Генеративні технології машинобудування
Спеціальність: Технології машинобудування
Код дисципліни: 7.131.03.E.020
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Робототехніка та інтегровані технології машинобудування
Лектор: Новіцький Юрій Ярославович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: 2 Завдання навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток
у студентів компетентностей у відповідності до Стандарту вищої освіти за
спеціальністю 131 Прикладна механіка для другого рівня вищої освіти:
Загальні компетентності:
ЗК1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК2. Знання та розуміння предметної області та розуміння
професійної діяльності.
ЗК3. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми
Фахові компетентності професійного спрямування :
ФКС 3.7. Здатність приймати участь у проектуванні
металообробних верстатів, технологічного оснащення,
обладнання внутрішньоцехового транспорту та
вантажопідіймального устаткування.
ФКС 3.8. Спроможність здійснювати проектування
технологічних процесів виготовлення виробів на основі
сучасних прогресивних методів електрофізичного,
електрохімічного, променевого формоутворення деталей.
Результати навчання: 1. Моделювати процес пошарової матеріалізації 3-D електронного образу виробів.
2. Моделювання та інтеграція 3-D технологічного оснащення та промислових роботів для прискореного виготовлення та прототипування інструменту.
3. Розраховувати час повного циклу виготовлення виробів генеративними технологіями макрорівня.
4. Проводити техніко-економічний аналіз альтернативних варіантів 3-D CAD моделювання.
5. Розробляти та моделювати конструкторські та дизайнерські прототипи при створенні макетів та виробів.
6. Проводити верифікацію прототипів і виробів.
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
7.Здатність розв'язувати комплексні задачі та практичні проблеми 3-D електронного образу виробів.
8. Здатність використовувати методи фундаментальних наук для розв’язання загальноінженерних та професійних задач
9.Здатність застосовувати знання в галузі інформатики й сучасних технологій, використання програмних засобів, необхідних для засвоєння дисципліни
10.Здатність доносити до фахівців і нефахівців інформацію, ідеї, проблеми, рішення та власний досвід в галузі інтегрованих технологій машинобудування
11. Здатність управляти комплексними діями або проектами в моделюванні 3-D CAD системах.
12.Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію 3-D CAD системах
13. Здатність до подальшого навчання інтегрованих технологій машинобудування високим рівнем автономності
14. Здатність використовувати знання системних наук, необхідних для засвоєння дисципліни;
15. Здатність до створення програм комп'ютерного керування рухом робочого органу, «інструменту», за допомогою якого пошарово відповідно до сукупності 2D моделі матеріалізується теоретична модель виробу.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: 1. Попередні навчальні дисципліни. Основи інформатики та програмування. Основи автоматизованого проектування. Металорізальні інструменти. Технологічне спорядження. Технологія машинобудування. Системи автоматизованого проектування металорізальних інструментів, спорядження та технологічних процесів.
2. Супутні і наступні навчальні дисципліни. Технології механоскладального виробництва. Наукові дослідження в технології машинобудування.
Короткий зміст навчальної програми: Мета викладання дисципліни “Інтегровані технології машинобудування” полягає у наданні студентам знань з використанням сучасних систем моделювання 3-D CAD та проектування типових прототипів і виробів.
Цікаві фактиз історії створення 3D принтерів. Особливості та порівняльні характеристики субтрактивних та адитивних технологій. Основні завдання адитивних технологій. Актуальні проблеми сьогодення та способи їх подолання за допомогою
адитивних технологій. Приклади застосування адитивних технологій у різних галузях промисловості та сферах людського життя. Основні напрями розвитку адитивних технології в Україні та за кордоном.
Сучасні адитивні технології при виробництві моделей деталей. 3D принтери. Передумови появлення 3D принтерів. Загальні визначення, терміни та поняття. Історія розвитку, сутність процесу 3D друку різними матеріалами.
Обладнання та устаткування для 3D друку. Огляд останніх досягнень у галузі 3D друку в Україні та за кордоном. Роль та внесок українських вчених та вчених НТУ «ХПІ» у становлення адитивних технологій.
Промислові 3D принтери різних виробників, конструктивні особливості, технічні характеристики, переваги та недоліки. Промислові 3D принтери для будівництва бетоном виробництва CyBe Construction, WinSun, Vulcan. Бетонні суміші для 3D друку будівель, технічні характеристики, особливості виготовлення та застосування. Будівництво будівель з екологічно чистих матеріа-
лів – проект компанії WASP та їх модульний 3D-принтер Crane WASP. Приклади використання 3D принтерів для друку соціального житла для малозабезпечених верств населення. Проблеми та перспективи розвитку адитивнихтехнологій у галузі будівництва в Україні.
Побутові 3D принтери від закордонних та вітчизняних виробників, конструктивні особливості, технічні характеристики, технології, що в них застосовуються, переваги та недоліки. Бюджетні, напівпрофесійні та професійні побутові 3D принтери виробництва Addtech, Flashforge, XYZprinting, Wanhao,9Formlabs, Anycubic, MakerBot, Ultimaker тощо. Фактори, які необхідно врахо
вувати при покупці власного побутового 3D принтера. Особливості налаштування, експлуатації та ремонту побутового 3D принтера.
Опис: ІНТЕГРОВАНІ ГЕНЕРАТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЇХ МІСЦЕ В СУЧАСНОМУ ВИРОБНИЦТВІ
Основні тенденції розвитку сучасного виробництва. Інтегровані технології сучасного виробництва та їх складові. Інтегровані генеративні технології та їх рівні.
2.ТОПОЛОГІЯ ОБОЛОНОК.ФІЗИЧНІ ОСНОВИ ПОШАРОВОГО ВИРОЩУВАННЯ ВИРОБІВ
Способи побудови поверхонь. Оболонки. Вершини, ребра, цикли, грані. Ейлерова характеристика оболонок. Оболонки для моделювання тіл. Поверхневе і твердотільне моделювання. Процеси прошарового вирощування 3-D виробів. Генерування з рідкої, твердої фази.
Генерування з газової фази. Плазмове генерування. Інші методи генерування. Елементи, що утворюють шари під час генерування виробів.
3.РІВНІ ГЕНЕРАТИВНИХ ІНТЕГРОВАНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В СТВОРЕНІ ВИРОБІВ
Структура інтегрованих генеративних технологій макрорівня, мікрорівня,нанорівня.
4.СИСТЕМИ 3D CAD МОДЕЛЮВАННЯ В ГЕНЕРАТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЯХ
Машинобудівні САПР. Система Power Solution (Delcam). Система Unigraphics (Unigraphics Solution). Система CATIA (Dassault Systemes) Система Pro/Engineer (Parametric Technology Corporation).Системи САПР середнього рівня. Опис 3D образів виробів STL-файлами.
5.СПОСОБИ ГЕНЕРАТИВНОЇ МАТЕРІАЛІЗАЦІЇ 3D CAD МОДЕЛІ ВИРОБІВ.
SLA (SL, Stereo Lithographics Apparatus)-лазерна стереолітографія. SLS (LS, Selective Laser Sintering)
- вибіркове лазерне спіка ння. 3DW (Three DimensionalWelding)
-тривимірне наплавлення (зварювання). DMD (Direct MetalDeposition)
-пряме нанесення металу. GPD (Gas Phase Deposition)
- осадження з газової фази. HIS (Holographic Interference Solidification)
- ствердіння за допомогою голографіч ної інтерференції. LENS (LaserEngineering Net Shaping)
– формування за допомогою лазерної інженерної мережі.
TDP (Three Dimensional Printing) - тривимірний друк. Верифікація прототипів і виробів
6.СИСТЕМАТИКА ІНТЕГРОВАНИХ ГЕНЕРАТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ФОРМОУТВОРЕННЯ.
Принципи систематики. Класифікація інтегрованих генеративних технологій.
Комплекс енергетичних ознак. Комплекс інструментальних ознак. Комплекс ознак
формоутворення.
7.ІНТЕГРОВАНІ ТЕХНОЛОГІЇ ПРИСКОРЕНОГО ПРОТОТИПУВАННЯ
ТА ВИГОТОВЛЕННЯ ВИРОБІВ.
Інтегровані технології прискореного прототипування та виготовлення виробів Інтегруюча ідея і її роль. Органічне поєднання можливостей комп’ютерних технологій обробки інформації, трьохкоординатного моделювання (CAD), віртуального інжинірингу й сучасних лазерних і інших способів виготовлення як основа інтегрованих технологій. Інтеграція процесів генеративного виготовлення моделі (прототипу), генеративного виготовлення інструментального оснащення, генеративного виготовлення виробу. Інформаційне середовище системи інтегрованих технологій. Перспективи розвитку. Основні поняття і уявлення. Нанооб‘єкти і наноефекти, нанотехнології. Отримання наноматеріалів. Нанопроцеси при різанні матеріалів. Сучасна реалізація і перспективи застосування.
Методи та критерії оцінювання: Захист результатів лабораторних робіт. Проводиться в усній формі за робочими комп’ютеризованими місцями, де проводилося опрацювання завдання на кожну роботу. Екзамен проводиться за результатами вивчення дисципліни. Письмова компонента складається складається з трирівневих теоретичних завдань. Усна компонента проводиться за результатами письмової компоненти для ґрунтовнішого оцінювання знань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (лабораторні роботи) – 30 балів; екзаменаційний контроль – 70 балів (письмова компонента – 60 балів, усна компонента – 10 балів); усього – 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Технологія машинобудування. Посібник-довідник для виконання кваліфікаційних робіт. Юрчишин І.І., Литвиняк Я.М., Грицай І.Є та інш.– Львів, видавництво НУ “Львівська політехніка”, 2009, 528 с.
2. Посібник “Інтегровані генеративні технології” Укладачі: А. И. Грабченко, Ю. Н. Внуков, В. Л. Доброскок,Л. И. Пупань, В. А. Фадеев. – Харків, НТУ “Харківський політехнічний існтитут”, 2011, 406 с..
3. Андрощук Г. О. Адитивні технології: перспективи і проблеми
3D-друку // Наука, технології, інновації. – 2017. – № 1 (1). – С. 68-77.
4. Савчук В.І. Наукові основи складання машин / В.І. Савчук, О.В. Івченко. - Суми: СумДУ, 2013. - 212 с.
Допоміжна
5. Интегрированные технологии ускоренного прототипирования и изготовления [Текст] : 2-е изд., перераб. и доп. / Л.Л.Товажнянский, А. И. Грабченко, С. И Чернышов [и др.] ; под. ред. Л. Л. Товажнянского, А. И. Грабченко. – Харьков: ОАО «Модель Вселенной», 2005. – 224 с.
6. Робочі процеси високих технологій у машинобудуванні: Підручник / Грабченко А.І., Верезуб М.В., Внуков Ю.М. та ін. – Житомир: ЖДТУ, 2003.- 455 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Генеративні технології машинобудування (курсова робота)
Спеціальність: Технології машинобудування
Код дисципліни: 7.131.03.E.022
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Робототехніка та інтегровані технології машинобудування
Лектор: Новіцький Юрій Ярославович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Завдання навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток
у студентів компетентностей у відповідності до Стандарту вищої освіти за
спеціальністю 131 Прикладна механіка для другого рівня вищої освіти:
Загальні компетентності:
ЗК1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК2. Знання та розуміння предметної області та розуміння
професійної діяльності.
ЗК3. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми
Фахові компетентності професійного спрямування :
ФКС 3.7. Здатність приймати участь у проектуванні
металообробних верстатів, технологічного оснащення,
обладнання внутрішньоцехового транспорту та
вантажопідіймального устаткування.
ФКС 3.8. Спроможність здійснювати проектування
технологічних процесів виготовлення виробів на основі
сучасних прогресивних методів електрофізичного,
електрохімічного, променевого формоутворення деталей.
Результати навчання: 1. Моделювати процес пошарової матеріалізації 3-D електронного образу виробів.
2. Моделювання та інтеграція 3-D технологічного оснащення та промислових роботів для прискореного виготовлення та прототипування інструменту.
3. Розраховувати час повного циклу виготовлення виробів генеративними технологіями макрорівня.
4. Проводити техніко-економічний аналіз альтернативних варіантів 3-D CAD моделювання.
5. Розробляти та моделювати конструкторські та дизайнерські прототипи при створенні макетів та виробів.
6. Проводити верифікацію прототипів і виробів.
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
7.Здатність розв'язувати комплексні задачі та практичні проблеми 3-D електронного образу виробів.
8. Здатність використовувати методи фундаментальних наук для розв’язання загальноінженерних та професійних задач
9.Здатність застосовувати знання в галузі інформатики й сучасних технологій, використання програмних засобів, необхідних для засвоєння дисципліни
10.Здатність доносити до фахівців і нефахівців інформацію, ідеї, проблеми, рішення та власний досвід в галузі інтегрованих технологій машинобудування
11. Здатність управляти комплексними діями або проектами в моделюванні 3-D CAD системах.
12.Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію 3-D CAD системах
13. Здатність до подальшого навчання інтегрованих технологій машинобудування високим рівнем автономності
14. Здатність використовувати знання системних наук, необхідних для засвоєння дисципліни;
15. Здатність до створення програм комп'ютерного керування рухом робочого органу, «інструменту», за допомогою якого пошарово відповідно до сукупності 2D моделі матеріалізується теоретична модель виробу.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: 1. Попередні навчальні дисципліни. Основи інформатики та програмування. Основи автоматизованого проектування. Металорізальні інструменти. Технологічне спорядження. Технологія машинобудування. Системи автоматизованого проектування металорізальних інструментів, спорядження та технологічних процесів.
2. Супутні і наступні навчальні дисципліни. Технології механоскладального виробництва. Наукові дослідження в технології машинобудування.
Короткий зміст навчальної програми: Мета викладання дисципліни “Інтегровані технології машинобудування” полягає у наданні студентам знань з використанням сучасних систем моделювання 3-D CAD та проектування типових прототипів і виробів.
Цікаві фактиз історії створення 3D принтерів. Особливості та порівняльні характеристики субтрактивних та адитивних технологій. Основні завдання адитивних технологій. Актуальні проблеми сьогодення та способи їх подолання за допомогою
адитивних технологій. Приклади застосування адитивних технологій у різних галузях промисловості та сферах людського життя. Основні напрями розвитку адитивних технології в Україні та за кордоном.
Сучасні адитивні технології при виробництві моделей деталей. 3D принтери. Передумови появлення 3D принтерів. Загальні визначення, терміни та поняття. Історія розвитку, сутність процесу 3D друку різними матеріалами.
Обладнання та устаткування для 3D друку. Огляд останніх досягнень у галузі 3D друку в Україні та за кордоном. Роль та внесок українських вчених та вчених НТУ «ХПІ» у становлення адитивних технологій.
Промислові 3D принтери різних виробників, конструктивні особливості, технічні характеристики, переваги та недоліки. Промислові 3D принтери для будівництва бетоном виробництва CyBe Construction, WinSun, Vulcan. Бетонні суміші для 3D друку будівель, технічні характеристики, особливості виготовлення та застосування. Будівництво будівель з екологічно чистих матеріа-
лів – проект компанії WASP та їх модульний 3D-принтер Crane WASP. Приклади використання 3D принтерів для друку соціального житла для малозабезпечених верств населення. Проблеми та перспективи розвитку адитивнихтехнологій у галузі будівництва в Україні.
Побутові 3D принтери від закордонних та вітчизняних виробників, конструктивні особливості, технічні характеристики, технології, що в них застосовуються, переваги та недоліки. Бюджетні, напівпрофесійні та професійні побутові 3D принтери виробництва Addtech, Flashforge, XYZprinting, Wanhao,9Formlabs, Anycubic, MakerBot, Ultimaker тощо. Фактори, які необхідно врахо
вувати при покупці власного побутового 3D принтера. Особливості налаштування, експлуатації та ремонту побутового 3D принтера.
Опис: 1. ІНТЕГРОВАНІ ГЕНЕРАТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЇХ МІСЦЕ В СУЧАСНОМУ ВИРОБНИЦТВІ
Основні тенденції розвитку сучасного виробництва. Інтегровані технології сучасного виробництва та їх складові. Інтегровані генеративні технології та їх рівні.
2.ТОПОЛОГІЯ ОБОЛОНОК.ФІЗИЧНІ ОСНОВИ ПОШАРОВОГО ВИРОЩУВАННЯ ВИРОБІВ
Способи побудови поверхонь. Оболонки. Вершини, ребра, цикли, грані. Ейлерова характеристика оболонок. Оболонки для моделювання тіл. Поверхневе і твердотільне моделювання. Процеси прошарового вирощування 3-D виробів. Генерування з рідкої, твердої фази.
Генерування з газової фази. Плазмове генерування. Інші методи генерування. Елементи, що утворюють шари під час генерування виробів.
3.РІВНІ ГЕНЕРАТИВНИХ ІНТЕГРОВАНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В СТВОРЕНІ ВИРОБІВ
Структура інтегрованих генеративних технологій макрорівня, мікрорівня,нанорівня.
4.СИСТЕМИ 3D CAD МОДЕЛЮВАННЯ В ГЕНЕРАТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЯХ
Машинобудівні САПР. Система Power Solution (Delcam). Система Unigraphics (Unigraphics Solution). Система CATIA (Dassault Systemes) Система Pro/Engineer (Parametric Technology Corporation).Системи САПР середнього рівня. Опис 3D образів виробів STL-файлами.
5.СПОСОБИ ГЕНЕРАТИВНОЇ МАТЕРІАЛІЗАЦІЇ 3D CAD МОДЕЛІ ВИРОБІВ.
SLA (SL, Stereo Lithographics Apparatus)-лазерна стереолітографія. SLS (LS, Selective Laser Sintering)
- вибіркове лазерне спіка ння. 3DW (Three DimensionalWelding)
-тривимірне наплавлення (зварювання). DMD (Direct MetalDeposition)
-пряме нанесення металу. GPD (Gas Phase Deposition)
- осадження з газової фази. HIS (Holographic Interference Solidification)
- ствердіння за допомогою голографіч ної інтерференції. LENS (LaserEngineering Net Shaping)
– формування за допомогою лазерної інженерної мережі.
TDP (Three Dimensional Printing) - тривимірний друк. Верифікація прототипів і виробів
6.СИСТЕМАТИКА ІНТЕГРОВАНИХ ГЕНЕРАТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ФОРМОУТВОРЕННЯ.
Принципи систематики. Класифікація інтегрованих генеративних технологій.
Комплекс енергетичних ознак. Комплекс інструментальних ознак. Комплекс ознак
формоутворення.
7.ІНТЕГРОВАНІ ТЕХНОЛОГІЇ ПРИСКОРЕНОГО ПРОТОТИПУВАННЯ
ТА ВИГОТОВЛЕННЯ ВИРОБІВ.
Інтегровані технології прискореного прототипування та виготовлення виробів Інтегруюча ідея і її роль. Органічне поєднання можливостей комп’ютерних технологій обробки інформації, трьохкоординатного моделювання (CAD), віртуального інжинірингу й сучасних лазерних і інших способів виготовлення як основа інтегрованих технологій. Інтеграція процесів генеративного виготовлення моделі (прототипу), генеративного виготовлення інструментального оснащення, генеративного виготовлення виробу. Інформаційне середовище системи інтегрованих технологій. Перспективи розвитку. Основні поняття і уявлення. Нанооб‘єкти і наноефекти, нанотехнології. Отримання наноматеріалів. Нанопроцеси при різанні матеріалів. Сучасна реалізація і перспективи застосування.
Методи та критерії оцінювання: Захист результатів лабораторних робіт. Проводиться в усній формі за робочими комп’ютеризованими місцями, де проводилося опрацювання завдання на кожну роботу. Екзамен проводиться за результатами вивчення дисципліни. Письмова компонента складається складається з трирівневих теоретичних завдань. Усна компонента проводиться за результатами письмової компоненти для ґрунтовнішого оцінювання знань.
Поточний контроль (лабораторні роботи) – 30 балів; екзаменаційний контроль – 70 балів (письмова компонента – 60 балів, усна компонента – 10 балів); усього – 100 балів.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (лабораторні роботи) – 30 балів; екзаменаційний контроль – 70 балів (письмова компонента – 60 балів, усна компонента – 10 балів); усього – 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Технологія машинобудування. Посібник-довідник для виконання кваліфікаційних робіт. Юрчишин І.І., Литвиняк Я.М., Грицай І.Є та інш.– Львів, видавництво НУ “Львівська політехніка”, 2009, 528 с.
2. Посібник “Інтегровані генеративні технології” Укладачі: А. И. Грабченко, Ю. Н. Внуков, В. Л. Доброскок,Л. И. Пупань, В. А. Фадеев. – Харків, НТУ “Харківський політехнічний існтитут”, 2011, 406 с..
3. Андрощук Г. О. Адитивні технології: перспективи і проблеми
3D-друку // Наука, технології, інновації. – 2017. – № 1 (1). – С. 68-77.
4. Савчук В.І. Наукові основи складання машин / В.І. Савчук, О.В. Івченко. - Суми: СумДУ, 2013. - 212 с.
Допоміжна
5. Интегрированные технологии ускоренного прототипирования и изготовления [Текст] : 2-е изд., перераб. и доп. / Л.Л.Товажнянский, А. И. Грабченко, С. И Чернышов [и др.] ; под. ред. Л. Л. Товажнянского, А. И. Грабченко. – Харьков: ОАО «Модель Вселенной», 2005. – 224 с.
6. Робочі процеси високих технологій у машинобудуванні: Підручник / Грабченко А.І., Верезуб М.В., Внуков Ю.М. та ін. – Житомир: ЖДТУ, 2003.- 455 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).