Практикум з підготовки наукових публікацій, матеріалів конференцій та презентацій наукових доповідей

Спеціальність: Міжнародні економічні відносини (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.292.00.O.014
Кількість кредитів: 4.50
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: к.е.н., доцент Гнилянська Леся Йосифівна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення навчальної дисципліни є оволодіння студентами теоретичними знаннями щодо застосування методологій, методик та методичних прийомів, класичних і сучасних теорій та інструментів менеджменту з підготовки наукових публікацій, матеріалів конференцій та презентацій наукових доповідей.
Завдання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здат¬ним продемонструвати такі результати навчання: загальні: ЗК1. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні; ЗК5. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів); СК4. Здатність до ефективного використання та розвитку ресурсів організації. СК10. Здатність застосовувати основи педагогіки і психології в освітньому процесі у закладах вищої освіти; фахові: ФКС 1.2. Здатність застосовувати одержані знання та розуміння ресурсного забезпечення бізнесу, що лежать в основі достатнього та необхідного обсягу матеріальних та нематеріальних активів, інтелектуального капіталу, фінансових та інформаційних ресурсів.
Результати навчання: Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання: ПРН4. Обґрунтовувати та управляти проектами, генерувати підприємницькі ідеї; ПРН10. Демонструвати лідерські навички та вміння працювати у команді, взаємодіяти з людьми, впливати на їх поведінку для вирішення професійних задач; ПРН11. Забезпечувати особистий професійний розвиток та планування власного часу. ПРНС 2.1. Налагоджувати, розвивати та балансувати взаємовідносини зі стейкхолдерами (експортерами, імпортерами, споживачами, митно-брокерськими агенціями, державними органами влади, фінансово-кредитними, транспортними, логістичними, страховими, юридичними організаціями) у процесі здійснення зовнішньоекономічної діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Інтелектуальна власність Наукові дослідження та семінари за їх тематикою Спецкурс з наукових досліджень спеціальності
Короткий зміст навчальної програми: Мета наукової публікації. Особливість наукової публікації. Основні види наукових видань. Варіанти текстового представлення наукових результатів. Монографія. Збірник наукових праць. Матеріали конференції (з’їзду, симпозіуму). Препринт. Тези доповідей на науковій конференції. Науковий звіт. Наукова стаття. Науковий журнал. Дисертація. Автореферат. Наукова стаття. Мета статті. Структура статті. Вступна частина. Опис об’єкту, методів, результатів. Обговорення результатів. Посилання. Висновки. Елементи статті. УДК. Назва. Анотація. Дані про автора. Актуальність теми. Новизна дослідження. Рецензування наукової статті. Основна частина. Заключна частина. Список літератури. Ключові слова. Правила цитування. Порядок посилань. Розмір списку літератури в різних наукових виданнях. Науковий стиль. Наукова мова. Спеціальні наукові терміни. Об’єм тексту. Вживання термінів. Правила скорочення слів і словосполучень. Правила написання порядкових числівників. Об’єм рукопису. Авторський аркуш. Редакційні вимоги. Авторська правка. Значення таблиці в науковій публікації. Назва таблиці. Примітки і виноски. Нумерація. Назва заголовків, граф і строк. Вживання скорочень. Виноски і примітки. Підмет і присудок таблиці. Загальні вимоги до таблиці (виразність, і компактність, точність, лаконічність, повнота, ступінь точності). Об’єкт, що вивчається. Види статистичних таблиць (прості, групові, комбіновані, розроблювальні, узагальнюючі, аналітичні). Типові помилки при створенні таблиць. Особливості побудови таблиць для публікації і для демонстрації. Значення графіку в науковій публікації. Вимоги до графіків в науковій публікації (наочність, виразність, лаконічність). Форма графіків (точкові, лінійні; плоскісні). Елементи графіка (поле, образ, просторові і масштабні орієнтири, експлікація). Типові помилки при створенні графіків. Розробка плакату для стендової доповіді. Застосування мультимедійної презентації. Значення презентації в усній доповіді. Загальні вимоги до презентації. Типові помилки при створенні презентацій. Особливості побудови графіків для публікації і для демонстрації. Вимоги до оформлення доповіді.
Опис: Підготовка наукової доповіді Підготовка презентації до наукової доповіді Підготовка наукової статті
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (100%), з них: - 50 % - виконання та захист лабораторних робіт з оформленням звітів; - 40 % - виконання та захист індивідуального науково-дослідного завдання (підготовка до друку публікації/опублікування). - 10 % - представлення наукової доповіді (мультимедійна презентація).
Критерії оцінювання результатів навчання: Семестровий контроль проводиться у формі заліку. Поточний контроль проводиться у формі усного експрес-опитування, підготовки лабораторної роботи, виконання індивідуального науково-дослідного завдання. Усне експрес-опитування – 20 Лабораторна робота – 10 ндивідуальне науково-дослідне завдання -70 Разом – 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Сурмін Ю. П. Наукові тексти: специфіка, підготовка та презентація : навч.-метод. посіб. - К. : НАДУ, 2018. - 184 с. 2. Методологія соціально-економічного дослідження: Навч. посіб. / Ганін В.І., Ганіна Н.В., Гурова К.Д. – К.: Центр учбової літератури, 2022. – 224 с. 3. Методологія наукових досліджень та методика викладання менеджменту зовнішньоекономічної діяльності: Навч. посібник. / Гладунський В.Н., Князь С.В., Пушак Я.Я., Мельник М.О. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка, 2023. – 172 с.» 4. Методи наукових досліджень: Навч. Посібник / Грабченко А.І., Федорович В.О., Гаращенко Я.М. – Х.: НТУ "ХПІ", 2009. – 142 с. 5. Методологія наукових досліджень: Навч. посіб. / Єріна А.М., Захожай В.Б., Єрін Д.Л. – К.: Центр учбової літератури, 2004. – 212 с. 6. Методологія та організація нау¬кових досліджень: Навч. посібник / О.В. Крушельницька. - К.: Кондор, 2003. - 192 с. 7. Наукове дослідження: організація, методологія, інформаційне забезпечення: Навч. посіб. / Пілюшенко В.Л., Шкрабак І.В., Славенко Е.І. – К.: Лібра, 2004. – 344 с. 8. Основи науковик дослі¬джень у вищій школі: Навч. посібник / І.С. П'ятницька-Позднякова. - К., 2003. - 116 с. 9. Організація та методика науково-дослідної діяльності / В. М. Шейко, Н. М. Кушнаренко. – К.: Знання-Прес, 2004. 10. Державна служба статистики України. - [Електронний ресур]. – Режим доступу: http: www.ukrstat.gov.ua 11. Банк даних. - [Електронний ресур]. – Режим доступу: http: database.ukrcensus.gov.ua 12. Регіостат. - [Електронний ресур]. – Режим доступу: http: database.ukrcensus.gov.ua
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).