін Р.І., Гаврильченко О.В. Розрахунок та конструювання металорізальних верстатів : Підручник /За ред. Сіліна Р.І. – Львів : Бескид Біт, – 2008. – 448 с.
4. Григорьев С.И., Кохомский М.В., Маслов А.Р. Инструментальная оснастка станков с ЧПУ / Под общ. ред. А.Р.Маслова. – М.: Машиностроение, 2006. – 544 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Інструментальне забезпечення автоматизованого виробництва (курсовий проєкт)
Спеціальність: Технології машинобудування
Код дисципліни: 7.131.03.O.006
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Робототехніка та інтегровані технології машинобудування
Лектор: Гурей Ігор Володимирович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Завдання навчальної дисципліни характеризують вклад даної дисципліни у формування у здобувачів освіти необхідних загальних та фахових компетентностей з урахуванням матриці відповідності програмних компетентностей освітнім компонентам в освітній програмі.
Результати навчання: - Застосовувати спеціалізовані концептуальні знання новітніх методів та методик проєктування, аналізу і дослідження конструкцій, машин та/або процесів в галузі машинобудування та суміжних галузях знань.
- Використовувати сучасні методи оптимізації параметрів технічних систем засобами системного аналізу, математичного та комп’ютерного моделювання, зокрема за умов неповної та суперечливої інформації, із можливістю підтвердження адекватності отриманих результатів в процесі експериментальних досліджень.
- Зрозуміло і недвозначно презентувати результати досліджень та проєктів, доносити власні висновки, аргументи та пояснення державною та іноземною мовами усно і письмово колегам, здобувачам освіти та представникам інших професійних груп різного рівня.
- Оволодівати сучасними знаннями, технологіями, інструментами і методами, зокрема через самостійне опрацювання фахової літератури, участь у науково-технічних та освітніх заходах.
- Вести пошук необхідної інформацію в науково-технічній літературі, електронних базах та інших джерелах, засвоювати, оцінювати та аналізувати цю інформацію із представленням результатів на науково-технічних конференціях і їх публікацією у науково-періодичних виданнях.
- Застосовувати інформаційні технології та системи керування у технологічній підготовці виробництва та реалізації технологій машинобудування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: 1. Проектування та технологія виготовлення металорізальних інструментів
2. Верстати з ЧПК
3. Технологія машинобудування
Короткий зміст навчальної програми: Розрахунок та проектування спеціальних інструментів – комбіновану шліцеву протяжку і шнекову фрезу, зуборізного довбака і шнекову зуборізну фрезу.
Опис: Курсовий проект полягає у розробленні конструкції, розрахунку металорізальних інструментів, а саме:
1. Розрахунок і проектування протяжки для виготовлення шліцьового отвору в деталі за заданим кресленням.
2. Розрахунок і проектування шнекової зуборізної фрези для обробки зубчатого колеса за заданим кресленням.
3. Розрахунок і проектування зуборізного довбака для нарізання зубчатого колеса за даними розмірами.
4. Розрахунок і проектування шнекової фрези для обробки шліцевого вала за заданим кресленням.
Методи та критерії оцінювання: - пояснювальна записка та графічна частина курсової роботи; захист роботи (залік), усна форма (100 %).
Критерії оцінювання результатів навчання: - пояснювальна записка та графічна частина курсової роботи; захист роботи (залік), усна форма (100 %).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Гурей І.В. Розрахунок шліцевої протяжки. Методичні вказівки для виконання курсового проекту з дисципліни: «Інструментальне забезпечення автоматизованого виробництва». – Львів : НУ «ЛП», 2015. – 76 с.
2. Гурей І.В. Розрахунок шліцевої шнекової фрези. Методичні вказівки для виконання курсового проекту з дисципліни: «Інструментальне забезпечення автоматизованого виробництва». – Львів : НУ «ЛП», 2015. – 54 с.
3. Гурей І.В. Розрахунок зуборізних довбаків. Методичні вказівки для виконання курсового проекту з дисципліни: «Інструментальне забезпечення автоматизованого виробництва». – Львів : НУ «ЛП», 2015. – 36 с.
4. Гурей І.В. Розрахунок шнекової (черв’ячної) фрези для циліндричних зубчастих коліс. Методичні вказівки для виконання курсового проекту з дисципліни: «Інструментальне забезпечення автоматизованого виробництва». – Львів : НУ «ЛП», 2015. – 32 с.
5. Григорьев С.И., Кохомский М.В., Маслов А.Р. Инструментальная оснастка станков с ЧПУ / Под общ. ред. А.Р.Маслова. – М.: Машиностроение, 2006. – 544 с.
6. Инструмент для станков с ЧПУ, многоцелевых станков и ГПС / И.Л. Фадюшин, Я.А. Музыкант, А.И. Мещеряков и др. – М.: Машиностроение, 1990. – 272 с.
7. Прогрессивные режущие инструменты и режимы резания металлов : Справочник / В.И. Баранчиков, А.В. Жаринов, Н.Д. Юдина и др. / Под общ. ред. В.И. Баранчикова. – М.: Машиностроение, 1990. – 440 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).