Бізнес-планування експортно-імпортної діяльності
Спеціальність: Міжнародні економічні відносини (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.292.04.E.030
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: к.е.н., доц. Бала О.І.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні:
ЗК4 Здатність працювати в команді.
фахові:
ФК 6 Здатність застосовувати принципи соціальної відповідальності в діяльності суб’єктів міжнародних економічних відносин і аналізі їхнього впливу на економічний розвиток країни.
ФК 8 Здатність прогнозувати тенденції розвитку міжнародних ринків з урахуванням кон’юнктурних змін.
ФКБ 3.2. Здатність цілеспрямовано діагностувати окремі сфери та параметри функціонування суб’єкта митної діяльності на засадах використання ефективних діагностичних методологій провідних країн світу
Результати навчання: Результати навчання даної дисципліни:
РН 4 Приймати обґрунтовані рішення з проблем міжнародних економічних відносин за невизначених умов і вимог.
РН 11 Розуміти сутність соціального виміру глобального економічного розвитку та імплементувати принципи соціальної відповідальності в діяльності суб’єктів міжнародних економічних відносин.
РН 13. Ідентифікувати зміни кон’юнктури ринків під дією невизначених факторів, здійснювати їх компаративний аналіз, критично оцінювати наслідки продукованих ідей та прийнятих рішень з метою прогнозування тенденції розвитку глобальних ринків.
ЗН 2. Критичне осмислення проблем у навчанні та/або професійній діяльності і на межі предметних галузей.
АіВ 2 Відповідальність за розвиток професійного знання і ефективне застосування накопиченого практичного досвіду, оцінку стратегічного розвитку команди.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізит: Митне обслуговування міжнародної економічної діяльності, Міжнародний стратегічний менеджмент
кореквізит: КП Бізнес-планування експортно-імпортної діяльності
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна передбачає вивчення: основи моделювання бізнес-процесів експортно-імпортної діяльності, методологію формування бізнес моделі ЕІД, організаційне моделювання та управління бізнес-процесами експортно-імпортної діяльності, сутнісна характеристика бізнес-плану ЕІД, загальна методологія розробки бізнес-плану експортно-імпортної діяльності, методологічні основи експертизи бізнес-планів експортно-імпортної діяльності
Опис: Тема1. Основи моделювання бізнес-процесів експортно-імпортної діяльності
Сутнісний зміст бізнес-плану. Функції системи управління бізнес-процесами експортно-імпортної діяльності. Інформаційне поле бізнес-плану
Методолгія бізнес-планування. Типологія (видова класифікація бізнес планування)
Тема 2. Загальна методологія розробки бізнес-плану експортно-імпортної діяльності. Зміст бізнес-плану. Структура бізнес-плану. Логіка розробки бізнес-плану. Стиль написання бізнес-плану. Оформлення бізнес-плану. Титульний лист бізнес-плану. Сторінка змісту бізнес-плану. Резюме бізнес-плану
Бізнес-план експортно-імпортної діяльності. Зовнішні функції бізнес-плану. Внутрішні функції бізнес-плану. Початкова стадія розробки бізнес-плану.
Підготовча стадія розробки бізнес-плану. Основна стадія розробки бізнес-плану експортно-імпортної діяльності.
Тема 3. Харкетеристика продукту експортно-імпортної діяльності
Тема 4. Сутнісна характеристика бізнес-плану експортно-імпортної діяльності за структурними елементами. План маркетингу експортно-імпортної діяльності
План виробництва експортно-імпортної продукції. Організаційний план експортно-імпортної діяльності. Фінансовий план експортно-імпортної діяльності. Ризики бізнес-плану
Тема 5. Методологічні основи представлення та експертизи бізнес-планів експортно-імпортної діяльності. Оформлення, презентація, експертиза
бізнес-плану.
Методи та критерії оцінювання: поточний контроль (30%): робота у віртуальному навчальному середовищі, виконання лабораторних робіт, усне опитування; виконання контрольних робіт (для заочної форми навчання) підсумковий контроль (70%): тестування (50%), усна відповідь (20%).
Критерії оцінювання результатів навчання: За виконання і захист лабораторних робіт (5 робіт по 6 балів) – 30 балів; заочна форма навчання 2 лаб.роботи по 10 балів та контрольна робота 10 балів.
Бали можуть знижуватись за:
- невідповідність оформлення лабораторної роботи вимогам, вказаних у методичних
вказівках – 1 бал;
- неточність, помилки у розрахунках – 1 бал;
- не виконані всі завдання, передбачені змістом лабораторної роботи – 2 бали.
Екзаменаційна робота три рівні складності. І рівень - 20 балів. Другий рівень - 15 балів. Третій рівень 15 балів. Усна компонента 4 питання по 5 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Thaher, Y.A.Y., Jaaron, A.A.M. The impact of sustainability strategic planning and management on the organizational sustainable performance: A developing-country perspective Journal of Environmental Management 305,114381
2. Luo, Ya., Zheng, Q., Jayaraman, V. (2010). Managing Business Process Outsourcing. Organizational Dynamics, 39(3), pp. 205-217. DOI: 10.1016/j.orgdyn.2010.03.005
3. Malyarets, L. (2021). Diagnostics of Efficiency of an Enterprise's Export-import Activity. Montenegrin journal of economics, 17(1), pp. 71-83. DOI: 10.14254/1800-5845/2021.17-1.5
4. Pyroh O., Prokopenko M., Chernobay L., Kovalenko R., Papizh Y., Syta Y. Management of business processes and export-import activity of industrial enterprises in the digital economy [Електронний ресурс] // Estudios de Economia Aplicada. – 2021. – Vol. 39, No. 5.
5. Nazarova К, Zaremba O., Nezhyva M., Hordopolov V., Harbar V., Gorovyj V. Business Analysis and Audit of Foreign Economic Activity of the Enterprise. Estudios de Economia Aplicada. Vol. 39 No. 5 (2021): Special Issue: Innovation in the Economy and Society of the Digital Age
6. Bala O., Mihus I., Koval Y., Laptev S., Kopytko M. Monitoring the state anti-crisis management of economic security of the Ukraine banking institutions // Business: Theory and Practice. – 2020. – Vol. 21, No 2. – P. 804–812.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Бізнес-планування експортно-імпортної діяльності (курсовий проєкт)
Спеціальність: Міжнародні економічні відносини (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.292.04.E.032
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: к.е.н., доц. Бала О.І.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ЗК 2.Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
ЗК 3.Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ФК 8.Здатність прогнозувати тенденції розвитку міжнародних ринків з урахуванням кон’юнктурних змін.
ФК 9.Здатність до самонавчання, підтримки належного рівня знань, готовність до опанування знань нового рівня, підвищення своєї фаховості та рівня кваліфікації.
Результати навчання: Результати навчання даної дисципліни:
РН 2 Креативно мислити, проявляти гнучкість у прийнятті рішень на основі логічних аргументів та перевірених фактів в умовах обмеженого часу і ресурсів на засадах використання різних діагностичних методологій провідних міжнародних організацій
РН3 Систематизувати, синтезувати й упорядковувати отриману інформацію, ідентифікувати проблеми, формулювати висновки і розробляти рекомендації, використовуючи ефективні підходи та технології, спеціалізоване програмне забезпечення з метою розв’язання складних задач практичних проблем з урахуванням крос-культурних особливостей суб’єктів міжнародних економічних відносин.
РН 13 Ідентифікувати зміни кон’юнктури ринків під дією невизначених факторів, здійснювати їх компаративний аналіз, критично оцінювати наслідки продукованих ідей та прийнятих рішень з метою прогнозування тенденції розвитку глобальних ринків.
РН 14. Презентувати результати власних досліджень шляхом підготовки наукових публікацій і апробацій на наукових заходах.
КОМ 1. Зрозуміле і недвозначне донесення власних висновків, а також знань та пояснень, що їх обґрунтовують, до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються.
АіВ 1. Прийняття рішень у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та навиків прогнозування.
АіВ 3 Здатність до подальшого навчання, яке значною мірою є автономним та самостійним.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізит: Митне обслуговування міжнародної економічної діяльності, Міжнародний стратегічний менеджмент
кореквізит: Бізнес-планування експортно-імпортної діяльності
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна "Бізнес-планування експортно-імпортної діяльності" передбачає вивчення і застосування правових і методологічних принципів здійснення цілеспрямованого формування моделі експортно-імпортної діяльності підприємства та принципи і методи процесного та функціонального управління експортно-імпортною діяльністю.
Опис: 1. Основи моделювання бізнес-процесів експортно-імпортної діяльності.
2. Загальна методологія розробки бізнес-плану експортно-імпортної діяльності.
3. Характеристика продукту експортно-імпортної діяльності.
4. Сутнісна характеристика бізнес-плану експортно-імпортної діяльності за структурними елементами.
5. Методологічні основи представлення та експертизи бізнес-планів експортно-імпортної діяльності
Методи та критерії оцінювання: Поточний та підсумковий контроль: поточний контроль за виконанням індивідуального завдання, підсумковий контроль у формі захисту курсового проекту (залік - 100%).
Критерії оцінювання результатів навчання: За виконання і захист курсового проекту студент отримує 100 балів. Виконання курсового проекту - 50 балів, захист курсового проекту 50 балів.
Бали можуть знижуватись за:
- невідповідність оформлення роботи вимогам, вказаних у методичних
вказівках – 2-5 балів;
- неточність, помилки у розрахунках – 10 балів;
- не виконані всі завдання, передбачені змістом роботи – 5-10 балів.
Не повна відповідь на питання захисту курсового проекту - 5 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Thaher, Y.A.Y., Jaaron, A.A.M. The impact of sustainability strategic planning and management on the organizational sustainable performance: A developing-country perspective Journal of Environmental Management 305,114381
2. Luo, Ya., Zheng, Q., Jayaraman, V. (2010). Managing Business Process Outsourcing. Organizational Dynamics, 39(3), pp. 205-217. DOI: 10.1016/j.orgdyn.2010.03.005
3. Malyarets, L. (2021). Diagnostics of Efficiency of an Enterprise's Export-import Activity. Montenegrin journal of economics, 17(1), pp. 71-83. DOI: 10.14254/1800-5845/2021.17-1.5
4. Pyroh O., Prokopenko M., Chernobay L., Kovalenko R., Papizh Y., Syta Y. Management of business processes and export-import activity of industrial enterprises in the digital economy [Електронний ресурс] // Estudios de Economia Aplicada. – 2021. – Vol. 39, No. 5.
5. Nazarova К, Zaremba O., Nezhyva M., Hordopolov V., Harbar V., Gorovyj V. Business Analysis and Audit of Foreign Economic Activity of the Enterprise. Estudios de Economia Aplicada. Vol. 39 No. 5 (2021): Special Issue: Innovation in the Economy and Society of the Digital Age
6. Bala O., Mihus I., Koval Y., Laptev S., Kopytko M. Monitoring the state anti-crisis management of economic security of the Ukraine banking institutions // Business: Theory and Practice. – 2020. – Vol. 21, No 2. – P. 804–812.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).