Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Спеціальність: Маркетинг (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.075.00.O.017
Кількість кредитів: 12.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: к. е. н., доц. Косар Наталія Степанівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Проходження практики за темою магістерської кваліфікаційної роботи передбачає формування у здобувачів вищої освіти таких компетентностей.
Інтегральної компетентності: здатність розв’язувати складні задачі і проблеми в сфері маркетингу в професійній діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог.
Загальних компетентностей:
ЗК3. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
ЗК4. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.
ЗК5. Навички міжособистісної взаємодії.
ЗК9. Здатність до постійного самовдосконалення та оволодівання сучасними знаннями.
Фахових компетентностей спеціальності:
ФК2. Здатність коректно інтерпретувати результати останніх теоретичних досліджень у сфері маркетингу та практики їх застосування.
ФК3. Здатність до проведення самостійних досліджень та інтерпретації їх результатів у сфері маркетингу.
ФК5. Здатність до діагностування маркетингової діяльності ринкового суб’єкта, здійснення маркетингового аналізу та прогнозування.
ФК7. Здатність розробляти і аналізувати маркетингову стратегію ринкового суб’єкта та шляхи її реалізації з урахуванням міжфункціональних зв’язків.
ФК9. Здатність здійснювати на належному рівні теоретичні та прикладні дослідження у сфері маркетингу.
ФКП 1. Здатність до організації та управління маркетинговими і логістичними проектами.
ФКП 4. Здатність організувати ефективну систему обслуговування клієнтів.
ФКП 11. Здатність до процесу розробки та реалізації стратегії Інтернет-просування товарів та послуг.
ФКП 14. Здатність ефективно використовувати соціальні мережі та месенджери в управлінні.
Результати навчання: ПРН 1. Знати і вміти застосовувати у практичній діяльності сучасні принципи, теорії, методи і практичні прийоми маркетингу.
ПРН 2. Вміти адаптовувати і застосовувати нові досягнення в теорії та практиці маркетингу для досягнення конкретних цілей і вирішення задач ринкового суб’єкта.
ПРН 3. Планувати і здійснювати власні дослідження у сфері маркетингу, аналізувати його результати і обґрунтовувати ухвалення ефективних маркетингових рішень в умовах невизначеності.
ПРН 4. Вміти розробляти стратегію і тактику маркетингової діяльності з урахуванням крос-функціонального характеру її реалізації.
ПРН 6. Вміти підвищувати ефективність маркетингової діяльності ринкового суб’єкта на різних рівнях управління, розробляти проекти у сфері маркетингу та управляти ними.
ПРН 9. Розуміти сутність та особливості застосування маркетингових інструментів у процесі прийняття маркетингових рішень.
ПРН 10. Обґрунтовувати маркетингові рішення на рівні ринкового суб’єкта із застосуванням сучасних управлінських принципів, підходів, методів, прийомів.
ПРН 11. Використовувати методи маркетингового стратегічного аналізу та інтерпретувати його результати з метою вдосконалення маркетингової діяльності ринкового суб’єкта.
ПРН 12. Здійснювати діагностування та стратегічне й оперативне управління маркетингом задля розробки та реалізації маркетингових стратегій, проектів і програм.
ПРН 15. Збирати необхідні дані з різних джерел, обробляти і аналізувати їх результати із застосуванням сучасних методів та спеціалізованого програмного забезпечення.
ПРН 16. Знати та розуміти важливість соціальної відповідальність за прийняті рішення, дотримуватись морально-культурних цінностей.
ПРН17. Вміти виокремлювати науково-практичні задачі дослідження та вирішувати їх із використанням положень теорій та методології маркетингу, а також загальнонаукових та спеціальних методів дослідження.
ПРН18. Вміти оприлюднити результати власних наукових досліджень у фаховому середовищі та презентувати їх із застосуванням сучасних технічних засобів.
ПРНС 1. Вміти демонструвати поглиблені знання теоретичних та методичних основ розроблення комплексного механізму реалізації маркетингових та логістичних проєктів.
ПРНС 4. Знати сучасні концепції та технології комплексного обслуговування споживачів із використанням критеріїв системної оптимізації роботи ринкового суб’єкта.
ПРНС 8. Уміти демонструвати поглиблені знання методичного інструментарію оцінювання маркетингових рішень, їх впливу на фінансові показники логістичної діяльності підприємства та його ринкові позиції.
ПРНС 10. Формування інформаційних вхідних та вихідних потоків з використанням мережі інтернет.
ПРНС 14. Здатність до інтеграції маркетингових комунікацій в електронних медіа для забезпечення системності заходів просування.
КОМ1. Зрозуміле і недвозначне донесення власних висновків, а також знань та пояснень, що їх обґрунтовують, до фахівців і нефахівців, зокрема, до осіб, які навчаються.
АіВ1. Прийняття рішень у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та прогнозування.
АіВ2. Відповідальність за розвиток професійного знання і практик, оцінку стратегічного розвитку команди.
АіВ3. Здатність до подальшого навчання, яке значною мірою є автономним та самостійним.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: ППререквізит: Цикли загальної та професійної підготовки.
Кореквізити: Виконання магістерської кваліфікаційної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Проходження практики за темою магістерської кваліфікаційної роботи передбачає вивчення специфіки маркетингової діяльності на досліджуваному об’єкті, його ділових партнерів та особливостей каналів товаропросування (за останні 3-5 років);
аналіз фінансово-економічних показників досліджуваного об’єкту;
аналіз особливостей ціноутворення на товари; вивчення маркетингової географії системи збуту підприємства; аналіз ефективності маркетингової діяльності; охорони праці і навколишнього середовища; дослідження потреб споживачів з використанням хмарних технологій; дослідження галузевої структури; стратегічний аналіз діяльності підприємства з використанням методів SWOT-аналізу та матриці БКГ; формування пропозицій щодо вдосконалення маркетингової діяльності об’єкта дослідження.
Опис: Загальні відомості про підприємство, його стратегії розвитку. Організаційне забезпечення маркетингової діяльності на підприємстві. Аналіз фінансово-економічних показників діяльності підприємства. Аналіз маркетингової товарної політики. Аналіз політики ціноутворення. Аналіз організації збуту продукції. Аналіз системи просування продукції. Дослідження потреб споживачів з використанням хмарних технологій. Дослідження галузі. Аналіз господарського портфелю підприємства. Проведення SWOT-аналізу досліджуваного підприємства. Охорона праці та навколишнього середовища.
Методи та критерії оцінювання: Якість звіту з практики оцінюється за такими критеріями:
- відповідність змісту звіту з практики завданню та вимогам навчально-методичних рекомендацій щодо його виконання;
- самостійність виконання звіту;
- наявність елементів науково-дослідного характеру;
- використання комп’ютерних технологій;
- оформлення звіту з практики відповідно до вимог.
Критерії оцінювання результатів навчання: Підсумковий контроль: 100 %, з них написання звіту 80 %, захист звіту 20 %.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Балабанова Л., Холод В., Балабанова І. Стратегічний маркетинг: підручник. Київ, 2019. 612 с.
2. Косар Н.С., Мних О.Б., Крикавський Є.В., Леонова С.В. Маркетингові дослідження: підручник. Львів, 2018. 460 с.
3. Крикавський Є., Дейнега І., Дейнега О., Патора Р. Маркетингова товарна політика: навч. посіб. Львів, 2012. 360 с.
4. Крикавський Є.В., Косар Н.С., Чубала А. Маркетингова політика розподілу: навч. посіб. Львів, 2012. 260 с.
5. Крикавський Є.В., Третьякова Л.І., Косар Н.С., Н.С. Стратегічний маркетинг: навч. посібник. Львів, 2013. 256 с.
6. Маркетингова діяльність підприємств: сучасний зміст: монографія / за ред. Н.В. Карпенко. Київ, 2016. 252 с.
7. Маркетингові дослідження з використанням SPSS: навч. посібник / В.Т. Лозинський та ін. Львів, 2020. 282 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).