Прямий маркетинг

Спеціальність: Маркетинг (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.075.01.E.029
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: к.е.н., доц. Балик У.О.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни "Прямий маркетинг" є набуття студентами здібностей самостійного проведення дослідження особливостей організації прямого маркетингу, оцінювання можливостей підприємства налагоджувати безпосередні відносини із іншими ринковими учасниками в сфері бізнесу і зі споживачами для вирішення маркетингових проблем на основі вибору різних варіантів використання бази даних про клієнтів та сучасних інформаційних технологій.
Завдання: Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми в сфері маркетингу в професійній діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації. Навички міжособистісної взаємодії. Здатність застосовувати творчий підхід до роботи за фахом. Здатність обирати і застосовувати ефективні засоби управління маркетинговою діяльністю ринкового суб’єкта на рівні організації, підрозділу, групи, мережі. Здатність формувати систему маркетингу ринкового суб’єкта та оцінювати результативність і ефективність її функціонування. Здатність формувати адаптивний маркетинговий інструментарій ринкового суб’єкта, зайнятого у сфері нематеріального виробництва. Здатність організувати ефективну систему обслуговування клієнтів.
Результати навчання: Вміти адаптовувати і застосовувати нові досягнення в теорії та практиці маркетингу для досягнення конкретних цілей і вирішення задач ринкового суб’єкта. Планувати і здійснювати власні дослідження у сфері маркетингу, аналізувати його результати і обґрунтовувати ухвалення ефективних маркетингових рішень в умовах невизначеності. Використовувати методи міжособистісної комунікації в ході вирішення колективних задач, ведення переговорів, наукових дискусій у сфері маркетингу. Використовувати методи маркетингового стратегічного аналізу та інтерпретувати його результати з метою вдосконалення маркетингової діяльності ринкового суб’єкта. Формувати маркетингову систему взаємодії, будувати довгострокові взаємовигідні відносини з іншими суб’єктами ринку. Збирати необхідні дані з різних джерел, обробляти і аналізувати їх результати із застосуванням сучасних методів та спеціалізованого програмного забезпечення. Вміти здійснювати заходи з системної оптимізації діяльності підприємства у сфері обслуговування клієнтів. Знати сучасні концепції та технології комплексного обслуговування споживачів із використанням критеріїв системної оптимізації роботи ринкового суб’єкта. Зрозуміле і недвозначне донесення власних висновків, а також знань та пояснень, що їх обґрунтовують, до фахівців і нефахівців, зокрема, до осіб, які навчаються. Використання іноземних мов у професійній діяльності. Прийняття рішень у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та прогнозування. Відповідальність за розвиток професійного знання і практик, оцінку стратегічного розвитку команди.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Соціальна відповідальність бізнесу, Управління інноваційним розвитком підприємств; Маркетинговий менеджмент; Маркетингова політика розподілу.
Короткий зміст навчальної програми: Студент повинен освоїти структуру процесу прямого маркетингу, визначати його практичну цінність для різних сфер і видів діяльності підприємства, оволодіти методами та інструментарієм прийняття рішень, орієнтуватися у інформаційній базі маркетингових досліджень, вміти вибирати джерела інформації. Збирати, оцінювати і опрацьовувати необхідну інформацію для вдосконалення бази даних про клієнтів.
Опис: Прямий маркетинг як елемент комплексу маркетингових комунікацій. Переваги та недоліки інформаційних засобів прямого маркетингу. Прямий маркетинг на ринку зв'язку. Прямий маркетинг в індустрії бізнесу. Нові технології продаж і вибір оптимальних носіїв реклами. Прямий маркетинг товарів виробничого призначення. Принципи планування програм лояльності.
Методи та критерії оцінювання: 1. Поточний контроль роботи студента: оцінювання знань студентів на практичних заняттях (оцінювання виконання ситуаційних вправ та завдань під час заняття; оцінювання участі в дискусіях, підведеннях підсумків з питань, що розглядаються на практичному занятті); оцінювання виконання контрольних робіт (правильність обчислень, коректність висновків та рекомендацій; правильність, повнота та лаконічність відповіді під час захисту роботи) – для студентів заочної форми навчання. 2. Екзаменаційний контроль: оцінювання знань студентів на екзамені, що передбачає письмову та усну компоненту. Письмова компонента: завдання 1-го рівня – тести; завдання 2-го рівня – розкрити зміст поняття, дати визначення, встановити його характерні ознаки; завдання 3-го рівня – розв’язати задачі чи дати відповідь на ситуаційну вправу. Усна компонента: усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (100): виконання та захист лабораторних робіт (60%); виконання та захист індивідуальної контрольної роботи (20%); контрольне тестування (20%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Бачило С.В. Директ-маркетинг: учебно-практическое пособие / С.В. Бачило, И.В. Есинова, Л. А. Мишина. – Харьков: Дашков и Ко, 2008. – 212 с. 2. Бонд Є. Прямое попадание: факторы успеха прямого маркетинга / Є. Бонд, М. Стоун, Д. Дейвис. – Харьков: Амалфея, 1998. – 247 с. 3. Фегеле З. Директ-маркетинг: 99 секретов успеха / З. Фегеле. – Харьков: Интерэксперт, 2001. – 85 с. 4. Холланд Г. Директ-маркетинг/ Г. Холланд. Пер. с нем. Бюро переводов «золотая лань». – К.: Вершина, 2006. – 368 с. 5. Дубодєлова А.В. Особливості та проблеми вітчизняного директмаркетингу / А.В. Дубодєлова, О.В. Юринець // Вісник Національного університету «Львівська політехніка». – № 5 (162). – 2008. – с. 365–372. 6. Максимова Т.С. Активізація прямого маркетингу на підставі використання інтегрованих маркетингових комунікацій / Т.С. Максимова // Маркетинг в Україні. Програма ХІ міжнародної наук-практ конф.: зб. тез. – м. Київ, 22–23 жовтня 2010 р. – К.: українська асоціація маркетингу, 2010. – с. 153–154. 7. Овсянников А.А. Типология потребительского поведения : учебн. пособие / А.А. Овсянников, И.И. Петтай, И.М. Римашевская. – К.: Наука, 1989. – 146 с. 8. Поддубная Л. Анализ психологических особнностей преподнесения рекламного материала в директ-маркетинге / Л. Поддубная // Дни директмаркетинга в Украине : лучшие доклады и кейсы. – К.: директ-маркетинговое агентство os-direkt, 2006. – с. 75–81
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).